FHRA:n ja Drag Racingin nykytila ja tulevaisuus

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja tmd, 21.12.2014.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Varmaan aika monelle on tosiaan näin. Mut onks se sitten millään muotoa kannattavaa FHRA:lle vai "maksaako" FHRA siitä todellisuudessa, siitä kai laskutikkumiehet ovat nyt muodostaneet uuden kannan. Tai kenties ensimmäistä kertaa käsitelleet koko asiaa.
     
  2. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 1st gear

    Voi olla, mutta olen yleensä ostanut muutakin FHRA tavaraa (ainakin Nitrojen aikana) ja olen laiskana miehenä sangen usein ostanut ne Nitro Natikkojen katsomoliput, eli olen varmaan korvannut sen alennuksen muilla maksuilla.

    ACS:n on taas ollut vain mukava pääsiäisajan tapahtuma jonne olen mennyt lasten kanssa. Krääsää on silloinkin ostettu!

    Eli luulen, että nettosummana Fyyra häviää nyt ainakin minun osalta.

    Rami
     
  3. enzo

    enzo Gearhead

    Eipä varmaan kannata nakkaa kirveksiä järvekseen minkään asian kanssa. Jäsenistöhän kaiken päättää ja muiden mielipiteillä ei kamalasti merkitystä ole jäsenten asioihin. Kaikilla FHRA:n palveluita (maksullisia, maksuttomia tai vallan alajaostoharrasteita)käyttäviltä johtiksen nyt hieman pöllämystynyt bändi varmaan kaipaa jotain dataa markkinatutkimuksiin, ettei mene FHRA:n vapaaehtoisporukan harrastevoima ihan ketuille jatkossa.
    -Varmaan oikeasti viisainta alottaa direktoraatin suunnalta lauseella "mitään ilmaista ei tipu". Siltä pohjalta on parempi alottaa taas jäsenien jäsenmaksun vastikkeellisuuden arviointi, mikäs maksavalle/vapaaehtoistyöläiselle yhteisen harrasteen lisäksi parhaan edun ja ilon tuottaa kun yhdistys itse.

    Eiköhän tässä ehdi itsekin jäsenmaksun maksella ennenkun kevätkokous on käsillä... Nimittäin kiinnostaa aivan v*tusti, että jos kassoissa ei oo rahhaa, noin niin mitä lie selviävä miksei ja kuinkas Se nyt niin meni ettäs syyskokkouksen Exceleissä FHRA oli yhdistyksenä pumpannut kuluja yhtiöön vaikka yhtiön piti hommata rahhaa yhdistykselle. Yhtiön tärkein duuni on tietysti turvata yhdistys tappioilta ja pankrotilta mikä uhka silloin 15v takaperin yhdistyksen johtoa muutellessa oli käsillä aika akuutisti ja toissijaisesti tehdä tauhkaa yhteisen hyvän eteen.

    Melko erikoiselta kuulostaisi että menneet paskat nähnyt nyt syrjäytetty johto olisi vahingossa tehnyt samat mokat kun Se 90-luvun paskasakkikin joka kusi pari ratayhtiötä ja kaiken muunkin. Onko pukannut kamala taisteluväsymys vai mikä? Neuvoksi seuraajille: Olette nyt jenkkirautakarskisakin, prätkäkoheltajien ja osin kakaroidenkin asioiden ajajana ja valtuutuksella siellä oikomassa kaikille yhteistä yhdistystä.
    -Tän voi kai tiivistää että jos siellä on ihan hölmö yhteisten varojen kanssa, Nii kannattaa pitää kypärä päässä muutenkin kun stripillä.

    Porukka on vuosikaudet maksellut milloin milläkin verukkeella korotettua mitälie maksua, kisaukot liimailleet vehkeisiinsä ventovieraita tarroja jonkanimisiä on kisat olleet, telkkarilähetyksiä nimetty ja vaikkas mitä.
    Omakohtainen, usein toki ontuva kauppamatikkani on arvellut pikkukisojen pikku persnetoista huolimatta kassassa kahisevan melko hyvin keskiarvolla. Jos nuo kaikki pakolliset kisatarrat on olleet jotain "Kummelisponsseja" että FHRA on maksanut, juotattanut, syötättänyt ja kädestäkin pitänyt saadakseen mageita tarroja, Nii voihan rähmä.

    Että just tilasin ison kannun tervaa ja aukailen tässä tyynyjä sitä kevätkokousta ootellessa. Piisaako yksi vai kaksi puhelintolppaa millä Daltonit kyyditetään vai saapiko ihan leikkisästi viettää Kristuksen naulitsemisen ja luolasta vapauttamisen juhlaa.

