FHRA SYYSKOKOUS 18.10.2014 PUHEENJOHTAJAN VALINTA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SST800, 8.10.2014.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    Eikös tuo ole pikkasen epäreilua ampua tylysti alas ds325 joka on kuitenkin ollu pitkäaikainen jäsen ja johtokunnassa mukanakin olleena omaa omakohtaistakin kokemusta aiheesta.uudestaan liittyminen ei nyt järin monimutkaista ole ja ehkä muutosten myötä liittyy takaisin toimintaan mukaan. Mielipiteet on mielipiteitä kunnes kaikki on joka asiasta täysin samaamieltä
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nyt parempi?
     
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ottamatta kantaa varsinaiseen aiheeseen ja sen vierestä hieman liipaten, niin näitä taitoja on kyllä syytä petrata ja aiheeseen tutustua. Oikeasti.

    Käsitykseni mukaan tiedotus on ollut aina mutinaa aiheuttanut asia, ja siihen digitaaliset ratkaisut tuovat apua kunhan niihin uskalletaan suhtautua vakavasti.
    Toisin muotoillen, sosiaalisen/digitaalinen media, oli se sitten Facebook, Twitter, keskustelupalsta tai blogi tavoittavat niin järjettömän määrän ihmisiä lähes reaaliajassa, että sitä vipuvartta kannattaa oikeasti käyttää tehokkaasti tärkeiden asioiden käsittelyssä - mikäli siis mielii asioita samalla uudistavan. Kaikki edellä mainitut konstit mahdollistavat myös kahden suuntaisen keskustelun jäsenistön kanssa plus ovat ilmaisia mainoskanavia.

    Lehdet/kirjeet/sähköpostitiedotteet voivat toki jäädä käyttöön, mutta ne eivät todellakaan ole enää tätä päivää, mikäli halutaan keskustella nykyaikaisesta tavasta tiedottaa ja jakaa informaatiota. Eikä ole pahitteeksi, jos se jaettu informaatio on muutakin, kuin pelkkiä valmiiksi pureskeltuja virallisia tiedotteita. Nykyään avoimuus on pop.

    Mutta toivotan tsemppiä kaikille johtokuntaan pyrkiville! :)
     
  4. ata

    ata Gearhead

    ^ Tuossa olen samaa mieltä jakulepin kanssa. Se, että kerskaillaan sillä, että EI olla mukana somessa ja että foorumiakin käytetään vain hyvin vähän ei ole positiivinen seikka. Kerran olen itse päässyt paikan päälle FHRA:n kokoukseen, silloin en uskaltanut siellä kisakuskien keskellä katuautoilijana paljon päätäni avata, mutta mentaliteetti EI saa olla se, että asioita hoidetaan ja tiedotetaan VAIN naamatusten paikan päällä. Ei sen pidä olla negatiivinen asia, että tiedotetaan ja että sen myös joku näkee ja pääsee osallistumaan vaikkei olisikaan paikan päällä.
     
  5. pile

    pile Gearhead

    Lait ja säännökset on tehnyt ihminen ja ihminen ne voi muuttaakin. nuo säännökset on viime vuosituhannelta ja ovat siten vanhan aikaisia tuolle äänestystavalle olisi oikeasti hyvä saada uusia tuulia. Jos en väärin muista niin virossahan hoituu äänestykset jo etänä. ottakaamme oppia etelä suomalaisista tässä asiassa.Jotenkin tuo viikonloppuna ajelu ei niin hirveesti enää kiinnosta kun joka viikko ajelen seinäjoen ja pääkaupunki seurun väliä.
     
  6. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    Miksi jäsenkerhot ei voisi velvoittamaan hoitaa äänestystä kehä3:n ulkopuolella? Onhan äänestyspaikkoja eduskunta- ja pressanvaaleissaki useampi kuin yksi? Kokouksia yms. pystyis hoitamaan etänä myös tän päivän tekniikalla.
     
