FHRA Vuosikokous 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja sippimies, 22.7.2010.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: Palaveri

    Mä tuun Street ryhmien edustajana keräämään Finaaleissa varikolta kuskien mielipiteet ja meen kertomaan ne tuonna kuljettajakokoukseen.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ilmeisesti on tarve ajaa Motiksessa, ainakin näin olin joskus kuulevinani, että radan pysymiseks hyvänä siellä pitäis ajaa enemmän kuin yks kisa per kausi. Ite näkisin mieluusti finaalit Alasatarossa ja Pudiksen kisan Motiksessa, ja samanalaista halua oon kuullut muualtakin lähipiiristä.
     
  3. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Sama!!!!!!!
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Täysin samaa mieltä ollaan meidän tiimissä.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ääni tälle.
     
  6. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Yhden kuljettajan puolesta uskaltanen sanoa että pudis voitais pitää kalenterissa, mutta tosiaan toi kalenterista keskustelukin hoidetaan "virallistakin" kautta.

    Muuten sähköpostia sit lähetin, jossa pyysin johtista ottamaan kantaa täällä esitettyihin asioihin- ja vastauksenkin sain. Julkaisen sen täällä jos saan lähettäjältä luvan.
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Noniin tossapa toi nyt olisi.







    Voin yrittää vastata muutamiin kysymyksiin mitä on tuotu minun tietooni,
    ja siis mistä Overdrive'lla keskustellaan. Huomaa muuten että Overdrive ei
    ole FHRA'n virallinen tiedotuskanava vaan täysin vapaaehtoinen
    keskustelupalsta.

    Määräaikaisen sihteerimme Lauran koeaika purettiin kaksi viikkoa sitten.
    Syitä kysytään, mutta ymmärtänet että tällaiset asiat kuuluvat työntekijän
    yksityisyyden suojaan eikä niitä voi huudella julkisesti. Sen voimme
    kertoa että katsoimme hänen olevan sopimaton työtehtävään ja siksi purimme
    työsuhteen vielä koeajan puitteissa.

    Toinen askarruttava kysymys on yhden johtokunnan jäsenen eroaminen
    johtokunnasta. Eroilmoituksessaan Mikko ei kertonut syytä miksi hän eroaa,
    joten ainoa joka pystyy kertomaan totuuden eron syistä on Mikko itse. Minä
    en ole keskustellut Mikon kanssa eron syistä.

    Kolmas asia on toimitusjohtajamme Vesan työaika. Kun Vesa aikanaan
    palkattiin FHRA'lle niin oli aivan selvä että mitään 'läsnäolopakkoa' ei
    ole vaan tulosvastuullisuus, missä Vesa on tehnyt hyvän työn. Eli Vesa
    vastaa meidän taloudesta mikä on taas hyvällä pohjalla.

    Neljäs ihmetys on palaneen toimistorakennuksen saunan rakentaminen.
    Väitetään että FHRA teki sen Vesalle joka on myös kiinteistön omistaja.
    Tosiasiassa saunan rakentamiseen saatiin lupa vuosikokoukselta, ja silloin
    kiinteistö ei edes ollut Vesan omistuksessa. Myöhemmin edellinen omistaja
    laittoi kiinteistön myyntiin. Viereinen iso yritys oli kiinnostunut
    tontista koska tarvitsi lisämaata rakennusoikeuden lisäämiseksi. FHRA'lla
    ei ollut varoja ostaa kiinteistöä, emmekä olleet halukkaita poistumaan
    kiinteistöstä, joten Vesa teki päätöksen ostaa kiinteistö itselleen.

    Toivottavasti osasin vastata niihin tärkeimpiin kysymyksiin mitkä ovat
    painaneet mieltäsi. Tarkemman selvityksen FHRA'n toiminnasta ja tilasta
    saat vuosikokouksessa, niitä on kaksi vuodessa.

    Ystävällisin terveisin,

    Tapio Väljä
    FHRA, puheenjohtaja
    - Näytä lainattu teksti -
     
  8. transport01

    transport01 3rd gear

    Kiitos

    Tuossapa tuo oli aika selvästi sanottu. Näin kaikki yrityksetkin toimivat. Koeajan puitteissa mietitään uudelleen henkilön sopivuutta työtehtävään, kuten hän olisi uusi työnhakija. Virherekrytoinnit puretaan. Syyksi riittää työnantajan epäilys siitä, että jos sittenkin joku toisista hakijoista olisi ollut parempi, sitä varten koeaika on olemassa. Purun todellisia syitä ei tarvitse, eikä usein edes kannata kertoa edes työntekijälle itselleen.

    Tämänkin normaalia, hallituksesta / johtokunnasta voi erota, kertomatta syytä.

    Näihän se yleensä menee. Ei minullakaan ole läsnäolopakkoa, tulokset ratkaisee. Alaisenikin saavat yleensä vapaata ilman selityksiä, pelkällä ilmoituksella mun täytyy mennä nyt. Joustava työaika / etätyöt, yksi nykyaikainen tapa motivoida henkilökuntaa ja pitää palkkakulut kurissa.

