FHRA=Eagle racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja nalle71, 21.5.2007.

  1. nalle71

    nalle71 Gearhead

    ahdintiimeille ei annettu ruuvausaikaa
    -Fyyra mulkkasi homman uusiks "sopivalla" kohtaa


    niinpä ja minkä tiimin hyväks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  2. Eagle

    Eagle 1st gear

    Eagle Racing Tiedote 24.05.2007 / Harri Horto

    Motoparkin kisan jälkeen syytökset teamiamme kohtaan netissä ja muualla menivät niin pitkälle, että päätin kommentoida asiaa tämän yhden ja ainoan kerran. Normaalisti painan villaisella kaikki netti yms. keskustelut nimimerkkien suojissa. Oikeat, rakentavat keskustelut niin bisnes kuin muussakin maailmassa tehdään kasvotusten neuvottelutapaamisissa.

    Tämän kannanottoni jälkeen toivon positiivista ja rakentavaa keskustelua koko lajillemme ja tarjoankin kaikille tämän asian osapuolille mahdollisuuden tapaamiseen, esim. FHRA:n toimistolla, keskustellaan ongelmista asiallisesti ja aikuismaisesti. Myös kaikki nimettömät nettikirjoittelijat ovat tervetulleita kuulemaan asioista, näin saadaan monelle asialle selvitykset ilman turhaa provosointia. (Yhteystietoni tapaamiseen löytyvät sivuiltamme)

    1. Motoparkin tapahtumat
    Ensimmäisellä Comp:n pudotuskierroksella kisajärjestäjä FHRA käytti vääriä indeksejä molemmilla kanssakilpailijoillamme, Timo Lahdella sekä Timo Lehtimäellä. Kuljettajamme Juuso Pykälistö olisi voittanut tästäkin huolimatta Lahden 0.1824 sekunnilla (index vääristymä +0.2 sek), mutta kuljettajamme Tero Tupala olisi hävinnyt Lehtimäelle 0.2534 sekunnilla (tosin index vääristymä +0.5 sek). Huomasimme tapahtuneen vasta lähdön jälkeen rekallamme aikakortin tietoja kirjoitettaessa Racers logiin. Ilmoitimme asiasta välittömästi järjestäjälle, joka lupasi tutkia asian.

    Järjestäjä ilmoitti, että näin oli todellakin käynyt ja että sääntöjen mukaan molemmat lähdöt tultaisiin uusimaan niin pian kuin kaikki kilpailijat ovat siihen valmiina. Me ihmettelimme, miksi myös Juuso Pykälistön lähtö uusittaisiin, hänhän voitti lähdön ja oli jo kärsijän osassa, mutta molemmat menivät siis uusiksi.

    Ilmoitimme järjestäjille, että meillä kestää noin 35-55 minuuttia saada autot lähtöön. Odotimme line-upissa noin 20 min vielä lisää ja todellisuudessa aikaa meni 1 h 13 min lähtöjen välillä. Kumpikaan Timoista ei ilmaantunut lähtöön ja heti ko. lähtöjen jälkeen alkoi meitä kohtaan tulla mitä ihmeellisimpiä syytöksiä ja uhkauksia kanssakilpailija teameiltamme, joita en halua kommentoida millään tavoin.

    Ja vielä itse asiasta, jos kilpailun järjestäjä tekee ajanottovirheen, onko vahingon kärsinyt osapuoli eli me syypää siihen? Ainakaan minun oikeustaju ei tähän yllä. Vuosien mittaan on järjestäjän virheen takia tapahtuvista syistä ajettu todella monia uusintoja Pro Stockia ja jopa TF:ää myöten. Ko. kisasta ihmettelen eniten, miksi molemmat Timot eivät voineet kertoa jo lauantaina, että heidän indexinsä ovat väärin, sillä he varmuudella tiesivät asiasta, jokainen kuljettaja tietää varmuudella oman indexinsä. Jos he olisivat ilmoittaneet siitä, olisimme kaikki päässeet paljon vähemmällä, ilman uusintoja yms. hässäkkää. No, tapahtunut oli jo käynyt, nyt on syytä katsoa asioita eteenpäin, eikä heittää lokaa.

