FHRA SONAX Spring Nats Motopark 17-18.5

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 13.5.2008.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Heps, tästä oli puhetta jo viime kaudellakin. Onko ET -luokkiin mahdollista saada aikoja näkyviin? Ne kiinnostaa aika kovasti keskimääräistä tallaajaa.
     
  2. Bitti

    Bitti 3rd gear

    Lajittelutuloksissa ei Fyyran systeemissä näy muuta kun reaktiot ja ov/un.

    Ne voisi tietenkin laittaa käsin jälkikäteen ennen netissä julkaisua.

    Eliminaatiossa ei ole samaa ongelmaa.
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Olihan hieno suoritus!

    Ja niin oli myös Pakaraisen aamunavaus, järkyttävät keulat :eek: , jouduin haukkaan happee kolmesti...
     
  4. Sapru

    Sapru 1st gear

    Muutama sananen kyselijöille:

    Ilmoitin viime kauden lopussa etten tee enää raportointia, vaan siirryn muihin hommiin ja kyselin täälläkin jatkajia. Tarjokkaita tuli tasan yksi henkilö, joka sittemmin siirtyikin itse radalle kilpalijaksi (ja sehän ei ole ollenkaan huono asia!)

    Joten jos riittää virtaa, osaa kirjoittaa, kotimaisella ja mielellään sillä vieraallakin ja omaa taidon käyttää internaattia niin tervetuloa vaan tekemään, hommaa riittää, aamusta iltaan ja sen jälkeenkin, (sillä tuloksethan kirjoitetaan vasta kun ajot ovat päättyneet). Opastan kyllä miten homma toimii. Omat koneet ja piuhat mukaan.

    "Toimenkuva" on olla osa FHRA Crew toimintaa joten lisänä tulee sitten kisan rakentelua, purkua yms pientä puuhistelua. Kaikki tehdään talkoilla ja työpäivien pituutta ei kellosta katsota.

    "Työpaikkana" on esim. Alastarolla ylävarikon torni mikä sijaitsee siinä hippasen maaliviivan jälkeen. Lajiin vihkiytyneenkin on haastellista tietää mitä esim. lähtöalueella tapahtuu, mutta voin antaa siihen oivan vinkin, pitkään sitä tehneenä, korvalla oppii kuulemaan burniksesta ketä sieltä on tulossa. Myös hyvää seuraa on aina silloin tällöin tarjolla, muuta Crew:ta kaffella ja satunnaisia eksyjiä ja ääntäpakoon tulijoita. Kaffeet on aina tarjottu kaikille.

    Nonniin, työ liveraportoinnin takaa on nyt kerrottu ja oottakaas missäs se yhteys NHRA:n live-raportointiin tuossa yllämainitussa onkaan? :)

    Live-raportointi palaa varmasti ohjelmistoon vielä joskus, omasta tai jonkun muun toimesta, sen aika näyttää, mutta tällä hetkellä mennään näin. Pienellä varauksella EM-kisassa saatetaan liveä tehdäkin.

    Innokaat vapaaehtoiset, yhteys suoraan allekirjoittaneeseen.


    terkuin
    Hanski

    ps. Viime vuoden Motoparkin live-raportoinnin lukijoita oli ensimmäisen päivän jälkeen 8 hittiä eri osoitteista Jounin MP -sivustolla ja mun raportissa taisi olla kaikki 6 hittiä.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joo, tunnustan kyllä syyllisyyteni. Ajattelin tosiaan että olisin voinut tuohon hommaan mukaan lähteä, muttamutta... Tulikin sitten tämä pirssi nenän eteen myyntiin ja kun veri vetää radalle, niin tartuin tuohon tarjoukseen kiinni. Ja on vähän paha yrittää tykittää online -infoa nettisivuille samalla kun ajelee :lol:

    Toivottavasti löytyy joku innokas jatkaja hommaan, ja pahoittelut että mä jouduin passaamaan tän kierroksen!
     
