FHRA NITRO Nationals 2011

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 6.6.2011.

  1. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    olivat siis kuitenkin siirtyneet pari metriä...

    koetappas itse liikkua tuolla vaunujen kanssa, tai pyörätuolillakin jonkun nähnyt joskus liikkuvan. ei oo kiva mennä mäkee ylös alas. se on aika pehmeetä hiekkaa nääs ja viiden minuutin päästä pitää päästä pissalle tai jotain... taas menoksi. ei ne varmaan pesää vaunujen kanssa siihen tehneet?

    tuolla on pikkasen vaikea asettua ainakaan la päivänä mitenkään silleen, ettei se ketään häirittis. hiekkarinne on kuitenkin suht täysi.

    ja on niitä omaan napaansa tuijottajia vaan liikaa, eikä ne edes aina edes hinaa lastenvaunuja.

    itse olen tuolla hinannu vaunuja jo liian monta kesää.
     
  2. nalle71

    nalle71 Gearhead



    Onko toi lastenvaunujen paikka, jos on niin pieniä lapsia paikka ei varmaankaan ole Alastaron nitronatikat luulis hoitopaikan löytyvän, jos pakko sinne kuitenkin päästä. Itse tulin aikoinani, kun muksut oli pieniä ainoastaan muutaman tunnin visiitille jolloin lapset on ollut hoidossa järkee tähänkin touhuun
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa, mikä sulkee kersat pois mielestäsi natikoista? Ihan normaali perhetapahtumahan tuo on ja kun mukeloa alkaa väsyttämään, niin rattaisiin nukkumaan. Meidän muksu on ainakin kiertänyt varikolla alle vuoden vanhasta ja hyvinpä se viihtyy siellä vieläkin.
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    parempi se on aloittaa käännytystyö jo nuoresta.

    tiedä vaikka innostuisivat harrastuksesta.

    vai olisko Kielletty alle 20v ja alle 2%o. :lol:
     
  5. nalle71

    nalle71 Gearhead


    Meillä poitsu on kiertänyt kisoja n.4 vuotiaasta siihen asti hoidossa aina kisojen aikaan. Mielestäni jos lapsi on paljon tuota nuorempi toinen vanhemmista (yleensä äiti) on koko ajan kiinni lapsessa eikä pääse kunnolla nauttimaan kisojen annista.
     
  6. nalle71

    nalle71 Gearhead


    Enpä ny tiedä tuostakaan mutta niin kuin sanottu järjen käyttö on sallittua
     
  7. Masa71

    Masa71 Gearhead

    saisinko mie tyhmä joltakulta selvennystä siihen että mitä mystistä tossa ajanottolaitteistossa on?

    Koska minä hölmö olen järkeillyt että kyseessä on vain tietokoneohjelma joka saa inputit valokennoilta.
    Ja tietsikoita kait löytyy suomen maasta, ja ohjelmia voidaan kopioida koneelta toiselle... ja kennoja, kuusia + johtoja kait? löytyy koska joku voi aina vahingossa suhata ajanottolaitteiden yli...

    Samaa ihmettelin pienessä mielessäni aikanaan Motoparkin Spring Natsisssa kun kellot hajosi, EI TÄÄ VOI OLLA NIIN VAIKEAA! Johto, kenno, lamppu, ne toimii tai sit ei. Jos ei toimi, vaihda... tietsikka sekos => no perkele vaihtakaa toinen käyttöön... vaikka ne aikakortit ei tulostuis tai näyttötaulut toimi mutta KUNHAN ajanotto pelais!!

    Miettikää muutama vuosi(kymmen ) taaksepäin.. Räyskälä..Kiikala.. Utti... mitä ne oli..RATA + KELLOT + TURVAVARUSTEET...kaikki muu on ekstraa!!

    Oisko muuten Alastarolla ollut varakuusta?...
     
  8. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    En tiedä miksen ymmärrä näitä kaaviota joltain osin joita löytyy esim eurodragster sivustolta. Tässä esimerkkinä PM:

    http://www.eurodragster.com/live/2011fh ... efault.asp

    [​IMG]

    Kuvan saa klikattua isommaksi.

    Toisella kierroksella (viimeinen pari) Johan Lindberg on mennyt jatkoon 10.030 ajalla (reaktio 0.070) vastaan Bruno Bader 7.296 (0.087) ?
     
  9. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Baderille ratarikko.
     
  10. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Bader ylitti keskilinjan ja hylättiin
     
  11. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Ratarikkoa ei siis merkitä mitenkään tuloksiin?
     
  12. jknR

    jknR Gearhead

  13. Putte

    Putte 1st gear

    Jos rundi jää kesken, niin ajat mitätöidään sen ryhmän osalta, jolla se jää kesken eli perjantaina mitätöitiin kolme ajettua TF aikaa.
     
  14. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    No niin , tänä iltana sain vihdoin pitkän puhelinsoiton eräältä päättävältä / vastuu-henkilöltä ja pitkään puhuimme sunnuntai-aamun tilanteesta ja natikoiden jatkosta ylipäätään. Seuraavassa selvitykseni puhelusta :

    1. Tapaamani FIA:n tarkkailijat olivatkin FIA:n TV / median edustajia vaikka joskus aikoinaan tutustuin heihin Motoparkissa ja silloin ymmärsin puheesta heidän olevan tarkkailijoita. Samoin olen nähnyt näitä hemmoja pyörivän rata-alueella myös muissa maissa. Kahvipöydässä oli alastaron aamulla 4-5 henkilöä keskustelussa ja heillä oli vahva käsitys että Alastarolla pidetään ehkä viimeiset em kisat. Tuntomerkkien perusteella tehdyn selvityksen mukaan olin siis väärissä henkilöissä !! Olen erittäin pahoillani sekaannuksesta.

