ford 302 kiukuttelee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja steelofamerica, 10.3.2015.

  1. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    mikä mahtaa fordia kiusata kone on 302 missä on uusi kärkijakaja ja lähes uusi edelin 600 kaasari päällä, tulpatkin on uudet, kun sain koneen paikalleen lähti hienosti käymään ja kävi hienosti , kun seuraavaks yritin niin oli niinku ei sytytttäis kaikilla pytyillä ei kai nyt sentään voi kaikki tulpanjohdotkaan yhtä aikaa hajota, sytytysjärjestys on oikein tarkastettu monta kertaa ja näyttää että takimmaisissa pytyissä olis tulpat märät muut on kuivia, puristukset oli hyvät mittasin nekin, pitäskö hakee vikaa bensa vaiko kipinä puolelta, kone yrittää käydä starttauksen aikana mut ei jaksa käydä ominpäin millään ja ennen kävi ja yht äkkiä tuli tommoseks, täs repiny karvoja päästä :pinup:
     
  2. testaaja

    testaaja Gearhead

    Tulviiko? Just itte tapellu samanlaisen edelin kans ja ei kestä bensanpainetta nämä enempää kuin 6psi. Mulla tuli ylimääräset bensat vasemmalla olevien vipujen akseleista ulos, laitoin regun ni ny toimii.
     
  3. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Omassa 302 oli myös Edeli+Holley sähköpumppu+regu, tulvi niin saatanasti eli aina tulpat märkinä.
    Regun kun sääti niin ettei paineet ollu paljon paskookaan niin pumppu jollotti potenssiin 10.

    Laitoin sitten vakion mekaanisen pumpun koneen kupeeseen ja heivasin sähköpumpun mäjelle, niin kas...
    ei minkäänlaisia probleemoja sen koommin. Ei kestä vakio Edeli painetta ei.

    Tulvii melko varmasti toi sinun kaasari.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Bensa vanhaa tai em. Panitkos kaasarin suoraan paketista ilman putsausta?
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Startatessa sytytysvirta kulkee ohi etuvastuksen ja kun löysäät avaimesta niin sen kautta. Jos käynti lopahtaa aina siihen kun lopetat starttauksen niin vikaa kannattaa etsiä sieltä.

    Kun itsellä oli 302:nen ympärivuotisessa käytössä niin oli aika yleistä että jakajan sisään muodostui kosteutta joka teki käynnistysongelmia. Ne saattoi ilmetä yhtäkkiä siten että auto pelasi hienosti, mutta kun sammutit vaikka tankille ja yritit siitä lähteä niin ei jaksanu käynnistyä. Pikainen jakajan kannen kuivaus ja taas pelasi.
     
  6. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Mites,tuoksuuko bentsiini miten tuolla konehuoneessa tai jopa näkyykö,meinaan jos tuo kaasutin oikkuilee mikä minusta ihmeellistä jos uusi ja ainakin minulla toiminut kuin ajatus "suoraan paketista"mitään senkummemmin putsailematta...
    Kaasari ruuvattu paikoilleen lämpöeristelevyn/spacerin kera,vivut+letkut kiinni.
    Tyhjäkäynnin säädin ja manuaaliryypyn toimivaksi,seoksia koitellut eestaas säädellä mutta lopputulos lienee että ovat suurinpiirtein niinkuin alunperin tehtaalla laitettu.
    Bensapumppu ihan perinteinen mekaaninen perusmalli.
    Tuo etuvastusjuttu tai virranjakaja itsessään voi olla murheena.
    Itsellä Pertronix FlameThrower koko jakaja(plug and play) ja voin suositella,no problems eikä tarvi etuvastuksia.
    Tuo jäi vähän epäselväksi että käykö se siis nykyään mitenkään vai vaan startatessa yritteleepi?
    Mites sytytys,liekö kohdallaan ja tuliko se jakaja oikeaan asentoon koloonsa??
    En Ford asiantuntija joten en tiedä onko siinä virhemahdollisuutta "mennä sivuun".
    Sytytysmurheilta tuo jotenkin tuntuu ellei nyt ihan lainehdi menovettä kunnon tuulahduksen kera.
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

    Pitää taas mainita, että se uus eedeli, saattaa toimia hyvällä tuurilla suoraan paketista. Näissä vaan on se että aina uusikin auki ja tarkistus! Siellä voi olla koneistuslastua, voi olla neulat mutkalla, taikka bensapinnat pjäin pjersettä.
     
  8. Formula400

    Formula400 1st gear

    Kaveri osti uuden 750 edelin ja ihmetteli kun auto ei käy kunnolla kun hetken aikaa ja sammuu sitten,kävin katsomassa ja aukaisin kaasarin niin toisen puolen koho oli jumissa kokonaan ja toisella puolella oli noin 3 sentin mittainen ohut narunpätkä tulopuolen venttiilissä? Narun poisto ja kohon kiinnikkeen viilaus että koho pääsee liikkumaan ja sen jälkeen toimi ok.
     
  9. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Rouvalle kun ostin edelin niin jonkun ajan päästä tulvi kun avasin olivat tehtaalla laittaneet toisen neula venttiilin väärin päin.Oli pitänyt vähän aikaa venttiili väärinpäinkin.
     
  10. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Joo-o,tottahan toki kaikki on mahdollista ja hinnasta/merkistä riippumatta voi tulla sutta ja sekundaa niin ruokatehtaalta,konepajalta,matkatoimistosta kuin vaikka eduskunnasta(sieltä varsinkin).
    Pääsyy lienee ahneus-alihankinta ja ammattitaidottomuus!
    Lienee sitten minun Performeriin tulleet kaikki osat oikeinpäin,mukaan ja kasattukin oikein sattumalta tai ollut ns hyvä päivä tuotannossa jos ne niin huonoja on.
    Jotenkin tulee mieleen kohtaamiset 2 pyöräisten Neuvostotuotteiden kanssa nuoruudessa...
     
  11. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    huomasin just että katkojankärjet palaa melkein samantien semmoselle karrelle kun käynnistyy. etuvastus ei ole toiminnassa saako toi sit liikaa virtaa kärjille ei kestä ku 15 sekuntia kärkien putsauksen jälkeen ku alkaa taas prötäämään
     
  12. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Vilkaisin tuonne ulkomaisille Ford murhepalstoille ja kannattaa se etuvastus nyt ihan 1 laittaa toimimaan niinkuin tarkoitettu koska muuten lopputulos on juuri tuo.
    Mikäli sinne jakajan sisään on ilmaantunut puhdisteluista huolimatta yhtäkkiä öljyä niin syy jakajan akselin tiivistys sinne moottoriin eli tulee sieltä paineella jakajan sisään.
    Myös mahdollisena syynä annettiin tukkeutunut PVC venttiili eli tsekkaa+puhdista se kuten myös letkut-putket jotka tuohon liittyy.
    Ellei nämä tepsi niin sitten ihmetellään lisää=)
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Huoh, noinhan se tekee ilman esivastusta eikä taatusti käy... Ei se vastus mikään koriste siellä ole.
     
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Missä autossa tuo 302 on ja minkä ikäinen on itse kone?
    Fordin 302:ssa on ollut muutoksia pitkähkön valmistuskaaren aikana.
    uusimmassa HotRod:issa oli loppupäässä jollain isosti ongelmia, kun oli vanhaan voortiin vaihdettu uusikone johon oli osat haalittu ebaysta halavalla...
     

Kerro tästä muillekin!