FHRA Kausikortti - Black Friday tarjous 100€

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rami_Vaan, 25.11.2022.

  1. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

  2. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Täytynee kannattaa ry:tä ensi vuonnakin, vaikka tänä vuonna taisi mennä lähes persneton puolelle kun kävin vain ACS:ssä ja NitroNatikoissa...
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kiitos muistutuksesta, kausikortti tilattu! :odsmile:
     
  4. nikkez_

    nikkez_ 2nd gear

    Vähän aiheen ohi, mut eikös joskus v8 tilaajana tms saanu yhden ilmasen vedon silloisille v8/gti testipäiville? Mahtaiskohan moinen toimia tänäpäivänä vaikka tossa kausikortin yhteydessä, että jokamiespäivillä sais käydä kokeilemassa vedon.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tää olis hyvä. Itse tullut kierrettyä noita fhra:n järkkäämiä kiihdytyspäiviä kuljettajan penkiltä, eikä silloin ole paljoa taskussa oleva kausikortti auttanut.

    Ei sillä, ostin kyllä äsken taas ens vuodellekin
     
  6. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Näytti olevan tämän vuoden kausikortti tarjoushinnalla loppukaudeksi. Normi tennarinkuluttajille -40% ja Fyyran jäsenille puoleen hintaan.
     
  7. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    No niin...

    Tämä vuosi loppui sitten samalla tavalla kuin alkoikin...

    Omalta osalta jäi tosi huonot fiilikset DR:n tulevaisuudesta Suomessa, sillä

    jo ACS oli suuri pettymys ja lisäksi omalta osalta tämä vuosi jäi myös todella niukaksi DR seuraamisen osalta.

    Sillä tämä vuonna ei tullut käytyä yhdessäkään kisassa paikan päällä katsomassa ja lisäksi Live-streaminkin seuraaminen jäi vähille kun noiden minua kiinnostavien prätkien osallistujamäärät oli niin alhaiset.

    Oli muuten eka kerta 90 - luvun puolenvälin jälkeen kun en käynyt yhdessäkään kisassa paikan päällä.

    (Ja asiassa ei harmita se, että meni tavallaan hukkaan kausilippuun pistetyt rahat).

    Täytyy toivoa, että ensi vuosi olisi parempi.

    Poistun (lopullisesti?) keskusteluista takavasemmalle ja katsotaan palaanko (ollenkaan) myöhemmin keskusteluihin.
     
    FB236 tykkää tästä.
  8. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Lajin nykytila on kyllä apea. Paljon pitää tapahtua että kausikortti menee edes harkintaan. Lisäksi Kauhavan mekka saa kokea aika paljon parannusta että siitä paikasta saa kiinnostavan.

    Itse mielummin kannan rahat sweduihin, siellä homma toimii, fiilis on positiivinen ja meteliä riittää.
     
    Vermilion ja 930BiT tykkäävät tästä.
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Joo, vähän ollu synkkää... monet lemppari kuskit ei ajannu ollenkaan. Vesivehmaan varttimailin muuttuminen kasimailiksi latisti. Ei toiseen kilpailuun jaksanut edes tulla, kun sää oli vähän epävarma ja ei ollu edes 50 ilmoittautunutta. Monena vuonna käyny motoparkissa katsomassa esim. viime vuonna, mutta nyt jätin pois TopStreet/ProStreet on niin huono osallistujiltaan että ei viiti mennä kattomaan karkeasti 5 autoa koko kisassa. Topfuel/Methanol vehkeitä ei pahemmin myöskään ole.... Junnuvehkeitä ei kato erkkikään ja indexsi ajot oksettaa myös.
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pertti setän sanoin.
    Aina se pitää joku harmi olla:rolleyes:
     
    Harri S, Mika.V, kuula ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. homer

    homer Double Gearhead

    Kävin tänä kesänä motoparkissa joka kisassa (lauantaina) eikä harmita yhtään. Ensi vuonna jatkan samaan malliin.
     
    Mika.V ja Herje tykkäävät tästä.
  12. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Juu ei tää laji kaikille ole:)
    Mutta voihan tässä maassa muutakin tehdä jos ei kasimaili nappaa.
    Vaika tästä;)
    https://rautainenilta.fi/rautakankikavely/
     
    Vermilion tykkää tästä.
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tuossa keskustassa ajaa mopojakin ympyrää noin 10kpl... voin katella yhtä hyvin niitä kiihdyttelemässä kuin ne vähät mitä oli radalla ja ei tarvi edes maksaa. Mopoilla sentään keskustassa sen 400m suora.... eikä 200m pätkää... Mopo ja Junnudragsterihan on käytännössä sama, näkyy noi kulkevan yli 80km/h tuossa eikä ole pahemmin poliisiakaan näkynny...
     