    Vähän ma ehkä pelkään, tai toivon että tulee oikein ikimuistoinen shou. Oikeen American Car Show.
    -Palstaa lukiessa ja irtojuttuja kuunnellessa ei voi välttyä sellaiselta erikoiselta ketutuksen ja huvittuneisuuden sekoitukselta. En tiedä kyllä naurattaako ketään?
    (edit autocorrect korjausta ym)
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, noi asiat seurannaisvaikutuksineen on tosiaan aika vaikeita ellei mahdottomia arvioida oikein ihan puhtaasti laskutikulla mut niin kaiketi on nyt tehty. Samaan kaiketi perustuu sekin että lipun hinta on olikse 3 euroo (vai oliks se 2?), eli 10% vähemmän kuin viimevuonna. Aiheuttaaks se sitten maksavan kävijämäärän 10% nousun et oltais tuoton suhteen edes samassa? Toivossa on hyvä elellä. Muutosta haluttiin, ja sitä saatiin.
     
  5. pile

    pile Gearhead

    Nyt on sen verran mielenkiintoista juttua liikenteeessä että varmaan pakko tulla acs yhteydessä olevaan kokoukseen kuuntelemaan mikä tilanne oikeasti on.joka tapauksessa on mielestäni ylireakointia jos ei jäsenmaksua maksa. Jos ja kun fhra on vaikeuksissa niin nyt jos koskaan se tarvitsee jäseniään.Niinhän se vanha sanontakin sanoo että rotat ne ensimmäisinä uppoavan laivan jättää.Huomioikaa fhra ei ole mitään ilman jäseniään.Hyvinä vuosina on saatu etuja nyt kun on huono aika niin on jäsenistön vuoro joustaa. Mielestäni näin, ug olen puhunut.
     
  6. ET68

    ET68 1st gear

    Uusi avoimmuuden aika FHRA:ssa?
    Olen turhaan ettinyt johtokunnan kokouksen lyhennelmää jo muutaman viikon
    fyyran sivuilta.Näkisi mitä on päätetty ja koska johtokunta kokoustaa seuraavaksi.
    Jos täällä huhuillut asiat pitää kutinsa, en ihmettele enää miksi niitä ei löydy, meininki on kuin venäjällä.
    Tietoa on moni pyytänyt,vastaisiko Koskinen tai tj sitten täällä.
     
  7. Jza

    Jza Gearhead

    Mä en kyllä jaksa uskoa että nykyiset tirehtöörit ovat ehtineet noita mahdollisia raha-asioita sössineet, vaan toivon että tilanne on se että yritetään harsia kasaan se mitä on vielä pelastettavissa.

    Tarvii varmaan itsekin lähteä kuuntelemaan että mit vitt...
     
  8. Gutless

    Gutless Gearhead

    perkule, siinä meni 80eur kirjaimellisesti savuna ilmaan. Härskisti vaan pitäis soittaa toimistolle ja sanoa peruuttavansa koko tämän vuoden jäsenyyden kun siitä ei ole vielä voinut euronkaan edestä nauttia ja näillä näkymin en tulekaan hyötymään yhtään niin mitenkään. Eipähän se mitään auttaisi mutta saisi hetken purnata.
     
  9. 1/4mile

    1/4mile 1st gear

    Nyt hieman ihmetyttää että milloin päätös etujen poistosta on tehty? Viimeisin johtoryhmän kokous oli 13.1.2015 ja seuraavan piti olla 30.1.2015? nyt mennään helmikuun loppua mutta 30.1. kokouksesta ei ole mitään tiedotetta FHRA sivuilla?? Pikkuisen alkaa nyppiä jos ei edes järjestön omilla sivuilla tiedoteta kokouksien päätöksistä vaikka näin on luvattu. Kukakohan siis päätöksen etujen poistosta teki, kysyn vaan?
    Ymmärrän toki että taloudellinen tilanne kaikkialla on huono, mutta pelkkä kannatusjäsenyys ei taida kaikille riittää ja myös tiedän että mentaliteetti "saavutetuista eduista ei luovuta" on vahva, mutta kuitenkin.
    Ehkä leq vois vaikka vastata tai Jaska?
     