    2. Comp Indexit / luokat
    Nykyiset Comp:n luokat niin Dragstereissa kuin Alteredeissa on tehty jo 80 -luvun loppupuolella (tekijöinä mm. FHRA, SBF, Comp kisaajat yms.). Näihin alkuun Suomi - Ruotsi sääntöihin on vuosien mittaan tullut mukaan kaikki Euroopan maat. Sääntöihin on tullut vuosien mittaan mukaan uusia luokkia, sitä mukaa kuin uusia ajatuksia erilaisista kombinaatioista on ehdotettu sekä FHRA:lle, NDRS:lle että muille organisaattoreille.

    90 -luvun alussa sallittiin turbot ja niiden indexit säädettiin liian löyhiksi heti alkuun ja järjestäjät joutuivat korjaamaan näitä indexejä myöhemmin, polemiikkia syntyi. 90 luvun lopussa ilokaasuilla tuli vastaavanlainen ongelma. Ja nyt viimeiseksi viime vuonna ns. Roots ahtimilla varustettujen autojen indexejä järjestäjät korjasivat talven aikana.

    Tässä pitää korostaa sitä, että Eagle ei ollut mukana ko. Index komiteassa, suurin painostus tuli Ruotsin puolelta. Mielipiteemme oli kylläkin sama, mutta ensi kertaa nämä korjatut indexit näimme netissä 1.3.2007. Kaikissa näissä uusissa tapauksissa oli yhteistä se, että luokkia tehtäessä indexit luotiin alussa aivan liian löyhiksi ja näin niihin siirtyneet kilpailijat saivat kohtuutonta etua, mitä mikään CIC systeemi ei korjaa vuodessa ei kahdessa.

    NHRA:ssa asia tehdään toisin, uusia luokkia luodaan todella ahkeraan, mutta NHRA:n index työryhmä määrittää uusille luokille todella kovat indexit max teho / paino laskelmilla, joten ns. kömmähdyksiä ei pääse syntymään. Ja jos index näyttää liian kovalta NHRA keventää sitä ajan myötä. Tämän takia olen henkilökohtaisesti esittänyt jo pitkään, että myös Euroopassa tulisi siirtyä suoraan NHRA:n luokitukseen / indexeihin ja näin voisimme vertailla myös tasoamme suoraan maailman kärkeen. Meillä on toki nykyisellään muutamia luokkia, joille ei NHRA:sta löydy suoraan luokkaa / indexiä, mutta voisimme varmaan käyttää NHRA:n asiantuntijoita apuna tai laskea teho / painosuhdetta, kuten myös NHRA tekee kaikille uusille luokille. NHRA on sallinut nykyisellään myös turbot, mekaaniset ahtimet yms, joten montaakaan luokkaa ei jäisi ilman suoraa luokitusta.

    Ajattamisessa Eagle Racing käyttää Compin kärjen hyvin tuttua menetelmää; useita luokkia/ kirjaimia on tarjolla painoja tai moottorin kokoa muuntamalla. Me ajamme normaalisti C luokkaa, mutta painoa nostamalla pääsemme vielä turvallisuus huomioiden D luokkaan ja taas B luokassa automme painaa 100 kg "liikaa". Samaa taktiikkaa ovat käyttäneet monet muutkin Compissa menestyneet pohjoismaiset mestaruus- ja menestyneet teamit.

    Se, miksi näissä Dragster luokissa automme ovat olleet kärjessä, johtuu varmaan panostuksista. Olemme vuosien mittaan varmuudella panostaneet ylivoimaisesti eniten autoihin, tekniikaan, testaamiseen dynossa ja radalla sekä etenkin kuljettajien kouluttamiseen, mutta sehän ei ole tietääksemme säännöissä kiellettyä?

    (Timo Lahdelle tiedoksi; NDRS Indexin CIC systeemin muutos tehtiin vuonna -99 ja meille ensimmäinen Pro Stock Truck motti tuli vasta vuonna -04 ja sen jälkeen -05 uudemmat tehoversiot)


    3. Eagle 2 Seat Dragster
    Lähes kaikki kisajärjestäjät niin NHRA:ssa kuin Euroopassakin käyttävät 2 Seat Dragstereja yleisön sekä sponsorien ajattamiseen oikeissa kisaolosuhteissa. Osalla järjestäjistä on oma 2 Seater, mutta suurin osa käyttää leasing kalustoa. Näin tehdään myös Suomessa, kisajärjestäjä FHRA käyttää Eaglen 2 Seateria omien VIP henkilöiden ajattamiseen kauden mittaan ja yleensä päätapahtumissa.

