FHRA SYYSKOKOUS 18.10.2014 PUHEENJOHTAJAN VALINTA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SST800, 8.10.2014.

  1. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Itse olen ihan rivijäsenenä samaa mieltä,Lasse Koskinen voisi tuoda muutosta ja aivan uutta näkökantaa yhdistyksen toimintaan.Olen käynyt kiihdytys kisoissa 1987 asti ja ollut näkemässä Motoparkin nousun ja välillä lähes tuhon,onneksi rata vielä toimii.
    Mutta todellakin jos ja kun kokouksiin tuodaan valmiit sopparit,joihin vaan halutaan siunaus menee aika perseelleen.Itsekin yrittäjänä tiedän miten hommat pitäs toimia..usein ne vain on juuri noin,että joku tekee kaikki tärkeät päätökset ja muut ovat ns. joomiehiä.
    On todella vaikeaa uskoa,että Nitro Nationals myöskin olisi tappiollinen kisa,kansaa on vuodesta toiseen mukavasti,onkohan todellakin joissakin asioissa säästön paikka?
    Luulisin,että jos Nitro kisa ja American Car Show ei tuota,niin sitten on vaikeaa rahaa taikoa mistään.Kuitenkin kuskien lompakolle on jo menty ainakin riittävästi,ei pitäis enää heitä rahastaa.
    Koska ilman ajajia ei ole kisoja eikä sen jälkeen katsojia/mainostajia/tukijoita.
    Kalajoki on hankala sikäli,että siellä ajaminen on enemmän ja vähemmän arpapeliä,pito varmaan luokkaa Räyskälä silloin ennen vanhaan.
    Mutta kun Suomeen ei saa/voi tehdä mitään ratoja,kun aina on joku saatanan viherpiipertäjä valittamassa.
    Koskinen uudeksi puh.johtajaksi.
     
  2. fishbone

    fishbone Gearhead

    voiko valtakirjalla antaa äänensä?itse kun ei sinne pääse paikalle.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Yhdistyslain mukaan valtakirjalla ei voi äänestää henkilövaalissa.
     
  4. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Pitäskö ottaa jenkeistä mallia kun muutenkin "orjallisesti" tota nhra:n sääntöjä noudatetaan,muistaakseni siellä yhdistyksen henkilöäänestyksessä valtakirja käy..:))
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    USA:n laki saattaa olla monessakin asiassa erilainen kuin Suomen laki.
     
  6. Uba

    Uba 1st gear


    Ei taida laki olla esteenä, vaan yhdistyksen säännöt.

    Lainaus Patentti- ja Rekisterihallituksen sivuilta "usein kysyttyä":


    K: Voiko yhdistyksen kokouksessa äänestää valtakirjalla?

    V: Yksityinen henkilö ei voi käyttää äänioikeuttaan asiamiehen välityksellä ellei säännöissä ole niin määrätty. Säännöissä on siis yksityisten henkilöiden osalta oltava maininta valtakirjojen käyttämisoikeudesta, jos halutaan että he voivat äänestää valtakirjalla yhdistyksen kokouksessa.

    Jäsenenä oleva oikeuskelpoinen yhteisö (esim. oy, ry, säätiö) sen sijaan käyttää äänioikeuttaan yhdistyksen kokouksessa valtuuttamansa edustajan kautta.

    http://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/ ... yttya.html
     
  7. Uba

    Uba 1st gear

    Etäosallistumisen ja/tai valtakirjalla äänestämisen saa FHRA:n sääntöihin ehdottamalla sitä hyvissä ajoin ennen yhdistyksen kokousta niin, että se ehtii kokouskutsuun. Paikallolevat jäsenet sitten hyväksyy, hylkää tai hyväksyy muutettuna.

    Mainio tilaisuus ehdottaa sääntömuutosta on tuleva syyskokous jossa voidaan merkitä pöytäkirjaan, että kevätkokouksessa käsitellään ko. sääntömuutos. Siteen on vielä muistettava vahtia keväällä, että kevätkokouskutsun käsiteltävät asia tosiaan sisältää sääntömuutosasian.
     
  8. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Ei mitään henkilökohtaista,mutta noista viesteistä jotenkin henkii,että Putte on todella paljon vastaan sitä,että mahdollisesti suurempi joukko jäseniä pääsisi äänestämään,vaikka eivät olisi paikalla kokouksessa?