  10. BBC

    BBC Guest

    Nyt olisi ehkä viisainta jos FHRA ulkoistaisi koko amerikanautoharrastajille tuottamansa toiminnan. Kerhohan on jäsenien omistama kerho, jonka ensisijainen tehtävä on tukea Amerikanautojen harrastamista ja tukea jäsenistöä järjestämillään tapahtumilla.

    Yhdistyssäännöissä on varmaan kaikki se hienosti heti alussa kirjoitettu.

    Ulkoistaminen voisi tapahtua johonkin halpamaahan kuten Bangladesh, Intia ja nyt kuulemma Etiopia on uusi tuleva erittäin halpa maa.
    Näin saataisiin säästöjä ja kun on tarpeeksi säästöjä niin voidaan antaa jäsenille etuja kun rahaa jää aivan hulluna yli näiden nykykulujen. Ulkoistaminen on päivän sana ja asioiden sisäistäminen on vanhanaikaista.

    AH
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead


    fhra on ollu hirveessä taloudellisessa tilassa jo vuosia ja uusi väki yrittää korjata tehtyjä virheitä / laiminlyöntejä ja loputonta velkaantumista..
     
  12. pantera

    pantera Gearhead

    FHRA'n asioista huonosti perillä olevana kommentoin yleisellä tasolla,
    Jos yhdistys on saatettu huonoon taloudelliseen tilaa tahallisesti ja tuottamuksellisesti, on kyseessä aikaisempien hallitusten ja toimihenkilöiden korvausvastuun selvittäminen ja mahdollinen korvausvaateen esittäminen.
    Finlex sanoo:
    "Hallituksen jäsen, yhdistyksen toimihenkilö ja toiminnantarkastaja on velvollinen korvaamaan vahingon, jonka hän on toimessaan tahallisesti tai tuottamuksesta aiheuttanut yhdistykselle."
    Jos asiat vaan on ajautunut huonoon jamaan ,vaikka hallitus/muut toimarit on toiminut yhdistyksen hyväksi , ei auta kun jäsenten laittaa talous kuntoon, tavalla tai toisella.
    Olettaen että talous on vaan ajautunut pitkän ajan kuluessa kriisiin , kolehti on kerättävä jäseniltä, ja tuntuisi että etujen jakaminen tässä tilanteessa ei ole jäsenten eikä yhdistyksen etu.
     
  13. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    tässäkin tapauksessa kannattaa ensin tutkia ja sen jälkeen vasta hutkia,jos yleisömäärää kisoissa katsoo ,niin ei ole mikään ihme ettei rahat riitä,pelkkä sponssorointi ei tee pitkän päälle autuaaksi.

    Johtokunta/hallitukselle tsemppiä . Pitää muistaa ettei pilkunviilailulla kuralla olevaa taloutta käännetä,vaan radikaaleilla toimenpiteillä.

    Aika miehet itkee täällä muutaman kympin takia ,jolla ei käytännössä kuitenkaan ole loppupeleissä mitään merkitystä.

    Rahaa tulee ja rahaa menee.
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Meen kerho maksoi n.40 hengen jäsenmaksut, pelkästään sillä ajatuksella että kun tähän asti ollaan osteltu talkooporukalle lippuja kisoisiin, niin nyt saataisiin kerralla kaikille liput jäsenetujen muodossa.
    Ja ajatuksena oli vielä koittaa järjestää bussimatkaa ACSään, jolloin samalla kyydillä olis tullu 10-20-30 lipun maksavaa katsojaa paikalla.
    No, toi kyyti taitaa jäädä nyt järjestämättä :-(

    Tietty varmaa syyskokouksessa ei ollut tietoa tästä tulevasta päätöksestä, eikä ehkä vielä joulukuussakaan kun toimistolle soittelin, mutta mitään ei mainittu että viime vuosien tapaiset ACS/kisa-alennukset tulis loppumaan, tai kaventumaan. Hommaa FHRAn kanssa järjestellessä tein kyllä toimistolle selväksi miks me maksetaan noi jäsenmaksut.

    Me ymmärretään vallan hyvin säästöjen pakollisuus nyt kun tiedetään mimmosta on rahankäyttö/sopimukset olleet aikasempina vuosina.
    Mutta tota emaililla tullutt selitystä en oikeen ymmärrä:

    '' Aiempina vuosina jaettujen vapaalippujen käyttöasteen mataluudesta johtuen on vapaalippujen jakaminen todettu jäsenistöä epätasa-arvoistavaksi. Se yhdessä vapaalippujen taloudellisen vaikutuksen kanssa, on johtanut päätökseen, että tänä vuonna ei lippuja jaeta jäsenetuna. Sen sijasta olemme keskittyneet hankkimaan jäsenetuja, joista kaikille jäsenille olisi yhtälainen, taloudellisesti jopa suurempi etu. Etuuksia tulee vuoden aikana lisää, kunhan niitä ehditään tekemään.''