    On sovittu, että järjestäjä saa käyttöönsä X määrää lähtöjä kaudessa ja palvelun tarjoaja X määrää kuluilleen vastineeksi. On luonnollisesti selvää, että kuluja syntyy, kun asiakasta kyyditetään matalia kaseja tai jopa seiskoja ajaen. Sama järjestelmä on voimassa myös Ruotsissa, kilpailujärjestäjä leesaa 2 Seaterin ja kyydittää VIP:it ja muu ohjelma jää palvelun tarjoajalle.

    Eagle on jo muutamia vuosia kyydittänyt sekä VIP asiakkaita että mm. polttarisankareita (joiden mukana usein ostaa sisäänpääsyliput jopa 20 hlöä...) ja kyydittävien kommentit ovat olleet pelkästään positiivisia, 0-100 km/h jopa 1.3 sek on ns. kadunmiehelle kova kokemus.

    Jos joku muu team haluaa jatkaa ko. kyydityksiä matalilla kaseilla tai jopa kovemmilla ajoilla 2 Seatereilla, niin luovutamme mielellämme vuoron heille, meillä työtä kyllä riittää myös kisojenkin ulkopuolelle asiakastapahtumissamme.


    4. Alastaron Rata
    Alastaron rata on saanut uudet omistajat, Tero ja Tarmo Tupalan. Tero on monissa moottoriurheilulajeissa mukana ollut kaveri, joka halusi laajentaa myös näkemystä Drag Racingiin. Annoin mahdollisuuden Terolle jo viime syksynä ja siitä asti on hommaa treenattu ja kehitetty. Tero on mielestäni lähes valmis jo nykyisellään kisakuljettajaksi, joitain pieniä asioita hiotaan vielä treeneissä ja kisoissa, samoin kuten Juusonkin kanssa.

    Se yllätti jopa minut, että Tupalat ostivat Alastaron radan nyt keväällä. Heti muutaman päivän jälkeen olen nähnyt, mitä alueella tapahtuu; kaikki paikat laitetaan todella kuntoon ja aluetta kehitetään. Ja meidän lajin onneksi Tero on ollut mukana muutaman vuoden myös kiihdytyksessä, nyt hän tietää, miten potentiaalista Drag Racing on.

    Luvassa on paljon uutta myös Drag Racing alueelle ja toimintaan. Toisaalta pitää kuitenkin muistaa, että ympäriympäri rata on se, joka tuo elannon ratayhtiölle. Mutta kun nykyisellä omistajalla on sydän lähellä kiihdytystä, ei se varmaan heikennä koko meidän lajin eteenpäin viemistä.


    Loppuun toivon, että kaikki kanssakilpailijamme sekä muut lähellä olevat tahot pyrkivät myös joskus katsomaan myös omaan peiliin, niin minäkin teen aina silloin tällöin.

    On myös koko lajin etu, jos ei tällaisia kiistoja pääse syntymään, ainakaan kisoissa, jutellaan asioista pöydän äärellä. Tosin tiedän, että kaikki huippu-urheilijat käyvät äärimmäisen kovilla kierroksilla aina kisatilanteissa ja on normaalia, että ylilyöntejä sattuu, niin meille kaikille.

    (Julkisesti tässä pyydän anteeksi useita kiihtymyksiäni FHRA:n toimitsijoita kohtaan sekä etenkin lähettäjälle / muulle lähtöalueen henkilökunnalle, te nyt vain olette aina se lähin liipaisimella oleva taho...)


    Kaikkia teameja sekä järjestäjiä kunnioittaen sekä oikeaa reilua peliä toivoen

    Harri Horto
    Eagle Racing Tallipäällikkö

    Ps. Joku kysyi "tähtikuljettajiemme" ratin vääntämisen perään, Juuso Pykälistö lupasi ottaa haasteen vastaan soralla sekä Tero Tupala asfaltilla... ja toisaalta Janne Ahonen pyysi haastajia Lahden Suurmäkeen...
     
  3. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Ilmoitimme järjestäjille, että meillä kestää noin 35-55 minuuttia saada autot lähtöön. Odotimme line-upissa noin 20 min vielä lisää ja todellisuudessa aikaa meni 1 h 13 min

    joo hyvinhän tossa aikaa on säätämiseen ynnä muuhun on, KUN tietää että uusintalähtö on tulossa eikä tartte juosta tornille kysymään syytä.

