FHRA Nitro Nat`s 4.-7.7-2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 10.6.2013.

  1. SpeedHunters

    SpeedHunters 1st gear

  2. askom

    askom Gearhead

    Ja vielä aamupäivätorkkujen jälkeen muutama pätkä pudotusajojen eka rundilta:

    Suomalaiset metanooli-Funny Car rookiet Johnny Oksa ja Ari Pietilä selvittävät paremmuutensa
    Pätkän lopussa esittäytyy mekaanikkojen politrukkiliiton värit.

    Pro Stock Biken ensimmäiseltä eliminaattorirundilta:

    Oolannin Freddie Fredlund osoittaa vedonlyöntifirman paremmuuden punavaloon sortuneelle "Miestenlehti" Timo Savolaiselle

    Ulf Ögge voittaa Kalle Lyrénin

    Piti vetää Lumian köyhälistömallilla 620 kaikki nämä otokset ja myös aiemmin ilmestynyt Lindbergien veto, kun pääsi varsinaisesta kuvausvälineestä akku hiipumaan. Näin ammattimainen ote täälläpäin? :oops: 8) Ja sama koskee seuraavina, joskus aikanaan, ilmaantuvia paria topikkalähtöä eka rundilta.

    Jatketaan harrastusta taas joskus. Pyynnöistä huolimatta.

    "Anteeks ku oon olemassa",
    Jope Ruonansuu
     
  3. kede -57

    kede -57 3rd gear

  4. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  5. 383

    383 Gearhead

    ei muuta kuin kolehtikeräys pystyyn että saadaan rata kuntoon
     
  6. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Itse olin useamman vuoden jälkeen perheen kanssa katsomossa.

    Ja kokemus oli vaikuttava, varsinkin kun pääsi varikolle seuraamaan autoja, se oli hienoa. Kelitkin suosi mainiosti.

    Ensi vuonna nähdään.
    --
     
  7. Mr Valiant68

    Mr Valiant68 1st gear

    Eiköhän "kolehdit" ole kerätty FHRA:n ja Tupalan toimesta.Minun mielestäni yleisö ja kilpailijat ostavat palvelun,kun kisoihin tulevat.Näin ollen pitäisi saada vastinetta rahoille.
     
  8. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    hyvät kisat oli. ekaa kertaa oli molemmat alle kouluikäset pojat mukana tykkäsivät kovasti.
    pari juttuu kyl oli mitkä jäi kaivelee!

    menimme perjantai aamupäivällä sisälle mutta veloittivat leiriytymismaksun to-su mukaan, huomasin vasta jälkikäteen. eihän tosta saanu kuittiakaan ni kai turha valittaakkaan enää!??

    la iltana käytii emon kanssa iltapalalla lähtöalueen baarissa vetämässä lihapiirakat ni svittu ite piti lihikset lämmittää ja olis vielä pitäny omat jäljet siivota!! ja hinta oli tietty kohillaa, 2 lonkeroo 2 lihistä = 24euroo.

    tiietää köyhälle kaikki on kallista....

    mut enivei ens kesänä taas uuvestaan :)
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noista väärin kerätyistä rahoista kannattaa olla yhteydessä suoraan toimistolle, joko soittaen tai sähköpostilla, täällä siihen ei saa vastausta.
    Aika tyyriit lihikset kieltämättä olleet, ilmeisesti siinä kiinteässä baarirakennuksessa moiset hinnat?
    Tyyristähän moisissa kekkereissä aina on.
    Toisaalta hyvä vaan, jos tuoppi maksais 3€ niin siellä ei oilisikaan muita kuin känniläisiä. Nyt näin muutaman selvänkin :D
     
  10. askom

    askom Gearhead

    Lisää videota:

    Pro Stock Bike semi Fredrik def. Elvira & finaali Fredrik Fredlund EE-ajalla

    Pro Mod finaali: Marc Meihuizen def. Mats Eriksson

    Katsokaa muuten, miten päättäväisesti Vaittisen Jani lähettäjänä lopettaa Meihuizenin peruutuksen ja sen jälkeisen turhan touhuilun ja komentaa heti viivalle. Videosta on leikattu Matsin peruutusta lähes kokonaan pois ja kestää melko kauan ennen kuin Hollannin poika tulee burnikseen, tekee pitkän burniksen ja ei näytä liikaa kiirehtivän takaisin viivalle. Toki kaikki mitä sallitaan, on sallittua. (Ja minä taidan nähdä peikkoja?)

