ford -91 f-53 ILMASTOINTI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja moottorinlohko, 4.6.2013.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    eli katkaiseeko kompuran käyntiä mikään,kylmää tulee,kompura pyörii koko ajan,ei löydy muuta kuin putkessa se ohut kupari putki mötiköineen,ei ole samanlaisia anturoita kuin esim gm systeemissä.ei se jatkuva kompuran pyöriminen mitään haittaa ellei mene jäähän,eli tästä fordin systeemistä miten kuuluu olla jos joku tietäisi.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Onko siinä joku vialla?
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    sitä vaan et pitäisikö sen kompuran joskus sammua ja jos pitää haittaako kun nyt ei sammu,yleensä on joku katkonut sitä kompuraa ainakin kaikissa gempsu koneissa.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei välttämättä katko.

    Tarkista kytkentäkaaviosta sen kytkentä, onko antureita merkattu mihinkään.
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ja kuivaimessa ei ole mitään presua ?

    Jos kuuluu katkoa niin jatkuva pyöriminen hajottaa kompuran mutta jos ei kuulu niin kaikki ok ;-)
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ainut mitä löytyy on lämppärinkoteloon menevissä putkissa ilmeisesti expansion valve ja sen ohut CU putki ja siitä menee se toinen ohut CU putki
    viereiseen putkeen.sitten on vielä lämppärin kotelossa kiinni ison pullonkorkin kokoinen mötikkä josta menee ja ohut Cu putki sisään koteloon ja tähän tulee kaksi johtoa johon toiseen virta.valmistaja tälle kombinaatiolle taitaa olla ACME. kaavioita tai muuta ei löydy koska on motorhomessa laitteet.ainut vaan mikä häiritsee on juuri se että tietäisi voiko se kompura pyöriä koko ajan,ei haittaa vaikka pyörisikin,ei tässä deseillä ajeta.ps jos kompura hajoo niin miten,antaako magn kytkin kuitenkin hihnan pyöriä vai tuleeko stoppi.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos kompura jumahtaa, niin joko magneettikytkin antaa periksi tai hihna.

    Mut vanhan tyyppinen järjestelmä siinä, ei antureita yms, eli käy koko ajan kompura.
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo nyt lueskelin tuolta exp.valvesta eli se säätelee sitä painetta eikä kompuran katkomisella,tää onkin hyvä systeemi,kylmää ainakin tulee p-eesti,hyvä homma ok ja kiitos vastauksista.
     

Kerro tästä muillekin!