  7. -LeFa-

    -LeFa- 1st gear

    Ja eiköhän tästä päästä sitten siihen, että minkä ihmeen takia FHRA toimisto/ym. tilat pitää olla juurikin kehä 3 sisäpuolella? Paljonkohan mahtaa jäsenistöstä esim. asua kehä 3 sisällä? Paljonko maksaa raahata kaulustoa ympäri Suomen FHRA:n järjestämiin tapahtumiin? Montakohan tapahtumaa FHRA:lla olikaan järjestettävänä kehä 3 sisäpuolella? ACS, oliko muuta? Villi veikkaus, mutta joitain säästöjä saattais vaikka tulla jos tilat muutettais muualle?!?
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Noin 80 prosenttia jäsenistöstä asuu joko Kehä III:n sisäpuolella tai sen välittömässä läheisyydessä.
     
  9. -LeFa-

    -LeFa- 1st gear

    Jos noin paljon on jäsenistöstä siellä, nii kuinkakohan monta prosenttia niistä käy siellä toimistolla? Mitäs Putte on mieltä muihin kysymyksiin? Tulisko mitään säästöjä toimiston pois viennillä Espoosta?
     
  10. -LeFa-

    -LeFa- 1st gear

    Nämä on niitä kysymyksiä mitkä on tullut jo monta vuotta jäsenten suusta. Tässä oli vasta yksi asia mikä varmasti puidaan mahdollisen uuden puheenjohtajan toimesta läpi kun aletaan OIKEASTI hakemaan niitä säästöjä. Kaikkeen pitää löytyä järkeenkäypä perustelu, ilman niitä on ihan turha tehdä päätöksiä. Ei aina voida vaan nostaa kilpailijoiden maksuja, eiköhän se raja ole jo tullu vastaan. Ja varmastikin FHRA:ssa se ollaan huomattu.

    Onnea Lasselle, mukana ollaan tukemassa! Toivottavasti saadaan vihdoin jotain järkeä asioihin, ja sitä tiedoitusta ettei tarvi enää kaikkien aprikoida jokaista asiaa.
     
  11. pinola

    pinola Gearhead

    Varmaankin suurin osa toimitsijoista ja kerhon aktiiveista asuu pk-seudulla. Jos kalusto ja muut siirrettäisiin, pitäisi hommata ne aktiivitkin sieltä muualta. Kalusto ja laitteet ei todellakaan makaa missään varastossa, ne vaatii kaikenlaista huoltoa ja kunnossapitoa.
     
  12. -LeFa-

    -LeFa- 1st gear

    Ei tarviste pitkälle mennä kehä 3 ulkopuolelle nii hinnat on halvemmat. Toimitsijoiden on ihan sama ajaa esim. itä-helsingistä espooseen kuin sama matka pohjoiseen. Niiden toimitsijoiden jotka oikeasti tekevätkin jotain, tekeminen ja puuhaaminen ei lopu vaikka joutuisikin ajamaan kehä 3 ulkopuolelle. Kun koko talveahan ei tarvitse kalustoa kiillottaa...

    Mutta näihin asoihin saadaan varmasti joskus selvityksiä, kun nyt eka valitaan se kuka näitä selvittelee meille!
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja kannattaa sit ehkä sen verran vaatia näiltä säästötalkooehdokkailta että yksilöivät mistä ne säästöt tulevat, ihan konkreettiseti et monta euroo mistäkin ja paljon sekä millä perusteella sitä rahaa säästyy. Ettei jää sit vaan abstraktiksi vaalipuheeksi.
     
  14. -LeFa-

    -LeFa- 1st gear

    Sen takia ääni meneekin Lasselle!
     
