FIA European Finals 2011

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Putte, 9.9.2011.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Aivan pian on Englannissa alkamassa ensimmäinen FIA ja UEM lajittelukierros ja viimeinen taistelu mestaruuksista ja muista mitaleista tiivistyy.
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

  3. patukaplas

    patukaplas 1st gear

  4. TIL-racing

    TIL-racing 3rd gear

    TIL-Racing päivittää sivujaan Santa Podista käsin

    Tiimi huoltaa juuri autoa seuraavaa kierrosta varten.

    www.til-racing.com

    Pasi
     
  5. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Kiitos Pasi ja kaikki varpaista lähtien ylös että kaikki sujuu hyvin, eka oli ainakin netin välityksellä melkoinen veto :)
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Muutamaa hyvää rykäisyä lukuun ottamatta ekan pro rundin tulostaso oli aika vaatimaton. Pro modissa vain kuusi autoa kutosen aikaan ja pumppina 19.86. Pro stockissa kutoseen pääsi ekalla rundilla vain kaksi kuskia ja kahdeksaan kaavion pump 28.81. Eikä muissakaan ryhmissä taso tuon kummoisempi ollut, poikkeuksena kuitenkin pro stock bike.

    Suomalaisista parhaiten ajoi ekalla kierroksella Fredrik Fredlund, joka sai lajittelun kolmanteen sijaan oikeuttavan ajan 7,24. Ei Paljakan 6,42 myöskään ole huono aika top fuel bikessä.

    Topikoissa suomalaiset ovat sijoilla 3-6 eli tilanteen jos tilanne jäisi voimaan olisivat suomalaiset vastakkain ekalla kierroksella. Tokihan nuo ajat tosta paranevat. En ymmärrä miksi Podissa ajetaan edelleen varttimailia, kun muualla joudutaan tyytymään 1000 jalkaan. Tulokset eivät näin ollen ole vertailukelpoisia esimerkiksi Suomen ja Ruotsin kisoihin. Järkevintähän olisi, että koko EM-sarjassa joka radalla ajettaisiin samaa matkaa.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Nyt kun tota tuli tarkemmin luettua, niin taitaa tää Podin kisa jäädä top fuelin osalta Euroopan viimeiseksi vartti mailin kisaksi vai mitä tykkäätte seuraavasta lauseesta: Here we go then, quite possibly the last quarter mile TF race in Europe.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tykkään, että suolesta moinen. Loppunopeuksiin ei tuhatjalkaisella ole käytännössä mitään vaikutusta. Ja niin kauan kuin pyörillä vedetään yli 300 taulussa ilman mitään putkea ympärillä, niin autoilla pitäisi saada vetää miljoonaa.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Yllättävän hyvin muuten pysyivät englantilaiset aikataulussa. Eka pro rundi päättyi vain 45 minuuttia myöhässä.
     
  10. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Meinasin juuri kuitata edellisen mutta tuossahan tuo olikin :) :) :)

    ELi olisi kaikkien etu ( koneet / lompakko ) jos matka olisi 1000 jalkaa kuten jenkeissä joten mitä jenkit edellä, eurooppa perästä ...
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Tokan rundin jälkeen on pro stockissa jo viisi kuskia päässyt kutosen aikaan. Tuntuu olevan tiimeillä jonkin asteisia ongelmia tai sitten rata ei ole paras mahdollinen. Podissahan on totuttu ajamaan yleensä lujaa.

    Myös pro modissa toinen lajittelurundi toi aikoihin parannuksia, mutta aivan parhaita aikoja ei varmaan ole vielä tänään nähty.
     
  12. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    eikös eka rundi ole yleensä lähinnä pidon etsimistä ja tokalla on odotettavissa jo aikojakin, vaan oikea rata varsinkin tuntuu olevan ongelma. Muutenkin ei rata tunnu olevan ihan parhaimmillaan vaan eiköhän se siitä
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Eka päivä ajettu pron lajitteluja ja topikoissa ykkösenä on komeasti Anita Mäkelä 4.916 ajalla. Muut suomalaiset ovat sitten sijoilla Lehtimäki 4., Paavali 6. ja Halinen 7. Kaikilla olisi kyllä tarvetta parantaa aikojaan, jotta kaavioon saisi hyvät asetelmat etenemiselle.

    Näillä näkymin kaikki muut suomalaiset olisivat jatkoon menossa paitsi pro stock bikessä Timo Savolainen, jonka pitäisi parantaa huomenna aikaansa reilusti ja Super Twineissä Samu Kemppainen, joka on tällä hetkellä niukasti yhdeksäs.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Kysehän ei nyt olekaan siitä vauhdista, vaan pysähtymisestä. Tuo sata metriä auttaa siinä melko paljon noista nopeuksista.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    On näköjään Podissa tehty ohjelman muutos. Pro modien pitäisi olla jo ladulla menossa, mutta nyt ajetaankin junior dragstereilla. Niiden piti alun alkaen olla vasta pro rundin jälkeen.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Pro modit pääsi aloittamaan lajittelunsa puoli tuntia myöhässä, mutta nyt näyttää kisa etenevän vauhdilla.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Johan pro modin ajoissa aletaan päästä jo vähän alueelle. lajittelun ykkösenä nyt Micke Gullqvist 6,08 ja kakkosena Urban Johansson 6,17. Marc Meihuizen on päässyt aikaan 1,18 ja pumppi on nyt 7,08, mikä on kyllä vieläkin korkea.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Pro stockissakin ajajat alakvat näyttää siltä kuin pitäisikin. Kaavioon tarvitaan kuuden sekunnin aika ja kärjessä menee tällä hetkellä kauden valtias Jimmy Ålund 6,75, toisena Micke Callin 6,78 ja kolmantena Sampsa Palos 6,82. Nixxon on sijalla viisi ajalla 6,85 ja pump on nyt 6.98. Ei vielä hätyyttele Alastarossa ajettu kaikkien aikojen nopeinta pro stock kaaviota.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Juniorit on lajitellut nyt seitsemän kierrosta ja seuraavan kerran kun ne tulevat radalla on vuorossa kaavion eka rundi, jolle Petteri Liimatainen lähtee sijalta viisi.
     
  20. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Onko jollain muulla ääniongelma eurodragsterin livelähetyksessä? Sellainen nopea kaikuryöppy tulee vähän väliä. Aika paljon haittaava efekti.
     

Kerro tästä muillekin!