FHRA Vuosikokous 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja sippimies, 22.7.2010.

  1. sippimies

    sippimies 1st gear

    Syyskokous 2010

    Valmistellaan jo valmiiksi syyskokousta ja listataan tänne aiheita joista haluamme selvityksen Vesalta kuten:

    -saunan todelliset kulut, kuka maksoi ja mitä

    -Vesan oman firman käyttö fyyran touhuissa

    -Nyt ruvetaan selvittämään asioita.

    -Oletteko valmiita ottamaan haasteen vastaan.

    [/b]
     
  2. GXP

    GXP 1st gear

    Jatkoa listalle

    Rivijäsenenä ei tietysti ole tietoa siitä, millainen työsopimus Vesalla on FHRA:n kanssa. Kiinnostavaa olisi tietää, miten siinä on määritelty työajan käyttö, onko olemassa jotakin viikottaista työaikaa kuten tavallisilla palkollisilla, ja onko Vesa tuolla ajalla tehnyt oman firmansa töitä. Ja onko sovittu, että toimitusjohtaja voi jatkuvasti tehdä "etätöitä", ei ole tavattavissa mutta ei lomallakaan.

    Hankalaa on sekin, että toimitusjohtajalla on alaisena oma puoliso. Tässä tulee tuo sama työajan käyttö ja sen valvominen. Voihan olla, että asiat ovat ihan kunnossa, mutta tällainen tilanne herättää helposti epäilyksiä. Avointa olisi täyttää paikat ihan tavallisella hakumenettelyllä. Esimiestyöhön kun tällä toimitusjohtajalla on vain elämänkoulua eikä oikein muuta koulutusta ja toimii kuitenkin usean ihmisen pomona.

    Fyyra on ostanut omaisuutta toimitusjohtajalta. Herää kysymys, ovatko kaikki nämä ostot olleet edullisia fyyralle, vai olisiko samat voitu ostaa jostain edullisemmin. Yleensä ihmiset pyrkivät näissä tilanteissa toimimaan juuri päinvastoin, hankkimaan kaiken ulkopuolelta, ettei synny edes epäilyksiä tällaisesta. Eikä sitten tule jatkossa väärinkäsityksiä siitä, voiko näitä jo poismyytyjä edelleen käyttää kuin omiaan.

    Kuten Sippimies totesi, usein on tainnut mennä oman firman etu ja fyyran etu sekaisin.
     
  3. enzo

    enzo Gearhead

    Wroommm.

    :eek:
    1) Super Pro 7.0 sek alaraja on liian lössö/nössö. Muistan puhetta, että niitä olisi shimmattu, mutten missä ja milloin noteerasin. Asiaa voisi tutkia vakavastikin, että olisi yhdenmukaista koko Euroopan mitalta. Britit sunmuut kiskoo kutosia.

    2) 16+v täyttelevien ex-junnukuskien kykyjä ehken hiukan dissataan. Soisi saavan ajaa ripeämmälläkin kamppeella vaikka tuplarundatulla normilisenssimenettelyllä, kun kasvaa ulos koirankopista. Lähinnä maassa olemassaolevan ( ja tietty omassa tallissa lojuvan) kaluston käyttöönpalautukseen liittyen.
    -Tallissa kun on SS ja SPET / Comp passelia kalustoa, joilla nulikat ei saa ajaa oikeissa ryhmissä vaikka oppisivatkin. Tulevaisuuskäyrä pitää saada kumminkin motivoiduksi ja nousujohteiseksi. (Lapsilla on mahdollisuuksia ja ainakin tulevaisuus).
    -Kohtiin 1 ja 2, ratkaisuehdotus olkoon, että säännöt soljukoon muuttuvien aikojen mukana.