    Kyllä nyt on menty niin monta vuotta vanhan mallin mukaan,että muutosta on syytä tulla.FHRA ei saa olla mikään sisäpiirin kerho,vaikka usein siltä on alkanut tuntua.
    Edelleen,en todellakaan väheksy niin Puten kuin monen muun varsinaisen aktiivin panosta kerhon toiminnassa... varsinkin viime kesän Alastaron radan kunnostus ennen kisoja oli varmaan jättiurakka.

    Samoin kaikki crew porukat tekevät hienoa työtä tämän yhteisen hienon lajin eteen,vuodesta toiseen.

    ISO KIITOS HEILLE SIITÄ!
     
  9. fishbone

    fishbone Gearhead

    jos tuo valtakirjan käyttö olisi mahdollista niin äänestäjiä olisi varmasti nykyistä enemmän eli jäsenien ääni kuuluviin.jos ei nyt onnistu niin tehdään aloite asian korjaamiseksi.
     
  10. VSOP

    VSOP Gearhead

    FHRA:n jäsenistöstä yli 90% on harraste- /kadunautoilijoita tai kisaturisteja ja vain alle 10 % kilpailijoita. Tekisi kovasti mieleni kysyä, mitä pj.haastajilla olisi tarjota meille yli 90%:lle ?

    Toki myönnän, että on harrasteautoilijoiden oma vika, kun eivät osallistu kokoukseen ja näin aja omaa asiaa ja etuaan. Yleensä kokousväki on koostunut pääosin kilpailijoista. Heillä oma edunvalvonta toimii huomattavasti paremmin. Miksi harrasteautoilijat ovat tähän asti olleet näin passiivisia ? Asia on kyllä FHRA:ssa tiedostettu, mutta ketään ei voi hakea kotoa kokoukseen, eikä tähän valitettavaan passivisuuteen taida paljoa valtakirjatkaan auttaa. Mutta summa summarum; mitä meidän kannalta muuttuisi jos puheenjohtajakin olisi kilpailijoiden keskuudesta ???
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että äänestämässä on ihan miten suuri joukko jäseniä tahansa. Mielestäni vaihtuvuus johtokunnassa on hyväksi, sillä sitä kautta sinne tulee uusia ajatuksia. On vain muistettava, että nuo äänestykset menee sekä lain että yhdistyksen sääntöjen mukaan.
     
  12. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Nykyinen Puheenjohtajakin oli ennen kilpailija mutta miten kuskien ja toimitsioiden elämä muuttuis jos PJ olis tavallinen rivijäsen :odroll:
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyl mä oon sitä mieltä et jos et oo valmis äänestämään kun valtakirjalla, niin ei sit asia voi ihan kauheesti kiinnostaakaan. Ei se oo yhtä näyttely tai swappimatkaa kummosempi repäsy jos oikeesti kiinnostaa. Aika reipas osa kokousedustajista on joko katu tai muita kilpailijoita. He ovat yhdistyspuolellakin aktiivisimpia eikä suinkaan ole heidän syynsä "normijäsenten" aliedustus. Ja päätökset kokouksissa ovat sen mukaisia. Jokaisen tarvinnee kuitenkin sisäistää se että valtaosin aktiivikilapiljat ovat ensisijaisesti myös harrastajia eikä sen suhteen intressit ala eikä pääty 402 metrissä. Tuttuja kisoista ja kouksista näkyy cruisingeissa, näyttelyissä jne jne.

    Tällä hetkellä meillä siis on yksi puheenjohtajaehdokas. On sitten kyse johtokunnan jäsenyydestä tai puheenjohtajan virasta, niin tää "some" ilmottautuminen on aika uutta. Aika usein ne ovat laajemman yleisön piiriin tulleet siellä kokouksessa ilman et on sen kummempa vaalikampanjaa käyty, esittäytyminen kokouksessa ja sit äänestetään. Valtakirjaäänestäminen vaalissa jossa ehdokkaat ei ole selvillä ennen kokousta ei vissiin oo ihan kauheen korrektia sekään? Ei se liene kauheen yleisesti käytössä sellaisissakaan henkilövalinnoissa joissa ehdokkaat lyödään hyvissä ajoin lukkoon ja käyvät kampanjansa.

    Mut siis, meillä on tulossa kokous jossa valitaan neljä johtokunnan jäsentä ja puheenjohtaja. Toistaiseksi taitaa olla yks kandidaatti ilmoittautunut haettavissa olleisiin vakansseihin. Jos ei toista tule puheenhtajavaaliin, ei tarvita vaalejakaan. Ja sit on vielä nää erovuorossa olevat johtokunnan jäsenet, mikä on heidän jatkohalukkuutensa ja mitä vaihtoehtoja mahdollisesti on tulossa?

