Ford 289 starttausongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mupe, 26.7.2017.

  1. mupe

    mupe 2nd gear

    No ei ollu taas pitkä ilo uusi, tänään asennettu startti.. auttakaa viisaammat tuoretta harrastajaa, mikä vikana kun startti vain "grindaa"?? vetolevy on uusittu, 157 hampainen ja tänään asennettu startti on sopiva 157hampaiselle vetolevylle. pari kertaa lähti niinku pitääkin ja ny taas pyörii vaa tyhjää ja pitää rumaa ääntä... voiko johtua siitä, kun mulla ei oo laatikon ja koneen välissä sitä shimmilevyä? dampperista kun pyörittää ite konetta ja sen jälkee starttaa nii saattaa alkaa pyörittämään.. suoraan sanottuna v*tuttaa jo, nätisti starttaili, mutta kun kävin munat viruttelemassa ja vetäisin pyhähousut jalkaan siinä toivossa että pääsisi ilta-ajelulle, niin Ford oli sitä mieltä että ei mihinkään..

    Tekniikka on 289/c4..
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä se välipelti toimii siinä myös ohjurina startille, kun pultit ei sitä niin tarkasti ohjaa.

    Made in omatekoisia välipeltejä löytyy multa, jos sellainen kokonaan puuttuu.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla oli vastaava onkelma voortissa, puuttuu se levy koneen ja laatikon välistä. Aina kun startti oli irti niin se piti sovitella sopivaan kohtaan, välillä testaten.

    Muistaakseni startin kiinnityslaipan allekin tehtiin parinmillin lappu kun bendix tuuppasi pikkasen liian pitkälle... en muista tarkkaan.

    Tais muuten se bendixin pyöreä peltikotelo (en muista nimeä) osua vetolevyyn ja se härpäke kului puhki. Sit pyöri tyhjää. Se piti pahaa ääntä osuessaan.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Foordi on osannu tossa kohtaa olla iljetys. Sen lisäks, että vetolevyjä on eri kokosia, niitä on myös eri offsetilla. Joku startti menee liian syvään ja vatii shimmin alleen, toinen taas ei riitä perille.
    Lootan koppa, vetolevy, välipelti ja startti on aina sovitettu"pari".
     
    KajS tykkää tästä.
  5. mupe

    mupe 2nd gear

    Laitoin sulle yksityisviestiä
     
  6. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Tarkoittaako tuo että jos ostaa US- Partsilta uuden mallin startin tuon ikäiseen Foordiin niin se ei heittämällä toimi? Miten sen shimmauksen voi mitata? Vai kokeilemallako?
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yksityiskohdat häipy jo mielestä, kun on 20v aikaa viimesestä painista. Mulla oli kolme samanlaista starttia, jotka ei sitte olleetkaan samanlaisia. Uusimpaan tuli sitten pääty yhdestä sopivasta, ja silti piti laittaa 3mm shimmi väliin, kun bendixi kilisteli vetolevyyn kiihdyttäessä.
     
    KajS ja twincam6 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!