Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eipä jenkeissä juuri kukaan kärryjä henkilöautoilla vedä. Pickupit on sitä varten.
     
  2. mcmies

    mcmies Gearhead

    Se että katsuri on unohtanut merkitä jotain rekisteriotteeseen, ei tee asiantilasta lainmukaista. Fordin CV:lle ilmoittaman kytkentämassan selvittäminen ei ole salapoliisitiedettä. Toisin sanoen lain mukaan mennään Fordin ilmoittamalla kytkentämassalla.

    Käytäntö voi sitten olla jotain muuta. Jos otteessa ei mitään lue, niin ei se poliisi rupea Fordilta mitään kyselemään. Jarrutonta varmaan uskaltaisi vetää 825 kg kokonaismassalla, josta 750 kg akselilla + 75 kg hanskalla. Siihen CV:n omamassa riittää.

    Myös Fordin ilmoittama 1500 lbs on akselipaino, kokonaismassaan keskiakselikärrillä max 10 % aisapainoa päälle. Jenkit itse asiassa sallivat keskiakselikärryille suuremmankin aisapainon kuin 10 %, mutta meillähän sellainen ei tietenkään ole ollenkaan soveliasta.
     
  3. mcmies

    mcmies Gearhead

    Ehkäpä juuri siitä syystä että ei niillä henkilöautoilla saa enää mitään vetää. No, pickikset on muutenkin parempia vetureita.
     
  4. masafi

    masafi 1st gear

    Jep aletaan katoo veturia vaunulle Mites vanit saako niillä vetää minkälaisia kuormia?Laitan kumminkin koukun viciin ja saa siihen pyöräkuljettimen,sekä pikku tavara kärryä satunnaisesti siirrellä.
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vaihdoin äsken polttoainepumpun. Onneksi en alkanut tekemään sitä "virallisen" ohjeen mukaan. Olisi ollut niin, ettei tankkia olisi enää saanut paikoilleen, kun ne pannat olisi jääneet lyhyeksi. Pantojen yläpään pultit on nimittäin katkaistu asennuksen jälkeen tehtaalla kolariturvallisuuden takia. :odeek:

    No, tankkia ei tarvisikaan ottaa alas, kuin yhden johtonipun takia. Löin ne kolme johtoa poikki ja pistin väliin kunnollisen kosteussuojatun liittimen. Anturijalan pois otto tankista vaati vähän korin nostamista tunkilla että sain tilaa taka-akselin päälle. Muuten vaihto meni ihan mallikkaasti.

    Tuossa on hyvä video tuohon johtoon liittyen.
     
    Beach tykkää tästä.
  6. Beach

    Beach 2nd gear

    Luin kuin piru raamattua, ja ymmärsin sinun nostaneen koria. Eli irrottaneen korin rungosta. Ilmeisesti kuitenkin nostit autoa, eli korin lisäksi myös runkoa? :D

    Oivalsin vasta nyt, kun katsoin videota jossa vaihdetaan peräöljyjä.

    Tarkoitus olisi vaihtaa lähipäivinä omaan autoon peräöljyt. Sen verran lukenut kauhutarinoita takapyörän laakereista, jotka jyrsineet pahan urat vetoakseliin. Laakereissahan ei ole sisäkoolia ollenkaan, vaan rullat pyörivät vasten vetoakselia. Siitäkin syystä päätin laittaa Motorcraftin 75w-140 öljyt, mitkä poliisiversioon on tehtaallakin joskus laitettu. Fordin mukaan 75w-140 öljyä ei tarvitsisi vaihtaa, mutta minäpä tahdon ne vaihtaa. Peräöljyjä vaihtaessa tulee lisää tilaa, kun auton nostaa ylös niin, että perä tulee pois sieltä tankin vierestä.
     
    Muokattu: 11.4.2017
  7. Beach

    Beach 2nd gear

    Vaihdoin lootaöljyt kuitenkin ihan öljypohjan irroittamalla. Täyttöputken kautta kun imee öljyä ulos niin paljon kuin saa, niin säästyy pahemmalta sotkulta.

    Peräöljytkin laskin pois. Ei ollut pahemmin metalllisilppua öljyn seassa. Ehkä pyöränlaakerit on jo vaihdettu jossain vaiheessa aiemmin. Tiivistesilikonia ainakin oli kopan ja banjon välissä niin paljon, että ei varmasti ollut tehtaan jäljiltä.
     
  8. masanteri

    masanteri 3rd gear

    95 town car, oik. etu vilkku ei toimi eikä koje taulussakaan vilkun valo pala releen ääni kyllä kuuluu, muut vilkut toimii normaalisti ja vasemmalle koje taulunkin valo välkkyy. Onkohan LCM boksissa vika vai voisko koettaa vielä muualta vikaa paikallistaa? Niin ja poltin on tarkastettu :D
     
  9. Beach

    Beach 2nd gear

    Kävin kyselemässä valojen ohjausyksikköä Ford-huollosta. Niiden koneella ei näkynyt takaisinkutsuja mun autoon. Kerroin, että netistäkin ne näkee. Arveli, että on heillä saattaa olla yhteyksissä vikaa. Lupasi soitella seuraavana päivänä. Keskiviikkona lupasi. Ei ole puhelua kuulunut. En yllättynyt. :D

    ***********

    Lootaöljyt tuli vaihdettua öljypohja irrottamalla. 3.25 litraa sain ulos, ja laitoin saman verran uutta tilalle. Ei alkanut tikku kastumaan, niin lisäsin varttilitran. Öljytaso on mittatikun reikien välissä nyt, mutta ristikkoalueelle ei meinaa nousta, vaikka kuinka yrittäisi ajaa öljyjä lämpimäksi. Vähän alle 60 astetta sain mitattua lämmöksi jäähdyttimelle menevästä letkusta eilen, kun infrapuna lämpömittarilla yritin mitata. Silloin oli ristikkoalueen alarajalla öljytaso.