    Ite olen kiinnittänyt asioista perillä olemattomana jo vuosia sitten huomiota samoihin ongelmiin kuin Lasse. Jo silloin oli ulkopuoliselle käsittämättömiä kytkentöjä ja asioita jotka vaan tapahtu. Ja sama tilannehan ainakin noin periaatteessa on edelleen, yhdistys on vuokralaisena toimitusjohtajan omistamissa tiloissa ja käyttää toimitusjohtajan yrityksen palveluja, toimitusjohtaja vaihtaa sujuvasti rooliaan yhdistyksen/yrityksen ylläpitäjän vastapuoleen Ja mikäli ns omat bisnekset vaativat erityishuomiota niin mikä sit lienee se mistä tingitään?

    En henkilökohtaisesti Raiskia tunne ja vaikka tuntisin ei sillä ole väliä, mut esimerkiks tossa viimeviikonloppusessa ryhmäedustajapalaverissa särähti korvaan aika rajusti kun toimitus/toiminnanjohtaja kertoi jostain asiasta kuinka he johtiksessa olivat käsitelleet jotain asiaba. Raiski ei kaiketi ole johtokunnan jäsen eikä tavallaan ole siellä äänioikeutta. Päivänselvää ainakin omassa päässäni on ollut jo pitkään ettei suhde ole terve.

    Mitä se sitten tarkoittaa et tämä suhde purkautuisi ihan konkreettiseti, toivoisin että asioista paremmin perillä olevat, eli esimerkiks ryhdikkäästi kiinnostuksensa esilletuonut ja johtokunnassa oleva puheenjohtajakandidaatti toisi esille? Pelkkä tahto ja kirkasotsaisuus ei riittäne koska muuten kai asait ois jo kunnossa.

    Olen aikaisemmin ja nyt ollut sitä mieltä itse, että FHRA:ssakaan ei tarvita kekkosilmiötä, minkä pitkä valtakausi helposti muodostaa. Nykyinen puheen- ja toiminaan/toimitusjohtaja ovat yhdistyksen psisnaikasimmat. En tiedä mitä johtokuntatyöskentely on, mut kerta toisensa jälkeen kun sinne on "hyviä ihmisiä" valittu on tulokset jääneet aika munattomiksi. Lasse sitä on ainakin rivien välissä hieman avannut mistä se vois johtua, ja jotkut jo edesmenneetkin, mut voiko olla niin et yks tai kaks vie ja muut vikisee? Jos ei sitä haastamista ole tapahtunut tähän mennessä niin miks sitä tapahtuis tulevaisuudessakaan? Kaipaisin enemmän avoimmuutta ja avautumista.

    Kuva joka mulla on FHRA:n johtokunnasta on et toimintaa pyörittää bisnesmies joka suo sille aikaansa sen mukaan mitä sitä liikenee. Kuinka terhakkaasti ja pyyteettömästi se tapahtuu milloinkin, olen kuullut siitä monenlaista tarinaa. Mut ne on vaan huhuja, omaa asiaa ajaa jokainen puhuja. Muille vastuullisille ajottain puolvillaseks ja toissijaiseks osottaunut asiainhoito on riittänyt, mun logiikan mukaan siks et pääsee ite niiden hoitamisesta ja keskittymään joihinkin mielekkämpiin kohteisiin. Hnkilöinä mulla ei ole pahaa sanottavaa niistä jotka tunnen, ja muista mielä vähemmän kosken tunne. Mut johtokunnassa on tapahtunut verraten isojakin muutoksia viimeaikoina ja mun mielestä olis tervettä viedä niitä myös päätöksissä ja tuloksissa eteenpäin. Miksei näin ole johtokunnan toimesta tapahtunut on mulle yhtä iso mysteeri kun useimmille muillekin. Mun mielestä kokooonpanon pitäis sille edellytykset suoda.

    Mut joo, Tapsa Väljä on sinänsä mies paikallaan. On kantanut vastuuta vaikeina aikoina eikä ole heittänyt pyyhettä kehään. Varmaan kaikilla ihmisillä on monissakin suhteissa parantamisen varaa käytöksessään paineen alla ja muutenkin. Vaan eipä oikeesti ole kauheesti ollu noita vaihtoehtojakaan tarjolla eteenkään silloin kun taakka on ollut raskaimmillaan. Mun kirjoissa Tapsa on aika esimerkillisesti vastuunsa kantanut, mut terveeseen yhdistykseen mun mielestä kuuluis tietty vaihtuvuus.

