FHRA SONAX Spring Nats Motopark 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 11.5.2009.

  1. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Moi,

    Vaikka ajoinkin 2 * 300 km sunnuntaina, niin en silti sano, että oli hukkareissu... (No olenkin pitkän linjan fani, ehkä se vaikuttaa :)...

    Se ainoa asia, mikä harmittaa on se, että en jäänyt katsomaan niitä testilähtöjä (sen verran se 300 km kotimatka vaikutti).. eritoten en päässyt haistelemaan "Nitron" käryjä... sitä jäi kaipaamaan! 8)

    .. Silti kausi on avattuja nyt voi odottaa seuraavia kisoja innolla..

    T. Rami
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kyllä. Tämä tässä ei ole sitten kritiikkiä, vaan kysymys/pyyntö;

    Tuolla varikolla olis enempi kuin kiva, että vähän tietäisi missä mennään, niin voisiko näitä ihan yleisiä käytänteitäkin jutskaa ilmoille? Siis esim. lauantaina kun jäi lajittelukierros kesken, niin olis ollut kiva tietää, että jatketaanko sitä kenties sunnuntaina vai ajetaanko suoran pudotuksia (tai sitten se meni vaan multa ohitte). Katsastuksen aukeamiset ja tommoiset voisi kanssa kailottaa maailmalle, niin ei jokaisen tarttis erikseen juosta kysymässä ;-) Samaten ohjaajakokous. Onko vai ei...

    Radiosta kun nuo kuuluisi aika kivuttomasti.... Tosin enhän mä tiedä, että onko sinne kuuluttajatorniinkaan sen enempää asiasta infottu. :wink:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oot Jza oikeessa että toi on samalla kaikkein paras kanava infota myös kilpailijoita katsojien lisäks kun monasti ainakin pienemmillä tiimeillä se on ainoa mistä edes ehtii seurata juttuja mikäli niissä tapahtuu esimerkiks poikkeamia kilpailun kulun suhteen.
    Mut jo sinällään toi kisaradio on tosi hieno juttu, tosin tuolla Motoparkissakin jouduttiin pitkään arpomaan mikä sen taajuus mahtoi olla, tiedä sit oltiinko niin puusilmiä ettei vaan löydetty sitä tietoa mistään lapuista mut pitkään meillä lauantaiaamulla radio suols ulos vaan jotain Mambaa (oikeesti :rotfl: ) ja siitä pääteltiin ettei meillä varmaan oo oikea kanava päällä ellei sitä olis sit tullu kunnianosoituksena viimevuotiselle asiantuntijakommentaattori Käkölle :poff:

    Mut noin kokonaisuutena toikin homma siis onnistu tuolla mun mielestä kuitenkin pikku kehujen arvosesti kun ei se lie ihan helppo paikka hoitaa sitäkään höpöttelyä etenkään tuolleen noin niinkuin eka kertaa joten eiköhän tuo siitä :wink:
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    ^ olitta kyl varsinaisia puusilmiä ja-korvia, hemmetti jotain v*tun :mad: :mad: mnpaa :mad: :mad: radiosta...
    Meidän radiosta kuulu kyl vaan selostukset :lol:

    Mä kävin siellä tornissa sunnuntaina kysymässä tarviiko jeesiä mut ei ne tarvinnut, Orhasen Timppa siel oli ja sit joku ihan outo tapaus...
    Yks juttu noissa kuulutuksissa jäi vaivaamaan mua, meinaan se että kun junnut, set/pet ja spet ajoivat niin höpistiin vaan reaktioajoista kun ainakin minä ja muutama muukin varikolla olis halunnut kuulla loppuajat ja vauhdit...
    Sunnuntaina niitäkin kuultiin jonkin verran mut ei mun mielestä tarpeeksi.
    Eli siinä pieni parannusehdotus Kamasaa varten :wink:
    Muutenhan se kuulutus meni vallan mainiosti noin kylmiltään talven jäljiltä.
     
  5. Dasterix

    Dasterix 1st gear

    Siis se rata...

    Kehuja piisaa näköjään järjestäjille, ei siinä mitään, turvallisuus on tietysti asia numero 1.
    Mutta miksei kukaan keskustele radan ominaisuuksista tai oikeammin niiden olemattomuudesta? vaan joistain ..keleen selostuksista ja s i v u s e i k o i s t a.
    Malmin lentokenttä sileäksi ja pohjat kuntoon ja KUNNON RATA siihen :-?
    Kiva ilma, kaljaa,... KUKA niitä haluaa, eikös finaalit olisi se main point????
    Terveisiä lähibaariin...
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: Siis se rata...

    radan testaaminen on hieman hankalaa koska fyyralla ei ole oikein mitään millä sitä testata. tietty jos joku lahjoittaa vaikka nitron siihen touhuun niin mä oon vapaaehtoinen ajelee ja testailee sillä rataa :poff:

    toi testaaminen hoidetaan ihan jalka kopelolla, koipeen voi tuntua hyvältä mutta sitten kun siihen laitetaan sliksi mikä vääntää muutama tuhat kertaa enemmän kuin se pohje niin sitten vasta todellisuudessa näkee millaiset on pidot.

    joo ostetaan malmin tontti ja perustetaan rata sinne, se on nopeesti ja helposti tehty. pankista fyffee taskut täyteen, marssimaan kentän omistajan juttusille ja taalat vaihtaa omistajaa. rata pystyyn. jes jes... tsadissa sit EM-kisat ens kesänä.

    siis mitkä finaalit?
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Re: Siis se rata...

