Flowmaster-vaimentajia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja '68Hearse, 16.5.2003.

  1. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    Onkos kyseisen merkkisillä vaimentajilla maahantuojaa tai mistä kannattais kysellä?:???:
     
  2. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Oletko kysyny Us-Partsilta? Luulis et ne tietää.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jem77 2003-05-28 18:16 ]</font>
     
  3. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Us-Parts tarjos vaa Edelbrockia. Eikö ole jälleenmyyjää Flowmasterilla? Google ei antanut mitään tietoa...
     
  4. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mikäs niissä on niin erikoista?
     
  5. caballista

    caballista 1st gear

    Racer's placen toimittajalistalla näkyy olevan. Samoin Part Cornerista sai ainakin ennen. Ja miksi pitää olla Virtausmestarit?
     
  6. rocketman

    rocketman Gearhead

    Niissä on parhaat soundit ja virtaavatkin ihan hyvin. Ameriikassa noi on käsite: "there's nothing more american than a big v8 exhaling through the flowmasters"
     
  7. rocketman

    rocketman Gearhead

  8. 454SS

    454SS 3rd gear

    Verrattuna kaikkiin Suomesta saataviin vaimentimiin? Kenen mielestä?
     
  9. rocketman

    rocketman Gearhead

    Monenkin mielestä, myös omasta. Ne ovat paikanpäällä käsite, usko tai älä :smile:
     
  10. 454SS

    454SS 3rd gear

    Uskonhan mä, mutta paljonko käsitteestä joutuu maksamaan lisähintaa verrattuna muun merkkisiin vaimentajiin? :smile:
     
  11. rocketman

    rocketman Gearhead

    Totta tuokin :smile:
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Amrikassakaan makuasioista ei voi kiistellä; toiset tykkää noiden peltipurkkien äänestä, toiset taas ei. Niiden kanssa moottori ei kuulosta moottorilta, vaan flowmastereilta tyypistä riippumatta. Yhet flowmasterit on ihan makeet, kahdet samoilla kulmilla on jo liikaa. Mulla on niitä jotkut parit ollut, ja kaikista oon hankkiutunut eroon. Vaimennusteholtaan ne on myös aika olemattomat.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Varmaankin makuasia noi saundit. Ehkä?

    Mutta se noissa flowmastereissa on varmuudella hyvää, ettei ne hajoa eikä kulu ihan helpolla. Esim. edelbrockit menee paskaks hyvin äkkiä sisuskaluiltaan, vaikka ovatkin rosteria ja sikakalliit.
     
  14. rocketman

    rocketman Gearhead

    >Amrikassakaan makuasioista ei voi >kiistellä;

    Yllättävää, mutta kiitos näistä tiedon kultajyvistä :grin:

    >Niiden kanssa moottori ei kuulosta >moottorilta, vaan flowmastereilta

    Ei ne flowmasterit ihan itsekseen ääntä pidä :grin:

    >Vaimennusteholtaan ne on myös aika
    > olemattomat.

    Niitä on erilaisia, eri sarjaa.

    Mutta kuten sanottua, ei nuo flowmasterit mikään ainoa totuus ole. Mielestäni hyvät ja kestävät vaimentimet, joilla saa "jenkkiautomaisen" saundin, muitakin varmaan on, mutta tuo on varma valinta.
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Aikoinaan V8 Magazinessa oli äänenvaimentajatesti. Muistaakseni mukana olleet Flowmasterit jäi viimeiseksi. Olivat kalliit, äänekkäät eikä moottoristakaan saatu parasta tehoa niillä. Siinä karisi nuoren gossin jenkkilehtien muovaama käsitys vaimentajien ylivertaisuudesta.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Flowmastereilla on eri sarjoja juu, mutta niin on monilla muillakin valmistajilla. Flowmasterin hiljaiset on melko kovaääniset, muiden hiljaiset on oikeesti hiljaisia. Veekasissa tosiaan oli toi testi numerossa 8/95 ja kyllähän noi flowmasterit siinä oli hyvin lähellä kärkeä tehollisesti. Kaikki testatut vaimentajat oli kyllä lähellä toisiaan, ainoastan Supertrappit ja 1/2" pienemmät 20€:n Daytona turbot jäi edes jollain lailla merkittävästi muista. Keskiarvo ja huipputehot niissäkin oli kymmenen hepan sisällä "parhaasta" ja daytonassa melutasokeskiarvo liki 10 DB:tä flowmastereita alempi.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos kellään kokemuksia flowmasterin rosterivaimentimista(40/50 series)?
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Itekin mietiskelin kaikkia eri vaihtoehtoja 3" putkille ja isolohkolle. Lopulta tuli päädyttyä Maretliuksen (Simonssin) lyhkäsiin läpivirtaaviin ovaaleihin eli niihin 250 mm pitkiin.
    Yllättävän nätisti tappaa pahimman rääkymisen ja soundit on mukavan matalahkot. Saa sitten nähdä mikä on katsastussetän mielipide, onko liian äänekäs tommosena (3" putket pöntöille asti ja sitte 4" ja tulee sivuista, takapyörän edestä ulos).
    Tehohäviöistä noiden kanssa en tiedä faktoja mut eipä ainakaan tunnu ahistavan :grin:
    Ja ovat kokonsa puolesta helpot asentaa ja edullisetkin :smile:
     
  19. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    3" vaimenninta olen ettimässä, ja Edelbrock on ollu ainoa ei läpivirtaava mikä on tullu vastaan. Hinta oli about 170€.
    Nyt on alla simonssin läpivirtaava ja tuntuu menevän tukkeeseen aika helposti. 3-4 kuukautta oli alla niin alkoi äänet kovenemaan. Nyt alkaa olla niin hirveä mökä ettei pää kestä pitkiä matkoja ilman peltoreita. Taitaa olla nuo dieselin päästöt semmosta luokkaa että menee läpivirtaavasta ne pikku reiät tukkeeseen.
    FLowmasteria ajattelin sen takia kun yhellä jenkkiläisellä foorumilla kehuivat 70-sarjalaisen toimintaa 6.2 dieselissä.
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla oli motissani 3" ovaali Simonsit kiinni dynossa. En tiedä paljonko ne ahisti kun ilman ei koetettu, mutta 780 kaakkia se puski niidenkin läpi. Mä jonkin verran spekuloitsin noista vaimentimista ennen omaa valintaa mm. vaimennintehtaille dynotestejä tehneiden tahojen kanssa, ja niiden mittauksissa erot ylipäätään jäi mun mielestä tosi pieniksi. mm. 572 koneessa Dynomaxin 2" turbo vaimentimien ja 4" race bullettien ero oli kokonaista 40 hevosvoimaa.
     

Kerro tästä muillekin!