FHRA:n ja Drag Racingin nykytila ja tulevaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja tmd, 21.12.2014.

  1. GS

    GS Gearhead

    Nyt on kyllä lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia tai sitten en kertakaikkiaan vain osaa kun rautalankakin jo loppui?
    Eli suosittelen nyt oikeasti lukemaan mitä kirjoitin ja mikä se pointti ihan oikeasti olikaan, eli oliko se palata tosiaankin Hankoon -88 vai saada nyt PREPPAAMATTOMILLA tai hyvin kevyen preppauksen radoilla hieman enemmän säpinää tehokkaampien autojen saadessa "nykymehuista" parempia pitoja?
    ELI, voitasiin ajaa preppaamattomilla lentokenttäradoilla selvästi tehokkaammillakin autoilla kuin 500hv.

    Eli eihän tämä ”mehuilla ajaminen” suinkaan poista radan preppausta kokonaan, mutta päästäisiinkö
    ”pikkukisoissa” esim.kenties kokonaisuutena pienemmillä kuluilla kun rataa=lue: lentokenttää ei tarvitse saada isolla rahalla prepattua jos halutaan ajaa vähän tehokkaammilla autoilla?
    Tämä pointti oli tästä topikin aiheesta jossa FHRA etsii säästöjä ja toinen vaihtoehto on toki vähentää sitten kisojen määrää.
    Kaikkihan toki ajelee mieluusti Alastaron EM-kisojen tasoisella ”nykypäivän” radalla myös lentokenttäradoilla ja erilaisilla kiihdytyspäivillä, mutta se vain ei ole taloudellisesti mahdollista.

    Eli nythän on jo paljon ajamista jossa kyse ei ole edes vaihtoehdosta, koska rataa ei joka tapauksessa prepata mitenkään, jolloin miksi mm.varsinkin tällöin ei omia ”mehuja" voisi käyttää?
    Eihän niitä ole tietenkään niiden pakko käyttää jotka eivät ko.mehuihin usko, vaan ihan aamupuuro rittää.

    Toisaalta, muistutan siitäkin että nämä nykyiset ”mehut” nykyisissä kumiseoksissa EI toimi kuten perus VHT -88 Hangossa, vaan kyse on ihan jostain muusta.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    FHRA ei järjestä "pikkukisoja" kaikki FHRA:n järjestämät kisat on SM-tason kisoja.


    Mites nää nykyliimat sitten toimii? Varmaan paremmin kuin noi mehut?

    Edelleenkin, jos GS haluat että järjestetään lentokenttäkisoja missä voi radalle kaataa nesteitä omista purkeista, suosittelen ottamaan niihin kenttiin yhteyttä mille sen kaltainen toiminta sopii.
    Mulle tulee mieleen ettei kumpikaan Suomen virallisista kiihdytysradoista halua kenenkään ulkopuolisen kaatavan maaperälleen omista purnukoista aineita.

    Säästöistä puheenollen, onko turvallisuudessa säästäminen oikea paikka säästää?
     
  3. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere
    Olen sun kanssa sama mieltä että rautalanka taisi loppua!
    Hyvä mies käy kokeilemassa miten se toimii
    ota nauhalle kun keulit auton kanssa kadulla niin kyllä meillä vanhoilla kääkillä menee
    jauhot suuhun!!!älä oleta tee se ,minulta se ei onnistu eikä onnistunut katuautollakaan
    mutta ajat ovat muutuneet ja täytyy olla avoin uusille asioille siitä olen kanssasi samaa mieltä!!
    MUTTA fysiikan laki on sama kuin 1988 hanko, jos kaadat pimp-juicea renkaasen niin miten
    saat sinne niin paljon liimaa että se riittää 402.33m ???sekään ei onnistu ainakaan minulta
    NÄYTÄ meille närhen m...t
    Nixxon
    Ps laita you tube osoite seikkailuista . ONNEA
     
  4. kapav

    kapav 3rd gear


    Ei tälläinen mehuilla leikkiminen kuulu kilpailuun joissa pitäis olla kaikille samat olosuhteet. En oikein ymmärrä mihin pyrit tällä. FHRA ei järjestä kuin yhden kisan lentokentällä. Miksi haluaisit lähtä leikkimään kuljettajien terveydellä.
     
  5. GS

    GS Gearhead

    Mistä tämä FHRA nyt tähän tuli?...tai ”kuljettajien terveydellä leikkiminen”, kun kyse oli vaihtoehdoista: preppaamaton tai preppaamaton ja omat liimat/mehut?

    Siis ymmärsinkö nyt oikein, ne omat mehut siis itsessään vaarantavat kuljettajien terveyden?
     
  6. 1/4mile

    1/4mile 1st gear

    Nyt ihan oikeesti voisit sit kertoa mikä on sun mahtiponinen pimp juicen käyttö tarpeesi??
    Jos haluamme ajaa todella hyviä aikoja hyvillä radoilla, miksi pitäisi tyytyä huononpaan??
    Ratojen preppaaminen ei todellakaan ole se suurin kustanne kisan järjestelyssä, mutta yksi tärkeimmistä.
    Kuten Nixxon sanoi, tee se kadulla ja filmaa ja kerro sit kuinka kovaa ajoit!
    Myös ilmaiset että nykypäivän mehut on jotain muuta, faktoja?
    "Kaikkihan toki ajelee mieluusti Alastaron EM-kisojen tasoisella ”nykypäivän” radalla myös lentokenttäradoilla ja erilaisilla kiihdytyspäivillä, mutta se vain ei ole taloudellisesti mahdollista."
    Miten niin??
    Niin,ja sit voisit tietysti kertoa mitä ja millä itse ajat??
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tämä on FHRA:a, sekä sen asioita käsittelevä ketju.
    Kerrot tässä FHRA:n asioita käsittelevässä ketjussa näitä asioitasi, siitä se on tähän tullut.

