FHRA vuosikokous NYT lauantaina 16.10 klo 13!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja C-barge, 14.10.2010.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tillinmäentie 1 F, 2 krs, 02330 Espoo.

    Mua pyydettiin muistuttamaan tulevasta kokouksesta ja kehottamaan kaikkia suinkin kynnelle kykeneviä FHRA:n asioista kiinnostuneita jäseniä sinne saapumaan.

    Siellä käsittääkseni on jollain esittää materiaalia joistain kiperistä asioista jotka täälläkin on ollut useissa yhteyksissä esillä, ja niihin odotetaan johtokunnalta myös vastauksia. Eli luvassa olis kuulemma kokous jossa jotain muutakin kuin normihymistelyä, varmasti viihdyttävä tilaisuus. Ja ennen kokousta vissiin on joku briiffaustilaisuus jo, missä noita asioita esitellään, joku muu laittanee tietoa mihin aikaan ja missä.

    Eli jos haluat tietää ja vaikuttaa, niin raahaudu nyt kerrankin paikalle!
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mennään mennään...
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. Nyt olisi sitten kaikkien FHRAn jäsenten, joita FHRAn touhut jotenkin kiinnostaa hyvä saapua runsain apujoukoin paikalle. Tarjolla olisi kokousta jossa FHRAn suuntaa voidaan muuttaa haluamaanne ja vaatimaanne suuntaan. Tässä kokouksessa kaikki epäselvyydet voidaan nostaa pöydälle ja jos niiden kohteiden vastaukset eivät miellytä niin syylliset voidaan saattaa ovesta muille laitumille kuleksimaan. Eli jos sulla on jotain hampaankolossa niin tule se Lauantaina kokoukseen kertomaan.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    mulla oo mitn hampaankolossa, käytän hammaslankaa välillä :odroll:

    meinasin kuitenkin tulla paikalle... jos vaan muistan.
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän tonne paikalle tullaan kuuntelemaan ja mahdollisesti myös tarvittaessa kommentoimaan, jos siihen on tarvetta ja aihetta.
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Elekee heittäkö yhtään henkilöä pois ennen kuin teillä on siihen tilalle yhtä hyvä tai tietysti mielellään parempi tekemään hommia meidän ja harrastuksen hyväksi!!!On nimittäin sellainen systeemi pyöritettävänä eli on näyttelyä,swappia,kilpailuja esim.EM-tason kisa ja ainakin Power parkin tapahtuma jne. niin ei nykyään vain netissä valittajat pysty pyörittämään!!!Tiältä ei kerkii tulla paikalle mutta tyydytään paikalle olevien harkintaan asioiden hoidossa!!!Ps.Katsonut hommaa lähemmin reilun 4 kautta kilpailijan ominaisuudessa ja todennut että ei ole helppoa eli töitä tekevät niin johtoporras kuin ahkerat muut kisoja tekevät ja teitä siellä kisoissa ole yhtään liikaa!!!Terv:Spet 1937,Kuopio
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ketjuu kun luin ylhäält alaspäin, ni samat aatokset tuli mieleen kuin supollakin. Mä en oikeen tiedä et ketä sieltä ylipäätään pystyy/halutaan vaihtaa. Erovuorossahan on hallituksen jäsenistä kolme, Martti Luoso, Vesa Raiski ja Esa Suokas, Mikko Österberg on eronnut jo aiemmin. Eli neljä paikkaa on tavoiteltavissa, sekä nykyisten johtokunnan jäsenten, että mahdollisten uusien halukkaiden. Haluuks nykyiset jatkaa? Onko uusia ehdokkaita? No, koouksessahan toi selvii ja demokratia sitten hoitaa loput. Mut kantsii siis tulla paikalle, osallistua ja vaikuttaa haluamaansa suuntaan.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tervetuloa mukaan myös kaikki asioihin tyytyväiset jäsenet. Nyt lienee taas kerran suurten päätösten aika, joten panostanne tarvitaan.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ai niinku me vai :rotfl:

    Mut joo, taidetaan tulla täältä koko paikallisella REE vahvuudella eli tiimeistä DS367 ja DS377 olis tarkoitus tulla edustusta paikalle.
    Ellei perjantai-illan vietto mee pitkäks :poff:
     
  10. kaasari

    kaasari 3rd gear

    hitto ketähän minä edustaisin? vaihtoehtojahan olis vissiin kolme...
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sä oot sen verran iso että kyllähän sä voit edustaa vaikka kaikkia kolmea :rotfl:
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Vielä kerkeävät kaikki FHRAn asioista kiinnostuneet matkaan ja mukaan. Tervetuloa :rotfl:
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Mä lähen kohtapuoleen hakeen Ubaa ja sitten suunnataan Kivenlahteen.
     
