FHRA tiedottaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Harri Sassi, 1.10.2013.

  1. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Okei. Hyvä. Mikäs se kanta nyt sitten on,kun mulla on vähän jäänyt vielä epäselväksi,eikä ole käytettävissä jäsenrekisteriäkään,että voisi jokaiselta erikseen kysyä. Vai tulisikohan se kuitenkin helpommin selville,jos sieltä ihan FHRA:n sisältä joku asiasta kertoisi,kenellä riittää natsat näin vaativan asian esille tuomiseen.
    Positiivisessa kannassa laitettaisi pikkaisen rattaita pyörimään, ja negatiivisessa tuloksessa puuskutetaan niihin muniin niin kuin ennenkin, ja kaikki on tyytyväisiä.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitäs jos alkaisit itse viemään asiaa järjestössä eteenpäin ja kyselisit sitä kantaa aluksi vaikkapa johtokunnan jäseniltä?
     
  3. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Nii no..johtokunnan jäsenet ei vissiin kai sit lue tätä FHRA TIEDOTTAA ketjua,kun täällähän se kysymys on jo esitetty...
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Niiden yhteystiedot kyllä löytyvät FHRA:n sivuilta. Ei kaikkea tärkeäksi kokemaansa kannata jättää vain joidenkin instanssien toiminnan varaan, aktiivisuudella niihin vaikuttaa "vastapuolikin", ja aktiivisuudella siellä missä sillä on merkitystä.
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Onks mä ainoa ketä tää asia kiinnostaa julkisesti mitä mieltä FHRA on tästä aloitteesta? Mä luulin, että kun sitä Fyyran foorumia ei enää ole,että tän kautta tiedotetaan,luetaan ja vastaillaan puupäisiin kysymyksiin. No aivan sama,mun osalta tää show oli tässä,ihan tarpeeksi meuhkannut asiasta.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei kait tän kautta mitään "virallisesti" tiedoteta? Nehän teki päätöksen poistaa koko fhra -osuuden täältä OD:lta, niin tuskin haluavat missään yksittäisen keskustelijan aloittamassa ketjussa vuolasta tiedottamistaan jatkaa... Soita ja kysy?
    Ja miksi fyyraa pitäisi tuo aihe sen enempää kiinnostaa? Miten se liittyy autoharrastukseen ja kilvanajoon?
     
  7. JS78

    JS78 3rd gear

    Ai jos liikkumisen hinta kasvaa, miten se vaikuttaa autoharrastukseen ja kilvanajoon? Siinäpä pähkinä pohdittavaksi...
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei kait tolla kansalaisaloitteella ole mitään tekemistä ajamisen hinnan kanssa, vaan siitä et voidaanko autojen liikkumista seurata viranomaisten toimesta. Mä en ihan hirveesti ymmärrä et miks FHRA:lla tohon kansalaisaloitteeseen pitäis olla jokin kanta, kaipa se kanta on jokaisen jäsenen pääteltävissä omalta kohdaltaan.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mielestäni FHRA:n tarttee keskittyä johonkin muutamaan asiaan, ei koittaa ottaa osaa joka toiseen asiaan mikä liittyy autoiluun.
    Harrastuspuolen etujärjestönä mä sitä pidän ja satelliittiseuranta liittyy melko kaukaisesti harrasteautoiluun.

    Vois ne tietty koittaa saada erivapauden harrasteautoille tuosta satelliittiseurannasta.
     
  10. JS78

    JS78 3rd gear

    Mun mielestä tässä maassa ei liikaa ole autoilijoiden puolustajia joten FHRA:n kaltaisen organisaation pitäisi ilman muuta olla vastustamassa tälläistä kyttäys/verotus proggista. Tässä pari tärkeää pointtia by El Chitos:

    Tää hanke läpimennessään,tulee varmasti syömään myös Fyyran tapahtumista porukkaa pois. Noilla kaavailuilla maksuilla,ei ole monellekkaan enää prioriteetti ykkönen ajaa läpi Suomen seuraamaan mahdollista sadekisaa,kun ainoo mikä on faktaa,on se, että kalliiksi tulee. Ostaako kakaroille ja muijalle ens viikon safkat,vai laittaako ne samat massit satelliitin kautta valtion pohjattomaan suoleen.

