FHRA tiedottaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Harri Sassi, 1.10.2013.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^^^Tuosta ei olisi ihan hirveän vaikea tehdä sähköistä viritystä niin että kisaajat nappaisivat kiinni alastaron verkkoon X ja siellä olisi joku webbisivu mihin voisi nuo tiedot syöttää... Noi paperien juoksuttamiset moisen asian vuoksi ovat kyllä aika turhia, varsinkin, kun hommaan vähän satsattaisiin niin olisi kuuluttajalla suoraan nokan edessä sähköisenä data joka tiimistä.
    Tuskin lie yhtään tiimiä, millä ei ole mukana yhtään wlan -kelpoista laitetta tänä päivänä?

    Joskushan vuosia sitten meni sähköpostilla ainakin tuo data perille, mutta en tiedä tämän päivän tilannetta.
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    On edelleenkin mahdollista toimittaa. Ei se sähköisesti liiku sen aktiivisemmin kuin paperitkaan.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä sen kuuluttajille menevän kuuluttajalapun auton/kuskin tiedoista voi nykysinkin lähettää netin kautta, joko ilmottautuessa tai milloin vaan ilmottautumisen-kisan välillä tai jos vaan itellä on jotkut sähköset yhteydet niin vaikka vielä jo varikolla ollessaankin mikäli on unohtunut ja haluaa kuitenkin tiedottaa jotain sinne torniin.
    Ja ainakin mitä viime kesänä havaittiin niin teki ton sit millä tavoin tolleen tahansa niin kyllä ne kuuluttajat oli sen huomioinu eli tieto oli kyllä menny perille.
     
  4. fmila

    fmila Gearhead

    Toivottavasti toi kenttäkuuluttaja homma etenee nyt, kun sen tarpeellisuudesta on näin moni samaa mieltä. Viime kevään kokouksessa sitäkin ehdotettiin, mutta se todettiin johtavan henkilön taholta tarpeettomaksi... "meillähän on yleisömäärät nousussa oli lakooninen kommentti.

    Myös tuohon yleiseen tiedottamiseen voitais autopuolella kiinnittää lisää huomiota. Pyöräpuolen Hra Orhasen asiallista tarinaa ja havainnointia on aina kiva kuunnella, vaikka ei nuo pyörät ehkä niinkään kiinnosta, mutta tosi asiallista tekniikan ymmärrystä ja tuntemusta. Tietämätönkin saa häneltä tosi hyvää infoa.

    Sitten olisi se suurin haaste. Miten kerrottais tavalliselle katselijalle miten ja miksi tuo bracketti homma toimii. A miten menee lajittelu ja B.miten se vaikuttaa eliminaattoriin. Ja kyllä ne tulokset pitäisi lajittelusta myös bracketti pelien osalta kokonaisina ilmoittaa. Meistä suurin osa kuitenkin yrittää parantaa aikaansa nimen omaan lajittelun aikana. On meinaan tavallinen katsoja ihmeissään kun ilmoitetaan vain reaktio ajat. Eikös niiden tarvitse ajaa maaliin ollenkaan??? Tällaisia saa sitten itse selitellä, että kyllähän me...

    t.AM
     
  5. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    ^itteekään ei pyörät kiinnosta, MUTTA asiantunteva ja osaava kuuluttaja kaksikko on saanut mut jäämään katsoon niitäkin Motoparkissa.

    Mun mielestä kuuluttajien tehtävä on nimenomaan kuuluttaa tietoa, ei kuuluttajien toiminnalla ole mitään merkitystä niille, jotka jo muutenkin tietää kaikesta kaiken. Edelleen muistutan että olen katsoja, ja seuraan lajia, mutta kuuluttajilta saatu pikku-knoppi mitä tässä nimenomaisessa lähdössä kannattaa seurata on SE mikä saa minut pysyyn paikan päällä vielä hiukan pidempään.
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä Aaro ja Leiska heittää eetteriin tietoo jos heillä sitä eli kuskien/teamien täytyy heittää tosiaan tietoo heille joko sähköisesti tai paperilla.Kokeiltu on ja toimii!!Hyvin myös käyneet kyselemässä varikolla missä mennään jne!!!
     
  7. Wedge340

    Wedge340 2nd gear

    Eikös tälläinen reaaliaikainen tulospalvelu (luonnollisesti suoraaajoa varten viritettynä)
    http://54.229.56.193/laptimes/laptimes/all_time_top_20

    Ja ominaisuuksiahan voisi olla vaikka mitä...
    - reaaliaikainen tulospalvelu
    - ennätykset
    - kuljettaja/kaluston perustiedot
    - kuljettaja/kalustoesittelyt
    - linkit sosiaalisiin medioihin helppoa jakamista varten
    - yksi tulispalvelu, monta rataa, kilpailuhistoria...
     