    Se yllätti jopa minut, että Tupalat ostivat Alastaron radan nyt keväällä.

    joo näähän on niin pikku kauppoja, että näähän syntyy yhdeltä istumalta eikä useiden kuukauksien valmisteluja tarvita, mutta eihän se mulle kuulu ketä omistaa mitä ja minkä takia, mutta jos se omistaminen tuo samalla pakkovoittamisen tunteen keinoja kaihtamatta niin se on väärin ainakin omasta mielestäni, kyse on kuitenkin vain harrastuksesta ainakin useimman tiimin osalta, tietääkseni monikaan ei tee tätä työkseen.

    Se, miksi näissä Dragster luokissa automme ovat olleet kärjessä, johtuu varmaan panostuksista. Olemme vuosien mittaan varmuudella panostaneet ylivoimaisesti eniten autoihin, tekniikaan, testaamiseen dynossa ja radalla sekä etenkin kuljettajien kouluttamiseen, mutta sehän ei ole tietääksemme säännöissä kiellettyä?

    joo ei se varmaankaan oo kielletty säännöissä ja varsinkin se on kivaa, kun toinen kuskeista omistaa ison osan radasta millä harjoitella niin se on varsin edukastakin vai mitä. sekin on hienoa että muutkin pääsevät harjoittelemaan yhtä halvalla eikä tarvitse laittaa puolta budjetista harjoitteluun. täähän alkaa oleen jo suuren maailman touhua, että köyhät kyykkyyn vai mitä [/i]
     
  4. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Noo vedetään nyt takaisin toi vertaus sorryt siitä.
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Asiallinen ja tyhjentävä vastaus H. Horrolta :rotfl:

    Jotta spekulointi ym. skeida loppuisi pitäisi kai vastapuolenkin antaa vastineensa. Jos sitä ei tule, niin kannattaisiko jättää tää pelleily sikseen :eek:
     
  6. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Olihan tuo Motoparkkikin myynnissä, siinä ois myös ollu jollekin mahdollisuus ilmaisiin testipäiviin.
    Jos radan omistaminen kiellettäis tiimeiltä/kuskeilta/sponsoreilta ja näiden sukulaisilta, niin entäs nämä dynot ym hitech apuvälineet mihin kaikilla ei oo varaa, kielletään ne myös.
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    MÅ vedän tän jurrissa joten en ota vastuuta kirjoituksestani.

    Mua vähän niinku vituttaa et mua ja noin 50-60 muuta henkilöö on verrattu Eagle racinkiin et oltais niinku samaa.Sanon ja kirjoitan ETTÄ tuntuu pahalta ku täs on painettu 12v aktiivisesti Fyyran toimitsiana ja tehty hommaa josta ei oo saanu ku ruuat ja majoitukset se riitää mulle ja muille.Hienoo et 3 uutta toimisiaa saatiin Matopurkin kisoihin(mä en ollut siellä)kuten fyyra on kärsinyt toimitsia pulasta JOTEN helevetin hienoo et puurtajia löytyy.
    NO mitä sä lässytät niin tarkoitan sitä et ÄLKÄÄ leimatko KOKO väkee jos jossain osa-alueilla tökkii.
    NIIN tökkii ja tökkii eikös nää jutut ole selviä asioita vai tekikö Eagle Racin jotenki omaan himaan,mä EN OLE HARRIN kanssa kavereita jos tästä sössötyksestä saa sen käsityksen.
    Sitä ET onko Timoja kohdeltu väärin siitä mulla ei ole tietoo,haluaisin sen tiedon.
    LUULEN kuitenkin et Nää kaksi Timppaa on se sen verran herrasmies jätkii et olishan ne tänne srkiivannut jos niitä olis väärin kohdeltu,mulla ei oo tietoo onko kohdeltu väärin joten Timpat kertokaa.

    T: Raaka Arska
    Numminen
    Mäntsälä

    ps kännissä ku KÄKI
     
  8. jyrki201

    jyrki201 1st gear

    Jep toi et fyyran toimitsijat liitetään johonki tiimiin tai niiden toimintaan ottaa päähän. Ite oon toimitsijana ollu vuodest -92 ja edelleen mut löytää sielt jarrulta siivoomas öljyjä ja hinaamas "raatoja" pois.
    Kaikkien tiimien kans koitan jotain jutella kun varikol kierrän niin Eageleiden kun Timojenki. Mut keltään en esim. mitään tavaraa yms. ole saanu. Yleensä voin saada kiitoksen kun oon heidän kalustoaan radalta hinannu mut siin kaikki. Joten siin se miten toimitsijat liittyy tiimeihin. Jos nyt Eaglet näkyy kisoissa ison varikkokalustonsa tai kaks paikkasen takia niin ei pidä silti liittää fyyraan.
     
