FHRA:n sääntövaliokunta tiedottaa!

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja FHRA Sääntö, 16.11.2008.

  1. luppes

    luppes 1st gear

    1/4 mile = 7.50 ja 1/8 mile = 4.78 ja sillä selvä.
     
  2. SuperGas

    SuperGas 3rd gear

    ... ja sillä selvä :poff:
    Mikä oli lähde mistä tuo indeksi löytyi; kilpailukutsu vai sääntökirja?
    Tuleeko tämä indeksi uuteen sääntökirjaan?
    Vai ajetaanko Kalajoki ilman 1/8 mile:n indeksiä?
    Olikohan se sittenkään sillä selvä? :soosoo:
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kuulostaa aika erikoiselta.
    Eikos toi OLn raja alunperin tullut 7.5s runkorajan takia? Eihan runkoille ole rajoja 1/8 milelle :soosoo:
    Kait Kalajoessa rata/jarrualue rittaa vaikka ajaisit 4s 1/8 mailin kisassa, on se ainakin Vasterosia pidempi missa TopDoorSlammerit vetelee matalia 4s vetoja sujuvasti :odroll:
     
  4. SuperGas

    SuperGas 3rd gear

    1/8 milen indeksi Outlaw:ssa uuden sääntökirjan mukaan 4.5s!
    Eipä osuneet arvaukset lähelle :D
     
  5. SuperGas

    SuperGas 3rd gear

    Taas mussutetaan lisää! :poff:

    Ymmärrän, että jos sääntömuutoksia tulee, ne on apinoitu NHRA:n kirjasta. Suomessa ajetaan kuitenkin Suomalaisella sääntökirjalla, jolloin sääntöjen pitäisi olla Suomen kielellä ymmärrettäviä. Ilman tulkinnanvaraisuuksia. :mad:

    Tekniset Yleissäännöt 6:1 (s. 185) :
    "1.1.2009 ensikatsastetut lasi- tai hiilikuitukoriset autot varustettava kuljettajaa yläpuolelta suojaavalla pellillä, paksuus vähintään 0.6 mm (0.024”) tai alumiinilla 0.8 mm (0.032”). Suoja on kiinnitettävä hitsaamalla tai ruuvimutteriliitoksilla. Suojan on oltava kehikon putkilinjan sisäpuolella. Suojan tulee ulottua tuulilasista takalasiin."

    "Peltikaton" pituus on selvä, mutta leveyttä ei ole määritelty mitenkään!
    Riittääkö tuuma? Vai pitääkö olla katon levyinen?
    Tätä jos vielä tarkennettaisiin joko verbaalisesti tahi vaikka kuvan kera...
     
  6. turbo

    turbo 3rd gear

    Älä turhia hätäile. Ei kannata katsastaa sitä uutta autoasi 1.1.2009 vaan joku toinen päivä, niin ei tarvitse pohtia tuota sääntökohtaa sen enempää :D
     
  7. Jza

    Jza Gearhead

    Tuulilasista takalasiin :rotfl: Pitäskös tossa olettaa, että se pelti kulkee tullilasin etu- vai takareunasta taakse? Helvetin vaikee ainakin ajaa, jos vedetään koko auton levyinen lätkä keulasta perään konepellin takareunasta saakka. Olettaen, että autossa on vielä takalasikin :p

    Joo, olen ottanut muutaman, mutta silti pitää suuta soittaa :rotfl:
     
  8. SuperGas

    SuperGas 3rd gear

    Niinpä!

    Kun me nyt pikkuhiljaa pyrittäisiin eroon noista tulkinnanvaraisuuksista; itse säännöissä ei ole mitään vikaa, mutta kun säännöistä tehdään tuollaisia, jokainen joutuu rakentamaan autonsa OMAN tulkintansa mukaisesti. Kauden ensimmäisessä kisakatsastuksessa sitten katsotaan HEIDÄN tulkintansa.

    Laitettais asiat paperille niinkuin ne on, eiks juu? :argue:

    Jza, "Suojan on oltava kehikon putkilinjan sisäpuolella. Suojan tulee ulottua tuulilasista takalasiin." Eka lause kertoo asian, toinen lause pelkkää diipadaapaa; jos suoja pysyy putkilinjan sisäpuolella, kuinka sen saa ylettymään tuulilasiin? Siirtämällä kattokaaren tuulilasin päälle :rotfl:
     
  9. Uba

    Uba 1st gear

    Onko tässä oleellisin kohta, jonka kautta tätä ongelmaa voisi lähteä purkamaan:

    "autot varustettava kuljettajaa yläpuolelta suojaavalla pellillä"

    Siis kuljettajaa suojaavalla pellillä. Tämä siis pellin tarkoitus.

    Riittääkö tuuman leveä soiro - ei kai. Tarviiko apukuskin puolelle - ei kai. Riittääkö puolet kuskin jakkaran leveydestä - ei kai.

    Soitto Kujalalle voi myös auttaa.
     

Kerro tästä muillekin!