Ford 7.3L Power Stroke Turbodiesel öljynvaihto.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja liamf, 27.3.2010.

  1. rammi

    rammi 3rd gear

    Ite laitoin tilaukseen vähän aikaa sitten tälläsen:

    Motorcraft FA1759 Ford 7.3 Power Stroke AIS Severe Duty Air Filter Kit

    Ilmeisesti pitäisi olla aika hyvä.
     
  2. rammi

    rammi 3rd gear

    Voitelukeskus Tampere myy tuollaista Fleetguardin suodatinta, vastaava ämpärin kokonen pönttö. Hinta taisi olla jotain 75e luokkaa.
     
  3. musse67

    musse67 3rd gear

    Aika hyvä hinta putsarilla. Jenkeissä alle 30 taalaa. Ootko laittanu autoon tän putsarin?
     
  4. rammi

    rammi 3rd gear

    Juu oon, helvetin iso se on - kyllä se siihen paikalleen menee, mutta vähän ahtaasti. Tilasin AIS:n tilalle, halusin paremmin istuvan ja koteloidun suodatinsysteemin siihen. AIS:ia tuntuivat kehuvan.

    [​IMG]

    "Included in this kit is the air filter assembly complete, air temperature sensor that is mounted in the base of the filter assembly, air filter restriction sensor, air filter, battery tray, insulated battery cover, air intake snorkel, mounting hardware and instructions."
     
  5. liamf

    liamf 3rd gear

    minkä auton mukana sulla se 6637 on muuten tulossa, jos saan udella. joskus olis mukava kuulla kokemuksia sitten siitä sun 6637 asennuksesta, imuäänistä yms.
    Toi Motorcraft FA1759 Ford 7.3 Power Stroke AIS Severe Duty Air Filter Kit
    vaikuttais mielenkiintoselta. mistäs tilasit? mitä maksoi? mitäköhan vaihtopatruuna maksaa? kysymyksiä satelee... :eek: vähän pitempi kesto kuin originaalilla, jos nyt oikein tulkitsin tuota mainosta. muttei mikään pestävä ilmeisestikään?
     
  6. rammi

    rammi 3rd gear

    Tilasin täältä: http://k-mansparts.com

    Hinta kohtuu suolanen 199 USD. Vaihtopatruuna 60 USD, ei siis pestävä. Mutta pitkä vaihtoväli tolla onkin sitten. Tuo systeemi virtaa myös huomattavasti paremmin kuin alkuperäinen, joten sitä kautta hyötyä tulee myös.
     
  7. musse67

    musse67 3rd gear

    Tossa se signaturessa lukeeki, 2001 F250. Auto on jo maassa, toivottavasti pääsis tällä viikolla hakee kotio. Mä varmaan laitan putsarin vasta katsastuksen jälkeen, mutta kerron sitten miltä vaikuttaa.
     
  8. liamf

    liamf 3rd gear

    ajattelin muuten että se foorti se taitaa ollakin kun katsoin sen kuvan ja se ei ollut suomen maalta. komee peli!
     
  9. liamf

    liamf 3rd gear

    onkos minkälaisella ford huipputeknologialla!!! varusteltu peli?
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    tarviiko kukaan FOODIN spacereita napoihin? mulle tuli vahingossa väärän laiset...levittää 1,5" ja jako on 8x170 halvalla lähtee 130e pari puh:040-5382172 kouvola
     
  11. persus

    persus 3rd gear


    siis takoitin FORDIN :oops:
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Teboilin virallinen vastaus öljytiedusteluuni:

    Meiltä sopiva moottoriöljy on Teboil Super HPD ja viskositeettiluokista valittavana on mineraaliöljypohjaiset SAE 10W-30 ja 15W-40, synteettinen 10W-40 tai täyssynteettinen 5W-40. Kaikki nämä öljyt täyttävät ko. moottorille asetetut vaatimukset. Itse suosittelisin ympärivuotiseen ajoon 5W-40 tai 10W-40 öljyä.

    Teboilin öljyt ovat kukkarolle ystävällisiä, uskaltaisikohan sitä kokeilla tuota täyssynteettistä 5W-40...
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    No niin, 70560 mailin kohdalla koneeseen uusi Motorcraft suodatin ja Teboil Super HPD 5W-40 öljyt. Katsotaan, miten pelittää!
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tähän mennessä ei mitään valittamista Teboil Super HPD 5W-40 öljyistä. Autoa käynnistelty -30 asteessakin, tosin DEFA:lla ensin lämmitettynä, mutta ei mitään ongelmaa. Kovalla pakkasella ensin käy hieman rujosti, mutta pian tasaantuu.
     
  15. elmer

    elmer 3rd gear

    Vähän kävi rujosti kun Rukalla -28. Ihmetteli että jopas tarttuuttaa vaikka pari tuntia piuhas. Lähti kuitenki. Kaverin bemari ei tehny elettäkään. No pienen tutkimuksen jälkeen todettiin että tolppaa tule edes virtaa.
    Öljynä tais olla 10w-40 rimula. Sininen pönttö kuitenki....
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ Tulipahan testattua.
    Olen ottanut tavaksi AINA korvakuulolla varmistaa että virtaa tulee. Koneestahan kuuluu pari napsahdusta ja sihinää 3-4 sekuntia sen jälkeen kun tökkää kiinni. Sen jälkeen ei välttämättä enää kuulu mitään pitkään aikaan.
    Parikin viallista virtajohtoa ja mykkää pistoketta on saanu kiinni heti.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No miksei, olen käyttänyt vastaavaa rotellaa talvella.
     
  18. elmer

    elmer 3rd gear

    Rukal toimii noi tolpat vähän miten sattuu. Koko viikon pelas ja lähtö päivän aamuna ei. No tossa tapauksessa onneksi pääsis syyttämään jotai muuta .Jos vihtis... Jaksa kattoa sitä mykkä koulua...
    Tulee kyllä ite kuunneltua että lähtee lämmittämään.
    Jälkeen päin kuullu että jotain "säännöstelyä" sähköissä hiljaisena aikana. Tiiä sitte... Ylläri kuitenkin.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös tollanen powerstroke sitten tykkää lähteä enää -30mpistä ilman roikkaa?
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikä kone siitä tykkäis...en ole kokeillut.
    Raaka totuus on muutenkin se että Power Stroke ei koskaan lähde samalla tavalla avainta näyttämällä kuin vanhanliiton 7.3 IDI, 12v Cummins tai vaikka ikivanha Caterpillar kutonen. Johtuu siitä että koneen pitää saavuttaa tietty pyörintänopeus ja öljynpaine kunnes compuuter on tyytyväinen ja antaa luvan ruiskuttaa. Vaatii akuiltakin enemmän kuin nuo hiilikautiset möröt.
     

Kerro tästä muillekin!