FHRA:n No Prep Challenge

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja fury69, 19.1.2022.

  1. fury69

    fury69 Gearhead

    - Löytyykö kiinnostuneita kuskeja tähän Luokkaan?

    - Millaista Kalustoa olisi tulossa?
     
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mi
    Minkälaisilla säännöillä tämä ajetaan? Pienellä selailulla Fyyran sivuilta en löytänyt mitään. Lähinnä turvakehikko jne määräykset tehdasvakiossa autossa, onko rajat yhtä korkealla kuin Fyyran virallisemmissakin kisoissa?
     
  3. Keme

    Keme Gearhead

  4. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Nuo säännöt kiinnostaa kyllä itseäkin. Ja tietty se että kuinka suuresta osallistumismaksusta puhutaan.
    Mutta joo kiinnostaa kyllä.
     
  5. fury69

    fury69 Gearhead

  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Noi säännöt ja siellä esim minimipainot ehkä antaa osviittaa minkä tasoisia laitteita sinne on mietitty. Ei ehkä ihan mikään tutustumisluokka kuitenkaan.
     
    Akit ja Catiska tykkäävät tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä on hieman omituinen. Neliveto sallittu, jos alkuperäinen.
    Eli onko auton pitänyt olla alunperin nelivetoinen? Vai voiko takatuupparin esim muuttaa nelikoksi alkuperäisillä osilla? Ja mikä on alkuperäinen, kun LX korisia on ollut parilla eri nelivetotekniikalla.
    Ei sillä että kukaan V8 henkilöauto-oletettu ajaisi nelikolla. Ehkä diesel lava-autoilija oletetut :)
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Saat varmaankin muuttaa sen nelivedoksi, jos kyseistä automallia on saanut nelivetona. Tuskin niitten osien alkuperäisyyttä kukaan kyttää. Mutta kun viivalle tulee 1050kg tuplaturbo isolohko, vapaalla rengaskoolla ja luistonestolla, niin ei ne vetävät eturattaat taida hirveästi auttaa. On kyllä semmoset säännöt ettei paljoa muu rajoita kuin lompakko ja mielikuvitus.
     
    three hundred, Fuselage ja Blower Camino tykkäävät tästä.
  9. Akit

    Akit 2nd gear

    Noilla säännöillä ei ainakaa ole tarkoitettu katuautoille. No eihän tätä katuautoluokkana markkinoidakkaan. Ja niinkuin "Volvo 5.7" mainitsi niin painot on kilpuri tasoa. Ja painohan sen ratkaisee 1/8mil matkalla piten pärjää, kun voimaahan on rajattomasti kaikilla. :rolleyes: Ja turha väittää et kuka säätää parhaiten pärjää. Kyllä se kevyt auto kimpoaa siitä viivasta huomattavasti helpommalla kun painava:p
    Hyvä et kokeilevat uusia luokkia jos vaikka porukka innostus osallistumaan:)
     
    JYR, artsiracing ja Blower Camino tykkäävät tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse mietin kenelle tämä on markkinoitu, onko tarkoitus haastaa Blacklist kapinoita ja saada ne houkuteltua "oikeisiin" kisoihin.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eihän tuo nelivetosääntö ole mikään No Preppiä varten tehty, vaan ihan yleinen lajia koskeva sääntö.

    Ehkä se on hyvä olla mainittuna ettei kukaan asiaa ymmärtämätön vaan ala värkkäämään johonkin nelinumeroisilla teholukemilla olevaan kilpuriin nelivetoa.

    Neliveto toimii monessa muussa lajissa, mutta ei se kuulu tehokkaisiin kiihdytyskilpureihin.
     
  12. three hundred

    three hundred Gearhead

    Kyl noi nyky Audit kokolailla pirusti kulkee ja varsinkii lentokenttä olosuhteissa…
     
  13. Weijari

    Weijari Gearhead

    Tai vaikka Tesla, josta on poistettu akustoja siten, että mehu riittää pariin vetoon / Teslan tekniikka siirrettynä Beach Buggyn koppaan :)
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei muuta ku audilla viivalle!
     
  15. XVD

    XVD Gearhead

    Voin ehkäpä osallistua varojen puitteissa. Ja jos mielenkiintoa riittää vielä kesällä.
    Auto on vanha tuttu Mustang BB
     
  16. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Muuten kävis mut luistonesto ei kuulu kiihdytysurheiluun.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä joka jätkällä kytkin luistaa jo sen verran ettei tolla luulis olevan enää merkitystä.
     
    Mikkis, pötkö ja GS tykkäävät tästä.
  18. three hundred

    three hundred Gearhead

    Ei oo eikä tuu rinkelinippua! Katsojana vaan todennut et kovaa ne menee lentokentällä… Tietty eihän ne millekkään Tonnin painoselle isolohko tuplaturbo luistonesto hirviölle pärjää
     
  19. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jos luistonesto on sallittu, niin vois vitsinä sanoa että alkaa oleen niitä hetkiä, kun pitäis määritellä että kuljettajan pitää olla mukana autossa. Nythän periaatteessa vois istua ajopuku päällä Hans kaulassa nelipistevöissä vaikka himassa ja pistää valon vaihtuessa kytkimestä ns leivät paahtimeen.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Luistoneston estäminen on vähän hankalaa, ellei tekniikassa pakoteta kalustoa todella yksinkertaiseksi. Siksi se kait on sallittu kun kiellon valvominen olisi niin hankalaa.

    Veikkaan silti että kuskilla riittää hommia kabiinissa vaikkei laitteet sutisikaan.
     
    Mikkis tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!