  14. Man in Black

    Man in Black 3rd gear

    Tässä on supolta TÄYTTÄ ASIAA, mikä jokaisen tänään kokoukseen osallistuvan tulisi pitää mielessä!


    On helppoa heitellä kritiikkiä, jos jokin asia ei itseä ja suurta omaa egoa tyydytä, mutta alapa itse tekemään asioita paremmin tai ehdota parempi ratkaisumalli asioiden tekemiseksi.

    Suomessa on lukuisia vastaavia esimerkkejä yhdistysmaailmasta, myös autourheilun parista, jossa muutama narsisti on saanut halvaannutettua koko yhdistyksen toiminnan savustamalla ulos ne viimeiset tekijät, jotka ovat pitäneet yhdistystä toimintakykyisenä. Tyypillisesti näillä ruikuttajilla ei ole itse kanttia eikä kykyä astua vapaisiin saappaisiin. Ajatellaan, että kyllä joku muu tulee ja tekee hommat, MINÄ johdan asioita takarivistä.

    Kovimpien itkuvirsien veisaajien kannattaisi perustaa ihan itse oma yhdistys, jonne voisi kutsua kaikki omat kaverinsa. Samalla voisi vaikka järjestää omilla säännöillä kisan "pääkaupunkiseudun nopeimman tittelistä" ja pitää parkkipaikkanäyttelyn Rusan TB:llä, jonne kaikki kaverit olisivat tervetulleita.
    Kuulostaisi tosi mahtavalta, ihan jo alkaa tulla harrastuksen alkuajat mieleen. Tehdään juttuja kaveriporukalla ja meille itsellemme.

    Ainut vaan on, että mahtaisiko edes yhdistyksen perustaminen onnistua näiltä kriitikoilta, itseltään, mutta jos joku muu tekisi sen. Olisihan se varmaan jonkun mielestä hyvä, että olisi olemassa vaihtoehto FHRA:lle, jos homma ei tyydytä

    Jos kokouksessa lähdetään hakemaan aivan uusia linjoja ja tekijöitä yhdistykselle, niin olisi enemmän kuin toivottavaa FHRA:n tulevaisuuden kannalta, että tällöin olisi jo ennakkoon olemassa selkeä suunnitelma mihin suuntaan, miten ja kuka/ketkä asioita alkavat johtamaan. Halutaako koko yhdistyksestä tehdä vain muutaman kilvanajokuljettajan äänitorvi, vai pitää FHRA nykyisen kaltaisena yhdistyksenä, joka on syntynyt laaja-alaisesti amerikkalaisten autojen ja moottoripyörien harrasteen ympärille .

    FHRA:n nykylaajuudessa olevaa toimintaa ei voida johtaa huutoäänestyksillä. Aina ei voi tehdä päätöksiä, joilla kaikki (kovaäänisetkin) jäsenet saadaan tyytyväiseksi.

    Itse haluaisin, että FHRA:n järjestämillä tapahtumilla olisi hyvä tulevaisuus edessään. ACS, Drag Racing -kisat, ym FHRA:n järjestämät tapahtumat antavat elämyksiä ja palvelevat laajaa ihmisjoukkoa. Paljon laajempaa kuin pelkästään FHRA:n jäseniä tai narsismiin taipuvaisia kriitikkoja. On sääli, jos kokoukseen lynkkausmielialalla menevät henkilöt saavat yhdistyksen nykytoiminnan horjumaan tarjoamatta mitään parempaa tilalle.

    FHRA:n ja kuten kaiken muunkin pitää uudistua, jotta säilyttää toimintakykynsä. Esimerkkinä tästä Pääsiäisenä järjestettävä ACS. Jos näyttely järjestettäisiin samalla formaatilla, kuin Tikkurilan tai Jäähallin näyttelyt aikanaan, niin paljonko olisi maksavia kävijöitä. Tällaisia harmaantuneita vanhan polven harrastajia kyllä, mutta mitään yleisöryntäystä ei varmasti olisi luvassa. Ottaen huomioon, että harrastus paljolti keskittyy vanhojen autojen ympärille, on ymmärrettävää, että monen mielestä ennen kaikki oli paremmin. Niinpä!