    Jos näin on, niin aika surkuhupaisaa käytöstä narisijoilta. Asiasta narisijoiden olisi pitänyt narista aikanaan vuosikokouksen päätöksestä, ei kuukausia tai vuosia päätöksen jälkeen...


    Ainakin minulle taisi käydä selväksi mistä on kyse. Ne joille ei käynyt, niin miettikää nyt valmiiksi niitä kysymyksiä sinne vuosikokoukseen ja kirjatkaa itsellenne muistilista. Mielellään tärkeimmät kysynmykset etukäteen kokouksen kutsujalle/esityslistan tekijälle, jotta kysymyksen voi tarvittaessa laittaa jo esityslistalle. Samoin vastaajat ehtii etsiä vastauksia valmiiksi. Vuosikokous on oikea paikka puida näitä. :wink:

    Koko episodista jäi kuva, että kun asiat ei mene ihan niinkuin haluaa ja sekaan sotketaan annos kateutta, niin melkoinen huhumäärä on valmis.

    Mitä tästä voi oppia?
    Jos haluaa vaikuttaa kannattaa olla vähintään paikalla vuosikokouksissa, joka on ylin päättävä elin ja sanoa siellä ajoissa ennen päätöksen lukkoonlyöntiä mielipiteensä. Tietysti enemmän voit vaikuttaa, jos lähdet mukaan pyörittämään toimintaa, mutta se vaatii enemmän, kuin pari kertaa vuodessa paikalle raahautumisen.

    Jos istuu kotona syljeksimässä kattoon kun päätöksiä tehdään, niin ei niistä päätöksistä kannata itkeä jälkikäteen. :soosoo:

    Selvyyden vuoksi
    Minulla ei ole mitään yhteyksia ko organisaationn ja yo kommentit ja oma näkemykseni on muodostettu täällä OD:llä kirjoitetun perusteella, eli älkää ottako niitä liian vakavasti :rotfl:
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Hienoa, että vivauduttiin vastaamaan. Noihin huhuihin nuo poliittisesti korrektit vastaukset eivät kuitenkaan kolmen ensimmäisen kysymyksen osalta tuoneet mitään valaisua. Ymmärrän toisaalta, ettei ilman asianomaisten tuostumusta voi näin tehdäkään. Itsekään en ole lähellä sylttytehdasta, mutta noita huhuja kuule niin paljon, että niihin on ollut pakko saada kantaa. Tässä on nyt yksi selvitys, tyydyttääkö se vai ei, jääköön jokaisen tisensä arviotavaksi, mutta se on kuitenkin ainoa mitä meillä on. Ja kai sitä tarvii ihmisten rehellisyyteen luottaminen kuitenkin olla lähtökohtana jos ei muuta näyttää ole. Henkilökohtaisesti mua kummastuttaa, ettei puheenjohtaja ole keskustellut hallituksen jäsenen kanssa eron syistä, mut kukin kai tyylillään. Toivoisinkin nyt, että jos kommentoitavaa on, niin asianosaiset ja huhujen alulle panijat itse toisivat näkemyksensä esille. Jos ei, niin asia vissiin sit tällä selvä ja huhuilta siivet leikattu. Ihmetyttää vaan, että mikä tarkoitus on otllasia "tosiasioita" esittää, jos ei ole valmis niiden takana seistä. Tohon saunahommaan en osaa minkäänlaista kantaa ottaa, kosken ko kokoukseen päässyt. Eiks se ollu just tää joka sattu samaan aikaan Tampereen Swapin kanssa? Mut edelleen, kiitos puheenjohtajalle vaivannäöstä ja aphoittelut aiheettoman harmin aiheuttamisesta. Onks muuten toimistolle jo palkattu uusi sijainen ja jos niin kuka?
     
  10. SuperGas

    SuperGas Gearhead

  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hyvä juttu, toi ratkaisuhan saattaa parantaa taas jatkossa tiedottamistakin tai ainakin kaikenlaisen tiedon ilmaantumista sinne FHRA:n sivuille :)
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Empä muista onko noita Tampereen swapin kanssa päällekkäin menneitä kokouksia ollut useampia kuin yksi, mutta ainakin sen yhden kokouksen aikana sauna oli jo valmis ja on ollut valmiina jo pari vuotta ennen tulipaloa eli ei ihan uusi juttu. Saunaa tilaan suunniteltiin jo heti muuton jälkeen eli 2004 loppupuolelta saakka.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ok, mut jos nyt tosta oikeen halutaan juttua repimällä repiä, niin se informaatio moisen jäsenistön eduksi olleen saunan olmassaolosta on sekin jäänyt vähän kenties vajaaks? Ja toki varmasti yhdistyksen kannalta ainakin asiantunteva sihteerivalinta.
     
