Finaalit - Kauhava

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Aulis Hämeenkorpi, 26.8.2021.

  1. Ei taida olla vielä avointa otsikkoa 2021 Finaalikisasta.

    Aika hintsusti on ilmoittautuneita. Onkohan kisa liian kaukana kaikesta?
    Sääkin voi olla jotain lumisateen ja perunannostopoudan väliltä.

    Onko Katuautoharrastelijoille mitään erikoisryhmää, johon pääsisis halvalla ajamaan?
    "suut auki" tyyppinen ryhmä olisi hyvä ja 16 ekaksi ilmoittautunutta pääsisi mukaan.
    Juuri laitoin 1v sitten ostamani isomman NOS linjaston paikoilleen, voisi lähteä sitten testaamaan ja kisaamaan.

    Aulis
     
    Vermilion tykkää tästä.
  2. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Jokamiehen luokka ois jeesh!
     
  3. pinola

    pinola 2nd gear

    Kyllä sellainen taitaa jo ollakkin vaikka ei oo juuri mainittu muualla kuin kilpailukutsussa, 660 drags.
     
    supo, Mikkis ja jknR tykkäävät tästä.
  4. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    La 27.08 klo 22. 36:

    - 99 and counting...

    Edit (sunnuntai aamu: 105 and counting)...

    Minua ilahduttaa jälleen se, että on jo 4 ilmoittautunutta funny bikeä...

    Lisäksi yksi uusi SSB kuski on ilmoittautunut kisaan... (edit) yhteensä 2 kuskia jo mukana.

    - Vesa Ruhanen... Olisiko aika kokeilla myös? ... Ja ottaa Euroopan nopein aika Suomeen.. Olisi varmaan eka 6.7 aika Euroopassa.

    Fueltech Nitrobike Showdown puolella on jo 10 ilmoittautunutta...

    - Onko Teemu Kettula ja Harri Piensalmi tulossa myös kisaan?

    - Entä saadaanko ulkomaisia (poislukien Hintukainen) kilpailijoita mukaan Fueltech Nitrobike Showdown kisaan?
     
    Muokattu: 29.8.2021
    FB236 tykkää tästä.
  5. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Luulenpa että nyt paukkuu se 3:n TD:ssä ja se 5:n Nitrobike Showdownin puolella...

    Lisäksi odottelen mielenkiinnolla miten ajat kehittyy Funnybiken ja SSB:n puolella... Toivottavasti nähdään uusia ennätyksiä.

    Toivottavasti säät suosii ja rata saadaan ennätyskuntoon.

    Lisää prätkäluokkien edustajia näkisin mielelläni radalla...
     
  6. pile

    pile Gearhead

    Rataryhmä on jo nyt paikalla.
     
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  7. newhouse

    newhouse 3rd gear

    Ruhanen ei tule ajamaan, joten ei tule SSB ssä kummoisia tuloksia.
     
  8. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Erhomäetkään eivät ole tulossa....Top Street 6s aikaa siis tuskin rikotaan.
     
  9. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Ascona olis kyllä ollut mielenkiintoinen nähdä finaaleissa. Harmi kun motti hajos motoparkis
     
    Vermilion ja Rami_Vaan tykkäävät tästä.
  10. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Harmi juttu... Olisi ollut hienoa nähdä hänet ja KAWA radalla...

    Off topic:

    - Ikuisesti Kawa fani (90 luvun alussa GPz 900 Ninja oli omien unelmien täyttymys)!

    11 ja puoli tuntia... Louhelasta (Vantaa) tunturilappiin (yhteensä ajoin yhteen putkeen n. 1200 km koska menin Tampereen ja Keuruun kautta)... Rikos vanhentunut! :odcool:

    - oli muuten harvinainen sääkin kun koko matkan aikana ei satanut yhtään.
     
    Muokattu: 29.8.2021
  11. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Kisan lähestyy ja nyt on jo virallisella listalla (https://www.dragracing.eu/event_details.asp?c=y&id=615) 107 ilmoittautunutta, mutta ainakin FB-ryhmien mukaan myös Harri Piensalmi olisi tulossa mukaan Nitrobike Showdown kisaan ja näytti myös siltä, että Stamblewski olisi aikeissa tulla kisoihin TD luokkaan (toivottavasti saavat Huyndain kuntoon ennen kisaa)....

