FORD 427 H/P Isolohko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BMW2002, 10.11.2014.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Noita on tullut ainakin pari Chris- Craftin konehuoneessa.

    Hantta
     
  2. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    Juurikin AC Coprissa käytetty ja ollu optiona muihinkin malleihin.
    Rankka mylly mutta huonona puolena on ettei suositella poraamaan
    kuin 030 ylikokoon :(
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    No voi helv......

    Muutenhan tuo olisi ollut kiva mosa jonkun käyttis leppäkyljen keulilla. :poff:

    No ei.

    Pitäkää nyt Ford harrastajat huolta, ettei kyseinen moottori päädy ulkomaille.

    On sen verran vakuuttavan näköinen patti näin mopar miehen silminkin.
     
  4. poikelin

    poikelin Gearhead

    Nyt suljettu huuto.

    80-luvulla Tukholmassa oli yksi 67 mustang juurikin tuollaisella koneella. Oli silloin pohjoismaiden ainoa lehden mukaan. Omistaja joku suomalainen ainakin nimeltään - ei vaan jaksa muistaa nimeä.
     
  5. poikelin

    poikelin Gearhead

    lisäinfo kun kysäisin: on ilmennyt seikkoja jonka vuoksi kyseisen toimeksiannon irtainta ei toistaiseksi realisoida.
     
  6. BMW2002

    BMW2002 1st gear

    Surullisia uutisia ,olin yhteydessä myyjään ja kyselin miksi huutokauppa on keskeytetty. "moottori poistettu huutokaupasta toistaiseksi pesän epäselvyyksien vuoksi". Toivottavasti tulee vielä uudelleen myyntiin. :(
     
  7. timo.t

    timo.t Gearhead

    ebay ja paremmat specsit:)
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tais joku "hyväveli" saada ton kuitenkin halvalla :odroll: .
     
  9. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tuli mieleeni heti eräs AC Cobra -harrastaja Los Angelesista, jonka tallista löytyy ainakin 2kpl aitoja 427 Cobria. Häntä olisi voinut tuo pata kiinnostaa.
    http://blog.hemmings.com/index.php/2014 ... cruise-in/

    Knoppitietona, että Boosalisilla oli jo ennen tuon artikkelin yksilön löytymistä kaksi aitoa 427:aa, mutta en ole varma onko toinen niistä myyty.
    Saatana että joillakin on pinkka kunnossa ja tuuria noiden löytöjen suhteen :)
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Samat sanat. 4-2-7 Ford ja Chevy kiihottaa siksi että SE ON SE SAATANAN SEITSEMÄN LITRAA!
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tulee mieleen nimi Rauhala, ehkä reino, ja olisko ollut mussessa oikein sohc?

    Hantta
     
  12. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    soch on vaihtanut omistajaa..
     
  13. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    suomessakin on sohc valmistumassa pikkuhiljaa.
    v8 lehdessä esiteltiin joskus muistaakseni suomessa oleva valkoinen musse missä oli tuo kyseinen aloitusviestin tyyppinen kone.
     
  14. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    suomi-tarjous reilut 800e, se ameerikan hintaoppaiden hinta, pelkkänä aihioina, jota joku avo-hoidokki käyttä tavaroiden osto-hinnoitteluun (kts. ihmeellisiä myyjiä topikki) varmaan 10 000 dollarista jonnekin ties mihinkä saakka...suomi on (pihien) sarvikuonojen maa??
     
  15. 85840845

    85840845 Gearhead

    Se Suomessa oleva on juurikin toi Rauhalan vanha SOHC
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tuota huutokauppaa on jäljellä 20 päivää. Meinaatko, että tosiostajat pistää tarjouksensa jo nyt. Eiköhän ne tule viimeisen 5 minuutin aikana.
     
  17. xp

    xp Gearhead

    Joo, noin vuonna 90 esiteltiin V8 Magazinessa valkoinen Mustang 427 tunnel portilla. Vuosimalli ? (ehkä 70 - 73), kuitenkin sen verran uusi ettei 427 kuulunut enää moottorivalikoimaan. Kuvassa kumi paloi yössä ja otsikko oli jotain: "Kuutamosonaatin aika" tms.

    Tunnel portissahan työntötangot kulkevat imukanavien läpi putkissa.
     