  14. pontso

    pontso Gearhead

    ai siel oli sauna no v....tu me oltas tultu ton vaihelaatikko miehen kaa saunoo ja oltas saunotettu yks aken mies kans mut vi...tu ei tiijetty niin ottaa pattiin ku ollaan sauna miehii ja siinä sauna on lämmin kyl pitkään ja kuumana oltas muutama virvoke myös mat5kalla juotu mut TÄÄ VITUN TIODOTUS puoli on perseellään ollu jo VITUN PITKÄÄN . ja jos mulla pitää olla joku kilpailija numero millä pääsee lukeen noita kilpailija homii niin minkä vuoden kilpailija numerot on VIELÄ VOIMASSA et saaton vitun lisensin lukee . ehkä sit ei tarvi ajaa ensvuonnakaan muuta ku villei . mut opetelkaa tiodottaa noit asioit ja älkää työntäkö pitä päätänne sinne p..seeseen ja mumisko ja mä tiijän monta autoo jotka ei aja fyyran kisoi sen takii ja mä en ite oo niin jyrkky ku ne . nyt on avauduttu tarpeeks tältä erää ja meen juomaan lisää viskii ja toivon et ihan todella alatte oikeesti inforvoimaan asioista ajallaan , eikä mitään sala seuroi . ja rata henkilö kunnalle sellaset terveiset et ei kannata nauraa niille katu vessoille vaik ne on rumii niin ne voi kulkee lujaa kuten TAPPAJA MOSSE , mosselle hatun nosto , heti piikipaikalle ekalla vedolla. joitta näin tälläkerralla sano vittu jooooo
     
  15. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Ei voi kuin ihmetellä, että miten ihmeessä ihmetellään miten huhut lähtevät liikkeelle. :rotfl:
     
  16. pontso

    pontso Gearhead

    Ei voi kuin ihmetellä, että miten ihmeessä ihmetellään miten huhut lähtevät liikkeelle.
    ai sauna oli vain huhu no sit mä oon ymmärtäny väärin , no missä ne vuokralaiset sit kylpi , mut hei mitä teit -84, :oops: :odroll: :wc: ja vitut niist huhuist ............................................................
     
  17. GXP

    GXP 1st gear

    listaa vuosikokoukseen

    Onko kukaan nyt keräämässä listaa asioista syyskokoukseen? Ketju alkoi siitä, että kerätään asioita, joita pitäisi ottaa esille ja keskustelu pomppii välillä muihinkin aiheisiin.
    Jos joku ilmoittaa keräävänsä asialistaa, niin soitan mielelläni ja kerron tiedossani olevat epäkohdat. Kaikkea ei tänne kannata kirjoittaa kun viestit ovat ihan julkisia.
    Puheenjohtajan vastaus oli niin ympäripyöreä, ettei se vastannut oikeastaan mihinkään. Vastauksissa lähinnä toistui, ettei vastata.

    Ja kommenttina kisakalenteriin. olisi syytä pohtia myös kilpailijoiden logistiikkaa, ei ainoastaan FHRA:n (vai kenen se nyt olikaan) rekan logistiikkaa. Kaikki eivät ehdi notkua viikkotolkulla kisapaikkojen väleillä.
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Re: listaa vuosikokoukseen

    Ei ehdi ei. Ja useimmilla ne kilvanajoautot vaatii joka kisan jälkeen hiukkasen isompaa tarkastamista ja huoltoa kuin pelkästään bussin tai kärrin kyytiin ajamisen ja taas seuraavalla kisapaikalla esiin ottamisen :odroll:

    Tossa mm. meidän viime kesäinen Kalajoen ja Pudasjärven kisan välinen huolto alkuvaiheissaan Kalajoelta kotiin päästyä:
    http://www.batrace.fi/cf_doc_pix/190710_1.jpg
    Tosta sit vielä kone kävi ihan kokonaan osina kuten lootakin ja osia vietiin/läheteltiin Vantaalle ja Turkuun ja niiden palattua ehjättyinä auto taas kasattiin ja siitä sit kohti Pudasjärveä.
    Eli sellasta kisatouhujen perussettiä tossakin välissä tuli taas mm. meillä tänä(kin) vuonna puuhasteltavaks :poff:
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead



    miks niille rumille katuvessoille ei sais nauraa jos ne kerran on ulkonäöllisesti huvittavan näköisiä, tai näyttävät siltä että ei kulje kuin 17 sekan aikoja.
    eikös se niin ole että se parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa?

    ei tuolla radalla ketään dissata tai hyljeksitä sen takia että auto tai kuljettaja olisi ruma.


    tää mosse on sen verran härskin näköinen kapistus että kyllä mä uskalla ja pystyn nauramaan sille, tuskin sen omistaja kuvittelee voittavansa mitään muotoilukilpailua sillä?
    komia peli :wink:
     
  20. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Onkos tämä nyt semmoinen "vittu kuka on vittu ollut pisimpään vittu alhoholisti hä" -tyylinen vastakkainasettelu? :eek:
    Nyt on 2010. Varmuuden vuoksi ajattelin ilmoittaa.

    Ps. Tän kyseisen foorumin ylimpänä topikkina on ollut ohjeet yhteen salaseuroista, eli kilpailijafoorumiin sisäänkirjautumista varten jo 15.10.2008 lähtien.
     

Kerro tästä muillekin!