Ferrari 250 GTE chevyn pikkulohkolla.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jan13, 11.10.2015.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Varmaan aika tylsää sulla autorintamalla kun joutuu tommosten kanssa näprään :odroll: Just kuukaus sitten vaihdoin 940 volvoon remmin.
     
  2. unknown

    unknown 3rd gear

    Joo, paskaa hommaa, mutta kai se on tehtävä...

    Eniten ottaa päähän se, kun osat on yleensä niin puhtaita, ettei kannata pestä ja ikinä ei ole ollut kiinni juuttuneita pultteja tai muttereita.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Liittyiskö pieniin ajomääriin suhteessa remonttiin, vai olisiko italian puolelta opittavana jotain laatu jippoja meille muille harrastajille?
     
  4. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    On pari tai ehkä kolmaskin muu. Yksi niistä on joka tapauksessa törkeästi laiminlyöty yksilö ja saattaa olla jo päätynyt paaliin, tai sitten jatkaa edelleen jossain takapihalla märkänemistä.

    Lohkon valu on ihan omansa, joten ei kannata yrittää tehdä tiliä hakemalla tuota huonoa yksilöä ja pistämällä ebayhin myyntiin "Ferrarin konetta." :p
     
  5. unknown

    unknown 3rd gear

    Suurin syy on se, että aika monella autolla ei edes ajeta sateella ja säilytetään sisällä lämpimässä. (eikä edes puhetta, että talvella)
    On siellä tietenkin sellainenkin asia, että autot huolletaan yleensä osaavassa paikassa, missä momenttiavain on ihan yleistyökalu, myös alustassa.
    Vanhemmissa on messinkimuttereita listoissa ja ym toisijaisissa kiinityksissä.

    Rakenne on aina myös suunniteltu siten, että se on ihmisen tekemä ja ihmisen oletetaan purkavan osan. Usein alustan osisssa on isoissakin osissa hieno kierre,
    Hyvin harvoin on koneessa tai laatikossa mitään kiinni pultilla, vaan aina studilla, eli kierretyökalut on myös aika turhia.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eikös Wikipedia tienny sanoa että kone oli Ducatin tekeleitä. Ferrarin roolista en enempää tiedä.
     
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ducatihan ne koneet kasasi, valujen sun muiden tekijästä en tiedä.
     
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ja jos arvaan oikein, niin alumiiniosiin ei ole missään suoraan tehty kierteitä, vaan aina on laitettu teräskierre?
     
  9. insnööri

    insnööri 1st gear

    Mitä eroa lohkon valussa on?
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jos tuolla toisaalla olevaa Fiat Stilo-topicia lukee niin ei taida olla :rotfl:
     
  11. unknown

    unknown 3rd gear

    Fiat:illa ei ole mitään tekemistä näiden kanssa...
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näistä huoltopuuhista ym mielellään lukea ihan enemmänkin!
     
  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ainakin laatikon jako on eri. Ei siis varsinaisesti "valussa" eroa, vaan muotissa... :oops:
     
  14. insnööri

    insnööri 1st gear

    Silmämääräisesti ainakin näyttää samalta. Oletko mittaillut tarkemmin vai mistä tieto on peräisin?

    Mitä tarkoitat tällä? Samasta muotista tulee samanlaiset valut, erilaisista muoteista tulee erilaiset valut.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Varmaan tarkoittaa että valun laadussa / materiaaleissa ei eroa, mutta eri muotti ja eri osa.
     
  16. riku rinkeli

    riku rinkeli 1st gear

    Ilmeisesti tarkoitat sitä 80-luvun punaista uustuontia? Ei ollut orkkismaalissa tai muutenkaan järin häävi auto. Lähti maasta viime vuonna.
     
  17. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    En enää muista, mistä tuo tieto on, tuli kuitenkin silloin selvitettyä, kun olin ostamassa yhtä yksilöä (meni rahakkaampiin käsiin.) taisi mennä niin, että jako on sama joko neloskoneen tai V6:n kanssa, eli kasille ei tehty omaa kytkinkoppaa.
     
  18. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Sen verran jäi epäilys jäytämään, että piti yrittää kaivaa miten asia on tuon lohkon kanssa... Ainakin yhden 8.32:n omistajan mukaan lohkon ainoa ero siihen leimattu tyyppimerkintä F105L pelkän F105:n sijaan, mutta muuten olisi sama. Kytkinkoppa on myös ihan omalla varaosanumerollaan, joten olenpa hyvinkin saattanut saada aikoinaan väärää tietoa. Sellaista on näistä paljon liikkeellä.
     
  19. KajS

    KajS Gearhead

    Onhan topikki jo jatkunut ihan eri sfääreihin käsittäen kaiken Fiatin laadusta tai sen puutteesta, mutta tuo...

    ...kaikenmaailman slantsix-miesten...

    Osu ja uppos. Sori, että intoilen Slanttivanista enkä laittanut slantin tilalle oivaa 350-chevyä.

    Muuten, tuo Fiattienkin morkkaaminen on aika syvältä. Fiateilla tämä Suomi pysyi silloin joskus ennen 80-luvun lopun nousukautta hyvin liikkeellä. Mulla oli ratakaksseiska ja Saksantuonti 128 Special. Ydinperhe pärtsäs 124-125-131-132-linjalla. Ei ne mitään huonoja autoja ollut. Pikkulohko Mirafiorissa tai 132:ssa ois ollu jees...olihan niissä TH-180-automaatit.

    No olipahan taas ooteeta. mutta aiheen aloituksen toteutus on hieno. Speedhuntersilta sai lukea 60-luvun mersusta, johon laitettiin 355 suoran kuutosen tilalle.

    http://www.speedhunters.com/2014/07/old ... all-block/

    Ja Jaguaareihin on Suomessakin laitettu ameriikan veeåtta oivan brittiteknologian tilalle. Odd engine swaps rule. Poikien tallilla on BMW Saabin moottorilla, Nissan BMW:n moottorilla ja Datsun Toyotan moottorilla...
     
  20. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Vm 61 oli tää ja rekisterissä näyttäs vielä olevan turun suunnalla ja ko yksilö oli ainakin tod siisti sen viimeksi nähdessäni.
     

Kerro tästä muillekin!