Fitech säätäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja impala-63, 1.8.2018.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Älä edes pelleile tollasella :eek:

    Sain delphiltä vastauksen että pumppu virtaa max 59gph eli n 220 lph. Siinä riittää siis kyllä paukut viinalla ajamiseen.
     
  2. Onko se niin, ettei tuohon Fitechiin saa kytkettyä flex fuel anturia? Semmoisen saa moneen ohjaukseen laitettua. Se haistelee millaista bensan ja alkoholin seosta sielää virtaa.

    [​IMG]
     
  3. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Onko kukaan saanut fiteciä toimimaan kunnolla....puhtaalla viinalla?
     
  4. Mika v

    Mika v 1st gear

    Sama juttu saako toimimaan kunnolla e85 ,olis tulossa fitech 30064 power adder 6/71 päälle.vai pitäiskö tehä 98 toimiva kone?
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Nostetaanpas hivenen vanhaa keskustelua ja kysytään että olisko täällä jo kokemusta että onko FITECH:ä saatu toimimaan puhtaalla E85:lla?
     
  6. Keme

    Keme Gearhead

    Onko siinä sitten joku sysipaska säätösofta vai mikä juttu ettei E85 saisi pelaamaan?
     
  7. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Harrin Malibu Oulusta ainaki käy ja kukkuu vissiin ihan kohtalaisesti viinalla/Fitech 1200.
     
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Onko sulla tarkempaa tietoa tekniikasta?
     
  9. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Laitoin whatsapp
     
  10. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Nostellaampa tätä ketjua. Millanen setuppi Harrin Malibussa on? Oon itse tässä suunnitellu Fitech 1200hp versiota 4/71 ahdetun, viinalla käyvän pikkulohko-moparin päälle. Kiinnostais yleisesti kokemukset nuista Fitechin TBI-sarjoista.
     
  11. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    vakio 472 väljä kaasari pitäisi korvata, mieles kävi fitech 400hv malli varmaan riittää vakio moottoriin kruisailuun. Onko porukka ollu tyytyväisiä tuohon? onko kannattava investointi?
     
  12. 3964

    3964 3rd gear

    Aces merkillä näyttää olevan jonkinlainen flexfuel versiokin saatavilla näistä ruiskuista.

    Voisi kuvitella ecun osalta luotettavammaksi kun ei ole tb.ssä tärinässä ja kuumassa.

    Onko kellään vielä käyttökokemuksia?

    Tuo flexfuel mahdollisuus ois ihan kivalisä tuossa merkissä.
     
  13. Jos minä laittaisin jotain tuommosta EFIä niin ehdottomasti

    Fueltech FT600
     
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Toimii se.
    Meillä oli Porsas-Vallussa 451 mosan päällä 14-71 ja fitec 1200hp tok bensalla.

    Paras kylmäkäynnistys ikinä;KAIKKI aivastus ongelmat oli menneen talven menoja mutta ainoa vika oli että se rikkoi sitten 8 3/4 perän kun vähän antoi kenkää setupilla.

    Jos tollasta himoittet niin mulla on sulle se ko.setuppi 2 kesää vain DragRacea ajettuna.
    Ollut muutaman vuoden hyllyssä mutta laita vaikka yv niin tehdään kauppaa siitä.

    mulle nyt IHAN turha hyllyssä,ei ole jatkosuunnitelmaa nyt sille.Vielä..
     
    Poni -69 tykkää tästä.
  15. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Hyvä tietää! Just nuiden käynnistysongelmien jne. takia itekin sitä aloin suunnittelemaan. Toivon, että käyttömukavuus paranis merkittävästi.
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead

    Mulla on lähes vastaava ongelma kun tuolla ketjun alussa, pieni kaasun painallus vie laihalle, etenkin tää korostuu tuossa kylillä ajaessa, tuut risteykseen vähän rullaamalla ja siittä pitäis sitte jatkaa niin sammuuhan se, ajossa afr on siinä 13.9-14.5 tienoilla, kaasun kun päästää ylös se menee 10 tienoille ja pikkuhiljaa laskee sieltä 12.9-13.3, tyhjäkäynnin oon säätänyt nyt 13.8/800rpm

    Sitte kun vauhtia ja kierroksia on yli 1500 se pelaa, ei mee enää laihalle, mielummin vähä liianki paksulle polkastessa, mutta se johtuu varmasti täysin mun AE asetuksista.

    Accel pump arvot on 70-75 tienoilla decayt -76 -79
    Fast accel on 92-93 ja decayt -74. Acc gain ja max on tapissa. Käsin olen muokannut acc 3d tablesta noi 800 ja 1200 ruudut yli 300, pumppu on 100% ja ei se muutenkaan sopan puutetta voi olla kun se sitte ylempää pelaa, ideathan tässä loppuu kesken, ilmiö oli samaa jo gm:n omalla tbi ruiskulla (dynamic efi boksilla) eli kyllähän toi on ominaisuus, mutta luulis että sen jollain sais pois kitkettyä.