    Kovin paljon ei viitsi lisäillä, kun viime syksynä imin imuvaihtajalla ylimääräistä öljyä pois edellisen omistajan jäljiltä.

    *********

    Auto nyt taas ajossa talviseisonnan jäljiltä. Mukavaa on.
     
  10. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Iski Hemi kuume ja jos kaupat jenkeissä toteutuvat niin Crown tulee myyntiin... Mikäli taskusta löytyy 12900€ niin voi heittää viestillä :) :)

    [​IMG]
     
  11. Beach

    Beach 2nd gear

    Motonetistä etsin releen bensapumpulle. Vielähän se vanhakin toimi, mutta ajattelin pelata varman päälle. Samasta hyllystä löytyi, mistä muutkin releet ja sulakkeet. Tuotenumero: 48-1969. Vastuuta en kanna, että toimiiko. Mut toi kotiin kuitenkin.
     
  12. Beach

    Beach 2nd gear

    Tilasin äsken uuden pumpun. Mutta olisko pitänyt tilata samalla jokin työkalu bensaletkun pikaliittimen irroitukseen? Vai millä keinoin sait liittimen irti?
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kaverilla oli joku kikkavitonen siihen pikaliittimen avaukseen. Tais käyttää paria pientä ruuvaria. En ehtinyt edes katsoa, miten se sen aukaisi. o_O
     
  14. Beach

    Beach 2nd gear

    Ilmastoinnin kävin huollattamassa, varmuuden vuoksi. Samalla vaihtui kylmäaineen kuivain, huoltoliikkeen suosituksesta. Olen luullut ja kuullut, että amerikkalaisten autojen ilmastoinnit ei juuri huoltoa kaipaa. Halusin silti ainakin uudet öljyt järjestelmään. Mutta niin vain oli kolmannes kylmäaineistakin kadonnut järjestelmästä. Sitähän en tiedä, että onko tämän auton ilmastointia joskus huollettu, vai ei.
     
  15. Beach

    Beach 2nd gear

    Se suurilla koneen kierroksilla ja vaihteen isommalle vaihtuessa kuuluva apulaitehihnan kirkaisu loppui siihen, kun vaihdoin Motorcraftin automaattikiristimen, ja uuden Gatesin hihnan.

    Turposi käsi taskuun sen laturin vapaakytkimellä varustetun hihnapyörän kanssa. Jos viranomainen on pärjännyt ilman, niin miksi en minäkin. Eikä se hihna kovin isolta alueelta ota kiinni hihnapyörään. Vaikea oli uskoa satunnaisesta pienestä hihnan luistosta kehittyvän niin paljon lämpöä, että polttaisi laturin laakerin rasvat, niin kuin pelottelivat jossain.

    Sittemmin luin jostain, että 200 ampeerin laturin myötä se vasta tulikin se vapaakytkin, ilmeisesti vuonna 2004. Siviilimalleissa ja poliisimalleissa saattaa olla eroja tässäkin asiassa.

    Takseista kuulema hitsailevat hihnapyöristä kiinteitä.
     
  16. mätkä

    mätkä Gearhead

    Onkos kukaan purkanut (vm. 2002 kyseessä) väljää ohjaussimpukkaa? Omassa ikävä välys, joka korostuu nopeuden noustessa kun tehostus vähenee. Klappiin ei ole vaikutusta pitman shaftin säätämisellä. Ohjauksen saa tahmeaksi mutta välys säilyy samana. Muuta säädettävää ei päällepäin näy toisinkuin vanhempien autojen simpukoissa. Rattiakselin nivelet ovat ehjiä. Välys lienee kuularuuvissa. Lähinnä tympäsee kun nykyinenkin simpukka näyttäisi olevan "peruskorjattu" mutta klappaa. Ei huvittais ostaa samanlaista 350 eurolla:rolleyes:
     
  17. masafi

    masafi 1st gear

    Kuulin että olisi valomuutoksiin tullut 1.6 helpotuksia.Huolinta firman kaveri tiesi kertoa,jolta hain kasan cvpin osia?Onko tietoa?
     
  18. mcmies

    mcmies Gearhead

    On: ei ole vielä voimassa. Piti olla 1.6.

    Mutta uudet säännöt tulevat voimaan lähiviikkoina, joten nyt ehkä kantsii pidättää hengitystä vähän aikaa.
     
  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Oho. Vaimon 2004 police interceptoris on hammastanko ja oon luullu, et tossa viimesessä korimallissa on kaikissa ja vieläpä nopeuden mukaan säätyvä.

    Onkohan siviili CVssä sit simpukka ja interceptoreissa hammastanko. Ihme meininkiä. :eek:
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Koko alusta muuttui 2002-2003 välillä niin siviili, kuin poliisimalleissakin. Siksi vanteet on noissa uudemmissa sellaiset "etuvetomalliset". Vanhemmissahan alusta on peruja 70-luvulta.
     
    hzemax tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!