FHRA SYYSKOKOUS 18.10.2014 PUHEENJOHTAJAN VALINTA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SST800, 8.10.2014.

  1. pile

    pile Gearhead

    100 tonnia se on paljon rahaa, mitä sillä saadaan siinäpä kysymys.Näkyvyyttä jonkun verran. Onko hyöryt käytettyyn rahamäärään suhteessa oikeat.Saako samoja palveluja ja näkyvyyttä tuotettua edullisemmin jonkun toisen tuotanto yhtiön kautta / esittävän tv kanavan. Onko nämä oikeasti kilpailutettu ja valittu edullisin siinäpä kysynys.
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

    Kuinkahan paljon noilla telkkarilähetyksillä on katsojia? Itsekin tunnen noita moottoreiden pärinästä tykkääviä ja kukaan ei tunnu katsovan edes ilmaisia nettilähetyksiä. Hyvä että tietävät koko lajista mitään. Ahveniston historiciin saa kyllä porukkaa mukaan mutta alastaron nitrokisojen aikaan on kaikenlaista muuta kinkeriä...
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Yhdistyslaissa mainitaan 15 vuoden ikä äänestys oikeuteen.
     
  4. maverick

    maverick Gearhead

    Pinolalta hyvää juttua kaikinpuolin!
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun pointti on lähinnä täs ollut se et useimmissa asioissa on enempikin kun kaks puolta ja absoluuttiset totuudet ovat aika vähissä. Ite en voi yrityksen enkä yhdistyksen osalta oikein käsittää et miks ei asiat voi olla pitkälti julkisia ja läpinäkyviä. Eli tota avoimmuutta olen kaivannut jo aiemmin, itse en pidä sitä hirvittävänä syntinä jos menee huonosti saati sit sitä et menee paremmin tai hyvin, on meillä kuitenkin instansseja joista ne saadaan selville ja muuhan on vain elämää.

    Paten huomautukseen et toimiston tarvii olla kivenlahdessa, vaikka joku kenties vois sen sarkasmiksi lukeakin, niin mun mielestä toimiston ei tarvi olla kivenlahdessa normijäsenen kannalta. Ite oon kai käynyt siellä about neljä kertaa, jos se ois muualla kävisin ehkä harvemmin tai useemmin. Mun puolesgta se siis voi olla kivenlahdessa mikäli se on järkevää ja kustannustehokasta kokonaisuuden kannalta tai se voi olla jossain muualla ja aika lailla ihan missä tahansa. Yleensä ei kokouksissa ole ollut valtavaa ruuhkaa ja yks bussilastilline ihmisiä siirtää koko toiminnan vaikka Siilinjärvelle jos haluaa. Tiellä ei ole kuin ryhtyminen ja teko. mut onks se sitten viisasta ja kenen eduks, ehkäpä joku tietää.

    Lasselta olisin toivonut voimakkaampaa ulostuloa esittämään omia visioitaan miten talous kääntyy muuks kun mitä se on nyt, ja yrittäjänä siihen varmaan on jonkinlaista kompetenssiakin heittää ja laskea lukuja sekä luoda konkretiaa. Mä en pidä siitä että mennään kokoukseen ikäänku sammutetuin lyhdyin tältä osin, mut ehkä Lasse vielä kiireiltään ehtii.
     
  6. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mäkelänkadun tiloissa ei tunnu menestyvän mikään yritys tai yhteisö. On varmasti kallis, ja sijainti on toisaalta hyvä,mutta toisaalta ihan hanurista.Ei ole parkkipaikkoja mailla halmeilla. Ei ihme ettei Fyyran Cafee siinä saanu tuulta purjeisiinsa.
     
  7. kapav

    kapav 3rd gear

    Mitäs jos ajateltaisiin koko asia uusiks. Myytäis näyttely ja kilpailutoiminta pois esim. Tupalalle tai muulle radanomistajalle. Tälläisen suoran yrittäjän on pakko järjestää asiat kuntoon niin katsojille kuin kilpailijoille. Nykyinen systeemi on vähän perverssi (kenelläkään ei ole oikesti tarvetta tuottavaan liiketoimintaan. Ry:n porukalle rittää et saa harrastaa, Oy:n toimarin todelliset intressit on omassa firmassa ja siihen miten se tuottaa). Toimitsijat ynnä muut aktiivit saisivat ihan varmasti hommia tältä uudelta toimalta ja harrastus voisi jatkua sekä korvaus vois olla jotain muuta kuin ruokapalkka. Kilpailjoille uskoisin uuden järjestelyn tuovan parempaa palvelua (tähän on pakka panostaa jos haluaa kisaajia ulkomailta = lisää katsojia = €)

    Näin uskoisin kaikkien voittavan paitsi FHRA:n toiminasta täällä kitisijöiden, kun ei olis mitään kitistävää.
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    ilman näyttelyä ei taitais olla minkään valtakunnan toimintaa, sen myyminen ois suorastaan itsemurhan tapainen tila.. senhän voimalla pyörii lähes koko koneisto. Kilpailutoimintaa taas voi olla vaikee myydä ainakaan muulla ku monopolirahalla, sen tuotto on lähinnä hyvä mieli sekä viihdearvo ja siitä kiitos taitaa kuulua niin kuskeille kuin kaikille muille FHRA:n väelle jotka sen mahdollistaa.
     
  9. Hate

    Hate 3rd gear

    Mistä tulikin Mieleen.Koska ACS:n osallistujilta aletaan periin n.300€ viikonloppu kun mahdollistavat tapahtuman järjestämisen?
     