    4.3 v6, vortec kannet, edelin 3714 nokka 2114 imusarja, 9.8cr. Jba shorty pellisarjat, goefi4 600 power adder.
     
  17. Rytari

    Rytari Gearhead


    Noi decayt muuttelin 0 ja + puolelle ja idlen askellusta muutin nopeammaksi ja isommaksi mutta sillä sai lähinnä vaan afr:n olemaan jatkuvasti lähempänä 12 tossa taajama-ajossa, kulutus varmaan tuplaantuu heti ja silti se laiha kohta sieltä löytyy, nyt kun keli on lämpösempi tuppaa motti sammua herkemmin, koitin saada läppärillä yhteyden tohon josko sieltä sais käsin muutettua tiettyjä ruutuja kartasta samaan tapaan kun tunerprolla totuin tbi:tä muuttelemaan mutta kauppaa vaan jotain com porttiongelmaa. Esimerkiksi mappiarvon ollessa 73-78 ja kierroksia 970 on afr nätti 20 ja pannu sammuu aina, se toki on alkanut mietityttämään että en ole nähnyt alle 60 map lukemaa kertaakaan, ja täysi 100 se on usein normaalissakin ajotilanteessa, melko huono alipaine siis.
     
  18. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Näistä ei ole kokemuksia mutta jos ois kaasari niin miettisin moottorin jäähynesteen lämpöä, termari kunnossa? imusarjan lämpöä, toimiiko lämmitys? ja sitten ehkä kokeilisin sytkäennakkoa?
     
  19. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Ootko Rytari tallentanu logeja, ja koittanu tulkita vikaa sitä kautta? Näkyykö esim. virhekoodeja, tai onko muuta selvää ongelmaa havaittavissa?

    Mulla on hieman tuon tyylinen ongelma, normaalissa ajossa toimii hienosti (ahtimen ja viinan kanssa), mutta voimakkaassa moottorijarrutuksessa alkaa pätkimään, usein risteykseen tullessa jopa sammuu. Logien perusteella vaikuttais ainakin itsellä pakoputken vuodolta. O2-anturi on pakosarjan lopulla, melko lähellä laippaa, ja laippa varmaan vuotaa niin sotkee toimintaa. Kierroksilla sen verran virtausta anturin ohi, että toimii normaalisti. Sitten kun nostaa jalan kaasulta, vetää laipan välistä sen verran happea putkeen että tietokone luulee seoksen menevän laihalle, ja yrittää korjata tilannetta dumppaamalla reilusti soppaa, mikä taas vie seoksen aivan liian rikkaalle.
     
  20. Rytari

    Rytari Gearhead

    Imusarjassa ei ole mitään erityistä lämmitystä, tämähän se tavallaan oli oman tbi:n suurin ongelma, vaikka laitoin imuilman lämpöanturin en saanut millään kompensoitua lämpötilan vaikutusta.

    Sytkällä pelasin tänään sen verran että laitoin ihan "vanhanaikasen" mekaanisen alipainemittarin imusarjaan ja sen lisäksi että vertasin mittarin näyttämää map anturin lukemaan vaihtelin sekä idle afr targettia että idle spark arvoa ja hain parhaimman alipaineen tuottavan yhdistelmän joka on nyt afr 14.1 ja ennakko 18 astetta. (Uudelleen)löysin amerikanfoorumeilta tarinaa erilaisista pcv venttiileistä ja huomasin sen tukkimalla saavani map arvon alemmaksi. Hetken hyllyjä kaiveltuani löysin eri kirjaintunnuksella olevan pcv venttiilin ja vaihdoin sen, 60 tienoilla olleen mappiarvon sijaan mappi menee nyt tyhjäkäynnillä 45 tienoille, ja alamäkeen rullatessa jopa 36-37. Tyhjäkäynnistä tuli vähän liiankin siisti, ajossa kierrokset vaan jää nyt leijumaan 1400 tienoille, toki siellä kun se pysyy niin eipä ole tuota rullauksesta palatessa sammumis ilmiötä laisinkaan, mutta risteyksissä jarrulla sitominen korkean käynnin takia on hieman ärsyttävää nykyisellä turbiinilla minkä piti niin olla korkeampistallinen. Toki kun ei koneessa ole vääntöä ei se stallikaan siitä kasva, se olis kans yksi opiskelemisen arvoinen aihe.

    Accel asetuksen muutokset reagoi nyt huomattavasti enemmän ja selvemmin, mutta edelleen niitä lisätessä kiihdytyksen laiha kohta vaan pysyy ja riittävästi kun suurentaa niin sen laihan jälkeen se liian paksu, siihen tuo tämän illan rähjöö ei vielä auttanut
     

Kerro tästä muillekin!