    Toivoisinkin että on nykypuheenjohtajan päätös jatkopestistä mikä tahansa, niin ehdokkaita tulis useampiakin. En tunne ihmisten intressejä tän asian suhteen, mut mielestäni olis johtokunnan sisälläkin erittäin potentiaalisia tehtävänhoitajia muitakin kuin Lasse, jotka tuntevat kontaktit ja systeemit jo vuosien takaa. Ovatko käytettävissä, muuttuisivatko käytännöt mm avoimmuden ja raportoinnin tarkkuuden suhteen, en tiedä. Ja mikä hyvänsä lopputulema, niin rehdissä hengessä ja toivottavasti mikäli puheenjohtaja vaihtuu on myös edellisen asiantuntemus ja kontaktit käytettävissä.

    Ite aikoinaan kovaakin kritiikkiä esittäneenä asetuin johtokuntaan ehdolle, mut en jout... päässyt. Nyt ei sellasia aikomuksia ole eikä tule, mut mielenkiinnolla seuraan. Ideologioista ja ideoista huolimatta realiteetit tuppaavat iskemään aika märkää ja kylmää hansikasta naamariin, et niistä huolimatta paska ei välttämättä muutu kullaks yhdessä yössä. Tai päinvastoin, ei sekään vaihtoehto ole poissuljettu.
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    Et oo jykä itte miettiny osallistuvas?Sinua saatettais tarvita sielä.
     
  15. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mä en koskaan ymmärtänyt tota kilpailijat/harrasteautoilija asetelmaa, mun mielestä fyyrassa on aina ollut auto-ja moottoripyöräharrastajia, toiset vaan on tehny ja tekevät laitteistaan nopeempia kuin toiset ja käyvät muutamana viikonloppuna kesällä niitä kokeilemassa kun kerran yhdistys siihen antaa mahdollisuuden ja ne ketkä ei oo ajamassa niin ainakin osan oon nähny katsomossa...
    Fyyra on mun mielestä kohdellu kaltoin kilpailijoita, osallistumismaksut nousee ja kisat vähenee, way to go, sanois ameriikan joe, no , ens vuonna on taas kuusi kisaa vai?

    Fyyran puheenjohtajan on todellakin syytä vaihtua, tuolla ylempänä oli viittaus Kekkoseen ja sen aikana eläjät muistavat varmaan ko. herra presidentin saamattomuuden loppuaikoina, en sano Väljän olleen saamaton, mutta tuota leipääntymistä on ollut havaittavissa se tietenkin johtaa äkkiä tohon joojoo-meininkiin mikä ei kyl oo hyvä fyyran kokoisessa yhdistyksessä.

    Harrastajalle on fyyran liittymisen jälkeen tarjolla aivan käsittömättömän hyviä etuja, Suomen isoimpaan autonäyttelyyn ilmaiseksi, kisoihin, jos haluaa käydä joko ilmaiseksi tai puoleen hintaan, harrasteajoneuvokokoontuminen power parkissa, on omat museoajoneuvotarkastajat unohtamatta tietenkään Pekka Vaiston panostusta fyyran edustajana noihin hot rod-rakentamissääntöihin jotka tietysti on helpottunut. Ja onhan kilpailijoillekin osallistumismaksut halvempia kun on fyyran jäsen, et joo, on paljon hyvääkin tapahtunut Väljän aikana muuta nyt olisi kyllä oikea hetki vaihtaa puheenjohtajaa.

    Mä en ole tällä hetkellä jäsen mutta jos jäsenistö päättää valita Lasse Koskisen uudeksi puheenjohtajaksi ja mahdollisesti jos Uho-Juho vaikka haluais ja pääsis johtikseen niin silloin uusin minäkin kilpailijajäsenmaksun...

    Lasse Koskinen on mies paikallaan ja myös pitkän linjan harrastaja joten en näe häntä vain kilpailijoiden edustajana vaan koko harrastekentän edustajana.

    Joo, tää oli ny mun kax centtii tähän.

    -Käkö-
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Toiminnanjohtajalla on sekä läsnäolo- että puheoikeus johtokunnan kokouksissa, mutta ei äänioikeutta. Useinhan toiminnanjohtaja esittelee asioita johtokunnalle päätettäväksi.
     