  8. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Kokous tuli ja meni, paikalla ihan hyvin väkeä - vähän alle 50 hlö.
    Erovuorossa olleet Masi, Vesa, Jani ja Mika -> Jani ja Mika äänestettiin jatkamaan ja uusina meni läpi Lasse Koskinen ja Mika Patshijew.
    Kisakausi hiukan taas tappiollinen: Kalajoki ja finaalit floppas mutta kuluissa oli parinkympin edestä jo hankitut ensi kauden liimat.
    Alastaron radalle tehdään jotain kunhan saadaa kerättyä rahoja - euro sieltä ja euro täältä. Ideoita oli - aikataulu sitten rahan mukaan.
    Jäsenmaksujen korotus aiheutti keskustelua ja äänestystä koska esitys oli aika kova korotusten suhteen varsinkin kilpailija jäsenmaksut: Ehdotus oli 300 €, perusteluna että siitä saadaan radan parantamiseen rahaa myös. Äänestyksellä saatiin lopputulos joka on sitten 100 € ja junnut tais olla 50 egee (meni multa vähän ohi). Jäsenmaksuja ei ole korotuettu 2000 luvulla kertaakaan. Normijäsen on nyt 50 egee ensi vuonna, mutta nyös etuja tulee enemmän varsinkin kisojen sisäänpääsyn muodossa. Mutta kun en ole mikään tiedottaja niin kertokoon muut lisää.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    Onnea uusille johtokuntalaisille !
     
  10. KJG

    KJG 3rd gear

    Uusi johtokunta ei varmasti tule pääsemään helpolla, tsemppiä koko porukalle! Yhteiseen hiileen puhaltamalla ainoastaan päästään eteenpäin.

    -Kristian-
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Saattaapa vaan tulla isokin pudotus jäsenmääriin tollasilla kertakorotuksilla jos nyt siis kerralla korotetaan normijäsenten maksua liki 70% ja kilpailijajäsenien jäsenmaksua peräti huimat 150% eli enpä yhtään ihmettelis jos ens vuoden lopussa jäsenmaksusarakkeen kohdalla tulot onkin sit toivotun nousun sijaan pudonnu.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Siis pelkkä kilpailijajäsenmaksu satasen? Joo, no helpottuupa päätökset päivä päivältä :rotfl:
     
  13. KJG

    KJG 3rd gear

    Pitäiskö kuitenkin kuunnella perusteet tolle korotukselle ennenkuin tehdään hätäsiä johtopäätöksiä? Täytyyhän sille olla hyvät perustelut!
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    No luulisin että rahapula on aika hyvä perustelu. :)
    Eipä tuo satku mikään kynnyskysymys varmaan kenellekään ole, mutta kun niitä satkuja lentää sinne ja tänne aika paljon jos aikoo yhdenkin kisan ajaa.
     
  15. KJG

    KJG 3rd gear

    Pelkkä rahapula ei kelpaa selitykseksi, täytyyhän korotukselle olla jokin selkeä syy. Mullakin on hirvee rahapula, en silti voi nostaa 5L lasinpesunesteen hintaa yli kolmeenkymppiin. Jäis varmasti myymättä. Hyvin perusteltu korotus saattais mennä läpi ainakin meikäläiselle(tyhmä kun olen).
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Humpuukia.. Pannaan siihen dusteriin metkua tankkiin niin rupeaa lentää tonni sinne ja tänne ;)
     
  17. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Kuten tuossa mainitsin aikaisemmassa viestissä niin jäsenmaksu korotuksia ei ole 2000 luvulla tehty ja jos korotuksilla saadaan rataan rahaa ja se kuntoon niin että em kisat on turvattu ja ulkolaisia tulee taas kisaamaan + että radalla voi turvallisesti ajaa kansallisetkin ryhmät niin henkilökohtaisesti pidän korotusta perusteltuna. Mutta en pitänyt sitä 300 egen hintaa kohtuulisena.
    Toisaalta jos KJG et olisi nostanut 13-vuoteen pissapojan nesteen hintaa niin varmaan tekisit jonkin asteisen rönttä korotuksen :D
     
  18. KJG

    KJG 3rd gear

    BTW. Mehän itse päätettiin tuo ensi vuoden jäsenmaksun korotus. Se oli selkeästi ilmoitettu kokouskutsussa yhdeksi käsiteltäväksi asiaksi. Jäsenistö on asian päättänyt.
     
  19. pile

    pile Gearhead

    Hyviä päätöksiä ,mielelläni maksan tuon korotuksen jos sillä turvaan kisojen jatkumisen.
    Ja ne jotka valittaa niin .Aina ei voi olla saama puolella vaan joskus pitää myös osata antaa.
     
  20. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Nythän kävi sitten niin että kilpailijoiden maksut taitaa laskea, ainakin kun tuota virallista kisakutsua lukee kaudelle 2014.

    Sarjamaksu 1000e (FHRA kilpailijajäsenet -50%)
    SM kisa 200e (FHRA kilpailijajäsenet -50%)
    EM kisa 300e (FHRA kilpailijajäsenet -50%)

    Eli summaksi saan lyhyella matikalla koko 5 kilpailun SM sarjan osalta 1050e

    http://www.fhra.fi/binary/file/-/id/17/fid/877


    Hyviä päätöksiä!
     

Kerro tästä muillekin!