Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Kitoos, oli pikku aukko sivistyksessä.:oops:
     
  2. Beach

    Beach 2nd gear

    Alustassa taisi se ratkaisevin muutos vuoden -3 malliin olla se hammastanko, ja erilaiset ripustukset edessä. Mutta takapään alusta eli jäykkä taka-akseli taisi säilyä entisellään? Jäykän taka-akselin kyllä huomaa ajossa. Ei paha, mutta huomaa. :)
     
  3. Beach

    Beach 2nd gear

    Millä bensalla ajatte? Oon tähän asti yrittänyt sopeuttaa toimimaan 95e10:llä. Kone tuntuisi käyvän pintakaasulla ja maltillisella kiihdytyksellä vähän laihalla. Semmoista lievää nykimistä. Tulpat ja jopa ilmamäärämittari on jo vaihdettu. Silti nykii vähäsen.

    Äskettäin pistin tankkiin 98e5, mutta niin vähän vasta ajanut, että ei voi sanoa toimisiko paremmin.
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vissiin oli niin, et pari vuotta tehtiin P71 mallia fordin GT race alustalla ja alsa kardaanilla, joista tehdas otti pahasti takkiin myyntihinnasta usan federaaleille.

    Huippunopeutta rajotettiin alemmas myöhemmissä malleissa, lähinnä kardaanin takia.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Just leimalla käytin vaiskan voortin, ja alimiini kardaanihan siä on:)
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kyllä takana muuttui iskarit eri kulmaan ja oli siellä vissiin jotain muutakin pienempää muutosta. Mahdollisesti akseliputki muuttui pidemmäksi, kun ne vanteet vaihtui.

    Kyllä noi polttaa alunperin kaiken bensana myytävän aineen. Se on ollut nimenomaan edellytyksenä poliisiautolle, että pitää käydä matalempioktaanisella aineella.
    Tuota nykimisongelmaa on mullakin ollut. Muutamia tarkistamisen arvoisia paikkoja:
    -Puolien kunto ja tulppien "poterot". Kaverin Lincolnissa oli pari poteroa täynnä vettä. :odeek: (no sulla ei ole, jos olet tulpatkin vaihtanut)
    -Kaasuläpän asentoanturi.
    -VSS-anturi
    -Polttoainepumppu ja suodatin.
    -EGR-venttiili

    Mä oon vaihtanut kaikki em. ja silti nykii joskus edelleen. Hyvin harvoin nykyään. Ilmeisesti johonkin liittimeen kertyy kosteutta ja se tekee tuon, tai sitten uusikin EGR aiheuttaa nykimistä. Tulppaaminen vois olla paikallaan. :odroll:
     
  7. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Kahdesta autosta on tullut puolat vaihdettua nykimisen takia. Se auttoi. Huonosta puolasta ei tule vikakoodia, ennenkuin se hajoaa totaalisesti.
     
  8. Beach

    Beach 2nd gear

    Ok. Bensapumppu mulla on hyllyssä odottamassa asennusta. Bensasuodatin on vaihdettu kyllä. Puolia olen tässä harkinnut, mutta koska haluaisin Motorcraftit, on hankinta toistaiseksi jäänyt harkinnan asteelle.

    Oktaanin en arvellut olevan ongelma, mutta ehkä etanoli voisi periaatteen tasolla aiheuttaa ongelmaa, jos sitä ei ole huomioitu moottorinohjauksen kartoilla. Vanhalla ilmamäärämittarilla nykiminen loppui, kun irrotti liittimen. Tällä uudella ilmamäärämittarilla en ole vielä kokeillut. Tästä päättelin tai pohdiskelin, että yrittäisikö käyttää konetta ihan pikkuisen liian laihalla 10 % etanoliseokselle. Vaikka kai niillä Amerikassakin etanolia on seassa?

    Kaasuläppäkotelon puhdistuksen yhteydessä tarkastin silmämääräisesti pakokaasun takaisinkierrätyksen venttiilin. Vaikutti puhtaalta, mutta putkea en ottanut irti vielä. Mahtaisko EGR:n tulppaaminen sytyttää merkkivalon kojetauluun? Tulppaaminen nostaa palolämpötilaa, ja saattaa se aavistuksen nostaa kulutustakin. Onko joku kokeillut?