    Olet ilmeisesti hieman väärässä topikissa?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Räyskälässä muuten järkätään kesällä Do Dads Vintage drag race skaba, siellä varmaan saa liimata omat kumit?
     
  9. GS

    GS Gearhead

    Miten niin ”mahtipontinen pimpjuicen käyttötarpeeni???

    Tämähän lähti tästä:

    Johon minä sitten vastasin/totesin:


    ....." Kuitenkin jenkeissä porukka ajelee ”omilla liimoilla” 1500-2500hv katuautoilla preppaamattomilla radoilla ja jopa kaduilla?”...... ja perään pari Youtube pätkää missä tämän tason laitteilla ajellaan ”mehujen” voimin preppaamattomilla radoilla ja kaduilla.


    Eli koko juttu lähti näistä V8/GTI/kadunmiehen kiihdytyspäivistä ja nyt se on paisunut kohta jo siihen että minä olen tarjoamassa ”mehupyttyä” TF tiimeille kesän Nitrokisaan....

    Eiköhän se rautalanka loppunut minun osaltani tähän ja todetaan lopputulemana vain että tämä asia on tabu ja että ei meillä...edes keskustella.
     
  10. xo

    xo 1st gear

    älä hyvä mies pilaa hyvää viskiä,niihin laitetaan sekaan korkeintaan jääpala.
     
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Siis kalja tarjolla kenen puh.nro 041 3689696?Ei tunne normaalit yhteystiedon antajat!
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Okei.

    No mutta se ei varmasti ole mahdollista ajaa niillä mehuilla tuossa tapahtumassa. Tämä on siis puhdas luulo, perustuen siihen ettei ympäristölupa radalla edes anna mahdolliseksi moisen kaatamista maaperään.

    Mitä aikoja nuo 1500-2500 heppaiset "katupelit muuten Jenkeissä ajavat?
    Muista myös että heillä on viimeisimmät luistonestot, wheeliebarsit, tietotekniikat ja leveimmät sliksit käytössään.

    Edelleenkin, toi hevosvoima-heitto on mun omaa aivopieruani, näin jälkikäteen vähän huonosti etukäteen mietitty heitto, mikä ainoastaan edustaa minun omaa näkökantaani.

    Siis omasta mielestäni tehokkaampien katukumeilla varustettujen laitteiden toiminta V8/GTI-päivillä näyttää todella arveluttavalta. Siihen ei toi mehukaan auta kun matalaprofiili-Goodride ei vain voi pitää siinä pinnalla.
     
  13. GS

    GS Gearhead

    Tästä aiheesta toki muuten voitaneen keskustella, mutta tämä topik ei liene sille keskustelulle oikea paikka.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mutta mehukisan järjestäminen on?

    Meniks multa nyt jotain ihan ohi.
     
  15. GS

    GS Gearhead

    Eiköhän se nyt jo tullut kaikille selväksi että nimenomaan niistä kotimaisista mehukisoista ja siitä puhuminen on turhaa/tabu, joten se voitaneen tällä erää unohtaa.

    Jenkkilän mehukisoista ja niissä ajettavista autoista voidaan toki tarvittaessa jatkaa jossakin muussa topikissa kuin keskustelussa FHRA:n tulevaisuudesta.
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos sille tavalle kiihdytellä ei ole FHRA:n kisoissa tarvetta, niin ei se silloin ole tabu??

    Avaa uusi tuore keskustelu koskien tuota katukiihdyttelyä, varmasti on toisenlainen keskustelu, nythän tämä on käyty hieman väärässä topikissa.
     
  17. SC 285

    SC 285 1st gear

    Meni varmaan ja multa kans jo aikaa sitten. Veikkaan et monelta muultakin...
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Latu on kyllä vapaa järjestää mehukisat vaikka joka päivä jos siihen haluaa panostaa ja idea tuntuu hyvältä.Ei kai siit tarvi täällä jankata kun idea ei selkeesti näy ottavan tuulta purjeisiin niiden seassa jotka tuolla ovat tähän asti suhailleet? Toistaseks en ole yhdenkään aktiivisen kilpailijan haikailleen moisen perään.
    https://www.youtube.com/watch?v=_ZnMwvU8n9I
     
  19. jknR

    jknR Gearhead

    Just samaa mietin, et leppäjeeppi alle, ni olisko synteettinen vai rypsiöljy parempaa? Kait sinne pyöränkoteloon vois rakentaa pissapojanpumpuista jonkun ruiskutusjärjestelmän, et sais tehoa koko varttimailille. :p
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    WD40 on hyvä tohon hommaan ja ihan tosissaan, tervetuloa kesällä katsomaan, demonstroidaan miten homma käytännössä menee :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!