FHRA tiedottaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Harri Sassi, 1.10.2013.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    kilpailutusta ja karsimista on tehty nyt ja lisää pitää vielä tehdä mutta suunta on oikea. sponsorien saanti on yleisen taloustilanteen myötä heikentynyt merkittävästi joka suunnalla ei yksi tällä saralla.
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    samaa mieltä, yritysmaailmassakin mietitään tällä hetkellä kuumeisesti mistä voidaan tehdä lisäsäästöjä. tämä tulee varmaan näkymään fhra:n ja
    kilpailijoiden sponssorien saamisessa. mielestäni maksujen nosto on viimeinen vaihtoehto, kun muut kivet on käännetty. se on koetettava vaan sopeuttaa toi toiminta siihen malliin, että ei velaksi tartte elää, hallaa lajille tekee se, jos yleisö joutuu maksamaan lisää "tyhjästä". aika olis rohkeiden päätösten, kuka niitä sitten uskaltaa tehdä? ideoita on nyt kyllä tarjottu flyerien ja tarrojen muodossa. taloustilanteen ollessa tämmönen, aika usea talous saattaa jättää sen ulkomaan matkan tekemättä, ja matkailla ens kesänä kotimaassa, ne kun sais tonne katsomoon houkuteltua...
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    onhan noita moottoriratojakin menny taas vaihteeksi nurin siellä sun täällä, ongelma on muuallakin kuin suomessa. toinen vaihtoehto on se että jätetään tv-jutut pois ja kaikki ylimääräinen rahalla markkinointi ja keskitytään ns. halpoihin juuri markkinointeihin niin tulos voi kääntyy kisojen kohdalla plussalle ilman kilpailumaksujen korotuksiakin. mutta se kuinka paljon sit vaikuttaa kuskien omien sponsorointien saantiin on sitä vaikea arvioida. eihän tuolla telkkarissa muitakaan lajeja paljoa näy ja nekin kai jotenkin porskuttaa.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No pyöriihän telkkarissa nykysin ohjelmia jostain salibandystä suunnilleen rusettiluisteluun joten miten noiden kiihdytyskisojen ohjelmien saanti sinne voi olla niin kallista että olis ylivoimasta ja tuottaa vaan lisäkuluja vaikka niissä on mukana jopa kaikenlaiset sponssit sun muut mainostajat hommaa tasaamassa :-?
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    eikös ne tuu ylen kanavilta tai joltain lisukkeilta?
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onks niillä kanavilla mitään väliä jos tulee niin että näkyy joka torpassa eli ns. ilmaiskanavalta ja vieläpä hyvään aikaan?
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    niin , tuostahan voipi olla montaa mieltä kuten siitäkin kuinka sopiva laji tää on telkkariin.
     
  8. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Itse lähdin kattomaan ekoja kiihdytys kisoja 2008 työkaverin mukana hänen suosituksiin luottaen.
    Kaikki TV,radio ja painetut mainokset menivät ihan ohi
    30e lippu tuntui silloin kalliilta. Meitä oli matkassa kaksi ensikertalaista ja suosittelija. Parit kaljat, makkarat ja jäätelöt siinä huitaistiin. Kaikki sai mitä halusi ja itse jäin kiihdytykseen koukuun

    Tämän jälkeen olen itse toiminut kiihdytyksen suosittelijana ja tuonut mukanani kaksi uutta kaveria. Toinen näistä jäi kiihdytykseen koukkuun

    Kolmaskin kaveri oli eräänä vuonna mukana ekaa kertaa mutta 40e+pysäköinti ylitti ilmeisesti kipurajan. Jäi kiihdyttellyjen seuraaminen yhteen kertaan

    = Käyn vähintään kerran kesässä alastarolla ja motoparkissa. Mukanani on itseni lisäksi vähintään yksi varma lipun ostaja + usein joku ensikertalainen. Jos FHRA:n jäsenenä voisin antaa alennus kupongin kenen tahansa käyttöön niin ehkäpä kyydissäni olisi yksi ensikertalainen lisää joka kuitenkin maksaa sisäänpääsystä jotain + kaljat,makkarat ja kaffeet + addikti jonka kiihdytys voi pahimmillaan aiheuttaa

    == On myös mahdollista että ale kupongit valuvat vakiokävijöiden taskuihin ja lipputulot pienenevät.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oikein toteutettunahan kiihottelu on ainakin mun mielestä oikeinkin hyvä tv-laji koska kisan ollessa pudotusluonteinen niin siinä jokainen suoritus on merkityksellinen ja kun tv-lähetyksissä siitä saadaan kaikki radansiivous- ja sadekatkoksetkin pois niin siinähän tapahtuu silloin koko ajan jotain.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tota mä just tarkoitin... Jotain alekuponkeja kun olis, vois se naapurin Masa lähteä, kun se ei maksaiskaan kuin sen pari kymppiä. Siihen lisukkeet niin luulis tuovan plussaa kerholle.

    Jos osa lipuista menee vakikävijöille, tuskin se pitkässä juoksussa enään niin ole. Kun uutta porukkaa tarvitaan kuitenkin lisää, ne voivat taas suositella uusia katsojia paikalle.
     