    3) FHRA:n webbisivut on kerrassaan perseestä ja sisältävät myös liikaa vanhaa faktaa, jollei peräti disinformaatiota. Ehdotan ostettua ammattilaistoteutusta, jollei peräti ammattimedianörtin palkkaamista vähintään osa-aikaiseksi, saattaisi olla halvempaa ja parempaa. FHRA pyörittää kuitenkin miljuunabudjettia, jos ei jää varoja uusmediatiedotukseen / mainostukseen ja muiden asioiden hoitoon, niin jotkut on ryssineet...
    -Ratkaisuehdotus 2: www.mol.fi

    ---
    :odroll:
    Politiikka on likaista ja sen huipulla tuulista. Vaatii aikaa, taitoa ja paljon virtaa. Jos jokin noista puuttuu, niin aina on kannonnokka, rantsunpenkka, tai pilkkijakkara ja kalavälineet, missä voi vetästä samalla neuvoa-antavat ja pohtia mitä tekisi isona. Kaikilla tulee aika, jolloin ei meinaa hartiat kantaa, silloin on aika alkaa kattelemaan iisimpiä duuneja, tai ainakin apuvälineitä ja, tai apuväkeä.
    -Luultavasti tällähaavaa liian pieni bändi tekee liian isot urakat.
    -Kannattaa siis kaikkien zoomailla ideoita jaksamisen ja tehokkuuden parantamiseen.
    -Ensimmäinen ratkaisuehdotus: www.mol.fi, viidakkorumpu ja valikoidut headhunterfirmat.
    -Kaikkia bisneksiä ei millään voi hoitaa pelkällä vapaaehtoisjoukolla.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Etenkään niitä ei voi tehdä liian pienellä bändillä jos se ei puhalla yhteen hiileen. Veikkaan, et tästä asiasta kuullaan enempikin suht pian. Noi sääntöasiat on oma juttunsa ja koskettaa lähinnä kisahemmoja ja sääntövaliokunnan asioita käsitellä mikäli ehdotuksia tehdään, FHRA on kuitenkin kait ainakin olevinaan myös paljon muuta. Super Comppiahan saa ajaa 16-18 vuotias junnukuskitaustan omaava, ja siinähän ei kait oo esim. loppunopeuksia rajattu millään lailla? Mut siinäkin hassu sääntö, et 18 vuotiaalta se kortti sit vaaditaan, eli jos vaikka viime kauden vetelit SC:tä ja täytät kesällä 18, ni ei tarvi ajaa ennenku kortti on handussa.

    Suuri ongelmahan on ollut se, ettei noita tarjokkaita ole johtikseen ollut liikaa, mikä kyllä asiakaspalautetta ainakin täällä seuratessa on ihan ymmärrettävääkin. Tollasessa tapauksessa kun ei ole vaihtuvuutta eikä kilpailua, tahtoo homat ukkontua ja rutinoitua, ja helpommin tulee tollasta hyvä veli toimntaa välistävetomahdollisuuksineen ja (taloudellisine) toimintatapoineen jotka ei päivänvaloa kestä. Ite ainakin koen helpoks ulkopuolisena arvostella erinäisiä asioita, mut jos tarvis oikeesti tota venettä kelluttaa, ni en tie kui kävis.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Re: Wroommm.

    Mihis asti pitäis säätää? 6.0? Ei siinä mitään, säädetään vaan, mutta sitten tarvis varmaan ylärajaakin tarkistaa alaspäin, menee muuten ihan mahdottomaksi loppunopeuserot. Esim 10.99. Muistelen jostain lukeneeni sääntökirjasta, että jos jomman kumman dial in on alle 10sek, saa erotusta olla korkeintaan 5sek. Tietenkin niin pitää kattoa sääddöt, että enempi tulee kalustoa ryhmään sääntömuutoksetn ansiosta kuin siitä poistuu.

    Tai mites olis vaikka 6.50-11.49? Toi 11.49 kun on samalla turvakaariraja, nythän SPETissä voi ajaa kaarettomalla 11.50-11.99 autolla, onks sekään oikein ok?
     