    Se että jaetaan kaikille, siis KAIKILLE, vapaalippu ACS tai kisoisiin, ja joku ei niitä halua käyttää ei, siis EI, epätasa-arvoista kyllä ketää.
    Kyse on henkilökohtaisesta valinnasta!
    Hieman sama kun sanoisi EM kisojen maksullisesta katsomosta, että se epätasa-arvoistaa katsojia kun kaikki ei pääse sinne. :odroll:
     
  15. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Joo ja toi tupaöljyalehan ei tasa-arvoista yhtään... :rotfl: :wc:
     
  16. camaro1970

    camaro1970 3rd gear

    tuli kanssa maksettua mut ei tule toistumaan ensi vuonna,enkä tarvi lämmitysöljyä :lol: .enkä varmaan ole aikuinen kun itken vajaan satkun takia :soosoo:
     
  17. nalle71

    nalle71 3rd gear

    Ei mitään acs-vapaalippuja tai alennuslippuja enään kisoihin, vaan yksinkertaisesti -50% jäsenille niinkuin olen aiemmissa keskusteluissa ehdottanut eikä tänäpäivänä ole temppu eikä mikään estää mahdollisia väärinkäytöksiä korttien suhteen onhan siellä kortin takana magneettijuova millä estää väärinkäytökset tätä mieltä olen ollut aina siittä lähtien, kun nämä liput ja laput tuli kuvioihin
     
  18. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Onko sillä muutamalla kymmenellä väärinsaadulla lipullakaan merkitystä?
    Jos kerran se käyttöaste on niin pieni jo valmiiksikin?
     
  19. Marklin

    Marklin Gearhead

    Näinhän se on ...
    Tosin tässä tapauksessa näyttely-ja kisalippujen alennus yhteensä ainakin parina viime vuosina oli muutamia satasia eikä kymppejä.
    Rahamiehiähän ei moiset erot haittaa :odroll:
    Omalta osaltani kilometrejä tulee vuodessa sen verran, että Fyyran kolmenkympin jäsenmaksun saa halutessaan takaisin bensa-alennuksina valitessa sopivan aseman ja ACS:ään sekä kisoihinkin tulee yhtä todennäköisesti lähdettyä tänäkin vuonna.
    Itse siis näen asian niin, että kyse ei ole "muutaman kympin perään itkemisestä" vaan kiinnostuksesta päätöksentekoon asiassa ja siitä tiedottamisesta.

    Näitä kompaten; avoin tiedotus tilanteesta ja päätöksenteon pohjana olleista perusteista saattaisi antaa ymmärrystä tehdyille päätöksille.
    Tietysti on kyllä pakko kysyä jäsenkirjeen pohjalta, että jos: "Aiempina vuosina jaettujen vapaalippujen käyttöasteen mataluudesta johtuen on vapaalippujen jakaminen todettu jäsenistöä epätasa-arvoistavaksi. Se yhdessä vapaalippujen taloudellisen vaikutuksen kanssa, on johtanut päätökseen, että tänä vuonna ei lippuja jaeta jäsenetuna. Sen sijasta olemme keskittyneet hankkimaan jäsenetuja, joista kaikille jäsenille olisi yhtälainen, taloudellisesti jopa suurempi etu", niin miten sitten tasapuolisuuden ajatteluun isuu "St1:n tytäryhtiö St1 Energiamarket tarjoaa Uudenmaan alueella alennusta erilaisista lämpöpumppujärjestelmistä, asennusja huoltopalveluista sekä etävalvontapalveluista" ?
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Asialla on aina kaksi puolta...onko kukaan laskenut edes huvikseen paljonko yksi maksava rivijäsen maksaa FHRA:lle, etenkin jos oletetaan että tämä kiertää koko kauden tapahtumat läpi ja käyttää kaikki "edut" eli kulut ?
    Tarkoitan lähinnä siis menetettyinä lipputuloina ja annettuina alennuksina.

    Entäpä paljonko se tekee jos näitä on edes puolet oletetusta jäsenistöstä, vaikkapa 1000 jäsentä...laskekaapa huvikseen summa.
    Verratkaa tätä edellen samaan määrään tavallisia, täyden hinnan maksavia kaduntallaajia tai eronneita jäseniä :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!