    Toivottavasti tulee lisää, olisihan se hienoa jos Finaalikisassa olisi kauden suurin osanottajamäärä.
     
    Muokattu: 2.9.2021
  12. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Ilmoittautuneita on jo 110 (+ 2 muuta yllä mainittua / FB:n mukaan)...

    Lisäksi (lähde FB) Hovi olisi myös tulossa, jos osat tulee ajoissa ensi viikon alussa.
     
    three hundred tykkää tästä.
  13. Odotin että kovia katuautoja tulee ajamaan TOP STREET ryhmään. Onko niin että joillekin vain riittää no prep -sudittelut? Brander, Audi, Uskali, Escortit, Vega, .... keski- ja matalia kaseja tai seiskoja kulkevia katuautoja on yllättävän paljon, mutta onko Kauhava kaukana ja kisan hinta liian kova katumiehille? En edes tiedä paljonko kisaa minen LA-SU maksaa, mutta oletan 400e tai yli...

    Luvannut hyvää keliä ja jos on 12-13astetta tms. lämmintä, se on ihan normaali syyskuinen ilma. Toki sääennusteet tarkentuu loppuviikkoa kohden, mutta jokatapauksessa korkeapaineelta näyttää.

    Treeniajojen (PE) hinnoittelu pitäisi olla sama kaikille : Pelkille treenaajille ja LA - SU SM kisoihin osallistujille. Olen sitä mieltä että FHRA:n lompakko ei niin vahva ole että kannattaa jättää nekin rahat ottamatta jotka mielellään tulisivat päiväksi hakemaan säätöjä, ennätystä, uusien juttujen testausta.... Saman tuloksen voi tehdä hyvin monella tavalla. 150e pelkästä treenipäivästä on aika paljon, jos halutaan vetää mukaan perus katuautoja.

    ah
     
    Gary Grand ja three hundred tykkäävät tästä.
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jotta voi ajaa katukisaa pitäis täyttää säännöt. Tamin kans ku juttelin ni tulee jälki-ilmottautuneena jos näyttää et olosuhteet vaikuttaa siltä et ajetaan. Kisan hinta on varmasti yksi tekijä, ja merkittävä sellainen monelle jotka harrastuksena maksaa ne omasta palkastaan. Esimerkiks viime viikonloppuna oltiin Viron EDRA Glassdrive finaalissa, siellä Super Gas ryhmässä pe-su osallistuminen oli 90€. OL, joka oli kovin luokka, oli osallistuminen ilmainen.
     
    three hundred, Herje ja supo tykkäävät tästä.
  15. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Osaa ei kiinnosta ajaa kilpaa vaan aikaa, muutenkin nykyisillä TopStreet on kuollu, jos ei ole vähintää 6 osallistujaa joka kisassa. Palkintokin on höpöä, eikä aikataulu ole muualla näin tiukkaa. Mieluiten itsekin toki näkisin Koivumäen Kallen, Viikin, Kukin, Suojasen, Erhomäen, Virtalan, Blacklist Bmw:n yms ajamassa mutta aikataulut, hinnat ja säännöt ei mahdollista suomessa kunnon topstreettiä. Väkeä ei vaan kiinnosta. Monet kiertelee vaan noita lentokenttä kisoja, joissa löysempää. Wihinekin on vissiin bannissa kun ajoi liian kovaa, kiitos sääntöjen ei vissiin nyt sitten pääse Suomessa ajamaan, ilman karmeaa turvahäkkyrää. Monesti kuullut laskuvarjo pakosta samaa kommenttia.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  16. fmila

    fmila Gearhead

    Et aja muuten lentokentälläkään yli 250 kmh loppareita ilman varjoa ja myös käytät sitä. Trafi valvoo ja vaatii sen joka tapauksessa (pois lukien Super Carit, eli Ferrari yms). FHRAn sääntökirjassa raja on 240 kmh. Muutenkin pidän turvamääräyksistä nillittämisen aika erikoisena. Toki nuo "parasta ennen päiväykset" joissain turvavarusteissa ei aina ja joka tapauksessa ole välttämättä linjassa. Kaaret pitää toki olla vauhtien mukaan kunnossa, ehdottomasti. Emme tarvitse Lappeenrannan kohtaloita enää yhtään lisää. Muuten loppuu koko homma tässä maassa.