  6. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Säätää sitä mihin vaan, niin aina on joku jolle ei sovi :argue:
     
  7. supo

    supo Double Gearhead

    Mikko,eiköhän pidetä Spet ihan tässä missä se on ja jos porukka haluaa/on rahaa niin ne ajaa kovempaa jossain muussa luokassa!!!Nimittäin näyttäisi että Spet voi hyvin ja saattaa tulla lisää ajajia siihen eli ei ehken muutos paineita?Terv:spet 1937
     
  8. enzo

    enzo Gearhead

    wroommm

    Eiks ne oo niinkun SET, PET ja SPET. Vähän suotta kahen sekan päällekkäisyydet. Oikeat Spettipelit tarttee huoltoaikaakin tietty eritahtiin kun rauhallisemmat, eikä oikein ihan iisillä mee 6 rundia eliminaattoria...
    -Tosin kovimmallakaan ei tartte juur huudattaa, enempi jarrata tehoja ja siten kulumaakin.

    Kaippas siittä vaarallista tulee jos se 5sek hitaampi sattuu ajamaan se nopeemman kaistalle maalipäässä. Muuten se on lähinnä persiistä ventata stagessa ja miettiä koska nostaisi kierrokset. (Junnukundeilla on ihan sama tilanne. 7.9 vs liki 14sek. Oottavan aika on pitkä.

    Nää on vanhemmat uusiovirittämättömät alkkisfunnyt, dragsterit, Prostockerit. OL vehkeet jne kaikki tyynni oivia SPET vermeitä.

    Makuasioita kait kaikki tyynni. Mutta silti on sellanen fiilis että kohtuupienellä treenillä ja totuttelulla noi kovemmat tänhetken junnukuskit laittaa alkkisputkella setiä nenään yksintein.
    -Seurataan mielenkiinnolla brittiläisen perinruman nuoren ex-junnuraksterineidin (Jayne Kay) tulevia edesottamuksia Dan Larsenin vanhalla TMFC vekottimella ja mummoankan ahtimella.

    http://www.pinkladyracing.moonfruit.com/

    Kivaa se on kaikki tyynni.
     
  9. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    Re: wroommm

    Öö tota mun mielestä noin luokkien päällekkäisyydet mahdollistaa sen että
    aloitteleva kuski voi ajaa sellaisessa luokassa jossa haluaa. Jopa tällainen aloitelija saa ajaa kympin puolelle ja opetella kilpailemaan kohtuullisin kustannuksin.

    t:Kentsu
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Päällekkäisyyksiä tarvitaan senkin takia, että SET/PET ryhmissä (9.00-19.99) on delay kielletty ja SPETissä (7.00-11.99) on delay sallittu. Meillä on nyt NHRA säännöt ihan yks yhteen paitsi tietysti se, että SET ja PET ajetaan yhdistettynä, mikä on nykyisillä osallistujamäärillä käytännön pakko. SET/PETin osallistumismaksuja pitäis kyllä mielestäni alentaa sinne 100 euron korville takasin, kyseessä on kuitenkin lähes yhtä hyvä sisääntuloryhmä kuin JR dragster, josei jopa parempi. Lisäksi jälki-ilmoittautumismaksu SET/PETillä pitäis olla sama kuin JR Dragster. Tietenkin sen takia, että saatais enempi autoja ja sieltä niitä tuppaa sitten siirtymään kovempiin ryhmiin.

    Mä olisin valmis ruuvaan SPETin indekshaarukkaa 0.5 - 1.0 sekkaa alaspäin, mutta sillä ehdolla jos vaan yksikin 6 sekan peli sillä mukaan saadaan. Ens vuonna kun Supollakin on väkevämpi peli niin jäiskö kukaan edes sen takia pois jos maksimi indeksi olisikin 11.49 tai 10.99? Toisaalta SPETissä se eka seiska on edelleen ajamatta, mutta asia saattaa korjaantua jo finaaleissa.
     
  11. -31

    -31 Gearhead

    Niinku Mikko tuossa mainitse: NHRA säännöt yks yhteen. Niillon lajin emämaasakin Super Prossa aikaikkuna 7.00-11.99sek, siis ei tietenkään pidä mennä tekemään Spetistä mitään kansallista luokkaa.
    Miten se muuten NHRA säännöillä (joita mielestäni tulisi noudattaa) tuo lajittelu? Omalla loppuajalla, siis kuskin ennalta-asettamalla, vai reaktiolla?

