flektin riittävä teho

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Matador360, 12.11.2006.

  1. Matador360

    Matador360 1st gear

    http://store.summitracing.com/egnsearch ... yPrice%7C0
    kuis paljo pitäs flektin hönkiä ilmaa :eek: tupla flekteissäkin on haitari 1300-6000
    cfm.enempi parempi mut missä menee kohtuuden rajat,tai vaikkapa alaraja.toi 6000 cfm taitaa jo imee pikkulinnutki syylärin läpi.ja eihän noissa mee hintakaan mitenkään loogisesti :odroll:
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Riippuu pitkälti käyttökohteesta, tavallisessa katuautossa riittää aika pieni flektikin jos on hyvä syyläri. Noi isoimmat varmaan sit piisaa jossain isolohkomotorhomessa arzonan helteissä kiskoa traileria ylämäkeen. Mulla olleessa Caminossa pirteä 350 jäähtyi mainiosti yhdellä n.16" mr gasket flektillä, joka oli muistaakseni 1600cfm. Se pyörikin aika rauhallisesti, eli ei ääntäny pahasti eikä kuluttanu hirveenä sähköä. Nykyinen sähköpropeli vollessa on vanhemmasta omegasta ja pitää kovaa ääntä ja kuluttaa sähköä ihan eri malliin. Mutta on kyllä tehokkaampi jäähdyttämäänkin.
     
  3. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Enemmän näissäkin taitaa olla kyse asennuksesta eli miten saadaan siitä flektistä hyvä virtaus/viilennysteho ulosmitattua. Isokin flekti voi olla kohtuu tehoton jos se asennetaan huonosti eikä ime/puhalla tehokkaasti ilmaa syylarin läpi.
    Pahimmillaan olen itse nähnyt miten flekti on asennettu irti jäähdyttimestä niin ei se silloin paljon hyödytä siinä.

    Ei ne peltiset tai muoviset "shroudit" ole vaan huvikseen siinä jäähdyttimen päällä vaan oikeasti suorittavat tärkeää funtkiota eli tehostava ilman virtausta jäähdyttimen läpi.
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

Kerro tästä muillekin!