foorti moottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikko69, 6.12.2005.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    mites on noitten kiertokankien kans että millai ne merkinnät niissä oikein menee ku on kylessä eri numero ku mitä pohjaan meistattu pistemäärä? :eek: ja onko väliä jos ovat sekasin?? vastakappaleet ja kanget siis?? :eek:
     
  2. rt68

    rt68 1st gear

    Numerot ovat tehtaan lyömiä ja niitä silloin pitäisi uskoa mutta jos kankien alasilmä on hoonattu uudelleen voi merkinnät olla mitä tahansa. Varmin tapa tarkistaa asia on kiristää irtonaisen kangen pultit momenttiin niiden kansien kanssa joiden epäilee kuuluvan yhteen ja mitata sisämikrolla tai reikäheittokellolla (tai mikä sen nimi nyt onkaan) silmän pyöreys. Mittavälineitä löytyy ainakin moottorikoneistamoilta ja he saavat myös hoonattua silmät jos ne ei ole tarpeeksi pyöreitä.
     
  3. mikko69

    mikko69 1st gear

    miten se voi vaihdella se pyöreys kun kampuran kaulat on kuitenkin aina samanlaiset?? :eek:
     
  4. bootsi

    bootsi Gearhead

    On tullut vastaan kampuroita, joista on hiottu esim. vain yksi kiertokangenkaula alikokoon. :eek:
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kiertokangen alapuoliska ja kanki ovat aina pareja keskenään ja ovat hiottu yhdessä kk-pulttien ollessa momentissa. Kampiakselin kaulan koolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, laakerit valitaan kammen kaulan koon mukaan. Voit kokeilla sitä reiän pyöreyttä laittamalla alapuoliskan tarkoituksella väärinpäin ja jo vain on pykälä havaittavissa alasilmän sisäpinnassa. Kannattaa siis etsiä ne oikeat parit sillä se hoonaus maksaa koneistamolla n. 200-250 euroa.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos pistät kiertokankeen summissa sen alaosan niin 99,9 prosenttisesti ei reikä ole ok. Ne Pitää olla pareja. pulttien reijät eivät varmaankaan ole samassa kohdassa joka osassa.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Kauheasti noita ei kannata koneistuttaa,kun us-partsista näyttäis saavan eaglen veivit lähes samaan hintaan kuin mitä koneistus maksais(ainakin 302:seen)
     
  8. mikko69

    mikko69 1st gear

    no nyt ymmärsin :lol: mutta en kyllä tarkottanut sitä että laitan vastakappaleen väärinpäin :eek: niinkuin joku vatussi tossa ehotti...
     
  9. mikko69

    mikko69 1st gear

    ja sitten toinen tyhmä kysymys, että miten jakopään hampaat saa juuri oikeaan kohtaan?? :eek:
     
  10. mikko69

    mikko69 1st gear

    eli siis miten kohdistetaan oikein? :x
    kysymys on tyhmä mutta niin on kysyjäkin :oops:
     
  11. mikko69

    mikko69 1st gear

    ?? :-? laitetaanko ne rattaissa olevat merkit vaan vastakkain ja katotaa ne linjaan nokka-akselin ja kampuran kanssa??
     
  12. fairlane

    fairlane Gearhead

  13. Mosse

    Mosse Gearhead

  14. mikko69

    mikko69 1st gear

    no kiitoksia! ei mulla mitään muuta kysyttävää ollu ja ton jakopään mää laitoin jo aikasemmin paikalleen, mut ajattelin vaan varmistaa asian viisaammilta :lol: ku en oo ennen tämmöstä kasivehettä niin kovin paljoo nyppiny...
     

Kerro tästä muillekin!