Flektin asnnus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja VesaR, 14.8.2006.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    ^^sitten kun on peltisarjat, nokat ja imusarjat jne., niin sähköflekti on todella halpa ja vaivaton 20 lisäheppaa noihin muihin verrattuna.
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kohtuu edullinen tuo sähköpropeli setti. Se onkin sitten oma tarinansa kannattaako vai ei. Rodissa tai jossain vastaavassa kulkupelissä voisi olla sähköflekti perusteltu. Noissa kun voi olla se moottorin virittely periaatteessa kielletyllä listalla, niin säästyisi nekin pollet matkantekoon.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sähköflekti muutenkin kyllä halpa. Melkein mistä vaan purkuautosta ok kokonen ja sille releistys ja ohjaus. 50-100€ max.


    Jättää ne sileesiipiset surisijat kauppaan.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sähköinen propelli on kiva kesän ainoana kuumana päivänä ruuhkajonossa vrt se automaatti vapaalle vähän väliä ja kierroksia koneeseen ja silti mittari punarajalla. Saahan sen originaalin peltipropellin jättää myös paikalleen.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei kuitenkaan taida olla vakiokoneen tai edes hiukan kutitellun ongelmia tollaset? Suomessa ainakaan.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    B Omegasta löytyy se koneen puoleinen flekti ja on tehokas, ja ei varmaan montaa kymppiä tartte tommosista maksaa. Se on vähän paksuhko siitä moottorin kohalta mut eihän se mikään bilteman rimpula voi ollakaan sillä määrällä ilmaa mitä se siirtää.
     
  7. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    no sehän nyt on täysin järjetöntä opelista osia AUTOON laittaa!
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Oiskohan jossain testiä jäähdytykseen tunnelilla ja ilman.
    Kun jotkut ei siihen tunneliin usko.
    Mun veikkaus on, että ero on huima.

    Eli kun kone kuumenee, porukka laittaa lisäksi sähköflektin, mutta ei sitä tunnelia.
     
    Muokattu: 21.12.2017
    jorkat ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla on sähköflekti tunnelin kanssa. Lähinnä siksi että yläpala missä tunneli on, kiinnittää syylärin yläpään samalla.
     
  10. jorkat

    jorkat Gearhead

    mulkku tairat olla, koska en voi väittää päinvastoin...
     
    DX tykkää tästä.
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Taidat olla varsin oikeassa. Ero on huima.
     
  12. jorkat

    jorkat Gearhead

    tummelia, kun laittaa niin ei keuliminen haittaa
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei välttämättä. Mut jos on pikkuisen riivattu tai originaali syyläri jo jonkin verran sisäpuolelta kalkkikivellä kuorruttunut, niin jo. 60-luvun ja vanhemmat vekottimet, kuten Dart, jossa pikkuinen peltihuiska ja tunneliton syyläri, kyllä ne ruuhkassa osasivat tehdä jännitystä. Ihan maantielläkin. Ennen kuin Hml ja Lahden motareita oli, stadista perjantain lähdöt tehtiin hiljaa lipuvissa autojonoissa ja silloin tällöin tien reunalla näki höyrypatsaan... ei tietysti koskaan mulla...
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    C-body foorumeita lukenut, niin 2bbl lowperformance koneet pikkusyylärillä ja ilman tunnelia tuntuu tuottavan enemmän lämpöongelmia, kuin viritellyt ilmastoinnilla, mutta isommalla syylärillä ja tunnelilla varustetut koneet.
    Joskus aikasemmin tänne linkittänyt, mutta esim Mersun flekti säädettävällä älyboksilla on ihan hyvä, flektin tehot säätyy lämpötilan, ac yms mukaan.
    Ja viehän se sähköflekti pirusti vähemmän tehoja kuin joku 4-7 lapanen kiinteä tai 30-40vuotta vanha jumissa oleva visko. Myöskin lämpiää nopeammin oikeaan kyäntilämpötilaan.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei yllätä että lämpövaivat = mopar.

    Viskon jumiminen sai mutkin sähköisen pariin. Näin talvella ero huikee.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Ihan parin euron anturi imusarjaan mikä maadottaa releen kun lämpiä tarpeeks, halpa ja toimiva ettei flekti hurise omiaan siellä ennenkun auto on lämpönen.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miksi se imusarjaan pitäs laittaa, kun alavesitorvi on se oikee paikka?
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Monissa euro vehkeissä se on syylärin alakulmassa, mutta monessa tehokkaamassa se on termostaatinkopassa. Sinänsä outoa, luulisi sille olevan joku syy.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Imusarjassa tai termarikopassa oleva pyörittää sitä flektiä silloinkin, kun sille ei ole tarvetta. Eli esm. koko ajan maantieajossa. Vaikea keksiä sille oikeaa syytä, jos ei haluta pakosarjoja tai konehuonetta tuulettaa koko ajan.
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En usko tohon, koska noissa on sit jällkijäähdytys tarvittaessa. Tosin kokemuksen vain VW/Audi sektorilta. Olisko vain varmuuden vuoksi ja takuun takia...
     

Kerro tästä muillekin!