FORD 4R100 pakki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jülppü, 10.8.2014.

  1. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    ...Onko 4R100 toosassa jotain säätötoimenpiteitä vaativia kohteita? Pakki tuntuis ikäänku lipsuvan, ollu jo kauan vähä vetelä... Eteenpäin vievät vaihteet ok.
     
  2. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Missä on kaikki kirstupesialistit?? Onko otsikkoni väärä? Pitäskö laittaa siihen joku esim Sian ****u, jos vaikka heräisi hedelmällinen debatointi.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei siinä ole pakille mitään säädettävää. Toi on ceekutvosen kanssa similaari pakin osalta ja epäilen että takimmainen low/reverse pakka vuotaa tai levyt on finaalissa. Ja vaikka toi pakka olis ihan ifana niin se ei vaikuta eteenpäin niinkauan kuin takimmainen vapaakytkin on ehjä.
    Tää piti kirjoittaa hanskat kädessä ettei tule tauteja :poff: .
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tauteja... Äläs ny. Aski on rempattu täysin appa 45 000 sitte. Löytyy todella huonosti räjäyttelykuvia tosta. Vois ennen tulkita semmosia ennen ku alkaa toteuttamaan itseään...
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se on sun mielestä sianvittu niin pitää olla varovainen :soosoo: .
    [​IMG]
     
  6. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Nonii, kiitos kuvasta! Mitäs ne tarunhohtoiset erikoistyökalut on jota tämän purkaminen vaatii? Tai kasaaminen...
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ymmärtääkseni keski tukilaakeriin on spessu työkalut ja sit ku loota on kasassa tulis perussäädöt tehdä paineille. Sellaista säätöohjelmaa/- kapulaa en Suomessa tiedä olevan.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onko E4OD sama tuossa^ suhteessa vaiko ei?
     
  9. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Jos asia on tällä remmivedon esittämällä kantilla, niin missähän tuo kirstu sitte on joskus rempattu koska suomenmaalla se on tehty?
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyllä niitä on Suomessa tehty, ei vaan ole säädetty.

    Tiedän muutaman jotka on Nätkini tehny mutta minulle sano ettei enää tee juurikin tuon säätöjutun takia.

    Toiset onnistuu paremmin kuin toiset..

    Jenkkilästä olen yrittäny teetättää vaihtolaatikkoa mut 1200$ vaihtokuorimaksu nostaa hintaa liikaa...
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei.
     
  12. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tarttis varmaan mitata nuo linjapaineet. Eli jos esi pakilla tuo paine on alhaisempi mitä kuuluu, siihen ei voi vaikuttaa muuten ku sillä ohjelmointi pulikalla niinkö?
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Paineitta ohjataan solenoideilla, vaikeaa mennä säätää ruuvarilla.

    Viriboxeilla esim. Edgellä saa säädettyä vaihtoja mut ei tehtyä perussäätöjä.
    Tarviis säätää perus paineet josta lähdetään nousemaan kartalla vaihteen, kaasuasennon ja kuormituksen mukaan.
     
  14. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Noo onkos tommosta ohjelmointikokkaretta saatavilla muuta ku motorcraftin tms toimesta. Joillain viripajoilla on vaihteiston ohjaus lootia mutta ajaneeko saman asian?
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ymmärtääkseni niitä on muitakin kuin Fordin omat, mut pitää olla juurikin laatikon säätämiseen, ehkä oikea termi on kalibrointi. Kaverini naapurilla Floridassa on lootaremppa firma ja hänkään ei niitä tee kun ei ole siihen konetta/ohjelmaa.

    Viripajojen boxeilla säädetään ajoneuvon PCM;ää joka säätää laatikon vaihtokohtaa ja niiden solenoidien nopeutta/ painetta. Mutta peruskalibrointia ei.

    Voin olla väärässäkin, oikeastaan toivon niin jotta saatas täälläkin rempattuja toimivia laatikoita.
     
  16. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tarkoittaako tää nyt käytännössä sitä että jos tilaan amöriikan maasta ittelleni viriviri/pomminkestäväksi prepatun "uuden" looran, niin sillä ei oo mitään virkaa ennen ku auton pcm kalibroidaan laatikon kanssa "yhteen"??
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei tarkoita. Kyllä jenkkipoika joka tekee pomminkestävän laatikon varmasti kalibroi lootan kohdalleen, muuten se ei kestä kiinalaistakaan..

    Tosin on sieltä tullu yks "pomminkestävä" laatikko Ramiin mut ei sit kuitenkaan kestäny..edes katukäytössä..

    Siis laatikkon sisäinen kalibrointi on meillä täällä ongelma. 4R- ja 5R100 ovat itseoppivia. Ne opettelee sun ajotyylin.
    5R100;seen saa jopa ohjeet miten tulee se opettaa isommille tehoille.
    Tiedän useita 6.4 PSD joissa +500hv ja +1500Nm ja vakio loota kestää kun on "opetettu".
    Nyt menee kuva ja kohta menee ääni, hyvää yötä!
     
  18. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Itselleni tuli kanssa joskus jenkeistä Rammiin Pomminkestävä loora, osoittautui kuitenkin itse pommiksi.

    Eräs näitä laatikoita korjannut sano että saman asian("kalibroinnin") ajaa pelkkä autolla ajo, koska loota on itseoppiva. Palikalla se kaliprointi käy vaan nopeammin?
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mullakin on jo neljässä pikupissa täysin itseoppiva vaihtojärjestelmä, se osaa ottaa huomioon myös ajokelin, ennakoida vaihteet ja vaihtojen nopeuden ja kovuuden kuorman, liikenteen ja maaston mukaan, jopa sen mukaan kuka on kyydissä ja mikä kuskin mieliala sattuu olemaan! Voi sanoo että toimii kuin ajatus.

    Oli taas pakko... :oops:
     

Kerro tästä muillekin!