  15. pinola

    pinola Gearhead

    Aikaisemmasta kommentistasi koskien kaluston raahaamista käsitin että olit viemässä toimistoa ja varastoa johonkin vähän kauemmas. Tietenkään sen ei tarvitse juuri kehän sisäpuolella olla. Nuo kulut saa kyllä selville kun tulee kokouksiin ja kysyy, myöskin kaluston raahaamisesta johtuvat polttoaine ym kulut luulisi pystyvän selvittämään.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    En oo toistaseksi havainnut yhtään konkreettista euromääräistä selitystä sen enempää Lasselta kuin muiltakaan, että mistä ne säästöt tulevat. Olis ihan kiva jos Lasse kandidaattina hieman lisävalottaisi tuota asiaa, paljonko, millä aikataululla ja mistä? Varmaankin nuo asiat on valmiiksi ajateltu ja selvitetty et turha niitä on vakan allakaan pitää.
     
  17. -LeFa-

    -LeFa- 1st gear

    Ja luulisi löytyvän myös selvitys kuinka hyvin toimitusjohtajan lompakko pullistuu FHRA:n tilavuokrasta? Ei herätä mitää kauhean isoa luottoa jäseniltä kyllä asetelma että toimitusjohtaja omistaa tilat missä yhdistys toimii ja kaiken lisäksi vielä itse tekee ominpäin sopimuksia. Mistä tietää totuuden tilojen vuokrahintojen päättämisistä ym kaluston vuokrista? Kuka uskoo enää tuollaisen toimitusjohtajan sanaa missään asiassa?

    Itselle riittää jos kerran toimitusjohtaja tekee päätöksiä ilman hallituksen lupaa, nii eiköhän se pitäisi silloin olla jo entinen toimitusjohtaja?!? Tätä asiaa tulee toivottavasti useampikin lauantaina kokoukseen kysymään. Muutosta tarvitaan FHRA:n toimintaan ja sen uskon tapahtuvan Lassen avulla. Lasse varmasti meille jäsenille asioista tiedottaisi, jos annamme tilaisuuden äänestämällä puheenjohtajaksi! Eiköhän salaseurojen pitämisiin mene kaikilla jo hermot!
     
  18. pinola

    pinola Gearhead

    Tämä on taas ihan eri asia kuin tuo toimiston siirto. Mutta toivotaan että noihin kysymyksiin vastauksia saadaan. Ainakin nuo vuokratiedot pitäisi olla julkista jäsenille. Lassehan on muuten jo vuoden johtiksessa ollut eikä ainakaan tähän asti ole sen kummemmin tiedotellut, voihan se sit muuttua jos pj:ksi pääsee.
     
  19. -LeFa-

    -LeFa- 1st gear

    Kaikilla on oma mielipide. Tämä on minun. Itse kyllästynyt maksamaan isoja summia harrastamisesta. Joka vuosi on samoista asioista tapeltu ja aina on vaan maksut kasvaneet. Jos asiat jatkuu samalla kaavalla kuin ennenkin niin taas FHRA:n huonoon taloustilanteeseen revitään kuljettajien pussista lisää rahaa. Varmastikaan en ole ainoa joka lopettaa lajin harrastamisen siinä vaiheessa, ainakin suomenmaalla. Rajansa se on kaikella. Kukaan muu ei ole asettunut ehdolle puheenjohtajaksi, joka haluaisi kyseisiin asioihin muutosta. Itse en näe muuta vaihtoehtoa muutoksiin kuin äänestää Lassea ja toivoa että muutoksia saadaan aikaan!
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Lassella käsittääkseni on pääsy noihin vuokrasummiin niin vois ehkä valottaa millasia säästöjä siitä tulee, millaset on sopimukset eli kuinks nopeasti saadaan uudet tilat ja kuinka paljon nykyistä toimistoa halvemmalla? Toi asia muakin on hieman askarruttanut, että jos johtokunnassa on x-määrä jäseniä, toimitusjohtajalla ei ole äänestysoikeutta niin miksei hallitus ole puuttunut noihin epäkurantteihin toimiin? Tarvittaessa se kai jopa kykenee vaihtamaan toimitusjohtajan? Vai voisko se kuitenkin olla niin ettei asiat olekaan ihan mustavalkoisia absoluuttisen hyvän ja pahan välistä taistelua? Faktoja pöytään, kiitos!
     

Kerro tästä muillekin!