    2. FIA:n virallisten tarkkailijoiden viesti oli positiivinen koko viikonlopusta joten elämme vahvassa uskossa että ensi kesänä Alastarolla ajetaan EM-tason kisat. Eli vahva viesti oli että parannettavaa laitteiden varmuudessa on kehiteltävä ja varakoneita / komponentteja hankittava. Muistakin huomautuksista mitä myös täällä on esitetty on myös kirjalllisesti muistiin pantu.

    3. Kellot oli testattu lauantai-iltana ukkosen jälkeen , koska päivän datan ulos saanti vaatii kellojen käynnistämisen. Silloin kaikki oli pelannut ilman ongelmia vaan yön aikana "tulvavesi" oli päässyt aiheuttamaan oikosulun kaapeloinneissa radan vierellä olevissa " tunneleissa". Tämä oli polttanut jonkin piirin / osan laitteissa ja vaikka lähes kaikki muut varaosat olivat varmaan tuplana mukana, juuri tuo kärähtänyt osa oli hukassa .

    4. Osia oli varauduttu hakemaan Turusta vaikka helikopterilla vaan auto oli kuitenkin tuonut sen 40 min sisällä tornille. Osia vaihdettiin järjestyksessä ja niin se pieni viimeinen osa oli se palanut komponentti, iroonista kyllä ! Kellojen ja tekniikan kanssa painivat henkilöt tekivät siis siinä helteessä 40 asteen tornin lämmössä kaikkensa saadakseen ajot taas käyntiin

    5. Kuulutus olisi voinut olla aktiivisempi informoimaan tilanteesta ja se olisi selvinnyt kysymällä ajanotosta , vaan oliko sitten infon katkos kerrosten välillä vai pelko mennä keskeyttämään hektinen asennustyö. Helppoa on olla toki jälkiviisas vaan opiksi eteenpäin.

    6. Kun kisat pääsivät jatkumaan, oltiin tilanteessa että pro ryhmien lajittelut ja kisat saatiin ajettua kuten pitikin, ei pro aika-ajoja ajeta koskaan enempää kuin 2 krt / pv

    Joka tapauksessa vaikka tilanne rassaa monia , on kuitenkin viesti että kisat jatkuvat Alastarolla ja seuraavana vuonna näihin kaikkiin epäkohtiin osataan varautua varmuudella. Kaikki kritiikki otetaan vastaan rakentavana mutta toivottavasti tämä selvitys auttoi ymmärtämään ongelmien perimmäisen syyn.
    Eli tulen olemaan tornin katolla taas ensivuonna, jos vaan katto kestää :)

    T: Jari Kaplas
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hyviä pointteja, mutta miksi sinun pitää toimia tiedottajan roolissa? Kuuluis käsittääkseni suoraan FHRA:lle.
     
  16. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Hyvä kysymys mutta ehkä puhelu tuli minulle koska kärkevästi kommentoin hieman virheellisesti asioita, joten olen mielestäni vastuussa myös korjaamaan omat virheeni.
    Samassa yhteydessä keskustelimme viikonlopun asioista pitkään ja omasta aloitteesta selvensin asioita jotka vaivaa mieltä.

    Olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä että tallaisten tiedotteiden tekeminen on FHRA:n tehtävä.

    Jari Kaplas
     
  17. Cata

    Cata 1st gear

    Virallisissa tuloksissa siinä yleensä pitäisi lukea perässä / edessä DQ = Disqualified. Tämä taitaa kuitenkin olla suoraan ajanotosta otettu printti joissa sitä ei aina näy.

    Cata
     
  18. Cata

    Cata 1st gear

    Kiitos Patu että korjasit virheellisiä huhuja. Sinänsä häiritsevää on se, ettei FHRA ole tiedottanut mutta toisaalta kisaorganisaatiolla lienee ollut melko rankat siivoustalkootkin vielä tehtävänä että foorumeilla pyöriminen ei välttämättä ole heillä ihan korkealla prioriteetilla.

    Pääasia että nyt kerrankin on jotakin faktaa, niin paljon viisautta on tälläkin foorumilla tänään nähty joka on perustunut pelkkiin arvauksiin ja huhupuheisiin.

    Ja kiva kuulla että tänäkin vuonna varikkohuhut nitrojen lähtemisestä Suomesta on ihan yhtä paikkaansapitäviä kuin aina ennenkin ;)

    Cata
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ihan hyvä selvitys, mut ei toki milläänmuotota korvaa virallista meriselitystä puhelinkeskustelu yksittäisen henkilön kanssa.
     
  20. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Lupasin tälle henkilölle etten käytä nimiä joten kunnioitan yhteistä päätöstä.

    Henkilön kokemus ja tausta verrattuna sinun tekemisiin riittää siihen meriselvitykseen, olen siitä varma !

    Olen kanssasi samaa mieltä että FHRA saa tehdä virallisen selvityksen tapahtuneesta mutta toivon että tekemäni selvitys rauhoittaa tilannetta.

    Edelleen allekirjoitan mielipiteet omalla nimelläni ...

    Jari Kaplas
     

Kerro tästä muillekin!