FHRA Nitro Nationals

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 7.6.2012.

  1. tha022

    tha022 Gearhead

    Aika hepposet perusteet jos lisenssi menee radan arvostelusta.

    Tuossa aiemmin joku jo tais mainitakin että jopa junnutkin "hyppää" oikealla radalla.
    Pitää paikkansa. Tytär sanoi jo Kamasan aikana että oikealla radalla on jotain mistä etupyörät "haukkaa" ja meni hieman driftauksen puolelle.
    Mitään en radassa nähny, tai sitten olin vääräs paikas, mutta nitroissa seurasin tarkemmin ja selvästi auto pomppas yhdessä kohdassa radalla.
    Toivottavasti moinen dunkku korjataan ennenkuin joku pääsee hengestään.
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tässä mikan linkin ohjelmassa on puhetta just tuosta pompustakin ja pari esimerkkiäkin siitä noin 13min kohdalla
     
  3. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Njoo tää onki sinänsä mielenkiintoinen asia että kovimmat varoitukset myrskyistä löytyivät iltapaskalehtien jutuista eikä meteorologien ennusteista.

    Tuntuu mun mielestä aika erikoiselta että jätetään jotain tällaista kerran vuodessa saatavilla olevaa herkkua kokematta jonku iltapaskaennusteen takia.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012071 ... 5_uu.shtml

    Todellisesta säätilasta pääsee paljon paremin selville seuraamalla tutkaennusteita kuin sitä Ilmatieteen laitoksen ennustebingoa. :wc:

    Esim: http://hs.weatherproof.fi/animations/an ... param=rr1h

    Toinen: http://www.rakentaja.fi/saa/tutkaennust ... inta=etela

    Ja vaikka ei edes katsoisi noita ennusteita niin seuraamalla jo toteutuneita pilvialueiden liikkeitä pystyy päättelemään suunnilleen liikenopeuden ja mahdollisen sateen alkamisen tietyllä alueella.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

  5. Putte

    Putte 1st gear


    Älkää nyt taas levitelkö vääriä huhuja. Keneltäkään ei lisenssi viedä arvostelun takia. Sääntökirjaa lukemalla saatte selville millä perusteilla lisenssi yleensäkin voidaan ottaa pois.
     
  6. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    näkeehän sen silmilläki ilman ajamista,että selvästi oikea rata kuopalla loppupäässä ei kyllä itestään parane ,vaan huononee,jos ei mitään tehdä.
     
  7. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Tuo "pomppu" ei ole fyyran toimitsijoiden toimialueella. Ratayhtiö tekee radan rakennekorjaukset. Ratayhtiö tietää asian aivan varmasti ja tekee sille jotain - joskus.
     
  8. KennyJr

    KennyJr 1st gear

    Rataa saa/pitää/on suotavaa arvostella. Mutta arvostelu "paska rata" ei tuota haluttua tulosta. Tässäkin kohtaa rakentavalla palautteella saa enemmän huomiota.

    Radan tekijät kuitenkin pyrkivät aina tekemään parhaimman radan/pidon, koska kyse on kuitenkin heidän maineestaan radan tekijöinä.



    Jari
     
  9. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Täytyykö taas tapahtua jotain vielä pahenpaa kuin mitä on jo tapahtunut ennenkuin radalle tehdään jotain kuka on siinä tapauksessa vastuussa jos joku vaikka heittää henkensä sen pompun takia tai sen halkeaman takia mikä siinä oikean puolen radassa on luulis olevan kaikkien etu että rata kunnostettaisiin samalle tasolle kuin mitä se on ollut esim.10-15 vuotta sitten luulis niillä ratavuokra tuloilla siihen pystyvän
     
  10. enzo

    enzo Gearhead

    Santa Podin vasen latu on oikeasti klommolla. Jotta lisää lämää nii liitää yli.
     