  17. KJG

    KJG 3rd gear

    Toimintaan tarvitaan muutosta ehdottomasti, sitä ei kaiketi kukaan ole kieltänyt. Liian usein toimintaan ei muutosta synny, ennenkuin vaikutusvaltaiset henkilöt vaihtuu. On liian helppoa tehdä asiat ja päätökset niin kuin on ennenkin tehty, miksi ottaa riskejä ja muuttaa tapoja...Muutaman yhteisen keskustelun pohjalta olen käsittänyt Lassen hakevan nimenomaan muutoksia tiettyihin asioihin, avoimuutta lisää, kustannussäästöjen tarkastelua eri kantilta, Lasse tuskin unohtaisi luottamustehtävässä perus rivijäseniäkään.

    Keskusteluketjusta en löytänyt vinkkiä siitä onko Tapsa edelleen ehdokkaana, onko hän valmis jatkamaan puheenjohtajan pallilla? Muita ei ole ilmoittautunut ainakaan täällä ehdokkaaksi, miten Uho-Juho?

    P.S yhdistyksen sääntöjä ei viikossa muuteta, joten turha lienee jatkaa täällä keskustelua valtakirja äänestyksestä piste.

    Kristian Gestranius
     
  18. SST800

    SST800 3rd gear

    Kiitos kaikille kannustuksesta, mutta somelaiseksi minua tuskin kannattaa hehkuttaa, enhän ole edes facebookissa... ja tämä viestini taitaa olla 48. tai jotain täälläkin.

    Tänään tuntui Tampereen swapissa hyvältä olla ihmisten tentattavana, VSOP:kin sai ihan livenä vastaukset kysymyksiinsä. Tosiaan, en miellä itseäni pelkäksi kilpailijaksi, se nyt on vaan se mun juttu tässä harrastuksessa. Niin ja enhän minä mikään kilpailija ole, minähän olen teamipäälikkö.

    Ei kun saunaan..

    Lasse
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kappas vaan, sokea kana on löytänyt jyvän. Tarkoitan tietysti tätä uutta puheenjohtajaehdoksasta joka nyt haluaa kalifiksi kalifin paikalle. Itse taistelin näistä samoista asioista jotakuinkin tasan kaksi vuotta sitten ja yritin saada muutosta aikaan FHRAn johtokunnassa ja toimitusjohtajan suhteen. Silloisessa syyskokouksessa tuodessani jäsenistön kuultavaksi epäilyksen, jossa toimitusjohtajamme olisi yrittänyt saada FHRAn sponsorin omien firmojensa tukijaksi, niin, että silloinen johtokunta oli asiasta tietoinen, mutta valitsi nykyisen toimitusjohtajan silti toimeensa tutkimatta asiaa, tämä samainen uusi puheenjohtajaehdokas huusi mulle naama punaisena kokouksessa, että, mitä sitten, jos pyydetään muutamaa kaljakoria ohi FHRAn jäsenistön. Samalla värikkäällä ja äänekkäällä äänensävyllä hän myös kyseli johtokunnalta, että, eikö allekirjoittanutta voisi mitenkään erottaa FHRAsta, negatiivisen asenteen takia.

    Vähän taustoja edelliseen. Olin silloin vielä johtokunnan jäsenenä Seppo Raussin kanssa, kun johtokunnan päätettäväksi tuli omasta tahdostaan eronneen Vesa Raiskin tilalle valittava uusi toimitusjohtaja. Tilalle oli tarjolla erittäin pätevä ja FHRAssa vuosia toiminut henkilö, joka oli mm työskennellyt vuosia FHRAn palkkalistoilla. Jollain kummallisella tavalla FHRAn puheenjohtaja Tapio Väljä sai osan silloisesta johtokunnasta uskomaan siihen, että Vesa Raiski olisi silti paras henkilö tehtäväänsä, mm perustaen vuokrasuhteeseen ja kuljetuskalustoon, jota toimitusjohtajalla oli tarjolla korvausta vastaan FHRAn käyttöön. Juuri siinä johtokunnan kokouksessa, missä näitä kahta ehdokasta punnittaisiin ja valinta tehtäisiin toi yksi johtokunnnan silloinen jäsen Martti Luoso johtokunnan kuultavaksi epäilyksen, jossa Vesa Raiski olisi kysellyt FHRAn viralliselta sponsorilta tukea itselleen omien yrityksiensä tueksi. Silloisessa johtokunnassa asia kuitenkin lakaistiin puheenjohtajan toimesta maton alle ja äänestyksessä päädyttiin äänin 5-4 nykyisen toimitusjohtajan valintaan. Tästä syystä allekirjoittanut ja Seppo Raussi irtisanoutuivat johtokunnasta. Alekirjoittaneen syyksi ilmoitan ihan suoraan luottamuspulan nykyistä toimitusjohtajaa kohtaan, enkä tästä syystä ollut valmis laittamaan omaa omaisuuttani hänen vasemmalla kädellä suorittavan työskentelynsä pantiksi. Muistakaa, että johtokunta on tilivelvollinen, jos jäsenistö ei anna vastuuvapautta tappiollisen tilikauden tai kausien jälkeen.