  6. OL550

    OL550 1st gear

    Mietittiin tuossa, että olisikos kovin vaikeaa toteuttaa Jamin selostukset nettiradioon?? Kertokaapas bittinikkarit millanen prosessi se olisi. Siinä tulis sitten aikoja ja muuta tietoa samalla, eli olis vielä parempi kuin tekstiversio.
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    No eihän se olisi kovin ihmeellinenkään homma toteuttaa. Ja saisihan tuolta ammuttua vaikka livenä videokuvaakin ulos streamina, kun hommaa vaan ensin jostain streaming -palvelun (oon käyttänyt joskus Soneraa) ja sitten tööttää jollain kameralla ja tietokoneella datan sinne sisään (Toki jonkun se pitäisi kuvata/editoidakin...). Streaming -palvelusta se sitten jaetaan eteenpäin ja noitahan löytyy joka lähtöön ihan maailmanlaajuista palvelua myöten (akamai).
    Siihen syöttöön pitäisi riittää (jos ei mieletöntä resoluutiota käytä), ihan normaalit laajakaistanettilinjat.

    Mutta ongelmaksi voi tulla noi kisapaikkojen yhteydet. Mulla ei ole mitään hajua että mitä tuonne tulee ja mihin...
    Mutta niitä yhteyksiä olisi kyllä helppo laajentaa vaikkapa koko kisa-alueen kattavaksi langattomaksi verkoksi. Siitä paddockin terassiltahan noita tietoja olis kiva päivitellä lennossa :wink:
     
  8. Sapru

    Sapru 1st gear

    Kalajoki ja Motopark, ei mitään yhteyksiä ja mokkula/gprs mikä vaan yhteys heikohkoja molemmissa.

    Alastarolla ratayhtiön piuhat, jotka sijaitsevat vain siis ylätornilla (siis siellä maalin jälkeisellä tornilla).
     
  9. sampop

    sampop 1st gear

    En todellakaan ole alan asiantuntija, mutta oishan se hienoa katsella vetoja netistä.

    www.dartfish.com tarjoaa ainakin yhtä ratkaisua joka toimii lajissamme hyvin ( http://www.wtf-taekwondo.tv/welcome_en.html ). Tosin ihan liveen ei olla vielä päästy, mutta syntyvä arkisto on todella kätevä. Toi pyörii ihan yhden henkilön voimin ja on todella kevyt teknisesti. Varmasti parempiakin ja varsinkin lajin luonteeseen paremmin sopivia lienee tarjolla jossakin.

    Toi kaistakysymys on aika marginaalinen, nykyään saa vaikka mökilleen semmoisin linjan että riittää. Enemmän kyse onkin panostuksesta ja siitä mihin se panostus halutaan tehdä.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead


    Juu, näin mä käsitinkin kaverin jutuista. Mutta pari kilsaa kuitua, pari kytkintä, muutama tukiasema, vähän konfigurointia ja säätämistä niin se toimisi radan päästä päähän, variko(i)lla ja paddockin ympäristössäkin. Sisäverkko siis (silmälläpitäen ajanottoa, webbipäivityksiä ja sen sellaista). Asiakasnettityhteyksiä varten tarttis varmaan lisää hönkää...

    Ongelmahan siinä vaan on, että haluaako Tupala tai FHRA semmoisen sinne pystyttää ja se, että kuka sen tekis. Kuvittelisin että parin tonnin investoinnilla ostais kaikki hilut ja siihen päälle vähän töitä (ellei talkoilla kerkeä joku rakentelemaan).

    Jos hattu kourassa lähtis motoparkkia ja kalajokea ajatellen lähestymään vaikkapa Soneraa, niin ne vois varmaan jotain mainosta vastaan toimittaa yhteyden kisan ajaksi myös niihin. Eiköhän sinne sentään puhelinlinja jostain keskuksesta tule ja muutahan ei välttämättä tartteta.
     
