FHRA:n sääntövaliokunta kysyy kuljettajien mielipidettä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja FHRA Sääntö, 30.9.2007.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Käkö siinä ooppelin vieressä oli semmoinen musta Nismo-drifteri jossa oli myös dyno-laput noukalla.+600 oli mutta ne tekee toisella tavalla nuo ajosuoritukset.Me manataan radalla että kun on huono pito,ne taas että pitää viilata,ei sudi tarpeeksi :rotfl:
    Vähän OT....
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja kuulemma noihin driftereihin saa ihan sitä hommaa varten tehtyjä kumejakin jotka luistaa ja savuaa niin saatanasti :p Pitäskö hommata yhteen kisaan sellaset niin sais vähempitehosella katuautollakin näyttävän lähdön kun burnais koko ajosuorituksenkin lähdöstä maaliin :poff:
     
  3. laakkius

    laakkius Gearhead

    Jaa, semisliksejä ovat käyttämässä ens kesäks ku vauhtia ei ole tarpeeks ku pito ei riitä...

    Sorry OT :poff:
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, ihan yliarvostettuahan toi täys slicksien ihannointi on, meilläkin oli finaalikisoissa ET Streetit kulunu jo täys slickseiks niin ettei niissä näkynyt enää urista naarmuakaan mut ei ne mitään pitäny :rotfl:
     
  5. Uba

    Uba 1st gear

    Kommentteja on tullut tähän mennessä 11 kpl. Tässä suuntaa antava yhteenveto:

    - Ilokaasu vapareihin 8 mainintaa
    - Ei rajoituksia turbon kokoon 6 mainintaa
    - Turbon kokoon rajoituksia 1 maininta
    - Vaparit suuremmiksi 5 mainintaa
    - Ryhmät yhteen 5 mainintaa
    - Ryhmät erillään (jos löytyy 5 autoa) 2 mainintaa
    - Rajoitetaan kulkua 8.5 sekuntiin 1 maininta
    - Jos tilavuusrajoja on - niitä on valvottava 1 maininta

    Virhemarginaalia löytyy. Maininnat yritetty kerätä nimellä ja kilpailunumerolla varustetuista kommenteista. Sääntövaliokunnan seuraava kokous 13.10. Kannattaa huomoida, että muutoksia street sääntöihin ei välttämättä ole tulossa - ainakaan ensi kaudelle.
     
  6. 65 chevelle

    65 chevelle 1st gear

    Re: g

    aika pitkälti samaa mieltä eren kanssa,tietenkin vois olla vaikka 2 STREETTI ryhmää.

    ds323 jarmo nyberg
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Vain ja ainoastaan minun mielipiteeni(vetikö herneet taas)jos tieliikenne katsastusvelvoite poistuu niin osallistumismaksut kilparyhmien tasolle ja nimi Street pois ja uusi Street ryhmä jossa on toi tieliikennekatsastus ja säännöt,jaa rupes visiot juoksee päässä kehitellään kehitellään.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oot RAAKA aika monta vuotta myöhässä kun johan toi tieliikennekatsastuksen pakollisuus on ollu pois monta vuotta ja edelleen sanon jotta parempi niin vaikka meidän kiulu onkin ja tulee varmaan aina olemaankin leimattu myös kadulle :wink:
    Eikä osallistumismaksuissa pääperiaate kaiketi olekaan toi Street juttu vaan kun ovat Sportsman luokkia kuten vaikkapa SPET:kin niin sen vuoksi ne on myös sen mukaisilla osallistumismaksuilla.
     
  9. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kyllä kyllä näin on NO kuhan huudan joutavaa mut kuten ei varmaan kaikkien tiedossa jotka minut tuntee niin jos joku tulee sanomaan et voitin tos Street kilipailun ja kikotin ei ole tieliikennekatsastettu minulta ei hurraa huutoja ja aaltoliikkeitä kannata odottaa.
    Anteeksi niile jotka pitää autoaan Streettinä niin tiedän et kovaa duunii ootte tehnyt.