  10. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Lähes kaikki keskustelu näyttää kääntyvän kisatouhuihin.

    Mites nämä muut tavoitteet ?

    Onko johtokuntaan haluamassa ketään joka kehittäisi näitä muita alueita ?

    2 § Yhdistyksen tarkoituksena on:

    - Toimia Hot Rod ja Drag Race kiihdytyskilpailu-toimintaa harrastavien yhdistysten keskusjärjestönä Suomessa.
    - Hot Rod ja Custom -moottoriajoneuvojen rakentelun, moottoripyörien ja autojen teknisen ja esteettisten uudistamisen ja kunnostamisen tukeminen ja edistäminen
    - Hot Rod -tietouden ja kirjallisuuden hankkiminen ja jakaminen
    - Tehdä Hot Rod ja Drag Race -harrastusta tunnetuksi maassamme sekä suomalaista Hot Rodia ja Drag Racingia tunnetuksi ulkomailla
    - Maassamme olevien ja täällä rakennettavien Hot Rod -ajokkien luetteloiminen,
    - Kehittää kanssakäymistä ja yhteydenpitoa ulkomaiden vastaavien järjestöjen kanssa.
    - Toimia valtakunnallisena museoajoneuvoyhdistyksenä edistäen museoajoneuvotoimintaa.
     
  11. GS

    GS Gearhead

    Tampere?
     
  12. pinola

    pinola Gearhead

    Varmasti kaikki jotka johtikseen haluaa, on valmis kehittämään näitä alueita. Täällä drag race keskustelussa vaan jutut kääntyy enemmän kiihdytyksen pariin. Näistä muista asioista ei hirveesti valituksia kuulu joten tarkottaako se et nää asiat olisi jo FHRA:lla hyvin hallussa? Nämä kaikki liittyy siihen positiiviseen näkyvyyteen ja julkisuuskuvaan. FHRA kyllä näkyy monissa muissakin tapahtumissa, ehkä niistä etukäteen kertominen ja jäseniltä uusien ideoiden ja tarpeiden kysyminen vois auttaa. Kun puhutaan säästöistä ja budjetista, nää kisahommat vaan taitaa suurimman osan niistä haukata. Mullakaan ei näistä kaikista asioista ihan täydellistä kuvaa ole, varmaan osittain siksi kun ei niistäkään hirveesti tiedoteta saati että olisi näkynyt isommin epäkohtia mitä halutaan parantaa vs. tähän kisatouhuun jossa niitä kyllä riittää.

    Mun mielestä on parempi nyt mennä eteenpäin tekojen kautta kuin se että luvata liikoja, ja huomata myöhemmin ettei niille mitään pystykkään tai viitsi mitään tehdä.
     
  13. Zege

    Zege 3rd gear

    Onnittelut molemmille tässä topicissa aikeistaan ilmoittaneille. Johtiksessa jo ollut tuli valittua puheenjohtajaksi ja johtikseen pyrkinyt, myös sinne pääsi.

    Mielenkiintoinen kokous, joka osittain vastasi aiemmin esittämiini kysymyksiin.

    FHRA:n jäsenet jäävät varmasti mielenkiinnolla odottamaan mitä tuleman pitää.

    Mitä sitten tapahtuukin niin siitä varmaan saadan täällä Overdrivella vielä hyvät keskustelut aikaiseksi :poff:
     
  14. fishbone

    fishbone Gearhead

    voisko pikkasen raottaa mitä siä päätettii?
     
  15. Zege

    Zege 3rd gear

    hmm, ei kai siellä oikeastaan päätetty muuta kuin tuo puheenjohtaja ja siitä kuka vaihtovuorossa olleista johtoryhmäläisistä jatkaa ja kuka vaihtuu.

    Oli siellä jotain pientä pöhinää muutenkin, mutta FHRA julkaissee sen pöytäkirjan ensi viikolla niin sieltä löytynee faktaa, niin ei tule omiaan puhuttua. Menee tiedottaminen ikään kuin virallisia kanavia pitkin.

    Se kun tuntui olevan vähän herkkä aihe...

    Pääasiallisesti sen palaverin aika meni tuohon puheenjohtajan vaaleihin liittyneeseen keskusteluun ja vaaleihin.
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ainakin yksi selkeä päätöshän oli, että FHRA:n kilpailijajäsenmaksu alennettiin 100 eurosta 50:een euroon.

    Mutta oli erittäin mielenkiintoinen kokous. Näin ensikertalaisellekkin. Kannatti osallistua.
     
  17. homer

    homer Double Gearhead

    Ei kai sitten rivijäsenen maksua nostettu? Ittekin mietin paikalle tuloa mutta ei sitten tohtinut. Tiedä vaikka olisi päässyt johtokuntaan...
     
  18. 1/4mile

    1/4mile 1st gear

    No, saatiin ainakin toimitsijoita johtikseen, se on hyvä asia. pj:n muutos nähtäneen tulevaisuudessa.
    Onnea vaan kaikille valituille.
     
  19. Zege

    Zege 3rd gear

    Ei nostettu.

    Olisit tullut vaan. Olisi sinne vielä mahtunut.
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onnittelut ja paljon onnea uudelle puheenjohtajalle vaativassa työssään. Toivotaan, että FHRAn kurssi saadaan taas näyttämään positiiviselta jotta hommalle saadaan jatkoa.
     

Kerro tästä muillekin!