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kasissa aikoinaan esitelty tunnelportti oli muistaakseni valkoisessa '67-'68 Fastback mussessa. Todellinen yllätys, että Rauhala on SOHC motin myynyt, jos huhu siis pitää paikkansa.

    Mitä tulee huutokauppattuun 427 sideoiler tunnelporttiin, niin motti ei herättänyt ainakaan meikäläisessä hirveitä hurraahuutoja. Hieno ja harvinainen moottori, mutta pitää muistaa, että 427 tp:t tehtiin kilvanajoon. Tehdään asioista vaikeita… Sideoilereita asennettiin AC Cobriin, mutta ei tunnel port kansilla ikinä tehtaalta. Niitä ei asennettu AC Cobraan eikä mihinkään tuotantoautoon, ne olivat nascar motteja alunalkuaan. Eli alakertana toimii "vakio" "normaali" FE 427 sideoiler lohko pyörivineen, jossa sideoiler kertoo öljynkierron järjestelystä. Tunnelporttia koneessa on sitten kannet ja imusarja – kuten edellä kerrottu eli tönärit menevät tuubeissa läpi imukanavasta. Normaali 427 sideoiler on ns. mediumriser kansilla, tunnelport oli tehtaan puristus nascaria ajatellen.

    Nyt kun tiedetään mikä moottorin historia on ollut, niin en tarjoaisi mitään suuria summia motista, kun sen todellinen kunto arvoitus. Asia muuttuisi välittömästi jos kone voidaan aukaista ostohetkellä. Tuollainen vanha kisakone voi olla kisattu hengiltä, onko kannet ehjinä, veivit mutkalla tms? 427 FE lohkojen "perusheikkous" on tuo porausvara, yleisesti pidetään 0,030" porausta maximina hiper käyttöön, poikkeuksia toki on kuten eräät Hiperf kirjat tai rakentajat kertovat. Todennäköisesti kone on nähnyt rajua käyttöä. Jos motti sattuisi olemaan stanukoossa, lemans veiveillä ja teräskampuralla niin se olisi taas hieno ”pussihousumotti” johinkin hot rod & mr-muskeliin jolla vois vähän karjautella kylillä ja brassailla autonäyttelyissä.

    Jos joku nyt haaveilee moottorin ostosta ja myymisestä e-bayllä tms, niin tuollainen perusjenkki Fordisti kuka latoo taalaa pöytään ei osta sikaa säkissä. Kun taalat on niputettu pöydälle, tehdään ruumiinavaus. Jos kyseessä on läjä romua, niin kaupat jäi syntymättä. Moottori on harvinainen eurooppatasolla, mutta kotimaassaan noita löytyy. 427 tunnelportti kannet eivät itse asiassa ole järjettömän kalliita. Pari vuotta sitten kun kaveri oli tollaisen aidon oem tunnelportin perään, niin tuttu koneenrakentaja TN US olisi tehnyt aftermarket rautalohkoisen 488cid Tunnelportin hintaan 13.000 USD ilman karputraattoria. OEM vintage kamalle on aina oma pussihousukuntansa, joten toivotaan että kone päätyy sitä ymmärtävään kotiin.

    Oli kaupat syntynyt sitten ohi huutokaupan tai kaatunut kuolinpesän riitoihin, niin toivotaan että motti päätyy myyntiin eikä romulavalle esimerkiksi vihanpidon vuoksi.

    Tämä edustaa sitten minun mielipidettä asiasta.
     
  19. MudMax

    MudMax Gearhead

    Galaxie61:n ja xp:n mainitsema V8-Magazinen juttu on numerossa 8/89 ja auto on valkoinen '71 Sportsroof kuutosmusse, 73:n etupuskurilla ja maskilla (ja 427 Tunnel Portilla).
    Otsikkokin oli lähes täysin oikein, "Fordistin kuutamosonaatti: Tunnelien kaikua"
    Jäikö molemmilta huomaamatta, että huutokauppa on suljettu?
    Mutta toki huutokauppa alkaa oikeasti vasta n. 5 min ennen annetun ajan päättymistä......
     
  20. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    omistajan mukaan ei kuulema ole. ettii vielä jotain puuttuvia osia ties mistä.
     

Kerro tästä muillekin!