    Ja eikös nyt ku sääntöjä rukataan niin nimet kans eli jotenkin toi Nybergin ajatus 2 luokkaa,mutta eikös kohta rupee olemaan noita alaluokkia liikaa.
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Sportsman luokkia ovat mm. myos S/SS, SG ja niilla on kylla taydet maksut.
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Samoin vaikkapa comp, ja outlaw, eli ei meillä käytännössä normi SM kisassa muita ajetakaan kun sportsmania. Cup luokkia noi sen sijaan erotukseks on, mut niin taitaa olla Outlawkin. Ihan hyvä, jos ei hötkyillä muutosten suhteen, ei kai tässä mitään akuuttia syytä ole, miks tarvis kauheesti niin tehdä?
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä kai nuo alemman osallistumismaksun luokat liittyy eniten näihin:

    -Vain yksi avustaja lipulla sisään, muilla kolme
    -Cup luokkia
    -Televisiointi ei mahdollista
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tämä on kyllä sosiaalidemokraattien hommaa. En tiedä paljonko FHRA nettoaa tai häviää tällä säännöllä mutta vähintää 1+2 sais olla kortteja joka luokassa. Minähän jaksan ihannoida tuota Piteåta kun täältä jängältä itsekin olen ja siellä saa esim. Bracketissa 1+3 korttia. Osallistumismaksu kesä ja elokuussa 40 euroa, heinäkuussa 80 euroa.

    Olis hieno kädenojennus myös avustajille nuo ilmaiset kortit vaikka käytännössähän kuski nuo aina maksaa.
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Rahallahan niitä avustajakortteja saa onneks lisää. Meinaan rupee olee tänä päivänä noi kaikki määräykset sitä luokkaa, että yksin kisoissa toimeentulo on liki mahdotonta, ja kakskin on siinä ja siinä.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    On toi Suomen malli mun mielestä silti oikeudenmukaisempi. Se joka tuo ison tiimin, myös maksaa siitä. Joillakin taas tilanne on se, että hyvä jos yhden kaverin saa mukaan ja tällöin korpeaa maksaa tyhjää ylimääräsistä tiimilipuista.
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Oikeudenmukaisempi - millä tapaa? Sekö että sä maksat yhdestä tai kahdesta ukosta joka kerta ylimääräistä. Esim. SPET:ssä pyörii jo nyt semmosta kalustoa että yhdellä kaverilla et kunnolla pärjää. Pyydätkö sä sen toisen mukaan ja kerrot portilla et susta menee sitten maksu vaikka pukkaatkin mun autoa viikonlopun.

    Kuten Jykä sanoi niin kortteja saa rahalla lisää, kuulemma myös suhteilla.
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Sillä tapaa, että se joka ei avustajia saa paikalle, ei tarvii myöskään maksaa siitä. On kavereita, joilla ei ole ketään auttamassa varikolla. Se joka tarvitsee, onneksi saa niitä lisää rahalla.

    Jos avustajalippujen määrä ET-ryhmissä tai Streetissä olis se kolme, niin kai osallistumismaksukin nousis ja se ei oikein palvele ketään.

    Sama homma sähkön kanssa, se maksaa joka tarvii. Ei kaikki silti sitä osta. Kukaan ei varmasti halua sitä, että sähköt on käytettävissä, käytit tai et, ja se maksettais osallistumismaksun yhteydessä.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No, mun pointti asiassa oli se että avustajat on tekemässä kisaa mahdolliseksi samalla tavalla kuin toimitsijat. En ainakaan itse istuskellut aikanaan juurikaan katsomon puolella eli mistä mun pitää avustajana maksaa se 20 euroa?

    Ja asiasta kolmanteen. Piteåssa on nyt kiinteät sähköt ja agrekaatin huudatus kiellettyä. Ihanan hiljaista...
     
  19. hejo

    hejo 1st gear

    Eikös tuo vähäisempi määrä teami lippuja ja "näkymättömyys"telkkarissa ollut se peruste tuolle halvemmalle kilpailumaksulle.... isot pojat maksaa isosti,isosta teamista ja pienet pienesti...
     
  20. Samsa

    Samsa 1st gear

    Mun auto on kanssa joka vuosi konttorilla käynyt. Rekisteriotteessa lukee että moottori hyväksytty vapaasti hengittävänä ja yhdellä alkuperäistä vastaavalla kaasuttimella. Eli siis ei ruiskuja eikä mitään ahtimia voi laittaa. Mutta toissa viikolla tuli taas vuodeksi leima niin että paistaa se päivä risukasaankin...
     

Kerro tästä muillekin!