    Mikähän olisi hyvä vaihtoehto Motorcraftin puolille? Jossain kehuivat halpaa sarjaa, jonka mukana tulee kaksi ylimääråistä puolaa varalle. Lähtökohtaisesti puolat saisi olla sen verran laadukkaat, että ei tarttis matkan varrella olla vaihtelemassa. :)
     
  9. billy the kid

    billy the kid Gearhead

    MSD;n puolat toimineet ainakin itsellä hyvin.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jenkkibensassa on likimain aina vähintään 10% etanolia seassa.
     
  11. masafi

    masafi 1st gear

    Obd testeri tuumas että abs poksi olisi rikki.Anturit oli kunnossa.Testeri kehoitti vaihtaa poksin.Abs ja brake valo palaa jatkuvasti ja absit on poissa pelistä.Taitaa olla Amerikan tilauksen paikka?-07 vici.
     
  12. Beach

    Beach 2nd gear

    Saattaisin tarkastaa vielä ABS-lootan liittimen kunnon. Ja ehkä kurkata lootan sisäänkin. Vaikka eipä niille ihmeitä taida pystyä tekemään.

    Tosta mun nykimisestä, niin ei se ollut bensasta kiinni. Silleen jännä kyllä, että jonain päivänä nykii, ja jonain toisena ei.
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tuo on kyllä outo juttu. o_O Yleinen "ominaisuus" tuntuu olevan.
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Miksi palolämpötilan nousu aiheuta kulutuksen nousu? Toi nykiminen on kyl monesti olnu huonojen puolaiden syy. Ja tos just oli puhetta että monesti ei näy mita suoran siihen viitava vikakoodi. Vaikuta ulkoiselta että ikään kun ei sais p-ainetta kunnol. Saata näky joitaakin p-ainen saanti "fuel delivery" viitavia vikakoodejä. Jonkin aikaan takaperi oli vastaava onkelma, kokeiltiin kans vaiht pumpuja ja fuel raileja ja suodatimia ja tulpia ja olihän siel jotain viellä. Tos oli menny onkelma sellaiseks että ei meinanu jaksa liikku, tyhjä kävi kyl hienost mutta ajaminen oli yhtä nykimistä. Lopuksi puolat meni uusiks ja taas kumi vinkuu.
     
    Muokattu: 26.6.2017
  15. Beach

    Beach 2nd gear

    Ei palolämpötilan nousu aiheuta suoraan kulutuksen nousua, mutta pakokaasun kierrätyksen estäminen saattaa lisätä kulutusta. Kun palotiloihin johdetaan pakokaasua, säätää lambda seoksen sen mukaan, eli vähemmän bensaa kampiakselin kierrosta kohden. Ikäänkuin kemiallisesti pienennetään iskutilavuutta. Kuitenkin niin, että ei se pakokaasunkierrätys välttämättä ole niin huono juttu kuin saattaisi äkkiseltään ajatella.

    Nyt on uusi pumppu tankissa, ja ainakaan eilen ei nykinyt. Olen silti varautunut ne puolat hankkimaan. Joku kertoi, että Denson puolat olisi samat kuin Motorcraftin puolat. Halvemmat kuitenkin.
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä vaihdoin melkein heti aluksi MSD:n puolat, mutta ei vaikuttanut yhtään siihen ajoittaiseen nykimiseen. Hitto ku jaksais perehtyä.
     
  17. Bay City Bstrd

    Bay City Bstrd 1st gear

    Oliskos kellään heittää 2004 CV siviilimalliin ohjauskulmien säätöarvoja?
     
