Ford C4 gurut!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ganada, 2.5.2017.

  1. ganada

    ganada Gearhead

    Nyt kaivattais viisaampien vinkkejä. Foortin c4 toimi moitteetta viime syksynä. Nyt luistaa D.llä mutta pitää lukko ykkösellä ja pakilla. Vaihdoin lootaan öljyt ja sieltä suodattimen alta(?) tippui jousi ja pienen pultin tapainen osa joka meni osin jousen sisälle. Laitoin ne oikeestaan ainoaan paikkaan suodattimen alle mihin ne pystyi laittamaan. Menikö päin persettä? Vai sattuiko laatikko vain tulemaan tiensä päähän juri nyt (-72)? Hassulta kyllä tuntuu että itsekseen oisi talven aikana antautunut!
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

  3. ganada

    ganada Gearhead

    Kiitti linkistä Samaa juttua mutta oikeestaan vain varmistu että oon laittanut nuo osat oikeaan paikkaan. eli vika on jossain muualla.
    Voiskohan se alipaine mötikkä jumittaa ja mitähän se tekee jos jumittaa?
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    ei liity modulaattoriin kyllä tuo ongelma.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se oli auki, niin mites öljymäärä?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pakilla ja lukkoykkösellä plootan paineet on korkeammalla kuin D päällä. Taitaa olla ihan normi iän tuoma vika.
     
  7. ganada

    ganada Gearhead

    Öljymäärä ok. Pitänee repiä loota alas...
    Hiukan kyllä ihmetyttää vieläkin miten voi itsekseen talven aikana levitä.!?
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Ei levinny mutta tiivisteet kovettuneet pikkuhiljaa ja nyt tarpeeks ja laskee jostain läpi tai ei laske tai joku ei vaan toimi ihan oikein enää?
     
  9. ganada

    ganada Gearhead

    Jep, luultavasti näin.
    Nyt kun on näin paskat kelit niin on hyvä aika tehdä remontti niin saapahan loppukesän huristella.
     
  10. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Lainaan topikkia, osaako kukaan sanoa onnistuuko c4sen kyljessä olevaa vaihdevipua kääntämään n. 90 astetta? Loota ollut viimeks käytössä rattikepillä ja nyt olis menos lattiashifterin kans mut ei onnistu tankojen teko ku vipu viisaa väärään suuntaan...
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se käänny kuin 180° .
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    [​IMG]
     
    Mudracer tykkää tästä.
  13. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Jotain tällästä mä aavistinkin, vipstaaki on vissiin lootan sisäpuolelta kiinnitetty? Paljoko tulee rojua silmille jos nyppään koneiston irti? Kuvahaun perusteella yritin tulkita et vissiin pitää irrottaa jos haluaa vipuun käsiks? Ei viitti tohon päin leikata/liimata kun kuitenkin kyrvenee stefa..
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Mutteri irti ja tanko irti, ulkopuolelta. Ei tartte mitään purkaa.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noin ja kattoo vaan ettei se extra large "o"rengas karkaa asfaltille.
     
  16. poikelin

    poikelin Gearhead

    Mä tein turbiinikoppaan kiinnikkeen jossa linkku joka kääntää liikkeen toiseen suuntaan. Ihan lattaraudasta. Kesä mennyt moitteetta.
     
    xarper tykkää tästä.
  17. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

  18. poikelin

    poikelin Gearhead

    Ei on kuvaa. Googlaa reverse linkage ni löytyy idea. Tarpeeksi säätöreikiä vielä ni toimii
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Muistaakseni rällä-hitsaa ihan paikallaan tein ite, kun Broncon vipu ei osunu mussen lattiasifteriin, joka ei ollu mussesta. Pari nopeeta täppää ei sulatellu tilkkeitä, ja taitaa olla kiinni vieläkin.
     

Kerro tästä muillekin!