fhra drag race vaalipaneeli

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja joopa, 25.9.2007.

  1. SG440

    SG440 3rd gear

    Varmasti vaikuttaa superryhmien osallistujamäärään. Näillä näkymin siirtyminen SPET:hen tapahtuu ensi kaudella. SG:n "kehitys" seuraa SST:tä.
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Näinhän se on nähtävästi täälläkin :cry:
     
  3. SG 448

    SG 448 3rd gear

    Samoilla linjoilla täälläkin
     
  4. Uba

    Uba 1st gear

    Puolitoista tuntia viestistä ja 3 olemassa olevaa kilpailijaa ilmoittaa osallistumismaksun olevan välitön tai ainakin välillinen syy ryhmän vaihtoon. Toivottavasti pistää edes jonkun miettimään asiaa hieman laajemmin.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    ((Huokaus) Jotenkin tuntuu, että lääkkeenä tähänkin on ensimmäisenä tarjolla noiden aleryhmien osallistumismaksun nostamista) Paha aavistus....toivottavasti aivan väärä.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Se on ainakin varma että maksuja nostamalla ei tule lisää kilpailijoita vaan niitä karsiutuu pois ja kokonaisliikevaihto voi jopa laskea. Ei varmaan palvele ketään. Ja on näillä "aleryhmillä" myös toisenlainen hintansa, avustajien määrä, cup-arvo, nitrokisan kakspäiväisyys, televisoinnin puuttuminen.

    Pitää vielä muistaa, että jokainen uusi kilpailija tuo katsomoihin kymmeniä uusia maksavia katsojia, jotka eivät missään tapauksessa muuten tulleet paikalle. Ainakin mun tapauksessa on käynyt näin.
     
  7. joopa

    joopa 1st gear

    Toi on kyllä taivahan tosi mitä triniemi sanoo et jokainen tiimi tuo mukanaan katsomoon kavereitaan,sukulaisiaan jopa fanejaan ja sehän on aina 20ekee per viikonloppulippu,10kertaa 20=200 ja 100kertaa 20=2000ekee et silleen.Muistan joskus vuosia sitten kun Lehtimäen Timo saarnasi syyskokouksessa just tästä et jos hinnat liikaa nousee niin teamit kyllästyy eikä tuu kisoihin eikä heidän tuttunsa katsomoihin ja jää lipputulot ja makkararahat saamatta.Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Sama täällä eli kohtuu mukavasti on hommat taas alkaneet kinnostaa paikallisia harrastajia (etenkin vähän nuorempia noin 20-25 v ikäsiä) kun ollaan saatu radalle taas edes yks jonkunmoinen häksätin ja nimenomaan tollanen paikallisesti laajempaa mielenkiintoa herättävä katulaite. Ns. kilpaluokkia yhtään väheksymättä kun onhan Kouvolan seutukin aina ollut suht hyvin edustettuna niissä ja kaikki kunnia niille hienoista suorituksista ja paljon isommista menestyksistä kuin ite edes haaveillaan mut kovasti tuolla tallilla kävi viime talvena porukkaa ihmetelemässä ja kesällä sit kattomassa kisojakin ja nyt tälläkin seudulla on ainakin pari kolme uutta autoa rakenteilla, tiedä sit valmistuuko koskaan mut kovin nuo nyt innostuivat yrittämään itekin mukaan :wink:
    Eli vaikuttais että kentällä on oikeesti tapahtumassa piristystä ja siksipä olis kovin toivottavaa ettei osallistumismaksuihin, sääntöihin jne. tehtäis tässä ilmeisessä pikku nousukierteessä kovin isoja muutoksia ja säännöistä vielä sen verran että ens vuotta koskevat olis hyvä saada lukkoon hyvissä ajoin ettei se jarruta autojen tekoa.
     
  9. supo

    supo Gearhead

    Onkohan selvillä ensi kesän suorituspaikat ja ajankohdat onko entiset?Terv:pro Et 1337
     
  10. Mopar

    Mopar Gearhead

    AKK:n sivuilla on ens vuoden tapahtumissa. Suurin piirtein samalla kaavalla, kuin tänäkin vuonna.
     
  11. ernie

    ernie 1st gear

    Pyöräpuolelle ainakin tuli hyvin vastinetta tuosta maksukorotuksesta, finaalikisan lähetyksessä ProSB ryhmää näytettiin n.2 sek :rotfl:
     
  12. askom

    askom 3rd gear

    Jos toi on totta, niin mopothan on saanu julkisuusarvoa kasvatettua mahtavasti suhteessa panostuksiin :soosoo: Tässä muuten kannattaa muistaa myös se, miten paljon mopopuolella osallistujamäärät on nouseet!