    Videoita tulee vielä joskus isojen prätkien ja topikoiden osalta. Nyt on oikeetakin tekemistä: meen lastenlasten kanssa pelaamaan pihalle ja sit pikku reissuun Bonnella 8)
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kiinnitti läpi kisan huomiota toi Firebirdin verkkainen toiminta, kaveri tosiaan "took his time". Ei kai siinä sinänsä mitään sääntöjen vastaista ole, mutta vois kai sitä yleisöä ja kanssakilpailjoitakin hieman jaatella. Nythän osa sportsman ryhmistä ei ehtinyt ajaa kisaa loppuun, ehkäpä osaltaan tuonlaisen toiminnan takia?

    Olis tosiaan aiheellista selvittää pikaisesti et millä edellytyksilä rata saadaan ensi kaudeksi korjattua, toivottavsti FHRA ja radan omistaja ryhtyvät toimeen. Aika iso potti tulee tosta EM skabasta varmasti kummallekin osapuolelle, voi olla et toiminta oikeesti hiipuu kokonaan ilman sitä, et ei kannattais riskeerata.
     
  12. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Radasta sen verran kommentoisin että ainakin sunnuntaina tuntui vasen rata olevan mullekin ongelmallinen. Auto veti Räikkösen tyyliin puolessa välissä kolmessa lähdössä voimakkasti vasuriin. Kerran jouduin nostaa kaasua ajolinjaa korjatakseni. Ensin luulin sen johtuvan autosta mutta niin oli identtinen juuri Räikkösen vetoon nähden, onnekseni ei kuitenkaan samoilla seurauksilla.
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tota samaa ilmiötähän sillä vasuripuolella oli jo viikkoa aikaisemmin olleessa kisassakin sunnuntaipäivänä, meitin yleensä aina nätisti suoraan matkaava streettikin alko silloin sunnuntain pudotuksissa vaeltelemaan ilkeesti seinää kohti joka vedossa noilla samoilla paikkeilla ja siitä sit loppumatka aina hiukka sladitellen vaikkei voimaa oo noin paljoo kun teillä.
     
  14. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Mulle on todella tärkeää kuskien turvallisuus ja nyt mielestäni rata alkaa olla vaarallinen esimerkiksi samu sanoi että kun keulimisen jalkeen etupyörä putoo kuoppaan lähtee mopo käsistä.Räikkösen onnettomuutta en nähnytkään kun mun selästä pullahti välilevy lauantaina ja jouduin jättään pelin kesken.Ehkä joku pitää mua nyt paskana jätkänä kun olen toimitsia ja haukun rataa mutta turvallisuus ennen kaikkea :soosoo:
     
  15. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    No eipä se kenestäkään tee paskaa jätkää jos uskaltaa sanoa tosiasiat ääneen. Jos ja ilmeisesti kun radassa on jotain vikaa pitäisi kaikkien lajiin jotenkin liittyvien pyrkiä puhaltamaan yhteen hiileen ja saamaan parannusta aikaan olemassa olevaan tilanteeseen.
     
  16. nsa

    nsa 1st gear

    Ei laisinkaa tee paskaa jätkää, toi on ennemmin hatun noston arvoin suoritus ku joku myöntää että rata on oikeest vaarallinen eikä vetoa siihen että ette osaa säätää autoi!
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

    Paita kääntyy sen mukaan jos katsoo asiaa FHRA:n kantilta tai kilpailijoiden kantilta :)
     
  18. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Mulla on sikäli ainutlaatuinen työpiste radalla että pääsen jutteleen kuskien kanssa heti ajosuorituksen jälkeen ja kun sellaiset kuskit kuin räikkönen ja raussi ajaa pitkin kaiteita ei voi enää olla vikaa vain auton säädöissä ja jos aina lähtee lapasesta samassa paikassa pakko on radassakin jotain häikkiä olla.Mä sain jo noottia että millainen loimaalainen olen kun haukun kotikuntani rataa.Se vaan menee niin että tiettyyn pisteeseen asti voi puhua paskaa ja sit sattuu jotain että on pakko lopettaa.Nixxonilla on hyvä idea radan saamiseksi kuntoon ja nyt on pakko tehdä jotain jotta EM kisat olisi jatkossakin meillä ja kaikkien olisi turvalista harrastaa lajia.kuten tiedätte DRAG RACE ON HAUSKINTA MITÄ VOI TEHDÄ HOUSUT JALASSA :soosoo:
     
  19. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Mutta mullapa on usein kaks paitaa mekaanikonpaita ja toimitsianpaita olen kai vähän jakautunut persoona :p
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    :rotfl: taisi olla vuosi 90/91 kun olin itse rataryhmässä harjoituspäivillä ja sillon jo yks auto romutettiin totaalisesti oikeen radan pompuista vasemman kaiteeseen. Ei tainnu sentään olla samat töyssyt.
     

Kerro tästä muillekin!