    SM-kisoihin mahtuisi hyvin lisää kilpailijoita, vain sillä saamme osallistumismaksut putoamaan ja jos(kun?) se vielä tuo lisää yleisöä, niin maksut putoaisi entisestään.

    t. AM
     
  17. Kyllähän se niin on että turva-asioista ei voi tinkiä ja niiden eteen ei voi koskaan tehdä likaa töitä.

    Varmaan se on aika monitahoinen juttu että kovia katukisavehkeitä ei ole enempää SM kisoissa.
    Joillekin matka on liian pitkä (400km pääkaupunkiseutu <-> kauhava). Matkakulut, majoituskulut, kisakulut.... ei sitä reissua ajeta 1000eurolla tai ei välttämättä 1500eurollakaan kun ruoka, kisapolttoaine jne jutut laskee päälle. Malmilla käy 100e + - kuluilla suttaamassa päivän, onhan se ero hirveä.

    Ilmoittautumismaksu on kyllä aika kova ja kuten edellä hyvin on AM:n tekstissä: Lisää kuskeja, maksu pienempi. Jos motoparkissa maksoi 2pvältä 540e sähkön kanssa (jotain tuommosta jotkut kuskit kertoi) on se aika paljon jos ainoa sponsori on oma lompakko.
    Katuautohommissa tuskin näitä "tarroitettuja" autoja paljoa näkee. Joitain voi olla, mutta puhutaankin isosta enemmistöstä.

    Nyt on PE treenipäivä joka voi vetää hyvin kalustoa läpi, jos rata pysyy ajokunnossa öljy yms.
    vahingoista. Itse löysin 32.sta vian joka vienyt tehoja. Tekisi mieli pari lähtöä ajaa, mutta ei viitsi 150e + jälkimaksu maksaa kahdesta lähdöstä. Kokeilijoille ei oikein ole täällä pohjoisempana mitään juttua. Vesivehmaa, Malmi, Salo, Hyvinkää.... etelässä pääsee kadunmieskin kohtuu hinnalla kokeilemaan autoaan. Toki on Kalajoki, mutta kun on rata naapurissa, siellä vain 150e treenipäivää tai suhtkallista SM kisaa. Puuttuu tästä keskisestä Suomesta rehellinen kadun miehen testijuttu.

    Tästä katujutusta olen isoille herroille puhunut ja ehdottanutkin että kuinka sitä voimme pyörittää täällä vaikka omien kylien porukoilla, mutta vastakaikua ei ole ollut tai se on kadonnut etelä-suomen vilinään.

    Ah
     
    Muokattu: 7.9.2021
    Vermilion tykkää tästä.
  18. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Offtopic:a myönnetään..

    Oliko 1/8 minkälaiset runkorajat kun ajatellaan vaikka PikkiS:ä tai erityisesti Time Machine Corvettea? Ei osunut silmiini. Meillähän on nyt 8.5s turvakehikko.
     
    Muokattu: 7.9.2021
  19. supo

    supo Gearhead

    8.50 turvakehikko 1/8 5,35s ja 7.50 kehikko 4.50s löysin FHRA:aan säännöistä.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  20. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Jaa- sellasta se sit on. Katu-auto ei ole minulle häkkyrä, jos pitää ikkunasta putkihelvettiin ryömiä. Jos ei pääse radalla ajamaan kun menee liian kovaa niin voihan sitä käydä jossain kadulla vetämässä 280kmh, jos radalla on nykyään niin kovat säännöt että sinne ei enään pääse. Jos käyn ostamassa Dodge Demonin ja ajan sillä 9,13 varttimalilla. (152mph) niin se on sellainen minkä saa suoraan kaupasta ja kilpiin. Sillä ei saa ajaa FHRA kisoissa. Tehdas ei ole siihen laskuvarjoa tehnyt tai putkihelvettiä. Voi istua takapenkilläkin kotimatkalla.

    Nykyään kun pulttatava turvakehikkokaan ei kelpaa...jolloin penkit sais säilyttää autossa sellaisena kuin tehtaalta tullessa.
     
    Muokattu: 7.9.2021
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!