  11. nixxon

    nixxon 3rd gear

    No niin radasta
    Minua pikkasen pänni tämä ikuinen "rata on kaikille"sama lausuma
    olen aivan varma että vaikka ajamme helmikuussa niin kyllä aina joku
    sen kilpailun voittaa!!!! mutta mihin hintaan ja millä riskeillä
    minun kohdalla VASEN rata oli täys katastrofi!!ja sen hinta oli tällä
    kertaa "vain"7vent joust 4työntötankoa 4säätöruvia ja 1 pakovena ja huonompi aika mitä olisi pitänyt saada.pudotuksessa en pidon irtoamisen jälkeen yrittänyt edes painia auton kanssa koska olen kerran ennenkin
    jäänyt siinä kakkoseksi.mutta että BARTLETT sanoo vakavin ilmein että
    rata on hyvä vain pikkasen hankala.P....Puhetta rata on huono samoin
    kuin myös SANTA PODIN rata mutta kyse on rahasta ja mitä radan korjaaminen maksaa!! MINUN ajatus/ehdotus lopetetaan paskan heitto ja
    FHRA / Tupala selvittä miten milloin ja millä kustanuksella rata voidaan
    korjata.Sen jälkeen selvitetään kerhon sisällä mitkä suhteet/yhteistyökuvioita voidaan saada aikaiseksi miten kustanukset
    jaetaan FHRA/TUPALA .Muuten kukaan ei kohta satsaa mitään eikä välttämättä edes riskaa oma henkeä.Jos rata huononee niin kilp vähenee
    ja silloin myös katsojiat! oikeastaan aika yksinkertaista .Jos haluamme
    nostetta tähän laijiin niin puitteet täytyy myös UPDEITATA
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nalle vois vähän enemmän availla silmiään ja koittaa etsiä jotain todisteita sanoilleen... Käy joku kerta vaikka yön pimeimmillä tunneilla katsomassa onko siellä paha halkeama, sitten voit taas kertoa asian laidan täällä.

    Kritiikki on ok, mutta turha paskanjauhaminen ei.
     
  13. SC 285

    SC 285 1st gear

    Olen Nixxonin kanssa täysin samoilla linjoilla. Selvitys radan kunnostuksesta pitää tehdä. Mulle sanottiin että vasemmalle on tullut pomppua. Ja kyllä tiedonkeruussa näkyi vasemmalla 660ft kohdalla pito oli irti. Ja siitä lähti myös hieman soutamaan. Oikeallahan noi töyssyt on ollu vuosikausia. Mutta jotain pitää asialle tehdä.
     
  14. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Koska radan kunnostukseen ei ole rahoja löytynyt tai ei uskalla kukaan riskisijoittaa niin ehdotin jo vuosikokouksessa että raha kerätään teameilta ja Fhra maksaa sen takaisin sillain että teamit ei maksa osallistumismaksuja, näin se saadaan nopeasti kuntoon vaikka sitten ensikaudelle.
    Muistan kyllä kun viimeksi maksoimme Malmin lentokentälle päälystettä eikä siellä sitten ajettu kuin kerran mutta jos nyt ajeltais uudella turvallisella radalla useita vuosia.

    t,Antti Kivinummi
     
  15. MikaDrag12

    MikaDrag12 1st gear

    Olen Richardin kanssa todellakin samaa mieltä tosta radan kunnosta.Itse olen seurannut drag racingia vasta 25 vuotta,joten en tiedä lajista paljoakaan,mutta esim.Erbacher hajotti vuonna 2006 kolme mottia ja kaikki oikeanpuoleisella radalla.Se tulee pro teamille aika kalliiksi.Ei se pelkkä kumitus auta.
     
  16. nalle71

    nalle71 Gearhead




    Kävin katsomassa rataa kolme viikkoa ennen (PÄIVÄLLÄ) em-kisoja tuolloin kävelin kummankin radan päästä päähän tosin heti kaiteiden ulkopuolella ja tuolloin huomasin oikean puolen radassa n.1-1.5cm halkeaman joka alkaa 100metrin kohdalla ja jatkuu pitkälle jarrualueelle täytyy olla sokea jos sitä ei huomaa samaten huomasin oikean puolen lähtöalueella todella hienosti tehdyn paikan asfaltissa ei oikeastaan edes huomannu että siinä paikka on jos nyt sitten oia sitä huomioon että se on lähes sentin muuta asfalttia korkeammalla että olen kyllä käynyt katsomassa
     
  17. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Nitroissa joutus tuo hyvin palvellut potkulauta väärän käyttäjän käskettäväksi.Paddockiin mennessä oli viellä mukana,mutta sen jälkeen on ollut karkuteillä.
    Tuntomerkit.
    -sileet renkaat
    -leveä seisontalevy,väri musta vihreällä teippauksella.
    -joka puolelle kirjoitettu Pro et jr 1320
    -seisontajalka vasemmalla puolella,ei pysy ylhäällä.
    -isokin kuski pystyy ajamaan tätä laitetta.
     
  18. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  19. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Missä se halkeama on nyt? Ratayhtiö teki siihen korjauksen ja se hiottiin kuntoon Paten, Päriksen ja mun toimesta, ennen Kamasaa. Ei ole siinä ongelmaa enää.
     
  20. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Eli rata EI kaipaa mitään kunnostusta ajelkoon kuskit päin seiniä mitäs ei osaa säätää autoa eiks niin
     

Kerro tästä muillekin!