fhra drag race vaalipaneeli

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja joopa, 25.9.2007.

  1. joopa

    joopa 1st gear

    Näyttää olevan joillain avoimia kysymyksiä joissain kilpailuryhmissä esim,osallistumismaksuista,säännöistä ja ehkä jotain muutakin epätietoisuutta.Tulee mieleen et aina jälkeenpäin täällä "naristaan"et eikös sen pitäny mennä niin ja niin mut ei kuitenkaan sit menny,tämmösestä päästäs ehkä eroon jos tulevassa syyskokouksessa johtokunnan erovuoroiset tai johtokuntaan aikovat kertoisivat täällä mielipiteensä race jäseniä askarruttaviin kysymyksiin,niin saatas sit talvi ja kevät keskittyä olennaiseen eikä toisten syyttelyyn.Itteä ainakin kiinnostas tietää ens kauden osallistumismaksujen suuruus,kun tulee useempi auto meidän tiimistä radalle.Oisko mahollisesti muilla jotain kysyttävää?Ja voisko "isokenkäset"vastailla?Tietäs porukkakin et kelle äänensä antaa.
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noissa kokouksissahan on ollut jonkinlaista "vaalipaneelin" tapaista, tarjokkaat on esitelleet ittensä ja näkemyksiään, ja varmaan niiltä saa kysyäkin jotain. Ite en oo tuolla ollut kuin muutaman kerran, mutta sama ongelmahan tota tuntuu vaivaavan kuin melkeen kaikkea muutakin järjestötoimintaa, jäsenistö on aika passiivista, ei osallistu kokouksiin, eikä asetu ehdolle. Eli vaihtoehtoja ei yleensä oo ollut mitenkään ruuhkaksi asti.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Nykyiset johtokunnan jäsenet voisivat minunkin puolestani kommentoida mikä on heidän politiikkansa osallistumismaksuihin. a) antaa olla nykyisellään b) nostetaan, miten? c) lasketaan, miten?

    Mun mielestäni ollaan edelleen kipurajalla, osallistujamäärät nousussa ja ilmeisesti FHRA:n talouskin edelleen paranemaan päin. Eli osallistumismaksujen nostaminen ei oikein tule kysymykseen, mutta olisiko joissain kohdin laskuvaraa?
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Eiköhän ne osallistumismaksut koko kauden budjetissa ole niin pieni osa, että siihen tuskin kaatuu muiden kuin Esson baarissa ajavien kilpaileminen.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Voi se kyllä olla niinkin, mut ei ainakaan meillä edes oo mitään budjettia, vaan rahaa kaivetaan perstaskusta menojen kattamiseks. Ja siellä ei oo sitä mitenkään loputtomiin; jos ei sieltä löydy tarpeeks sekä eloon, että osallistuimismaksuihin, niin jää se kisoihin lähtö väliin. Saattaahan se noilla "ammattitiimeillä", joilla on sponsorisitoumuksia sun muita olla tilanne erilainen, mut meidän ei oo pakko lähteä mihinkään.
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jos ei paljon kilpailuja peruunnu, niin 6*260€ on 1560€/kausi. Tuo summa on vähän helvetin iso mun budjettiini nähden. Jos ei sponsseja olis mukana hommassa, jäisi kyllä multa ajamatta :soosoo:
     
  7. hejo

    hejo 1st gear

    Saatika sitten kun perheessä on useampia kuskeja...Tässähän olisi oivallinen tilaisuus ajaa "vaalipaneelilaisilla"perheidenkin etuja...Joukosta löytyy varmaankin muutama yksinhuoltaja kuski ja miksei myös eläkeläinen...Nyt vaan sitten kaikille omat "edustajat"tuonne johtokuntaan :rotfl:
     
  8. edu k

    edu k 1st gear

    Kyllä tämänhetkiset osallistumis maksut ovat hieman pielessä kun vertaa esim. Santa Podin tai Mantorpin ilm. maksuihin, n. 170.- eur. ja kyse EM kisasta. Itse henk.koht muutamien ruotsalaisten kanssa keskustellut asiasta ja olivat kaikki "kauhuissaan" FHRA:n hinnoittelusta sekä totesivat että ei tarvitse enää tulla suomeen kilpailemaan, koska +500.- eur. kisa on tosiaan paljon rahaa, jopa ammatti tiimeille.
     
  9. Jza

    Jza Gearhead

    Kysynpä tähän liittyen ihan mielenkiinnosta (ja toivottavasti tarpeesta), jos kehtaat(te) vaan vastata; Minkä verran sulla ja muilla streettikuskeilla on suunnilleen vuoteen uponnut rahaa, jos ei autoa ja osia lasketa mukaan? Entäpä SG -tiimeillä?
     
  10. Uba

    Uba 1st gear

    Tsot, tsot Putte!