    Pelkään pahaa että sit teillä olis käsissä rata missä ei sais kuitenkaan koskaan ajaa yhtään mitään kun siitä aiheutuis sitä melua joka haittais Kehä I:llä ajavia autoilijoita vai miten se nyt meni :poff:

    Oikeesti toi rata oli kyllä Mutaparkissa koko viikonlopun jotenkin sellanen epävarman tuntunen niin ettei siihen oikein saanu kunnolla tolkkua vaikkei se meidän koppimopon tehoilla vielä osoittautunu ylivoimaseks mut yrittipä sekin useimmissa lähdöissä hiukka luistella milloin lähtö ja milloin maalipäässä ja mikä kaikkein kummallisinta niin ei kello kuitenkaan siitä oikein tuntunu välittävän mitään kunhan kuski polki vaan yhtään nostelematta menemään pikku sladituksista huolimatta.
    Olisko siinä polulla se pitoalue ollu sit kovin kapea vai mikä ton vaihtelevan liukastelun olis sit aiheuttanu?
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No ratahan oli mallia "Monaco" eli pienemmilläkin tehoilla pärjäs jotenkin. Itsekin normaalisti lajittelujen viimeinen ja nyt muistaakseni 6. :eek: Uusi oma ennätys 11.3 ja 192 vaikka 60 jalkaiset olikin huonoja. Saa nähdä kuinka lähelle kymppiä pääsee vakioventtiilisillä vakiokansilla ja pääasiassa kiinalaisilla ja käytetyillä osilla kasatulla mosalla. :D Ainakin se pysy läjässä, mitä se ei ole tehnyt vähään aikaan.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onneksi olkoon Bro :rotfl:

    Toiset vaan ei tunnu saavan mitään kasaan ja kyllä hävettää..... :cry:
     
  10. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    missä kunnossa on timo riihelä? entä auto?
    näin katsojana tiedustelen kun näin sen hurjan kaadon. tuntu muuten tosi pahalle nähä se kun heti aatteli et kuolikose vai ei. :(
    sitten kun vielä pelastusryhmä levitti valkokankaan eteen niin aattelin että nyt siellä lapioidaan suolia laatikkoon.
     
  11. makeit

    makeit 3rd gear

  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    On se ollut aika hurjaa menoa, pikaista paranemista!

    Jotenkin tuli elävästi mieleen kun silloin joskus seisoin noin samassa paikassa kuin kuvaaja ja Santala ajoi Camaronsa ympäri samassa kohdassa, hieman kylmäsi..
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Pelastusryhmä on ohjeistettu mun ymmärtääkseni niin että tuommoisissa tilanteissa laitetaan aina kankaat ympärille, sillä varmaan rauhoitetaan työympäristö pelastusryhmälle ja paparazzit ei pääse ottamaan kuvia tai jotain...

    Toivottavasti ei Riihelälle käynyt pahemmin.
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Rajut oli voltit,mut katsokaapa kuinka nopeasti pelastuspartio saapuu paikalle!

    Ainakin itse annan kiitosta sinne nopeudesta,alta 20sek paikalla!!!
     
  15. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Ainakin outlaw.fi sivuilla maininta että kaveri olis kokolailla kunnossa, hyvä.
     
  16. Harald

    Harald 1st gear

    Jep.Olis ehkä kannattanut höllätä spedu lattiasta ajoissa.Jarruvarjokin olis ehkä jeesannu perän oikasussa.Mutta mitä sitä spekuloimaan.Pääasia et kuski on kunnossa
     
  17. OL550

    OL550 1st gear

    Juu tosiaan, paranemisia Timpalle, ja ei muutakun toivottavasti olet pian taas radoilla.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mitä ite toa videoo katelin, ni älttämättä mittän ei olis just erilailla tehnyt. Sitä kun puolen kilon rengaspaineilla vedetään kakspuolsataa, ni ne neuvojat on yleensä aika vähissä, paitsi jälkikäteen. Tietty jos oikeen viisas ois, ni ei harjottais mitään just kiikkustuolia kummempaa, joka aika vaarallinen kapine on sekin. Ja sit jos olis ehkän vähän vähempi viisaampi, ni kun veto menee vituiks alussa ei yrittäis tehä maailmnaenätystälopussa. Mut ku ei oo.
     
  19. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Joo kiikkustuolilla olen mennyt selälleni, mut en autolla viel... saas nähä nyt mitä tapahtuupi ku......
    toivottavasti ei ainakaan noin.
    Riihelälle pikaista paranemista.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sitä samaa toivotaan täältä.

    Oli vierestä katsottuna aika paljon rajumman näköinen mälli, kun mitä toi video antaa ymmärtää. Ja toi Vipottajan kommentti on varmasti aika tosi. Jos olis viisas, niin kuka helvetti lähtis polttamaan kaikki rahat ja vapaa-aikansa radalle, jossa ajetaan maksimissaan yhteensä vajaa kaks minuuttia per kisa? :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!