Foortin loota vaihtaa liian nopeasti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Diesel-Joe, 25.7.2016.

  1. Diesel-Joe

    Diesel-Joe 1st gear

    Eli mikähän mahtaa olla ongelmana, kun Econolinen loota kelaa vaihteet liian nopeasti isoimmalle jo pienellä vauhdilla siten, että hyvä kun ei sammu koko auto? Pakkovaihteilla toimii normaalisti ja kun vaihtaa 2-pykälältä D:lle? Auto siis '93 Econoline
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pitäiskö arvata tosta nickistä että kone on rieseli? Jos on ja C-6 toosa niin olisko pumpun kylessä oleva alipaine"muunnin" sökö ja antaa koko ajan täyden alipaineen modulaattorille?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noita uudempia Fordin laatikoita en tunne ollenkaan, mutta voisi liittyä kuormantunnistuksen vikaan. Alipainemodulaattori rikki/jumissa, tai tv-vaijeri väärin säädetty. Miten se nyt siinä ko. lootassa nyt onkaan toteutettu.
    E: mudracer jo ehtikin ensin näköjään.
     
  4. Diesel-Joe

    Diesel-Joe 1st gear

    Joo 7.3 koneella on, mutta C6 ei noissa pitäis enää olla, Tuo vika ilmestyi tosiaan seisonnan aikana viime syksyn ja tämän kesän välisenä aikana.

    Edit: E40D-loota noissa on, joka on ilmeisesti C6:sen sähköohjattu malli?
     
    Muokattu: 25.7.2016
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu eikä tietenkään kannata kertoa mikä toosa siellä on.
     
  6. Diesel-Joe

    Diesel-Joe 1st gear

    Ollaanpas sitä kiihkeää sorttia. Jos ottaisit iisimmin niin olisit nähnyt muokkaukseni tuolla aiemmassa viestissä.
     
  7. Diesel-Joe

    Diesel-Joe 1st gear

    Tämän vian syynä oli taka-akselilla olevan ABS-sensorin rikkoutuminen. Nykyään vaihteet vaihtuvat normaalisti.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Plussa siitä että kerrotaa mikä vian ratkaisi :odbiggrin:
     
    KajS, DX ja helvetinkat tykkäävät tästä.
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jep

    Toimiko nopeusmittari normaalisti? Tais olla 93 vielä vaijerilla vai olikohan?
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eikai Foortikaan ny niin antiikkinen ollu?
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hiinä ja hiinä, edellisessä korimallissa eli vielä -91 oli vaijeri.
     
  12. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Samaan aiheeseen liittyen: Mulla on Foordissa (-67) C6 laatikko,
    se myös suoltaa esim risteyksestä lähdettäessä kaupungissa kaikki vaihteet ylöspäin.
    Ihan kylmä loota ei suostu ajamaan lähdettyä vaihtamaan ollenkaan kolmosta,
    vaihtaa sit about 400 metrin jälkeen näin kesällä, talvesta en tiedä.
    Eli jo kolmessa neljässä kympissä on kolmonen päällä. (perävälitys 2,75)
    Yleensä ajelenkin kaupungissa lukko kakkosella tuosta syystä koska kolmonen on niin iso.
    Kick down on tuossa rautatangolla toteutettu, ja kun pedaalin painaltaa ihan pohjaan
    niin vaihtaa kyllä pienemmälle asianmukaisesti. Tangossa on käyttövälys kun kaasupoljin
    tyhjäkäyntiasennossa.
    Laatikon öljyillä F-type ajettu about 7 tuhatta.
    Laatikon kyljessä oleva jokin reilun tikkuaskin kokoinen alipaine kello on uuden näköinen eli
    vaihdettu aika äskettäin?
    Matka tms ajossahan tuota ei huomaa.
    Kandeeko tehdä mitään vai kovaa ajoa ? :)
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota siitä mötikästä letku irti ja kattii siihen pilliin jossa letku on. Jos sen sisällä on säätöruuvi niin veivaa sitä kiinni pari kierrosta ja käy testaamassa. Sitten vaan säätelet siitä sopivat vaihtohetket.
     
    twincam6 tykkää tästä.
  14. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Hetkinen.. Nyt en ihan ymmärtänyt? ..kattii siihen pilliin.. ? Siis kellomötikän putkilähdön
    sisällä säätöruuvi? Jos sellainen vaihtaako kikkari siis pienemmällä pedaalin polkaisulla pienempää kun ruuvia kiristää vaiko laatikko vaihtaa ylöspäin vaihtaessa myöhemmin isommalle?
    Voiko tuon ruuvin säätäminen vaikuttaa epäedullisesti laatikon paineisiin hajottavasti?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei pitäis nakkisormilla kirjoittaa puhelimella mitään.:rotfl:. Tarkoitin että kattoo pillin sisään. Se ruuvi nostaa painetta kiinni ruuvattaessa.
     
    twincam6 tykkää tästä.
  16. Mercury

    Mercury Gearhead

    Nää gurut tykkää kyykyttää märkäkorvia täällä:D
    Mudracer muakin kouluttanu täällä about.15 v. sitten..:oops:
     
  17. Mercury

    Mercury Gearhead

    -92 7.3 F250 E4OD haisto mittarille just tolta vss anturilta..
    Oliskos jos ei abs niin sitten lootassa sähköinen anturi?
    Ja jos analoginen mittarilukema niin AOD ja C6 vielä vaijerilla?
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jotensakin näin. Manuaalitoosaisesta ja mekaanisella nopeusmittarilla löytyy vss anturi ainakin v89.
    Mitenhän on 92-96 uusikoppasessa manuaalitoosalla, mittari vaijerilla vai ei?
     
  19. Mercury

    Mercury Gearhead

    Mulla oli 94.5 F250 PowerStroke ZF5:lla mut ei tarvinnu perehtyä kun pelasi..
    Digimatkamittari siinä oli,RokkiAuto ei näytä manuaalille mitään erikseen..
     

Kerro tästä muillekin!