Fleetside 4x4 vaihtamisongelma? (4L80E)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Kris, 15.11.2009.

  1. ttm87

    ttm87 1st gear

    pitää kokeilla tuo vaihtaa..kun tuo vika ilmenee vain 100 vauhdissa ja 4 ja 3 vaihde rupiaa hyppimään edes takaisin.. vaikka lähtee paikaltansa kaasu pohjassa niin toimii hyvin tuohon maakiseen nopeuteen 100 asti mutta jos ajelee 90 niin ei mitään ongelmaa!! ei käy olla kiirus kun tällä autolla ajelee :lol:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Paljonko kierrokset heittelee? Ettei vaan olis turbiinin lukko kun siellä kiukuttelee!
     
  3. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    joo. mä ymmärrän ettei ton vaihtaminen ole helppoo... eihän tollasta kukaan haluu.
    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    :poff: :poff: :poff:

    ...sori, oli ihan pakko... :oops:
     
  4. Kris

    Kris 2nd gear

    Parin viikon päähän sovittiin huoltoon aika. Vaihdelaatikon öljypohja otetaan irti ja ymmärsin että ilmeisesti sinne vaihdetaan jokin solenoidin ohjausrele tai sitten se solenoidi. Pystyis kuulemma itekin vaihtaan, mutta sovittiin että huoltomies vaihtaa niin saa samalla vilkuilla näkyykö muuta ihmeellistä :)
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    ei siel lootan sisällä ole mitään relettä :eek:
     
  6. Kris

    Kris 2nd gear

    Onko se solenoidi sitten siellä :) emmää tiedä vielä sen tarkemmin ja voin kertoa etten tiedä muutenkaan noista laatikoista mitään. Laitan sitten infoo kun auto on käynyt siellä korjaamolla ja tiedän asiasta :)
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On siellä vaihtosolkkuja 3 tsipaletta, force motor joka säätelee öölinpainetta ja toi pressure manifold, ja tietenkin lukon ohjaus solkku eli aika paljon "turhaa" kamaa :poff: .
     
  8. ttm87

    ttm87 1st gear

    Paljonko kierrokset heittelee? Ettei vaan olis turbiinin lukko kun siellä kiukuttelee! kierrokset heittelee 100-500kierrosta.. onnistuuko tuon lukon ohjaus solenoidin vaihtamaan koti konstein ajattelin vaihtaa samalla kerralla kun on öljypohja pois kun vaihtaa ton pressure manifold
     
  9. Kris

    Kris 2nd gear

    Perjantaina on nyt huoltoon aika, katotaan nyt miten käy.
     
  10. ttm87

    ttm87 1st gear

    minkä nimiseen firmaan viet laatikon huollettavaksi??
     
  11. tappi37

    tappi37 3rd gear

    Terve Kris!
    Toihan on meitin vanha silverado, ostin sen männäkesänä lojumasta yhden kaverin naapurista ja kotiin ajettaessa oireili kuvaamasi lailla mutta päivittäisessä käytössä oireet hävisivät tyystin, mr.kanen kanssa käytiin kurvailemassa pitkin kyliä tieteiskoje kiinni autossa ja ei mitäään ongelmia.
    Auto on seissyt välillä aika pitkään ja asiantuntijat kehoittivat käymään läpi kaikki liittimet crc-purkin kanssa, laatikko on rempattu jo 2 kertaa vaikka kilsoja ei ole kuin alle 300tkm.
    T:Tapsa
    PS. Aiheesta löytyy keskustelua od:n subbe/pickup osastolta...
     
  12. Kris

    Kris 2nd gear

    Tänään vaihdettiin pari vaihtosolenoidia lootaan ja löi uudelleen vikatilaa päälle. Nyt ehkä puretaan kauppa autoliikkeen kanssa ja katotaan toista menopeliä. Tai tämmöstä nyt ainaki myyjän kanssa puhuttiin, ku ei oikeen tiedä lähtee tosta seuraavaa vikaa etsiin. Ja tommosena vähä turhan v-mäinen ajella, varsinkin emännän. Katsotaan nyt maltilla miten menee, myyjäliike ainakin on hienosti tähän asti toiminut asiassa, ei moitteen sijaa.
     
  13. tappi37

    tappi37 3rd gear

    No, jos auto jää teitille niin ota vaikka yv:llä yhteyttä niin kerron mitä ko.laitteesta ja sen historiasta tiedän.
    T:Tapsa
     
  14. kane

    kane 1st gear

    :eek: oho... ai tää on se sun entinen... eikös se herja ollut joku high ratio :odroll: eli se manifoldin painetunnistus tietsikalle mikä vaihde päällä.
    Kris, kun taas vikakoodia pukkaa... mitä ne koodit tasan tarkkaan on?
    Onko manifold pressure switch puhdistettu, ehkä uusittu o-renkaat niille tunnistimille tai kokeiltu toista yksikköä?
    http://www.electricaladvantage.net/4l80 ... witch.aspx
    Ö-Paineet ok? Paineensäädin uusittu?

    Meikäläinen ei sitte ole mikään ammattilainen saatikka edes harrastaja laatikoiden suhteen mutta kunhan pähkäilen vaan...
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Ei siellä teillä päin olis kellään tota gmtdscan softaa että pääsis kattomaan minkä vaihteen tietsikka luulee olevan päällä milloinkin ja näkis mistä välistä luistelee?
     
  16. kane

    kane 1st gear

    Silloin kun Tapsan kanssa ajettiin, oli kaikki vaihteet ok taulukoissaan eikä saatu kiinni mitään poikkeavaa :-? Kun saisi toistumaan vian niin softalla näkisi niinkuin kojo sanoi.
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Jospa siel joku pakka pikkasen luistaa rankemmassa kiihdytyksessä?
    Laitetaan lisää paukkuu ja katotaan mistä porsii? :rotfl: :poff:
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi toosa on yllättävän vahva ja vaikea saada porsimaan teholla jos se on hyvässä iskussa :odroll: . Jenkkilästä saa jopa adapterin jolla toi ploota sovitetaan cummituksen perseeseen :rotfl: .
     
  19. Kris

    Kris 2nd gear

    Huollon jälkeen vaihteiden vaihdot mielestäni parani tuntuvasti. Jotenki ne menee nyt sillai kunnolla päälle, eikä sillai venyttämällä. Mutta edelleen tekee vikatilaa, mutta nyt ei tee enää niin usein ku ennen. Koodit jotka siellä oli olivat 85 ja 87. Pitäis ottaa noi koodit uudelleen nyt ku huollossa nollattiin vikamuistikin, et mitä koodeja nyt on jäänyt muistiin.
     
  20. ttm87

    ttm87 1st gear

    kris minkänimisessä firmassa korjautit laatikkoa??
     

Kerro tästä muillekin!