  14. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Omalta osaltani loppuu koko Suomen DR-rataskenen aktiivinen seuraaminen kokonaan...

    Eli laji menettää (jos sillä on nyt kenellekään merkitystä) ainakin yhden useiden (kymmenien) vuosien ajan FHRA:n jäsenmaksun
    maksaneen (+ aina tarjolla olleiden kausilipun ostaneen) lajifanin.

    +DR:n osalta Bucket listalle jää vielä (jos milloinkaan löytyy mahdollisuus) Englannin SantaPodin kisat, USA:n NHRA kisat (mahdollisuuksien mukaan yhdistettynä Drag Boat kisoihin) + ja DR-kisat Ausseissa.
     
  15. Araldite73

    Araldite73 3rd gear


    Vähän samoilla linjoilla olen itsekin.

    Harmi kilpailijoiden osalta että kato käy mutta järjestäjä saa keksiä jotain että homma taas vetää.
     
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jaan saman huolen. Jotain on mennyt FHRA:n kiihdytyshommissa pieleen, ja se kaiketi pidemmän aikavälin tulos. Mikä sit neuvoksi, millä tilanne saatais paremmaks? Ite en tiedä. Yks tekijä on tietysti raha, ja miten sitä käytetään.

    Se on ollut monistakin syistä johtuen tiukalla mikä näkyy ja kuuluu. Myös kilpailijoilla. Ilman rahaa on vaikee tehdä sitä mitä vaadittais, viihdyttävää selostusta ja leipää ja sirkushuveja hiljaisiin hetkiin. Ilman kilpailijoita ei ole kisoja eikä yleisöä. Useimmissa ryhmissä tilanne on se, ettei sitä kilpailua todellisuudessa ole.

    Eikä nykypäivän tapahtumatarjonnassa pärjää ilman leipää ja sirkushuveja. Vain friikit katsoo radanputsausta kuus tuntia päivässä. Sama koskee myös erinäisiä bracketryhmiä, ne eivät ole suurta massaa viihdyttäviä, ja siksi se suuri massa puuttuu.

    Tos ku vilkasee selän taakse, niin parjatulla Väljä-Raiski kaudella tehtiin kuitenkin asioita myös oikein ja viisaasti. Kalliina lopetettu TV-näkyvyys tais olla aika hyvä asia sekä yleisön että tiimien kannalta. Samoin vaatimukset osallistujamääristä ryhmän ajattamiseksi, tänä päivänä käsittämättömältä tuntuva ensin viiden ja sitten kymmenen koko kaudeksi ennakkoilmottautuneen vaatimus.

    Paha, ja pelkäänpä tekemätön, paikka johtokunnalle saada tää kelkka kääntymään. Alastaro ja EM-kisa olis kova juttu. Kauhava kuulemma kuoleman kielissä, en käynyt tänä suvena, Motopark toimii mut ei riitä.
     
    Muokattu: 23.9.2023
    C4vettester, TMO, PPRCuda ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Annan asiaan vaihtoehtoisen lähetysmiskulman, jonka en lähtökohtaisesti oleta olevan suosittu. Pikemminkin päinvastoin. Mutta eikai kipeiden tosiasioiden tunnustaminen ole koskaan nauttinut lauma-ajattelussa suurta suosiota jossa halutaan lähtökohtaisesti kuulla vain niitä mielipiteitä jotka pönkittävät lauman omia Status Quo uskomuksia.

    Voisiko DR skenen nykytila olla about näin:

    Ehkä FHRA ei ole kattojärjestönä tehnyt kiihdytyshommissa mitään "pieleen".

    Ehkä kysymys on siitä, että DR on viihdetuotteena hieman tylsä. Ja että tätä pohjimmiltaan "hieman tylsää viihdetuotetta" pitäisi lähteä katsomaan johonkin "kauas jontkaan" ja vielä maksaa siitä. Tämä on huono yhdistelmä ja lähtökohta "viihdetuotteelle". Yleisön näkökulmasta.

    Tai että silloin kuin DR viihdetuotteena löi Suomessa parhaiten itseään läpi (80-/90-luvulla?) niin silloin se oli jotakin uutta ja ihmeellistä. Ja että tuolloinen aikakausi auttoi asiassa jossa DR-viihdetuoteuutuus löysi oman "markkinarakonsa" sen ilmiön boostaamana kun "viihtymisen yleisessä kysynnässä" nyt vain sattui tuolloin olemaan luontainen, DR:n mentävä aukko ja tyhjö.

