FIA Main Event

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 29.5.2012.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Ei Top Fuelissa, siinä mentiin minimi ajalla, mutta Super Twinissä, Top Fuel Bikessä, Pro Stockissa ja Top Metanol Dragsterissa semien ja finaalien väliin ei jäänyt sääntöjen mukaista huoltoaikaa. Tosin ei se säännöissäkään ole ehdoton vaan suositusaika, josta kilpailun järjestäjä voi aikataulullisista syistä johtuen tintkiä.
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

  3. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Tämähän olisi mainio edistysaskel, nykyiset kuvaamani videokuvat tornista tulee viiveellä youtubeen , kyllä live on aina poikaa.
    Herää vaan kysymys onko idea eurodrgasterin yms järjestön vai FHRA:n organisoima ja kuka mahdolliset maksut kuittaa ?
    Nimittäin Aartomaa porkoineen ajoi asiaa jo vuosia sitten, vai onko pioneerit siististi sivussa.
    Kunnia sille kenelle se kuuluu :soosoo:
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Eikö sen järjestäminen ollut lähinnä Mission Impossible ;)

    Samapa tuo..itse tökötän tiukasti hiekkarinteessä OMALLA paikalla.
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pthuuiii, vihdoinkin saatu englannin matka paatokseen ja takas tyon aaressa :-?
    Kisat oli vahan mita oli, en oo kylla ikina ollu englannissa moisissa mukana. Yleensa tuolla on ollut jarjestelyt, ja tarkemmin sanottuna ajattaminen ollu aikalailla huippuluokkaa, mutta nyt kylla vedettiin pohjanoteeraus.
    Lauantaina rimaa hipoen paastiin 2 kiekkaa, ja olisko jossain 9 kintaalla ollu kun oli ajot ajettu.
    Sunnuntai venyteltiin sateessa ja ihmeteltiin kalustoa vahan joka varikolla. Mielenkiintosta tuotetta loytyy kylla saarelta. SPET kalusto varsinkin, ahdettua ja kaasutettua 7 pelia ihan vaivaksi asti.
    Maanantai aamulla tultiin takas radalle ennen 9 ja mitaan ei tapahtunut. Aurinko kylla paistoi jo ja oli kuivaa. Varikkokin kerkes itestaan kuivumaan suurimmaks osaks ennenkuin lahempana 11 meni vasta kuivuri radalle, syyta tahan ei ikina saatu selville. Ajoaika kylla oli 9 eteenpain etta siita se kait ollu kiinni.
    Kun vihdoin viimein piti alkaa ajamaan niin radasta nousi kosteutta lapitte ja sita tartti joka toisen lahdon jalkeen kayda traktorilla harjaamassa pois. ProModien eka kiekka sen johdota vahan menikin vahan miten sattui. Eka Pro kierros tais loppua jossain lahempana viitta!
    Toki kesken prokierroksen piti pitaa ~20min taukoa kun radalle laskeutui jostain paikallisesta armeijan laskuvarjo osastosta 3 heppua!!!
    Ja suihkumoottori autoa, rakettipyoraa ja 2 paikka dragsteria vieraili radalla tasaseen tahtiin. Noi tais ajaakkin reilusti enemman kuin ketaan muu!
    Tuollahan ajettiin vahan poikkeavassa jarjestyksessa pro rundit, eli autot meni ekaks. Normaalisti ollu pyorat ensin. Mun mielesta toi on hyva asia kun se kuitenkin on vahan vaarallisempaa menna kylmalle/liukkaalle radalle pyoralla kuin autolla.
    Mutta aikasempiin vuosin verrattuna toi tiedotus tosta radalle menosta ei oikeen toiminut entiseen malliin, olisko ollu vahan uutta henkilostoa luokkia noutamassa tai jotain? Toki noi tolkuttomat tauot myoskin sekottivat asiaa.