  9. mika112

    mika112 1st gear

    no mä en oo ollu ku "vasta" kolme vuotta mukana....on sitä joskus tullu sitä paskaakin niskaan sieltä sun täältä, mutta edelleenkin olen siellä maaliviivan kohdalla valmiina lähtemään radalle jos sinne joku levittää öljyä tai sammuttamaan autoja jo syttyy palamaan.
    On se tää maailma ihmeellinen kun pitää haukkua ja syyttää vaikka ei välttämättä tiedä faktoista mitään........kunhan saa tuomita kuultujen huhujen mukaan. Selvittäköön asianomaiset ongelmansa itse......ne varmaankin pystyy siihen ilman että kaikenmaailman "asiantuntijat" esittää omat näkemyksensä asioihin. Turhaa se on ruveta kaivaa verta nenästä kun siihen tuo vaan johtaa.

    T: Palomies maaliviivalla
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Suuri kiitos omasta puolestani Harri Hortolle selvityksestä, ainoastaan tän kaaltasilla asioilla saadaan siivet huhuilta leikattua eikä tarvitse mitään Tanskan mallin musilimitapahtumia järjestää, kun asiat saavat aikansa elää omaa elämäänsä. FHRA:lta jälleen kerran toivois pikkasen aktiivisempaa otetta. FHRA:n sivuille kyllä selvitys kisaasa tapahtuneesta virheestä tuli nopeasti, mutta tätä indeksi asiaa on kyselty jo jonkin aikaa ilman, että siihen on kukaan vaivautunut vastaamaan. Sen mitä itse noita FHRA:n ihmisiä tunnen, niin kyllä nuo pyyteettömästi uhraavat lajin eteen todella paljon ja parhaansa tekevät, suuri kiitos myös siitä. Ilman teitä ei olisi kisoja.

    Mitä noihin haasteisiin tulee, niin mä voin vääntää kättä suurmäessä, asvaltilla ja soralla kaikella 73 kilon, ilman aivoja, suomalla itseluottamuksella. Eikä edes harmita yhtään vaikka häviäisin.
     
  11. Mopar

    Mopar Gearhead

    Se näissä netti keskusteluissa on ihmeellistä. Jos joku esim. sanoo naapurinsa haukkuneen häntä on täältä jo 150 hengen lynkkaus ryhmä valmiina lähtemään paikalle, vaikka kukaan ei tiedä asia yhtään mitään.
    Itse en arvostele tai ota kantaa asiaan, josta en tiedä mitään. Saavat ne, ketä tietävät ja ovat osallisia kommentoida juttuaan. Kyllä näitä loan heittäjiä tuntuu piisaavan nykypäivän nettiyhteisöissä. Onneks tännekin täytyy nykyään kirjautua, muuten sitä lokaa tulis vieläkin enemmän...
     
  12. raceman

    raceman Gearhead

    joo kyllä määki voin noihin haastehin vastata.on sitä pikku kossina tullu vähän hypittyä suksilla,talon katoltaki tuli hypättyä orapihlaja aitaan ku ei saannu tuulta alle tarpeeks :eek: ja mitä tohon soralle tulee on sitä sora ränniä nuorena raavittu ja myös aika paljo sitä ulkopuoltki,että on sitä muutamat tukit katkottu :D nyt oon sitte harjootellu tuota kiihrytystä ainaki 15 vuotta 8)
     
  13. turbo

    turbo 3rd gear

    huoltoajasta

    Mikähän olisi kohtuullinen huoltoaika, jos auto pitää saada kulkemaan 0,2 tai jopa 0,5 sekuntia nopeammin tuon varttimailin matkan? Kauankohan Eagle-tiimiltä menisi huoltoon jos heidän indeksinsä kiristyisi 0,5 sekuntia?

