Foortin kattoremppaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja TakaTee, 15.3.2015.

  1. TakaTee

    TakaTee 1st gear

    Tuli revittyä kupruinen vinyyli auki, ja alta löytyi se mitä odotinkin; katto aivan ruosteessa. Ikkunan reunat on hyvää kovaa pelliä, mutta keskikatto ruosteessa, niinkuin kuvista näkyy. Takalasilta puoleen kattoon erittäin ohueksi ruostunut ja reikäinen. Vinkkejä kaipailisin, millä paikkailla katto? Itse remontoisin ja on kyllä hitsi vehkeet sunmuut.. Joku heti tietysti ehdottaa että uutta pelliä, mutta millä ihmeellä saan sen hyväksi kun pitää olla joka suuntaan kaarella? Yksi kaveri ehdotteli kori tinaa? Ittellä on käyny mieles jopa lasikuitu ja 'kemiallinen metalli'? jos tuohon vähän jotain ruosteenpoistoainetta koittais ja sitten tinaa tai metallipakkelia? Uusi vinyyli olisi tarkoitus asennella sitten kun pohjan vain saa kuntoon.. Kiitos jo etukäteen vinkeistä

    muutama kuva tuola: https://plus.google.com/u/0/10290019992 ... 495/photos
     
  2. ventora

    ventora 2nd gear

    ei ole kuvia kansiossa.tinalla se kannattaa korjata.sisäpuolen putsaus lopuksi fosforihapolla
     
  3. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Vaihtaisin kattopellin ,eikö tuo ole Mustang?Ei hirveän kallis kattopelti varmaankaan. Ei muuten mutta olisi aina tiedossa että alla on taatusti hyvä pelli..Mutta OD:n tapaan jokainen tehköön tavallaan.
     
  4. TakaTee

    TakaTee 1st gear

    -69vm. LTD kyseessä. Itsellä ei ole tinaamisesta kokemuksia, mutta mitä olen kuullut ja täs nyt lueskellu niin aika monimutkaista hommaa? Onko nuossa kemiallisissa metalleissa sitten jotain vikaa? Eikö ne pitäisi kumminkin aika kovaksi kovettua? Ja saakos noihin jostain sitten valmiita kattopellejä?
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tinaamisen vaikeus on lähinnä lämmön kanssa touhuaminen. Jos pelti kovin löysä niin huono tuoda lämpöä katon keskiosiin. Onpa jotkut vetänyt koriliimakin pieniin reikiin,estää sekin tietty jotain. Kestää varmaan pitkäänkin kun säilytysolosuhteet suotuisat. Kesäajelut nyt kovin ruostetta ei lisänne. Koriliima löytyy haulla.
     
  6. z 900

    z 900 Gearhead

    Tinaaminen vaakapinnalle on kyllä kohtuullisen helppoa mutta vaatii kyllä hiukan
    harjoittelua.Laadukkaalla kuumailmapuhaltimellakin pystyy lämmittämään riittävästi,
    on kyllä aika hidasta,mutta pysyy paremmin hallinnassa kuin kaasulla.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Näyttää kyllä niin vainaalta että tosiaan ehjän kattopellin vaihto taitaa olla helpoin homma, tuskin kuitenkaan viimeinen LTD maailmassa?
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eipä tinasta tai kitistä ole iloa, jos pelti nyt myötää. Ei saa jäykkyyttä. Kattopellin vaihto tai ovakolaista yleismallin kattopeltiä ja muokkaamaan.
     
  9. TakaTee

    TakaTee 1st gear

    Kuinkas jos siihen rupian uutta pelliä kokastelemaan, niin se kannattaa varmaan sitten tehdä muutamasta soirosta? Ja jos vanha pitää ottaa kokonaan pois uuden alta niin millä saan sitä enää samaan muotoon? Yhdestä palasta varmaankin turha yrittää tehdä, kun pitää saada kahteen suuntaan taipumaan?
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Anna ammattimiesten tehdä säästät herrrrmoja, kysy Custom Creations kaverilta,Eyeball Products ,osaavat tehdä.
     
  11. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Tai vanha pois ja varaosa älteedeestä ehjä tilalle niinku Mikkis ehdottaa yllä.
    Tuli tehtyä viime syksynä.
     
  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

  13. TakaTee

    TakaTee 1st gear

    Kuulostaako se sitten aiva hullulta, jos tuon nyt hioo kirkkaaksi ja vetääs sen lasikuidun koko kattoon? se ei ainakaan enää ruostuusi.
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No siellä kuidun alla mätänee, niin että rapina käy! Unohtakaa nyt ne fuskukorjaukset ja laittakaa sinne peltiä, niinkuin kuuluukin.
     
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ite kans vaihtaisin pellin, mut jos pakko tehä poppa konstein, ni vedä kuitu päälle. Ja leikkaa pelti pois sisäpuolelta. Laita pienet pelti suikaleet vahvikkeeks.

    Sit myyt sen ahvenanmaalle........ni ei tule kenellekään yllätystä ostaessaan autoa myöhemmin :)
     
  16. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Kappas, samanlainen lossi kun itsellä... ja ongelmatkin näyttää samalta vaikka en koko vinyyliä ole vielä irti repinyt. Kannattaa irrottaa kaikki ikkunalistatkin, niitten alla voi kans olla ylläreitä.

    Mietin kanssa ensin jotain massoja sun muita kittejä mutta kyllä se hitsaushommiksi menee, uutta peltiä vaan tilalle. Ja mielummin migillä kun tinalla. Voidaan sitten vaihtaa kokemuksia miten tuo korjataan, mulla menee varmaan kesään kun auto on ulkosäilytyksessä.

    Kattovinyyli on paholaisen keksintö...
     
  17. TakaTee

    TakaTee 1st gear

    Kyselin oikein ammattilaiselta, joka autoja entisöi ja kehui, että sisäpuolelle äänieristelevy tueksi, sitten soodapuhaltaa ja sen jälkeen vielä ruosteenpoistoaineella. Sitten joko tina, tai epoksi, päälle lasikuitu ja taas epoksi tai muu vastaava ja uusi vinyyli.. Itte oon nyt ruvennu hiomaan neekerintukalla, ja sitte koitan sitä ruosteen poistajaa. Sitä en oo vielä päättäny kummanko päälysteen sitten laitan.. Tinaa olis hyllys valmiina. Ja tosiaan, ikkunalistatkin on nyt irti ja sielä aiva terve pelli..
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kukas tuollainen ammattilainen on, että tietää kiertää kaukaa? Että ihan pikimatolla ja lasikuidulla "entisöidään"... :odroll:
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Villelle hattu kourassa propsit. Kiitos.
    En kyllä voi ammattilaiseksi sanoa jos kehoittaa soodalla ruosteen kimppuun käymään. Ei tehoa. Siksi ehdottaa ruosteenpoistajaa. Ei hyvä.
    Hiekkaa tai vettä pitää olla. Ei mitään kittejä eikä tinalla reikäjuustoa korjata.
    Englanninpyörällä uusi pelti/ pellit ja hitsillä kiinni. Tai etsi löytyykö Suomesta tai Ruotsista purkuautoa josta valmiin pellin sais. Tai katso löytyykö mistään muusta autosta samaa kaarevuutta.

    Itsellä ei ole mahdollisuutta tehdä, kalenteri täynnä pitkälle ens talveen.
     
  20. BBC

    BBC Guest

    Juuri näin. Uusi pelti englishwheelillä ja kiinni.

    Näitä "entisöijiä" on nähty kun käy pussihousujen tapahtumissa katsomassa,...
     

Kerro tästä muillekin!