    Semi kierroksen ekana ajoi TF putket, joista molempien parien jalkeen suoritettiin siivousta. Mikskohan se taalla euroopassa oikeen meneekin noin? Rasvausta rasvauksen peraan, NHRA kun siirty ajamaan 1000' niin rasvaukset loppui lahes tyystin. Pitasko euroopassa ajaa sitten 660' etta pysys liejut koneessa????
    Ja siihen peraan nahtiin todellinen huippusuoritus kilpailun johdolta: paastivat viela yhden topikan ajamaan lisenssia!!!! Siis stana ajamaan lisenssia KESKEN Pro kierroksen!!!
    Ja sanomattakin on selvaa etta sehan ei hyvin paattynyt, rasvat pihalle jo jossain 60 jalan kohdalla ja siita maaliin asti!!!
    Pikkusen meni aikaa siina siivouksessa. :mad:
    Semeissa en kerenny kauheesti seuraamaan miten autot varsinaisesti ajeli mutta Super twineissa Kanadan Natella oli soololahto josta 6.6 ajalla finaaliin ja toisella puolella kaaviota oli Samu Kemppainen ja Hollannin Job Heezen. Jobille vaihtoivat ekan kiekan jalkeen moottorin kun suli molemmat mannat ekalla kiekalla. Tohon ei olis ollu missaan tapauksesa tarpeeks aikaa jollei tota TF-lisenssi rasvausta olis tapahtunu.
    No, lahto oli todella tiukka, Samu viivalta muutaman satasen paremmilla reaktioilla, 100m kohdalla Job edella muutaman satkun, 200m kohdalla sama aika molemmilla ja Samulla muutama kilsa nopeutta enenpi. Siita etteenpain Jobin rukki tyonsi pikkusen kovemmin kun Samun ja maaliviivalla 11 sadasosaa eroa. 6.6 ja 6.7 ajat
    No,Samua siteeratakseni ''saappaat jalassa kaaduttiin'', aikahan oli Samun toiseks paras aika ikina.
    Finaalissa siis Nate ja Job, jolla taas konerikko. Tallakertaa veivi paksana. Eli heput tuli ilmottamaan etta saa ajaa soolona, ei ole enaan lisaa moottoreita eika aika riita muutenkaan minkaan tekemiseen.
    Aika alko kaymaan todella vahiin, tuli ilmoitus etta klo 9 loppuu ajaminen ja kaikki viivalle heti kun vaan pystyy. Natelle nopee huolto, uudet oljyt ja kytkin pakka ja lykkimaan kohti lineuppia.
    Finaalit vedettii suurinpiirtein siina tahdissa millon joku kerkes paikalle. Jos en nyt ihan vaarin kattonu niin oli 20.58 kun Nate ajoi finaalin keskenaan. Hyva 6.7 vetasy siihenkin etta hienosti meni. Olisko heppu vetanyt kaikki vetonsa viikonlopun aikana .20 sisaan etta aika tasasta menoa.

    Kaiken kaikkiaan oli kylla paskin kisa englannissa ikina, ja niita on jo jokunen tullu kaytyy, seka katsojana etta mekatsuna.
    Uskallan kylla sanoa etta nailla nakymin toi oli viiminen kauden avaus englannissa.
     
  6. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    Kiitos Gremlin seikkaperäisestä raportista. Olipahan show !
     
  7. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Tollain voi tehdä vain isossa maailmassa, ilman suurempaa parkumista. Jos se se tehtäisiin suomessa, täällä olis viisi sivua tekstiä, miks fyyra sit ja miks fyyra tätä.. :eek:
     
  8. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Tänä vuonna osa tiimeistä "äänest jaloillaa" ,evätkä ilmoittautunut EM avauskisaan. Luulempa vaan että sama meno jatkuu ens vuonnakin, kun peli on tollasta.

    nimimerkillä. Paikalla asiaa seurannut.
     
  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niin, voisko se johtuu siita ettei paikalla ollut suurin osa taalla kirjoittaneista? Toi viis sivua tekstia saattas johtua siita etta FHRAn kisoissa kun sattuu olemaan pikkusen enemman ODlle kirjottavia kuin Englannin kisoissa :odroll:
    Mutta lueppa vahan ulkomaan palstoja niin kylla siella tota ''parkumista'' loytyy.
    Toki sita joku vois kutsua ihan kommentoinniksikin, mutta kun toisilla se on niin pyha ja henkilokohtainen asia niin kutsutaan nyt sita sitten parkumiseksi!

    Mutta ei se touhu kaukaa oo valilla liipannu noissa meen kotimaisissa kisoissakaan jos nyt ihan rehellisia ollaan. Jos paivassa paastaan suomen sportsman kisoissa 2-3 kierrosta niin ei silla kannata kauheesti henkselia paukuttaa.
     
  10. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hyviä kuvia!

    Nämä olivat erityisen hienoja:
    Stiletto
    Comet
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tais olla viime vuosituhannella kun joku suuri kirjailija tuomittiin jumalanpilkasta. Ilmeisesti joillakin olis kaipuuta samaan ilmapiiriin. Mulle ei kyl aukee et miten esimerkiks joku Zausesku hyöty kritiikin puutteesta, siitä et ei epäkhtia tuotu esille, ei painostettu niitä korjaamaan jne. Kritiikkiä pitää olla, sitä voi sitten kumota jos se on asiatonta, ei vaadi kuin muutaman sanan tai rivin. Ilmeisesti niitä ei kuitenkaan ole tälle kaudelle budjetoitu.
     
  13. fordstw

    fordstw Gearhead

    Kuvia löytyy täältä.
    Jonkinlaista video kuvaakin tuli tallennettua,mutta en vielä tiiä
    onko mitään julkasemisen arvoista..
     
  14. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  15. RcT

    RcT 3rd gear

    Re:

    Ei oo noussu toi hinta ihan noin korkeeks. :eek: (Mut onko tossa nyt varaa korotuksiin noiten arveluiden pohjalta noin paljon :D ...)
    Hah.
    No ens vuonna pyritään siihen että, kilpailijoiden ja katsojien käytössä olisi älypuhelimien ja tablettien ja läppärien lisääntyessä ns. public wlan, josta näkisi omat tuloksensa ja esim. realiaikaisen tilanteen (aika- ja pudotusajo).

    Terv.
    RcT
     

Kerro tästä muillekin!