    Että näkisin kyllä tämän kiinnostavan FHRAakin. Mutta onhan se helpompaa mutustaa kampaviinereitä palavereissa ja höpistä kuin tarttua tällaiseen.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Varmasti syö. Niin syö polttoaineen verotus ylipäänsä, pitäiskö siihenkin harrasteajoneuvo-kerhon puuttua?
    Teiden kuntokin vähentää osallistumista, myös sitä varten perustaa delegaatio kerhoon?
    Muita ajatuksia mitä voisi FHRA ajaa?

    Tuolla kerhon johtiksessa on rajallinen määrä palkattua henkilökuntaa, sekä johtiksessa jäseniä. Mikä mahtaa olla into alkaa noita hommia puuhaamaan?

    Kevätkokouksessa sitten asia esiin ja velvoittaa kerhon tuohon puuhaan, eli saamaan tuon hankkeen kuopattua.
    Ellei he itse sitä ala ajamaan?

    Itse kuitenkin olen sitä mieltä ettei se oikein harrasteautoiluun liity.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sivuaa varmasti harrasteautoiluakin välillisesti, mutta mikäli käännän asian päinvastoin, niin näen keskustelun etenevän siten että jossain välissä kysytään "eikö satelliittiseuranta päinvastoin vähennä harrasteautoilun kuluja?". Minkä se taitaisi tosiaan tehdä.

    Minusta autopuolella homma on enempi autoliiton heiniä. Kodittomat kissat ja pelastusarmeiajakin kärsivät enemmän tuosta kuin fhra:n jäsenet keskimäärin, niin vaikea nähdä että miksi yhdistys lähtisi asiaa rummuttamaan.
    Jos taasen pelätään pelkkää seurantaa, eikä kustannuksia, niin se lienee vielä vähemmän harrastusautoiluun liittyvää? Eipä siinä, en itsekään ole seurannan kannattaja mutta kuuluuko sen vastustaminen fyyralle, niin minusta ei. Toki jos jäsenet niin päättävät niin sit se kuuluu :lol:
     
  13. JS78

    JS78 3rd gear

    Satelliittiseuranta ei varmasti tule vähentämään kenenkään autoilukuluja "loppupeleissä" jo siitä syystä että sen toteuttaminen ja ylläpito maksaa "vitusti tonnia".
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tolla kansalaisadressilla ei ole mitään tekemistä autoilun verotuksen kanssa. Mikäli verotusta ei lähdetä siltä pohjalta kehittämään, kuten toivottavasti ei, niin autoilusta ei tule yhtään sen halvempaa kun jos lähdettäis. En ainakaan mä näe tolla addressilla mitään yhteyttä harrasteautoiluun tai tapahtumiin. Järjestön pitäis kaiketi ensin selvittää jäsenistönsä kanta erilasiin asioihin mikäli ottaa kantaa selkeesti poliittisiin "ihmisioikeusasioihin".
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ylläpito on arvioitu maksavan 130 miljoonaa euroa vuodessa eli sillä rahalle tekisi melkein joka vuosi uuden lastensairaalan, et siltä pohjalta.
     
  16. fury poika

    fury poika 3rd gear

    polttoaineen hinnannosto taas ei maksa vuodessa valtiolle mitään.
    Mutta siinä kärsii myös ne jotka ei omista edes autoo, niinku periaatteessa.
    Toisaalta veetuttaa sekin, et köyhät joutuu väkipakolla kustantamaan toisten uusia autoja.
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mutta niiden ketä ei omista autoa tarttee myös ymmärtää se etta se ruoka sinne kauppaan tulee kumipyörillä, ja sähköä/lämpöä tehdään osaks polttoaineilla, et kyllä se yleinen hintojen nousu kuuluu yhtälailla autottomille kuin autollisillekkin.
     
  18. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Juuri näin
     
  19. JS78

    JS78 3rd gear

    Ja nyt tietoisku kaikille kerrostaloasukeille: Kun siivoja tulee siivoomaan rappukäytäviä jne. , Huoltomies huoltamaan ja korjaamaan, KM-vero se vaan juoksee.. mitä tapahtuu huoltoyhtiön/siivousfirman perimille maksuille, tuskin laskevat-> hoitovastikkeet, vuokrat nousevat.
    Eli maksat kyllä oli autoa tai ei.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ^ Miten toi liittyy FHRA:n toimintaan?
     

Kerro tästä muillekin!