FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe Ltd?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rellu8, 18.2.2013.

  1. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Radoista vastaavat tahot ovat ilmeisesti perustaneet yhteisiä intressejä tukemaan uuden yrityksen, Track Group Europe Ltd:n.

    Toivon mukaan tiedotetta tulee jäsenistölle mahdollisimman pian.

    Linkki uutiseen Eurodragsterilla:
    http://www.eurodragster.com/news/news.a ... february18
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Uudesta yhtymasta nayttas puuttuvan Ruotsin ja Norjan radat/jarjestajat...
     
  3. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Niinpä!!!
    Ruattalaiset on aina ollu fiksuja. Ne funtsaa tarkasti mihin ne liittyy ja vertaavat saatuja hyötyjä kustannuksiin.
    Vinskit ryntää usein suinpäin mukaan. Päästään nääs "ytimeen" päättään asioista. Olisko taas sitä "huonoa itsetuntoa".

    Ainakin hyvä olis asiasta tietää mitä tää antaa ja mitä kustantaa.
    Luulis kuitenkin tänkin organisaation/yrityksen ottavan "osakkailta" jonkinlaisen pääomasijoituksen sekä vuosittaiset ylläpitokulut.

    No kilpailijoiden osallistumismaksuun pientä korotusta niin sillähän se hoituu. "Artisti maksaa"

    Ja kokoukset Brysseliin niin finairilla pääsee illaks kotiin tai sitten seuraavana iltana.

    Enemmän yhteistyötä ruotsalaisten kanssa, muuten ollaan maksumiehenä joka asiassa.
     
  4. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Onkos tämä kilpaileva järjestö suurille Ruotsalaisille ?

    Jokos nyt saadaan NHRA vastaan IHRA tilanne tänne vanhalle mantereelle ?

    t,Antti
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Niin, mikali ruattalaiset ei sattuis lahteen tahan mukaan niin mehan jaadaan kuin orpo piru tanne ryssan rajalle. Manner-Eurooppalaiset sahaa keskenaan ja Swedut ja Norskit keskenaan.
    Toki tata nyt on varmaan turha taalla kysella, kun tammosesta ei infota edes kilpailija foorumilla, mutta aiheuttaako taa jotain muutoksia tulevan kauden EM sarjaan?
    Ja ehka mika kuskeille viela tarkeempaa: mitenkas lisenssi asiat suomalaisilla ruottin kisoissa jos ruotsi ei lahdekkaan Bartletin uuteen hiekkalaatikkoon mukaan leikkimaan??
    Siinapa sita taas vatvomista, ''Let the show begin''
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Ei pitäis vaikuttaa lisensseihin mitenkään, koska prätkäpuolenm lisenssit tulee SML:n, UEM:n ja FIM:n kautta ja tollaiset yhteenliitty
    mät eivät kyllä pysty niihin vaikuttaman. Samoin autopuolella lisenssit tulevat kansalliset AKK:lta ja kansainväliset AKK/FIA:lta.
     
  7. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Kertokaahan nyt meille tavallisille tallaajille mitä hyötyä siitä on käytännössä että fyyra on osakkaana :odroll:
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Niin, mutta se edellyttaa sitten sita etta ruottalaiset jatkavat ajmista SMF/Svemon (FIA/UEM) lippujen alla.
    Jos eivat, niin silloinhan UEM/FIA voi liputtaa niitten kisat ''laittomiksi''.
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe


    Eiköhän britti Keith Bartlettin ja ruotsalaisten Speedgroupin välillä ole jo paini menossa. Bartlett omistaa yhdessä jonkun toisen (vaimon?) kanssa Trakbak Racing Limitedin joka mm. pyörittää Santa Podin rataa ja omistaa MSA British Drag Racing Championship sarjan oikeudet. Lisäksi Bartlettilla on ollut jo 12 vuoden ajan UEM drag racingin markkinointioikeudet. Nyt kun UEM muuttui FIMin alaiseksi "Euroopan jaokseksi" (FIM Europe) niin sopimusta jatkettiin Bartlettin kanssa, joka ilmoitti samantein ettei Speedgroup hallinnoi enään FIM Europen kiihdytyskisaamista. Muistissa on kuinka ruotsalaiset boikotoivat kevään Santa Podin - siis Bartlettin - kisaa vuosi sitten. FIA antoi Speedgroupille EM sarjan hallinnointi- ja markkinointioikeudet 2009. Sitä ennen ne oli Bartlettilla.