  18. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Olisin mielenkiintoista käyttöautoa hankkimassa, mutta tuntuu ettei perinteisissä vaihtoautohalleissa mikään oikein kolahda oli budjetti sitten 10K€ tai 20K€. Pikkuhiljaa kesän mittaan tullut muutenkin ajatus että talvi/käyttöautokin voisi olla takavetoinen V8-koneinen "oikea jenkkiauto", mutta ne menee GM:n leirissä aika vanhoiksi jos puhutaan normaaleista henkilöautoista. No toisaalta en kyllä ole merkkivammainen ja näitä Panther-alustaisia löytyis aika tuoreitakin, ja jos kattoo mitä maksaa rahdit ja muut, mitä on verot ym. niin 8-10K€ vois saada jo aika siistin P71:n siten että se on Kemissä kilpien välissä. Jotenkin tuo poliisi-CV kiinnostais näistä eniten, toki Mercury Marauder ois vielä kovempi rassi mutta jää harvinaisuutensa ja hintansa vuoksi nyt keskustelun ulkopuolelle.

    Paljon on tässä topicissa jo tietoa, mutta muutama kysymys, ajatellen käyttöautoilua:
    - Onko näissä luistonestoa missään?
    - Perslämppärit?
    - FlexFuel? Eli oisko parempi vuosimalli 2005--> vai 2003-2004?
    - Samalla rahdilla sais autoon hyvin myös varaosia, muttei taida olla nyt mitään erityistä johon tulis varautua, paitsi ne euromallin takavalot? Cruisemallin ratti, jos ei ennestään cruisea ole?
    - Mitä tulee ottaa huomioon autoa tutkiessa liittyen auton entiseen käyttöön, ts. voiko jostain tarkistaa, minkälaisella käytöllä auto on ollut. Eli paras varmasti auto joka on ollut yhden ja saman henkilön käytössä, eikä koko poliisiaseman poljettavana tms. Miten tulis suhtautua nuihin tyhjäkäyntitunteihin jne...

    Kokomusta auto sais olla ja mieluiten pushbarilla, ei nimittäin ole enää sen tylympää lisävalotelinettä olemassa :)
     
  19. Beach

    Beach 2nd gear

    Joku muu sen varmaan paremmin tietää, mutta ajonvakautusta ei tainnut olla, mutta vetoluiston esto taitaa joistakin löytyä.

    Eurooppaan näitä ei kai koskaan suuremmissa erissä tuotu, mutta keltaisia takavilkkuja on laitettu jo kokoonpanolinjalla. Käsittääkseni omassa vuosimallin -3 autossa on alunperinkin ollut keltaiset takavilkut.

    Flexifuelista olen lueskellut kahdenlaista mielipidettä. Puolesta ja vastaan. Jos kulutus nousee vaikka 30% etanolilla, niin ei se oikein nykyisillä polttoaineilla etanolin käyttö kannata.

    2005 taisi tulla sähköinen kaasuläppä. Sitä vanhempiin tarvitsee ratin lisäksi vakionopeudensäätimen servon.

    Sen mitä itse viime syksynä liukkailla ajelin, niin käytös on varsin loogista. Yllätti miten hyvin toimi, vaikka oli kesärenkaat alla. Kai se paino vaikuttaa.
     
  20. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Myynti-ilmoituksia kun Craigslistiltä katselee niin joissain ilmoituksissa tulee viitteitä auton entisestä käytöstä, joka voi korreloida auton kuntoon ja varusteisiin. Tässä jotain mitä olen itse tulkinnut:

    "CHP" on "California Highway Patrol" eli liikennepoliiseja. Tutkaavat ja vahtivat liikennettä, paljon maileja ja vähän tyhjäkäyntitunteja tai väkivaltatapauksia. "Real CHP car. CHP cars are serviced every 3000 miles not run into the ground like LAPD etc. So even though higher miles are Freeway miles and better cars."

    "LAPD" tarkoittanee järjestystä valvovaa poliisia joka siis kerää juopot talteen kaduilta, kiirehtii ottamaan myymälävarkaat kinni, vie vaimonhakkaajat putkaan ym. Voi olla että auto on saanut asiakkaalta monoa. Tyhjäkäyntitunteja paljon, kilometrejä vähemmän ja ne on enemmän kaupunkiajoa.

    "K9" tarkoittaa poliisikoirayksikköä. Alkujaan ei siis takapenkkiä.

    "Detective car", eli onko tää nyt sitten "etsivän" auto vai "siviilipoliisi"? Monesti näissä on street appearance package, eli näyttävät ulospäin täsin siviilimallilta.

    Muita?
     

Kerro tästä muillekin!