    Tosin mua ei kiinnosta noin ylensä julkisuus muuten kuin, että olen aina saanut sitä niin paljon kuin haluan; maksamatta kisajärjestäjile siitä yhtään mitään!!! (Toki pakosta kisajärjestäjille julkisuudesta maksaneena en ole saanut mitään siltä taholta, no enhän ole sitäkän edes pyytänyt...)

    Joku tuolla aiemmin viestiketjussa vihjaili radan "EM-kunnosta"; siinä totuus on vaan, että Suomesa ajetaan heikoimmalla radalla ko. sarjassa... vai liekö jollakin parempaa tietoa kuin muilla?
     
  13. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Pistetaan tahan alkuun etta ymmarran hyvin kylla etta tiedat mista puhut kun puhut noista talous asioista, niissa on melkoinen triplailu etta saa jotenkin pysymaan homman kasassa.
    MUTTA:
    Maa oon huomannut ennenkin etta sulla tulee aika helposti toi muutaman kympin vahatteleminen esiin. Mun mielesta jos maksaa 100e 2 paivasesta kisasta tai 20e 1 paivasesta kisasta niin siina on stanan iso ero. Saati sitten etta maksaa 260e!!! Ja se kertaa 6.
    Samaan asiaan tormattiin viimetalven lisenssi ja kisamaksu neuvotteluissa. Se on oikeesti iso summa minka noi ''muutama'' kymppi tekee kaudessa tavalliselle juipille :soosoo:
    Ja toivottavasti toi oli vaan pikku sammakko mika tossa suusta lennahti, etta korotuksilla ei olis mitaan vaikutusta ollu kuskien maaraan? Taas tulee toi ''muutaman'' kympin vahatteleminen esiin.
    Veikkaanpa etta niita olis kylla tullut vielakin enemman jos noita korotuksia ei olis tullu lahivuosina noin rajusti.
    Ja voi kylla olla etta toi kasvu vahenee/loppuu kun innokkaimmat kyllastyy ajamaan 3s hiljempaa kun karkikaarti noissa heads-up luokissa, niinhan se on ennenkin mennyt. Sitte on taas muutama vuosi hiljasempaa ja sitten taas nousukausi alkaa.

    Mikas se juttu oli etta yhdistyksen varoja ei saa kayttaa tappiolliseen kisatoimintaan kuin maaratty maara? Muistan vaan etta tammosesta oli jotain horinaa joskus, etta saannoissa lukee siita jotain tjs..
    Eikos suurin osa FHRAn jasenista ja toiminnasta ole kiihdytystoimintaan liittyvaa? Muutos saantoisiin ja lopetetaan muut toiminnat paitsi nayttely, ja kaytetaan kaikki nayttelytuotot yms tulot kisatouhuisiin. Niin se on NHRAllakin. Ei niilla ole tuuning jaostoa, tietaakseni :odroll:
    Mitenkaan vaheksymatta pienoismalleja ja tuuninkia harrastavia mutta eikos FHRAn olisi aika keskittya olennaiseen. Vai mita tuo HotRod tuossa nimessa sitten tarkoittaakaan....
     
  14. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    kkilpailija jäsenijä FHRA:lla on noin 300, kun harrastelija jäseniä noin 1500. ja harrestelija puolella vielä n. 50 jäsenkerhoa joista kylläkin muutama järkkää myös kisoja... mutta sieltä noin 10.000 jäsenkerho jäsentä lisää.....

    eli kyllä Drag Racing on aika vähemmistö, joka kuitenkin on syönyt viime 10-vuoden kaikkia rahat....

    ja onhan vuosikokouksessakin päätetty että Drag Racing toimintaa jatketaan, mutta sen on pyörittävä omillaan. ja sen eteen me koko aika teemmekin hikihatussa hommia, jotta saataisiin taso säilymään... jos FHRA rupeisi järkkäilemään esim. 20 euron katukisoja niin on selvä että tasosta olisi tingittävä.... 20x100 kilpailijaa eimaks aedes ratavuokraa yhdelle päivälle.....

    mutta kilpailuja on eritasoisia ja eri hintaisia. pitää olla jarruttelu ryhmiä jossa on tiukkaa kisaa ja sit mies miestä vastaan äijä ryhmiä jossa ei tasotuksia tunneta... sit vielä sponssi ystävällisiä telkku ryhmiä, joissa pienellä panostuksella saa kaudeksi naamaansakin näkyviin....

    mut hieno ja monipuolinen pakette josta löytyy jokaiselle jotain... :lol: , eikä vain...
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ehkä FHRA:n kannattais luopua tosta kilpailutoiminnasta kokonaan, jättää se muiden hoidettavaksi, ja keskittyä palvelemaan tota valtajäsenistöään?
     