    Toivottavasti kokouksesta ei tule lähtölaukaus yhdistyksen hautajaisiksi, vaan siellä tehdään päätöksiä, joilla turvataan FHRA:n toiminnan jatkuvuus ja enemmistöön kuuluvien jäsenien palvelut. Itse valitettavasti en pääse osallistumaan kokoukseen oikean hautajaistilaisuuden vuoksi, seuraavaksi puen taas mustaa päälle, mutta fyysinen osallistumattomuus ei tarkoita, ettei voisi olla vaikuttamassa kokouksen päätöksiin.



    Jotta kirjoituksessa käyttämäni termi narsisti saisi sisällön, niin oheisena kuvaus narsismin oireista:

    Narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:

    1. Suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan
    2. Keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta
    3. Uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot
    4. Vaatii korostunutta ihailua
    5. Oikeus erityiskohteluun
    6. Muiden hyväksikäyttö
    7. Empatian puute
    8. Kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä) ja
    9. Ylimielisyys ja röyhkeys

    Lähde: Wikipedia

    Jokainen, joka on lukenut mm. näitä FHRA:n toiminaan tai sen johtamiseen liittyviä kritiikkejä sekä tätä keskustelufoorumia yleisesti, voi päätellä, ovatko keskustelut tällä foorumilla joskus saaneet narsismin piirteitä.

    Saapa nähdä toteutuuko tämän kirjoituksen jälkeen sananlasku: "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".


    Vilpittömästi
    MiB
     
  15. Henski

    Henski 1st gear

    ^^ Erinomainen kirjoitus!!!

    Toivotaan vaan ettei ajoitus ollut liian myöhäsellä, koska kokouksen alkuun oli vajaa tunti, mutta tätä kirjoittaessa lienee myös toteutuma on paikallaolijoille tiedossa.
     
  16. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kokous alkoi 13.00 ja päättyi 17.20... Hyvin oli väkeä paikalla ja uutta verta saatiin johtikseen...
     
  17. Mymmeli

    Mymmeli 1st gear

    Hyvä Man in Black,

    olen jo reilusti elämää nähnyt Mymmeli, joka olen joutessani seurannut näitä Overdriven sivuja. Olen tehnyt melkoisen elämäntyön sekä talouden että hallinnon ammattilaisena. Eikä tuo juridiikkakaan ihan vierasta ole, ja siksi kiinnostun kaikesta epäselvyydestä.

    Kirjoituksesi pisti kovasti silmääni; oletko tosiaan (vanhempana henkilönä saanen kait sinutella) sitä mieltä, että ne henkilöt, jotka kiinnittävät huomiota epäkohtiin ja koettavat yhteisen edun nimissä saada selvityksiä ja rotia asioihin ovat egoisteja ja narsisteja? Koska olen seurannut melkoisen kauan tätä käytyä keskustelua niin niskavillani nousivat pystyyn luettuani kirjoituksesi. Ja siihen saamasi joo-vastauksen myötä tajusin, että ajoitus oli varmaankin aika tarkkaan harkittu.
    Kirjoituksesi oli näennäisesti puettu asialliseen sävyyn, mutta keihään kärki oli hiottu ja sen osoite selvä.

    Koska itse uskon oikeudenmukaisuuteen ja demokratiaan olen vilpittömästi sitä mieltä, että jos tarkkaan katsot peiliin, niin mahtaisiko sieltä katsoa narsisti takaisin! Kaikella rakkaudella
    Mymmeli
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    olisihan sitä voinut huonomminkin 30 litraa bensaa polttaa kuin ajella kokoukseen...


    hyvä joo että uusia naamoja tuli johtikseen, jos joitain muutoksia rupeaisi sitten tapahtumaan.
    mitään muuta siellä ei sitten tapahtunutkaan :-?
     
  19. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Mitä kaikkea on muutettavien asioiden listalla?
     
  20. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Tiedotuksen taso?
     

Kerro tästä muillekin!