FORD 540cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Traveler, 19.8.2006.

  1. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Olisko kenelläkään tietoa tai jopa kokemusta 460 akselista tehdystä 540 koneesta?
    Eli kannattaisiko kuitenkin ostaa tehdasakseli?
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    WTF? Että 3.85" akselista hiomalla jotain 4.5"? Tarkistas ny ensin mistä luit..
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä menis kaula hienoksi,ainakin jos ei täyttöhitsauta kauloja! Yleensähän nuo stroukkiakselit on suhteellisen edullisia,joten ehkä kannattanee hankkia sellainen?
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Etten nyt muista täysin metsään, mutta muistaakseni 454:n akselista on tehty Fordiin stroukkiakseleita täällä pohjolan perukoilla oliko Leppästen Mustangissa tms. Muistaakseni niistä saatiin jotain 500 cid tienoille. Nykypäivänä esim. Scatilta saa 4,500" valuakseleita 399 USD hintaan, eli jos on tekoaikeissa niin tuskin maksaa vaivaa alkaa tekemään kun voi ostaa tuolla hintaa. 4,500" akseli vakiolla 4,360" porauksella on 538 cid ja 0,030" ylikoossa 545 cid. Takoakselit fordin 4,500" iskulle ovat tulossa viikon kahden sisään myyntiin mm. Scatilta ja Eaglelta. Tähän asti 4,300" asti on ollut takoakselia Fordille. Billettejähän saa sitten tilauksesta.
     
  5. Traveler

    Traveler 3rd gear

  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    Katos poikia. 460 vakioakselista veivien kaulat koneistettu standardista 2,1222 tuumaan jolla saadaan iskuksi 4,225". Ylikokoporaus on kohtuu miehekäs 0,140", se vaatii jo hyvän lohkon löytämisen ultraäänitestaukseksella. Onhan se nykypäivänä helppoa ja edullista verrattuna linkin hintoihin. 1059 USD:llä 4,500" akseli, 6,800" H-profiili veivit, flattop männät ja männänrenkaat. 4,500" akselilla ei välttämättä tarvita hirveitä ylikokoporauksia ja tilavuutta tulee.
     
  7. Traveler

    Traveler 3rd gear

    En niin tarkkaan lukenut että olis nähnyt tuon porauksen, mutta jotain stroukkisarjoja olen katsellut, niin aika usein "mainoskoko" on porattu yli 060.
    Tohonkin systeemiin täytys ostaa melkein Crowerin kanget. Plus noi männät.



    Mutta täytyy syksyllä miettiä uudestaan stroukkaamista, kun ottaa veneen vedestä.
     
  8. Fastback

    Fastback Gearhead

  9. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Flatlanderilta itsekkin katselin stroukkisatseja.
    Ja aika hyvin on kansiakin tarjolla.
    Mutta jos kannet menee vaihtoon niin varmaan dove-c kansista ylöspäin.

    Tosin homma on hakusessa ja pitäisi miettiä paljonko halutaan kierroksia/tehoa ja etsiä valmis resepti tai tehdä tietokoneella.

    Tarkoitus olisi ettei ensikesän Pokerrunissa tarvi hävetä :lol:
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Minä en kyllä Ohion sivuilta löytänyt Fordin 4,500" akselia.

    Minkälaista budjettia Traveller oot ajatellut?
     
  12. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Budjetilla on turha lähteä isoakonetta tekemään,mutta ainakin alle 10000e.

    Tosin voi olla että hyvät kannet ja sopiva nokkakin riittää, eli jotain 5000e.
     
  13. Fastback

    Fastback Gearhead

    Alta kymppitonnilla saat jo uudenkin koneen jos sikseen haluat. Semmottet 7500 USD ja sulla on 557 cid stroker motti +700 hv muodossa.
     

Kerro tästä muillekin!