  16. jussi308

    jussi308 1st gear

    ju

    Joo samaa mieltä vipottajan kanssa. Mitä sitä suotta pyörittää kannattamatonta toimintaa vaan keskittyä noihin pääalueisiin.
     
  17. mutsi59

    mutsi59 1st gear

    Monihan täällä näyttää kyselevän yhdistyksen asioista, ja yksi johtokunnan kahdeksasta jäsenestä on vastannut. Mitenkähän suuri osa johtokunnasta vaihtuu teillä syyskokouksessa, eli montako erovuoroista on? Ovatko esimerkiksi tänne kirjoittaneet gremlin ja joopa ja uba aikoneet pyrkiä johtokuntaan, vai ovatko jo, kun tuntuvat olevan jonkinverran asioista perillä ja osaavan ajatella isompaa kokonaisuutta ja yhdistyksen toimivuutta monelta kantilta?
    Tämä kiihdytyskerhon toiminta nyt on varsin kaukana meidän paikallisen harrastuskerhon toiminnasta, mutta samanlaisethan ne on yhdistysten säännöt päällisin puolin...Mutta kun nyt aloin seurata tätä, niin kyselenpä vain.

    Liisa
     
  18. luppes

    luppes 1st gear

    Taitaa olla niin että on anettu Vesan vastailla noihin kysymyksiin.
    FHRA:n johtokunnasta ovat tällä kertaa erovuoroisia seuraavat neljä herraa, Vaittinen, Kaarasmaa, Räikkönen ja Tähkänen.
    Mainitsemasi herrat nimimerkillä heistä osa on joskus ollut ehdolla johtokuntaan, mutta ovat kieltäytyneet kunniasta tai ei muuten valittu,
    heistä Uba tullee vahvistamaan sääntövaliokuntaa tästä eteenpäin, mielestäni erittäin hyvä juttu.
    Viime vaaleissahan ei menty äänestyksiin uusista ehdokkaista , koska
    ehdotus vanhan johtokunnan jatkamisesta sellaisenaan sai hyväksynnän ja muita ehdokkaita ei tainnut ilmetä.
    Mun mielestä johtokunnan työskentely on toiminut hyvin , tietenkin joistakin asioista esim. osallistumismaksuista on keskusteltu paljonkin.

    - Luppe - 1- 8:sta
     
  19. joopa

    joopa 1st gear

    Mulla ei ainakaan ole tarkotus johtokuntaan hakeutua,mitä toi mutsi59 tossa aikasemmin kyseli.Mutta ei varmaan olis mitenkään hullumpi idea jos fhra:ssa olis joku"maakuntaneuvosto",eli henkilöitä jostain muualtakin kuin pelkästään pääkaupunkiseudulta kun on kuitenkin kansallinen kattojärjestö ja jäseniä ja kilpailijoita aika paljon varmasti muualtakin päin suomea.Eikös esim,ruotsissa ole tuota vastuuta jaettu noissa hot rod kuvioissa alueittan et kuka hoitaa mitäkin ja missä?Eikös pohjois Ruotsin eli Piteån kisajärjestelyt hoida shra luleå ja taas Mantorpissa ihan eri organisaatio?Olisko esim,joku tän tapanen järjestely mahdollista suomessakin?Tää ei kuormittas niin paljon tätä pääorganisaatioo ja saisivat keskittyä tärkeämpiin asioihin.Lopuks on ihan pakko kehuu tota sääntövaliokunnan nykyistä tiedotus aktiivisuutta,iso kiitos sinne.
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ruåtsissahan on muutenkin systeemit eähän enempi levällään, kaikessa, kun meillä. Siellä ei oo totuttu kartelleihin, ja siks noita "kattojärjestöjä" omine sääntöineen ja mestaruuksineen on pilvin pimein. Samahan on vähän jenkeissä, jossa joka kylällä on omat "maailmanmestarinsa". Osaa kantaa ottaa tohon maakunta-asiaan, pk seudulla on ollut väkeä joka on kokouksiin viittinyt raahautua, asettua ehdolle ja äänensä antaa. Se on tietysti aika helppoo, kun noi kokoukset täälläpäin ovat, miten lie jäsenjakauman kanssa? "Maakuntien" edustajiakin on johtokuntaan äänestetty mun mielestä sen, mitä niitä on tarjolla ollut, eli nykyisessä Tähkäsen Mika on kai jollain lailla edeustanut tuota pohjoista ulottuvuutta? Vaikka taitaa nykyään etelässä asustellakin.
     

Kerro tästä muillekin!