    Joku kommentoi minulle, että tuo ei välttämättä onnistuisi edes vuodessa. Kuinka moni edes huomasi FHRA:n sivuilta, että indeksit ovat kiristyneet? Onko siitä ollut minkäänlaista virallista tiedotetta? Kuinka usein sääntökirja ja indeksitaulukot pitää tulostaa vai voiko luottaa siihen, että sääntömuutoksista tiedotetaan asianmukaisesti? Itse en löytänyt indeksimuutoksesta tai CIC järjestelmän muutoksesta mitään tietoa FHRA:n sivuilta. Tosin en ole seurannutkaan asiaa kuin aivan viimeaikoina.

    Kisaaminen voisi olla helpompaa jos kaikki tietäisivät millä säännöillä ajetaan. Jokainen sääntömuutos sisältää riskin, etteivät kaikki huomaa sääntöjen sanamuodon tai sisällön muuttuneen. Täytyy tunnustaa, ettei noi kaikki sääntökiemurat olle minullekaan auenneet vaikka olen kyllä yrittänyt tavata niitä useampaankin kertaan.

    Ehkä tässä casessa on vielä jotain, mikä ei ole tullut täällä foorumilla julkisuuteen. Ei kai Lehtimäen tiimikään aivan perusteetta ole viemässä asiaa AKK:n käsittelyyn varsinkaan kun se vetoaminen ei ole aivan ilmaista (hinnastosta löysin: kesäkuun 2007 alusta lähtien vetoaminen maksaa 1000 euroa).

    Yhdessä asiassa yhdyn TIL Racingin mielipiteeseen: Reilu peli on perseestä jos se edellyttää paperitöitä.
    [​IMG]
    Mikään ei ole valmista ennen kuin paperityöt on tehty. :D :D :D

    Ja lopuksi: Mielestäni tässä keskustelussa ei ole heitetty lokaa kenenkään yksittäisen FHRA:n toimitsijan niskaan. Hatunnosto niille jotka mahdollistavat kisaamisen. Prosessit sen sijaan vaatinevat pientä viilaamista ja kilpailijoitakin - ainakin niitä joiden ajamiseen muutoksilla on vaikutusta - olisi syytä kuulla ennen kuin tehdään sääntömuutoksia.
     
  14. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Mielestäni tässä keskustelussa ei ole heitetty lokaa kenenkään yksittäisen FHRA:n toimitsijan niskaan. Hatunnosto niille jotka mahdollistavat kisaamisen. [/b]
     
  15. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Niin siltä se tuntuu aina kun yleistetään.
    Olen kuullut parina kesänä yleisön joukosta et iikelin miehet,no mulle se on aivan sama jos joku on niin katkera.

    Eikö ole mahdollista kirjoittaa,että olisko mahdollista saada fyyran sääntövaliokunnalta selvitys tai johtokunnalta,katsastuksesta jne;
    JA laitetaan oma nimi alle.
    Jos vastausta ei kuulu niin avautuu sitten.
    Olen aivan varma et vastaus tulee.
     
  16. martiar

    martiar 1st gear

    Kiitos Harri !!!

    Hienoa että annoit oman näkemyksen tapahtumasta !!!!
    Ei tarvitse spekuloida tapahtumilla enempää ....

    Onnea ja menstystä Eagel tiimille !!!
    Samoin muillekin heidän kanssa kilpailijoille !!!
    Toivon että tilanne rauhoittuu ja voitte ajaa taas kunnon kisaa radalla !!!!

    AM-Racing
     
  17. Cata

    Cata 1st gear

    Niinhän se on aina että asioissa on kaksi puolta ja yhtä kuulemalla saa yksipuolisen kuvan, oli se kumpi vaan osapuoli (tai tässä kohtaa mikä vaan osapuoli, Eaglet, Timot, FHRA tai NDRS kaiketi kaikki voidaan laskea sopan osapuoliksi jossakin määrin?). Harrin kirjoitus selvitti pajlon asioita mutta niin kuin nimimerkki turbo totesi, tuskinpa Lehtimäki tekee AKK:hon vetoomusta jos ei jotakin muutakin olisi (en väitä että se jokin mitä selvitetään liittyisi Eagleen mitenkään, eikä luultavasti liitykään).

    Minulle jäi kysymysmerkiksi, olisiko kaavio muuttunut jos se olisi laadittu "oikeiden" indeksien, eli näiden sunnuntain indeksien mukaan? Eli tehtiinkö kaavio eri säännöillä kuin eliminaattori ajettiin? Siis tehtiin alunperin mutta olisiko senkin pitänyt muuttua vai ei?

