Ford C6 + 9" jumittaa???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jukkis83, 5.7.2011.

  1. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Kyseinen yhdistelmä Clevelandin perässä jumittaa ajoittain. Ajossa veto tuntuu pätkivät ja eilen jumitti hetkeksi oikein kunnolla heti kiihdytyksen jälkeen noin 50 mailin vauhdissa. Pari pikku kolahdustakin kuului. Pysähdyin hetkeksi, vilkaisin Torinon alle ettei mitään valu ja lähdin varovasti liikkeelle niin ei mitään. Mutta senkin jälkeen tuntui tasaisessa vauhdissa pientä pätkimistä, jota on ollut vähemmän aiemminkin. Ihan kuin takapäästä menisi jarru ajoittain päälle. Jarru ei ole päällä koska autoa on helppo työntää jne. Vaihteistoöljyjäkin olen seuraillut ja öljyn väri sekä taso ovat ok. Peräöljyistä mulla ei ole mitään tietoa. Joku kyllä mainitsi että ei se perä jumittele, se on laaki ja vainaa ellei äännä etukäteen. Olisiko kenelläkään vinkkiä antaa?

    Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä käymään Ford Nationalsseissa mutta nyt näyttää hieman huonolta. Ajaminen arveluttaa jonkin verran :-?
     
  2. mirage

    mirage 3rd gear

    Mulla oireili Chevy noin ja kun vian löysin, se oli perästä pikkuratas menny ja lukko sipulina >> pikku metallikappaleita pitkin sisuksia jne. Että en ainakaan jatkaisi ajamista ennen perän tsekkausta. Toivottavasti ei sama vika, ei ole meinaan halpa korjata..
     
  3. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Mulla ei sitä lukkoa ennestään ole, joten sen puolesta remontti ei olisi turha. Lukon voisi lisätä samalla. Olisi tosin saanut hajota vähän syksymmällä.
     
  4. mirage

    mirage 3rd gear

    niinpä :)
    Itellä molemmat "kesä"autot paskana ja ottaa päähän niinku pientä oravaa jonka käpy on jäässä..
     
  5. terence hill

    terence hill Gearhead

    Oliko tää se Torino jota oli kodeltu kaltoin matkalla tänne pohjolaan?
     
  6. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Juu, kyseessä on sama vehje. Mulla on vahva epäilys että sitä oli mm. hinattu parkki/vaihde päällä. Tosin laatikko ja perä toimivat hyvin aika pitkän aikaa, joten paha sanoa mitään. Parkki on "löysä" eli pitää mutta pelkästään sen varaan ei kannata jättää kovin jyrkässä mäessä.

    Tosin pahin juttu matkalla sattuneista oli konepellin vaurio. Sen oli joku älypää vääntänyt solmuun :mad: Sain sen aika hyvännäköiseksi pienellä vääntelyllä ja hitsaamisella, mutta olisi senkin homman voinut jättää väliin. Uudenkin pellin hankin mutta on normaali suora pelti ilman valescooppia. Se vaatisi maalausta....
     
  7. terence hill

    terence hill Gearhead

    Muistin sit oikein. Voit kokeilla kumpi oireilee jos irroitat kardaanin perästä irti mut merkkaa miten päin ristikko on yokessa kii.
    Jos perä on rikki ni pitäis kyllä olla selvä välys tai ääntää tms.ku pyörittelet pyöriä tai yokea.
    Ite epäilisin vaihdelaatikkoa:Jos on kiskottu/laitettu P-asentoon vaudissa ni se vipu mikä menee rattaaseen voi vaurioitua.
     

Kerro tästä muillekin!