ford aod:sta löydettyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja slitre, 19.3.2011.

  1. slitre

    slitre 1st gear

    juuei, vaihdoin öljyjä aod lodjuun (1988 mercury) ja kun sain öljypohjan
    käsiini niin siellä kellui mukana muovinen noin 40mm pituinen "härpäke"
    jossa on 25mm ohutta vartta ja päässä on "boltsi" jossa on tiivisterengas boltsin levein kohta on 19mm,sen päässä kuppi.

    Kuvaa en osaa laittaa tänne (vielä).

    Lodju toimi täysin moitteetta, öljynvaihdon jälkeen venyttää 1seltä 2selle vaihtamista...öljy on gulfin plidiä, pitäis käydä mokomaan...

    Mutta tunnistaako joku tuon "härpäkkeen"?
    Kiitoksia etukäteen :)
     
  2. houru

    houru Gearhead

    se on sellaanen sulkutulppa mikä laitetaan tehtaalla ennenkun siihen asennetaan öljyntäyttöputki...nou hätä.heitä sillä vaikka vesilintua.
     
  3. slitre

    slitre 1st gear

    onko tosiaan noin? jos on niin...huh, meinas tulla jännäkakka housuun :D :D
     
  4. houru

    houru Gearhead

    On on.Moni on ihmetelly samaa löydöstä.
    sen venyvän vaihdon saa korjattua vaihtamalla 1-2shift valveen erilaisen palautusjousen.shift kitissä tulee osat ja ohjeet ko hommaan.
    koko kittiä ei kannata kokemuksen mukaan asentaa vaan vain niihin huonoihin vaihtoihin vaikuttavat osat.
    myöskin siirtyminen f-tyypin ölppään vähentää venyttelyä.
     
  5. Aako

    Aako 1st gear

    Eikös nuo foortin laaatikot vaadikin sen f tyypin öljyn, että pysyvärt ehjänä?
     
  6. houru

    houru Gearhead

    aod.n alkuperäisvaatimukset täyttää dx3.ja kokemuksen mukaan ehjät c4-c6 askitkin pelaa dexronilla moitteetta.
    f.tyyppi on oikeastaan suunniteltu kait lähinnä niille cruisomaticeille missä on pronssiset kitkalevyt.
     
  7. Aako

    Aako 1st gear

    Joku kitkalevyjen vaatimushan se oli, ei ennää jaksa muistaa, mihin laatikkoon piti se type f olla, vanhempiin ainakin, cruisomatic, fmx ?
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Juu mulle sanottiin kun remppautin FMX:n että ainoastaan type-F:ää käytettävä. Se taitaa lukea mittatikussakin.
     
  9. slitre

    slitre 1st gear

    Öljynä on nyt Gulf ATF DX 3. Kovasti väittivät että tuo litku
    käy aod lodjuun...


    :eek:
     
  10. päde

    päde 1st gear

    Joo, kyllä toi Gulfin ölppä käy... Vanhemmat laatikot vaatii f-tyyppiä mutta auton mallista riippuen, n. 80-lukulaiset ja uudemmat taasen ei... Tossa yksi linkki ko. öljystä:
    http://www.gulfoil.co.uk/cms_media/file ... _20iii.pdf

    Venyttää 1-2:lle vaihtoa... bad 1-2 accumulaor valve?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jotkut vaihtaa ölpät parin vuoden välein ja jotkut 20v välein :rotfl: .
    1976 on viimeinen vuosi kun voortti on "vaatinu" F-type mehua. Jos FMX ja ruise-o-matic lootiin on laitettu remontissa normi pahvikitkat niin DIII mehu käy silloin. Mitään haittaa F-type mehusta ei tietenkään ole uudemmissakaan.
     

Kerro tästä muillekin!