    Sitten jotain positiivistakin sanottavaa uuden ehdokkaan ajatuksista. Siinä hän on oikeassa, että jotain pitää tehdä, ja mielummin heti. Siinä hän on oikeassa, että toiminnanjohtajan ja puheenjohtajan sanelupolitiikka johtokunnan kokouksissa ei anna juurikaan mahdollisuutta muille johtokunnan jäsenille vaikuttaa asioihin. Siinäkin hän on oikeassa, että noiden kahden FHRAn johtohenkilön symbioosi on epäilyttävä kaikenkaikkiaan. Kun toimitusjohtajan valinnasta oli spekulointia ilmoittavat he molemmat, etteivät jatka, jos toinen lähtee. En tiedä, mitä se kellekin kertoo, mutta mua hiukan ainakin epäilyttää.

    Siitä kuitenkaan en olisi ihan varma, että uusi puheenjohtajakisaan ilmoittautunut olisi se oikea henkilö siihen hommaan. Häneltä kun puuttuu mm kokemusta ja kontakteja hoitaa sitä hommaa. Hommahan on aika kansainvälistä, joten kontakteja pitää olla moneen suuntaan. Itse olisin valmis heittämään toivoni nyt FHRAn varapuheenjohtajana toimivan Jani Vaittisen suuntaan. Hänellä on tarvittava pätevyys ja myös muutoshalu, jota tuon kaksikon jälkeen tarvitaan. Näin siis ainakin mun kokemukseni perusteella johtokunnasta pari vuotta sitten. Ongelma vaan on, että miten saadaan Jani mukaan puheenjohtajakisaan. Ainoa tapa lienee yhteydenotto hänelle suoraan jo etukäteen ja kysyä asiasta. Itse kokouksessa Jani ei ymmärtääkseni lähde Tapsan vastaehdokkaaksi.

    Senverran FHRAn tulevaisuus pitkäaikaisena jäsenenä muakin kiinnostaa, että jotain rotia hommaan pitää saada. Kustannuksen varsinkin kilpailijoiden kohdalla ovat liian suuret ja taakka liiallinen kannettavaksi. Mitä kilpailijat ja jäsenet oikestaan sitten haluavat. Kaksi vuotta sitten haluttiin mennä näillä eväillä kun nyt mennään perse edellä puuhun, mutta miten nyt. Kumma kyllä, lähes vuosittaista tää spekulointi näillä asioilla on. Jos FHRAssa kaikki olisi hyvin ja asiat kunnossa, niin miksi tää johtokunta-asia ja ongelmat on näin usein framilla.


    Mutta jäsenet päättävät. Mielestäni kaikki positiivinen muutos FHRAssa olisi nyt hyvästä. Muistakaa, että FHRA tekee just niinkuin jäsenet haluavat. Jos et aio olla kokouksessa paikalla ja äänestää, on turha rypistellä kun housut on jo kintuissa. Jos sensijaan haluat, että jokin FHRAssa muuttuu, teet niinkuin joku ehdotti: Ajat kokoukseen sopivankokoisen jäsenorkesterin kera ja vaikutat. Ei se ACSsää tai cruisingia kummempi reissu ole. Te päätätte ja on pelkästään teistä kiinni miten FHRAn tulevaisuus etenee. Mua asia ei koske, kun en enää ole jäsen, eikä mua siis voi mahdollisen uuden puheenjohtajan huutoäänestyksellä erottaa.

    Kiitos ja anteeksi. Juha Ellimäki,entinen jäsen 171
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Oliko Lasse myös sinun aikanasi johtokunnassa? Vai onko tuo huutoasia ollut kenties jossakin syys tai kevätkokouksessa esillä?



    XXXXXXX Editoitu tylyyttä pois. Anteeksi.
     

Kerro tästä muillekin!