Ford 4.0 V6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Klasu1978, 15.1.2019.

  1. Klasu1978

    Klasu1978 1st gear

    Tollanen moottori olis työn alla. Ajatuksena tehdä siitä kaasariversio. Ehkä helpoin olis 4-kurkkusella.
    Mistä kannattais etsiä imusarjaa tuollaseen, vai olisko jollakin jääny nurkkiin ylimääräistä?
    Sit olis tarkotus laittaa siihen tasapää männät. Mistä sellaset, vai käykö tuohon jotkut muut ku omat?
    Nyt paljon wink wink...
    Kone peräsin explorerista ja OHV, eli yhdellä nokalla.
     
  2. Olisko Offenhauser ainoa valmistaja, joka on tehnyt tehnyt kölniläiseen 4-kurkkuisen imusarjaa. Sitä myydään 2,8 litraiseen sopivana. En tiedä, sopiiko se uudempiin ja isompiin. Tässä on semmoinen mynnissä ja kuvia:

    [​IMG]
     
  3. Eipä taida tuokaan sopia. Tässä jutussa on kuvia 4,0 litran imusarjoista, niin näyttää olevan kanavat ihan eri tavalla. Lisäksi on kuva itsetehdystä imusarjasta.
     
  4. country sedan

    country sedan Gearhead

    Toi kuvan offy käy vain 2.8 mussen kansiin. On myös ollut joskus euro 2.8 sopivaa malliakin tarjolla. 4.0 on korkeammalla dekillä kun pienemmät colognet.Bolt on ei taida saada mitään, 2.9:iin on laitettu orkkis 2v 2.8 kaasari sarja, ehkä semmosen vois saada jotenkin speiseröityä ja muutettua 4v kaasarille. En kyllä jaksais innostua ja semmonen 2.8:in sarja saattaa olla jo hankalasti tavoitettava.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Fordin ruisku on jopa ihan toimiva (ei mikään tbi) oisko se mahdollista pitää? Moottorin taloudellisuuskin pysyy hyvänä.
     
    KajS tykkää tästä.
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

  7. Klasu1978

    Klasu1978 1st gear

    Itse en oo konetta avannu. Kaveri ilmotti et 2.8 imari ei käy, eikä vissii 2.9
     
  8. country sedan

    country sedan Gearhead

    Eihän tohon suoraan käy kun 4.0 sarja. Valmiina ei taida löytyä kun orkkis efiä. Siitä orkkis ala puolikkaasta varmaan joutuu modaileen jos on pakko kaasari saada. Mites sytkä on tarkotus hoitaa?
     
  9. isoatlas

    isoatlas Gearhead

  10. Klasu1978

    Klasu1978 1st gear

    Ruisku tietty ois hyvä, mut sit tarttis autoon laittaa loiskelevytankki, pumppu, koneeseen johdot ja tehä moottorin ohjaus. Orkkis nokan asentotunnistin vissiin sökö, ni sen tilalle törkätä normi jakaja,
     
  11. Sumu

    Sumu Gearhead

    Mites tuo virranjakajan kanssa kun noissa nelilitraisissa ei ole tainnut olla sellaista mutta jakajan paikalla on sellainen "dummy" palikka.
    Sopiiko 2,9 jakaja tuohon?
    Nokka-akselissa kuitenkin on tuo rataspuoli valmiina.
     

Kerro tästä muillekin!