    Ja toinen asia mistä ei kai täällä ole ollut puhetta, niin käsittääkseni ko. sääntömuutoksesta oli jo tehty jonkun sortin vetoomus / protesti ennen Motoparkin kisaa, joten ei ollut siinä suhteessa mitenkään itsestään selvää millä säännöillä ajetaan. Ainakin omasta mielestäni olisi ymmärrettävää jos silloin osa kilpailijoista on luullut ajettavan vanhoilla säännöillä. Jos sääntömuutos julkaistaan reilu 2kk ennen kauden alkua ja siitä on käsittelyssä oleva vetoomus menossa ensimmäisen kisan aikana, niin ei kai ole ihan päivänselvää mitkä ovat voimassa olevat säännöt? Toki, kilpailijallahan se velvollisuus on se selvittää varmaankin? Joskaan ei varmaan haittaisi jos järjestäjä varmistaisi (esim. kuljettajakokouksessa) että kaikki ovat kartalla.

    Ihan ketään tahoa kritisoimatta, hankala tilanne ollut tuossa avauskisassa kaiken kaikkiaan (jos nyt olen ollenkaan sitä kokonaan oikein ymmärtänyt, tuskinpa...) ja mielenkiintoista onkin siksi nähdä mitä AKK päättää. Eiköhän se sitten selviä mitä on tapahtunut ja mikä on "oikea" tapa ratkaista kysymykset. Toivottavasti homma ratkeisi hyvissä ajoin ennen seuraavaa kisaa, vaikka ei kai noi SML:n tai AKK:n vetoomustuomioistuimet hirveen nopeita ole.

    -Cata-
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kaavio olis kai muuttunut juuri noiden neljän osallisen kohdalla niin, että eagle/timoparit olis vaihtuneet. Ja ilmeisesti tossa "uusintalähdössä" olis sitten paritkin ollut oikein. Paska homma, mutta virheitä sattuu toisinaan vaikka parhaansa yrittäiskin, eikä niitä oikeen pääse yleensä takasin nykäsemään.
     
  19. turbo

    turbo 3rd gear

    kaaviosta

    Kaavio oli sikäli historiallinen, että tuo Lahden 0,2 sekunnin ja Lehtimäen 0,5 sekunnin indeksien kiristäminen ei asiaa paperilla tarkasteltaessa vaikuttanut lajittelusijotuksiin.

    Sitä voivat asianomaiset kommentoida, että olisiko lajittelun tulos ollut tuo, jos he olisivat tähdänneet lauantaina uuden indeksin mukaiseen tavoitteeseen... olisi tainnut taas moottorit paukkua ja sunnuntai olisi aloitettu pudotusmoottorilla. Nyt pysyi Lehtimäelläkin poikkeuksellisesti kanget auringolta suojassa 8) (Mistä sillä noita lohkoja riittää? Ei nekään ihan ilmaisia voi olla ja käsittääkseni aika harvinaisiakin. Toyotan tarraakaan ei auton kyljestä löydy.)

    Taksilla radan tahkoamisesta sen verran, että onhan tuo hyvää PR:ää, mutta nytkin tosiaan jäi lauantaina viimeinen kierros kesken ja mm Compit ajamatta, kun kello kävi liian nopeasti. Toinen spekuloinnin kohde on se, että saako siitä taksilla radan tahkoamisesta etua muihin tiimeihin verrattuna, kun näkee kuinka olosuhteet radalla kehittyvät.
     
  20. Cata

    Cata 1st gear

    Re: kaaviosta

    Hyvä pointti jota en ole tullut ajatelleeksi!! Mutta enpä usko että on etua, sillä minusta ainakin tuntuu että "taksi" ilmestyy suht tasaisesti radalle aina joka rundin päätteeksi. Nimittäin pyöräkuskina kun on line-upissa niin se yleensä tulee aina (jos ei ihan aina niin ainakin lähes) ennen pyöriä, joka taas tarkoittaa että se ajaa heti Compin jälkeen. Jolloin ne eaglen yksipaikkaiset on just vetäisseet edellä. Jos se sitten käy muissakin väleissä ajamassa niin sitten hyvä keskustelunaihe - mutta en kyllä itse muista että se paljon muissa väleissä olis radalla käynyt.

    -Cata-
     

Kerro tästä muillekin!