    Bartlett on pidemmän aikaa puhunut, että Eurooppaan pitäisi saada samantasoiset puitteet kilpailuille, mikä tarkoittaisi mm. ratojen omistajien sitoutumista kunnostamaan ratojaan ja järjestely- ja toimitsijapuolelle "ydinjoukon" muodostamista, joka kiertäisi joka kisassa varmistamassa omalla panoksellaan riittävät resurssit, oikeat välineet ja yhtenäiset toimintamallit mitä tulee mm. kilpailun johtamiseen, radan preppaamiseen ja turvallisuusjärjeselyihin.

    FHRA on tehnyt jo vuosien ajan yhteistyötä brittien ja ruotsalaisten kanssa niin, että Suomesta on lähtenyt toimitsijoita Santa Podiin ja Ruotsiin. Tierpin myötä yhteistyö on laajentunut, mm. fyyran kuivuri on ollut Ruotsin EM kisoissa ja he hankkivat yhdessä radan kitkanmittauslaitteen. Sitä en tiedä onko Briteistä tullut muita kuin kuuluttaja ja kuvausryhmä Alastarolle, mutta Ruotsista on ainakin tullut mm. toimitsijoita ja pelastushenkilökuntaa.

    Nyt siis odotellaan mitä Tierpin radan omistajat, Ruotsin EM kisojen järjestäjät ja Speedgroup päättävät. Tierp on tietenkin ratana omaa luokkaansa ja myös ainoa betonipäällysteinen millä lienee vaikutusta päätöksiin. Näkisin ettei Tierpin ole pakko lähteä uuteen yritykseen mukaan, mutta ulkopuolelle jääminen voi tulla EM kisojen järjestämisen osalta sananmukaisesti maksamaan nykyistä enemmän...? Toisaalta, jos ruotsalaiset kilpailijat jäävät pois, niin EM sarja lässähtää pahasti. Ennakoikohan tulevaa ruotsalaisten päätös jakaa ruotsinmestaruuspisteitä vain ruotsalaisille? Toi uusi perustettu Euroopan Rataryhmä tarjoaa Speedgroupille mahdollisuutta siirtyä heidän "alaisuuteen" mikä ei välttämättä kelpaa ruotsalaisille.

    Jos brittiläisiä julkisia taloustietoja on uskominen, niin Bartlettin Trakbak Racing firmalla oli velkaa jo v. 2011 liki puolitoistamiljoonaa euroa. Yrityksiäkin on Bartlettilla ollut useita.
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Trakbak/Bartlett taitaa myos hallinnoida Unkarin rataa, tai ainakin sen EM kisavirityksia. Lahinna sen takia siella vakisin koitettiin ajaa EM kisoja, vaikka rata ei ole edes lahellakaan sita tasoa mita sen pitaisi olla. Ja rata nayttaa siis olevan mukana tassa uudessa yhtiossa etta siina sita taas ollaan.
    Bartletin idea varmaan on etta hanen rataryhmansa kavisi hoitamassa kaikki radat kisakuntoon, ja tietenkin pikku laskun kera...
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    On Englannistakin ollut jokunen toimitsija , muun muassa Santa Podin lähettäjä Ian Marshall on ollut Nitrokisoissa lähettäjänä.
     
  12. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Re: FHRA:sta osakkeenomistaja yritykseen,Track Group Europe

    Näin maajussina pitää sanoa että tää kuulostaa yhtä hyvältä kuin aikoinaan EU:hun liittyminen :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!