    Mutta onko nyt tilanne niin, että DR:n "parasta ennen päiväys" on auttamatta mennyt umpeen ja jäljelle ovat jääneet vain DR:n fiksautuneet hardcore-harrastajat jotka ihmettelevät oman boxinsa (kuplansa) sisällä keskenään miksi "suuri yleisö" ei ole kiinnostunut DR:stä ymmärtämättä sitä mahdollisuutta, että se mitä he DR:ssä tekevät on sittenkin liian tylsää yleisölle. Voisiko sanoa "aivan liian puuduttavan toistavaa ja yliyksinkertaista" (yleisön näkökulmasta).
    Eli voisiko oikeasti olla niin ettei DR:lle sirkushuvituotteena ole yksinkertaisesti siinä laajuudessa enää kysyntää kuin "silloin joskus". Tai että DR on oikeasti pohjimmiltaan katsojille liian tylsää seurattavaa (jopa paikan piällä) ja ettei tätä tylsyyttä pysty kompensoimaan pois markkinatempuilla: drone-footageilla, GoPro-kuvakulmilla ja videokikkailuilla (hidastukset, leikkaukset, dänkä-dänkä taustamusiikeilla, yms.), asiantuntevilla kommentaattoreilla, TV-näkyvyydellä, tms.
     
    Muokattu: 23.9.2023
    Turnn tykkää tästä.
  18. Onhan siinä mennyt pieleenkin asioita.
    Mennyt kesä oli ainakin kauhvalla ja motoparkissa sen verran kisaajia ja katsojia kuin voi olettaa vuonna 2023 tämmöisen lajin parissa pyörivän.

    Aika on eri, johtajiksi ei ole ollut monestakaan FHRA.n tyypistä. Enemmänkin on ollut palkannauttijoita kuin asiaan antaumuksella perehtyviä ihmisiä. Toki hyvinkin varmasti ovat asioita hoitaneet. 2-4v sitten pistin sen aikaiselle pj:lle sähköpostia miten hommia voitais kehittää ja viedä eteenpäin. Oli katukisa/treenipäivien järjestämistä kauhavalla, tienvarsimainontaa erittäin vilkkaalla SJK Jepua tiellä, radanvarsimainosten myyntiä, varikon uudelleen järjestämistä....... paljon asioita joita olisimme olleet valmiita tekemään, mutta koskaan ei asiat edenneet, PJ ei vaivautunut vastaamaan minulle sähköposteihin, joten annoin olla. Hoitakoot, jos on paremmat ideat.

    Raiski hoiti hyvin asioita. Moniko muistaa paljonko velkataakka tipahti hänen aikanaan kun pisti tilitoimiston perkaamaan sekasotkut ja paperit ja velkajuttujen kanssa mm. verottajan kanssa tekivät maksusuunnitelmat... Mutta kun liian moni sanoi että "Vesa varastaa ja syö kuormasta"... no, sitten se varmaan on niin. Kun tuo rahaa, saa myös siitä palkkaa.
    Mites oli sitten se joku moottoripyöräkorjaamoäijä, joka oli TJ hommassa. Paljonko toi rahaa ja paljonko tuli maksamaan...

    Olen pari kertaa yrittänyt saada myyntiä kauhavalle, Luppe sanoo että yksinmyynti tällä black firmalla. Hinnat on jotain messukeskustasoa, palvelu varmasti hyvää, mutta vaihtoehtoja pitää olla ja hinnat kohdallaan. Oli tänä syksynä perkeleenmoinen kisa-auto kuume. Jenkeissä pari hyvää ostokohdettakin, mutta aina kun mietein miten paljon vituttaa nämä FHRA:n nyky jutut, sain kuumetta hiljaa laskettua ja taas säästyi kymmeniä tuhansia euroja... Tämä tyyli miten hommia hoidettu vähintäänkin viim. 5-6vuotta on suoraa säästöä kaikille
    A
     
    Harri S ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Pakko kirjoittaa ihan vain pikkasen eli kun oli tv hommaa eli näkyvyys tv:ssä hyvä niin sponssihomma onnistui hyvin jne.Nyt vaikeata markkinoida isommin kun näkyvyys on sitä mitä se on lajilla.
     
  20. 462857

    462857 3rd gear

    Eiköhän tuote tarvitse myös ne kilpailijat jotka makaavat himassa .
     

Kerro tästä muillekin!