    Kehotan kääntämään ajattelumaailman siihen suuntaan, että KAIKKI suomalaiset harrastajat käyttävät omaa rahaa kilpailemiseen. Rahaa, josta on maksettu veroa. Niinpä kaikki ylimääräinen, kuten viime keväinen 60 euron korotus on pois muusta elämisestä. Simple as that.

    Lisäksi pitää huomioida, että kellään ei ole niin paljon rahaa -etteikö ne joskus loppuisi.
     
  11. Henski

    Henski 1st gear

    Majoitukset, safkat, osallistumismaksu, polttoaineet + kalustonkuljetuskustannukset ilman haavereita reilu 500€/kisa. Teki siis yli 2500€/kausi. Näin ainakin mulla, kun ei omaa kuljetuskalustoa ole. Halavalla kuitenkin sain järkättyä...
     
  12. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Jos tavallinen kaiffari tienaa kuukaudessa1600-2000e handuun niin siita kun laskee kesan 6 kisaaX260e ja lisaks siella paikanpaalla olemisen ja matkustamisen ja pensat,oljyt,tulpat,yms niin ei varmaan oo kaukana etteiko menis joka toinen tili puolen vuoden ajan kisaamiseen.
    Saati sitten etta tarttis kalustolle jotain, updeitata tai saati sitten upgreitata, niin alkaa olemaan aika mahdoton yhtalo :odroll:

    Sita vois johtis nyt tarkkaan harkita etta tartteeko noi osallistumis maksut tosiaan olla noin kovat? Ja iloinen yllatys olis tietenkin jos siita sais tanne FHRAn VIRALLISELLE foorumille jonkun nakosen perustelun/selvityksen.
    Ymmarran kylla etta ne on budjetissa iso osa mutta eiko tosiaan ole varaa niita laskea, aloitukseksi nyt vaikka ton viimekertaisen korotuksen verran.
    Muistaisin edelleen etta 2000(?) vuonna ajaessani maksu oli 400mk, nyt se on melkein nelin kertastunut 7 vuodessa, yleinen hintataso kun vaan on kaksinkertaistunut ja palkka yksinkertaistunut :odroll:
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, näin se on menny meilläkin, ehkä vähän enemmän ku Henskillä , mut aika lähellä tuntuis olevan...
     
  14. SC 285

    SC 285 1st gear

    Juuri kattelin vanhoja kuitteja että 2004 on maksanu 150€ / kisa ja 2000 se oli 100 €/kisa. Noussut on kyllä ihan käsittämättömästi. Ja tosiaan viime keväänä oli toi viime hetken 60 € korotus.

    Kuten "mopar" sanoi, ilman sponssia voisi unohtaa kilvanajon.
     
  15. ERT2

    ERT2 1st gear

    Jos noi maksut tosta vähänkin nousee, taidan polttaa Pv:llä kumia vain omassa tallissa....ei noilta sponsoreiltakaan sitä rahaa aivan määrättömästi irtoa.
     
  16. SG 448

    SG 448 3rd gear

     
  17. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Meillapain tais Euro tulla vasta 2002 :odroll:
    Olisko se sitte ollu -99 kun oli 400 MARKKAA :wink: :wink:
     
  18. SC 285

    SC 285 1st gear

    Meillä ollaan aina oltu aikaamme edellä... 8) Okei okei... Se oli 600 mk.

    Mutta maksuautomaatin kuitissa oli jo tuolloin eurot näkyvissä, eli 100.91 €

    Oikeessa oot, -99 näytti olevan 400 mk.
     
  19. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Oikeessa olit saakin, tilivaluutta toimi euroina jo -99 mutta kateinen laskettiin liikkeelle -02.
    Tassa vahan nippelitietoa mika silti tuskin kiinnostaa ketaan :(
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulla menee jo virvokkeisiin niin paljon, että siitä seuraa konkurssi. :rotfl:
    Noi kisakustannukset on sellasia, että niitä on vähän paha vertailla, siirtymät kisapaikalle ja sieltä pois maksaa tietysti kaikille suunnilleen samassa suhteessa kuljetuskalustosta (niidenkin ylläpito maksaa, trailerin vuokra, mahdollinen vetoauto, polttoaineet?), ja matkan pituudesta. Ja noihinkin sitten vaikuttaa suhteet ja supliikki, voi saada traileria ja autoa lainaksi halvallakin. Sama muiden kustannusten kanssa, missä majoitut? VIP majoitus esimerkiks on ollut aika edullinen vaihtoehto, joku hotelli tai maatila tai mökki vähän kalliimpi. Ateriointi; syökö ollenkaan, syökö "sissimuonaa", vaiko raflassa? Ei noita voi mun mielestä mitenkään luokkakohtasesti jaotella, että tolla kisakulut on enempi kun tolla, on enempi yksilöhommia. Millasta tasoa haluaa ja tarvitsee, ja kuinka tarkkaan sitä rahapussia ylipäätään vahtii (kuinka myöhään menee Paddocissa).
     

Kerro tästä muillekin!