Ford 352 poraus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lincci, 8.12.2010.

  1. lincci

    lincci Gearhead

    Luin jostain vanhasta jutusta että 352 pystyis poraamaan 390:ksi. Ylikoko menis silloin 050 paikkeille, kestääkö lohko tämän?
    Onko lohkon vuosimallilla väliä poraamisen suhteen? Onko joku malli paksuseinäsempi?
     
  2. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    FE motit on alkujaan samasta valusta ja ylensä noissa kaikissa lohkoissa on edessä teksti 352 näin oli esim. 427 lohkossa.
    Tuo on 4 tuuman porauksella ja 390 on 4,05 joten tuo poraus on vasta ,050 ylikoko, jos lohko on muuten terve eikä vesitilat ole jo lähes puhki ruostuneet niin en näkis tuossa mitään ongelmaa.

    Vanhemmat koneet ainakin on todella vahvan tuntusia sylinterin seinämiltään joten niistä on omat kokemukset ( 60 -68 )

    Ja onhan noita ennen tehty useitakin.

    Mutta jos nyt oiken kunnon räyhäkonetta olet tekemässä niin sillon aikakin lohkon kunto kannattais selvittää (sylinterin seinämät ja niiden vahvuus)

    :odroll:
     
  3. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Kyllä, näin on todellakin tehty.
    Lohko täytyy tietysti huolellisen pesun jälkeen tarkastaa ei toivottujen
    säröjen ja seinämävahvuuksien ja sylinterien muodon (ultraääni/sonic check) suhteen asian osaavien toimesta ! Poraus/hoonaus mielellään stressilevyn kera !
    Lohkon kesto riippuu hyvin paljon sille kaavaillun käyttötarkoituksen mukaan, normaalilla maantieajolla ei varmaankaan ongelmia synny jos motti on huolella tehty.
    Vannomaan en mene, mutta mulla on se käsitys 352/390-lohkoista, ettei niissä ole valujen suhteen eroja.
    Täältä muuten löytyy tarvittaessa pyörivät hilut ko. kaavailtuun mottiin!
    Fordin alkuperäiset TÄYSIN UUDET/KÄYTTÄMÄTTÖMÄT männät std. koossa
    omissa paketeissaan männäntappeineen ja lukkoineen!
    Ota yhteyttä joko YV:llä tai email: mhpizzamake@gmail.com
     
  4. hellfire

    hellfire 1st gear

    kompataan edellisiä.
    itsekin olen tuollaisen koneen tehnyt ja hyvin toimi.
    mullakin on uusi std mäntäsarja 390:een.
    ovat kertoman mukaan jopa joku hiphop malli johonkin vuosimalliin.
    eikun kairaamaan!
     

Kerro tästä muillekin!