    Spet 1447
     
  12. panhead

    panhead 1st gear

    Kyllä mullekin henkilökohtaisesti sopii aika ikkunan tiukennus,mutta
    toisalta hyvä olla suoraan NHRA säännöt.Jos tiukennettais ja ehkä jopa muutenkin,olis hyvä saada eliminaatio päivälle huoltoaikaa lisää.Kaks kertaa
    käyny meille spet historiassa et on tultu hakee semi lähtöön ja auto
    ei ole ollut vielä valmis.Toisalta ymmärrän että kisankulun kannalta suurinta
    ryhmää on ajettava alespäin tiuhaan.
    Meidän auto ei vielä kauhean nopea ,mutta vanhaa TAD kilpuria ei pysty 15 min käymään läpi.
    Hyvä et näistä tulee juttuu,syksyllä on taas palaverit ens kaudesta.
    Nythän varikolta kuultuna on aika toimivat säännöt ja kilpailijoita runsaasti.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Britaniassa vanhoissa TAD/TAFC kilpureissa tais olla järjestään PG laitettu Lencon tilalle, joten se ainakin säästää huoltoaikaa. Ja ajaahan ne sielläkin varmaan tiuhaan tahtiin välillä eliminaattoreita, parhaat vehkeet menee tosiaan kutosia blown alcohol tai ilokaasukoneilla. Kilpuri pitää vaan olla sellanen, että sen saa ajois valmiiksi tai sitten jättää kisa siihen.
     
  14. panhead

    panhead 1st gear

    Näinhän se tietysti on,mutta tiedän ettei 6 sekunnin peli mene 15 min
    huollolla, vaika siellä ei olis laatikkoa ollenkaan.Tai ei ainakaan montaa rundia :) Nää meidän vehkeet on tietysti eriasia,kun hitaita 8 sek pelejä ovat.
    Eksyttiin vähän tosta syys kokous aiheesta,sori.Me SPET miehet ollaan vaan niin puheliaita ja kovia purnaamaankin vielä ;)
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

  16. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Mun mielestä 16 vuotiaan junnukuskin paikka ei oo 6 sekunnin autossa,kannattaa myös miettiä montako kisaa Suomessa on missä moisella kamppeella pystyy ajamaan tosissaan kilpaa.
    Toivottavasti ei tarvi alkaa Spetin sääntöjä muuttamaan,TAAS.
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Eihän SPETissä nyt 16v saa ajaa edes 11.99s autoa. Toivottavasti päästään muuttamaan SPETin sääntöjä siksi, että siihen tulis 6 sekunnin autoja. En kyllä mitenkään käsitä miten tämä olisi huono juttu. Mutta jos niitä 6s autoja ei oo tulossa, niin ei oo munkaan mielestä tarvetta sääntömuutoksille.
     
  18. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä Pontiacikin kulkee kovemmin jos tarvitaan kiristää vauhtia mutta eikö pidetä vaan nyt nämä NHRA:n aikaikkunat voimassa ja jos jotain pitää muuttaa niin toi lajittelujuttu ennalta ilmoitettuun aikaan tähdäten!!!Ei niitä ulkomaan eläjiä ole vielä näkynyt vaikka niitä piti tulla ihan urakalla Englantia myöten ja noita 6s. vehkeitä ole myös näkynyt radalla hirveesti.Ajetaan Spettiin ekana edes se 7s aika niin katsotaan sitten jos ei aikaikkuna riitä!!!!
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siin on kyllä vissi pointti, että meillä ei pääsääntösesti radat riitä edes niille 7 sekan autoille kun about 2 kertaa vuodessa, ajatus siitä, et junnudragsterikuski siirtyis ahdetun metanoliputken ohjaimiin esimerkiks pudiksella, ei vaikuta hirveen houkuttelevalta. Kun toi kasin rajakin on vielä rikkomatta ni tokkopa oikeesti on tarvetta ton rajan alasppäin venytykselle?
     

Kerro tästä muillekin!