  11. Eipä vaan näytä katsastuksesta enää saavan pisteitä...? Vai meneekö homma niin et yks lajittelulähtö pitäis ajaa et saa nuo katsastuspisteet? Meillä kun ei tullu yhtään lähtöä niin ilmeisesti ei silloin saa mitään pisteitä vaikka auto katsastettiinkin hyväksytysti. Mene ja tiedä..? :odroll:
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä siitä nyt jotain pitäis saada. Sääntökirjan sivu 19:

    "Lisäksi jaetaan hyväksytystä katsastuksesta 100 pistettä sekä hyväksytystä lajittelusta 100 pistettä. Lisäksi FHRA voi määritellä ennen kauden alkua jaettavaksi määrätyissä kilpailuissa bonuspisteitä hyväksytystä lajittelusta."

    Eli 100 ainakin kuuluu teille, onhan siinäkin yhden kierroksen pisteet jos ei muuta. Kannattaa soittaa FHRA:n toimistolle.
     
  13. Henski

    Henski 1st gear

    Virhe siellä on käyny pistelaskussa ja varmaan pian korjattu. Paikalle raahautumisesta ja hyväksytystä leimasta lankee 600 pojoa.
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mitenkäs tämä mahtaa sitten mennä A) lisenssin ajaneiden osalta? B) osallistujapulan vuoksi luokkaa vaihtaneiden osalta?
     
  15. Henski

    Henski 1st gear

    B) Ainakin lisenssin jo omaavat ryhmää vaihtaneet kuljettajat saavat alunperin osallistumaansa ryhmään 600 pistettä ja toteutuneessa ryhmässä (missä siis kilpailun ajavat) sen mukaiset täydet pisteet, miten pärjäävät (katsastus 100, lajittelu 100, lajittelun sijoitus 0-16p, bonus 500 + pudotuksen kierrospisteet 300, 400,....)

    Tosta A vaihtoehdosta en tiedä. Vois veikata et katsastuksen 100 kuuluis saada, ehkä jopa ne 500 bonusta?? Lajittelupisteet kenties vasta kun rasti on lasista pois, eli on hyväksytty lajittelulähtö ajettu.

    Nää kaikki tosin mutua, EI siis VIRALLISTA tietoa.
     
  16. luppes

    luppes 1st gear

    Kyllähän tuolla pisteissä on muutamia fiboja.
    säännöthän sanoo että katsastuksesta 100p ja hyväksytystä lajittelusta 100 + lisäksi fhra voi määrätä bonus pisteitä eli tänä vuonna 500
    eli jos raahaudut paikalle ja katsastat auton saat 600 pistettä.
    jos lajittelet vielä itsesi kaavioon saat +100 p lajittelusta ja 300 ekankierroksen häviäjänä jos ei ajeta kuin lajittelu tai tiput ekalla rundilla.
    niin ja tietenkin lajittelusijoitus pisteet 16, 15 , 14 jne. loput pisteet tulee sitten kuin pitkälle kaaviossa pääset.

    Näm pisteet koskevat kaikkia eikä riipu siitä mikä lisenssi sulla on.

    - Luppe -
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Pisteiden saanti tietysti edellyttää osallistumista kisaan eli ilmoittautumismaksun maksamista. Jos maksat vain lisenssiajoista, mutta et kilpailuun osallistumisesta, et myöskään saa pisteitä.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ Niin. Vähän paha/turha se on maksaa ilmoittautumisesta, jos portilla jo ilmoitetaan että luokkaa ei ajeta. :eek: Se olis ollut ehkä vähän eri juttu jos olis ollut lisenssi plakkarissa jo aiemmin ja maksut makseltu. Nyt kun oli koko ajan päivänselvää että kisaa ei tule ja osallistumismaksua ei ennen lisenssiä voi edes maksaa, niin pikkuisen tuntuu homma :wc:

    Koskeeko tämä nyt katsastuspisteitäkin?

    Toi sun allekirjoitus osuu kyllä asian ytimeen tässä kohdassa.
     
  19. mika112

    mika112 1st gear

    Pitäiskös siirtyä siistiin sisähommaan 8)
     
  20. ip

    ip 3rd gear

    Kyllä mä ainakin maksoin osallistumismaksun ennen lisenssi! että silleen!
     

Kerro tästä muillekin!