  11. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Eli yhtä edullisesti kuin wcc:n kisat no hyvä ajatus Nitro Nationals 2014 oripään lentokentällä tervetuloa. :soosoo:
     
  12. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Entäs jos tuon TV-Produktion muuttaisi Youtube viihteeksi samalla konseptilla? En tiedä ohjelman katsojalukuja, mutta voisiko olla mahdollista, että samoihin päästäisiin netin kautta sopivalla mainostuksella FHRA:n sivuilla, OD:llä, Facebookissa, Twitterissä, kansalaisaktiivisuudella jne.? Itse en ole katsonut kuin Finaalien koosteesta lopun, muut ovat menneet ohi silmien. Kyllä ne sponssit ja mainokset siellä netissäkin näkyy ja uusintoja voi eri kohdista ottaa lukemattomia kertoja. FHRA:lla ei ilmeisesti ole omaa kanavaa, vaan saatavilla oleva materiaali löytyy VSPfinlandin kanavalta joka hoitaa kuvaamisen.


    Streamit olen maksanut kaikki ja osittain jopa katsonut.., lukuunottamatta niitä joissa olen ollut paikanpäällä. En kyllä panisi pahitteeksi jos radan puhdistuksen aikana olisi haastatteluja, taikka pyörisi mainoksia.

    Samaan rahaan voisin kysyä, että eikä kehnossa tilanteessa olisi parempi päästää kaikki radalla jotka haluu? Eikä vaatia sitä kymmentä osallistujaa, eihän se mitään kilvanajoa ole vähillä osallistujilla, mutta kyllä se yksikin siinä samalla menee vaikka näytösluonteisesti.
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    toihan on muuten hyvä idea mut kuvauskustannukset on silti identtiset ja se on aika merkittävä osa sitä kokonaishintaa.
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Onko tullut mieleen kenellekkään että jos ei raha riitä osallistumismaksuihin niin suattaa olla väärässä sarjassa tai peräti lajissa!!Tuo tv-homma auttaa todella paljon kun neuvotellaan muunkin yhteistyökumppanin kanssa kuin kaverin firman tarroista!!!Tuo samalla näkyvyyttä/uskottavuutta lajille!!Sitten KIITOS vielä kaikille jotka olitte tekemässä kisoja että sai vetää kumit soikeena!!!Toivottavasti jaksatte tehdä kisoja jatkossakin sillä ainakin tiällä koitetaan saada kalusto kuntoon uuteen kauteen ja jopa toiveissa että kulkupuoli edes hieman paranee!!Terv:Kari "Supo" Laitinen
     
  15. pile

    pile Gearhead

    Hei älä saivartele,siellä vaan pojat ei tee kaikkia kalliimman kautta.täs mitää nitroja tai muitakaa kisoja lentokentällä tarvi siirtää.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Supo, on se tullut mieleen aivan helvetin monelle. Tiedät varmaan itsekin että ei tässä maassa kalustosta pulaa ole, mut kisoissa niistä näkyy vainmurto-osa. Ja tällä kehityskululla vaikka varmaan jokunen uusi kuski tulee lisää, niin joitain myös poistuu. Ainakaan mun mielestä se että saadaan ne omilla vähillä rahoilla ajelevat jäämään himaan, ei oo mikään erityisen tavoiteltava tilanne, suunnan pitäis olla aivan toinen. Mut ilmeisesti tää "liikemisten kauppaopisto-osasto" on sit asiasta eri mieltä, ja sen mukaanhan mennään mitä päättävät elimet päättää.
     
  17. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Veikkaisin että jos otetaan pois kisoista ne jotka eivät aja sponsoreiden tuella ja ne jotka pitävät tätä pelkkänä harrastuksena eikä otsaryppyisenä kilpailu toimintana ja ne jotka pitävät näistä syistä johtuen nykyistä kehitystä huonona niin ei olisi montakaan autoa viivalla. Tämän voi lukea myös siten että -> lajia tässä muodossa ei enää olisi.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja toinen asia joka vaikuttaa aivan sairaasti on epätietoisuus ajettavista ryhmistä. Eli tuo kymmenen ennakkoilmottautujan periaatepäätös, ihmisten joidenka intohmoissa on ajaa jotain muuta kun varmoiks ilmoitettuja ryhmiä, on kohtuu mahdotonta suorittaa tota sponsorihankintaa tai pidemmälle menevää suunnittelua ja kehitystyötä. Tuo on osaltaan lajia tappamassa ja johtamassa siihen et loppupelissä meil on PET ja SPET ja kaheksan katsojaa.
     
  19. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Yli 20 vuotta kun on tullut toimitsiana ja vähän mekaanikkona pyörittyä on tullut tutustuttua aika moneen kuljettajaan vuosia myöhemmin kun nähdään jossain niin aina tulee kysyttyä miksi et aja enää oletko hukannut kilpurin. Yleinen vastaus on että kyllä se mulla vielä on mutta kun ei ole oikein sopivaa luokkaa mun autolle. Niin se taitaa olla kun pitää pari väli vuotta ei ehkä voikkaan ajaa enää ollenkaan paska juttu!
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    On tullu mieleen. Ennen vanhaa riitti ihan omat rahat ajelemiseen/hauskanpitoon, mutta nyt on fakta, ettei pelkällä duunarin palkalla paljon ajella, ei sitten omaks eikä muidenkaa iloksi vaikka kuinka haluja olis.
     

Kerro tästä muillekin!